abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143364515
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:32 schreef Lienekien het volgende:
Probeer via genoemde wegen die schriftelijke bevestiging eens af te dwingen.

De eerste horde valt om en je gaat er maar bij voorbaat vanuit dat de rest ook niet gaat lukken.
Uiteindelijk kom ik er wel en zal het wel lukken. Maar ach ik kon toch proberen of iemand FOK! misschien een idee had. Want ik ben er soms heel goed in om de voor de hand liggende oplossing over het hoofd te zien en fijn als een ander dan mijn ogen opent.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 00:40:27 #252
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143364598
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:37 schreef Het_fijtje het volgende:

[..]

Uiteindelijk kom ik er wel en zal het wel lukken. Maar ach ik kon toch proberen of iemand FOK! misschien een idee had. Want ik ben er soms heel goed in om de voor de hand liggende oplossing over het hoofd te zien en fijn als een ander dan mijn ogen opent.
Je had beter je frustratie en je vraag om ideeën uit elkaar kunnen houden. Al die moeite om er een beetje chocola van te maken en uiteindelijk had meneer het zelf al allemaal bedacht. :')
The love you take is equal to the love you make.
pi_143364630
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je had beter je frustratie en je vraag om ideeën uit elkaar kunnen houden. Al die moeite om er een beetje chocola van te maken en uiteindelijk had meneer het zelf al allemaal bedacht. :')
_O- oops :@
pi_143364958
Maar dit topic is echt niet voor niets geweest hoor.

Want behalve letterlijke spierkrampen schiet ik ook weleens figuurlijk in een kramp, en dankzij dit topic ben ik daar wel uit gekomen.

Met dank vooral aan Lienekien, Queller en vele andere die mij behulpzaam zijn geweest en waarvoor mijn dank en alle lof en glorie.

Ik denk dat ik de schriftelijke beslissing van UWV afwacht. Misschien zien ze voortijdig hun eigen fout en bezit UWV enig zelfreinigend vermogen om weer in het reine te komen.

Zoniet, dan wacht mij een lange tijd van procedures en rechtelijke stappen :'( Ik zie er nu al tegenop.

Het is zoveel makkelijker om met de noorderzon te vertrekken, hoewel dat nog altijd tot de mogelijkheden behoort en niet uitgesloten is.

Een voetreis via duitsland, oostenrijk en zwitserland dan Frankrijk en dan naar Londen, dat kan altijd nog en zal mij meer brengen dan thuis op het strafbankje blijven zitten in een slachtofferrol.

Wereld, here i come, watch out for me. *O* *O* ^)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 01:14:51 #255
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_143365546
Goed, ten eerste: laat al die dure woorden maar achter wege, zeker gezien het feit dat je me en m'n nog niet uit elkaar kunt houden. Ten tweede heb ik sterk de indruk dat je ze er te pas en te onpas ingooit en die UWV-ers zijn ook gewoon mensen en die hebben daar misschien ook niet zo'n zin in.

Ten tweede: wat meerdere mensen hier al zeggen: houd je brieven kort en zakelijk, beschrijf je casus zonder je frustratie er in te gooien, zorg dat je weet naar wie die brief toe moet, verstuur hem aangetekend en bewaar alle correspondentie.

Realiseer je ook dat het UWV ook zwaar bezuinigen moet en dat het dus, hoe vervelend ook, makkelijker is jou je geld te geven dan een traject met je door te gaan. Zeker gezien het feit dat je een strafblad hebt. Dat laatste maakt namelijk je kans op werk significant kleiner.

Verder snap ik de relatie van jouw werk tot je problemen niet zo. Je hebt last van je benen, maar je werkt in de IT. Dan zit je volgens mij en kun je dus gewoon je werk doen. Dus dan staat mijns inziens jou niets in de weg om te solliciteren en aan het werk te gaan. En ja, als je werkt krijg je geen uitkering, maar dat lijkt me logisch.

Verder wil ik je dringend aanraden de tips die de mensen je hier geven ter harte te nemen en niet gelijk vol in de verdediging te schieten. Als je het allemaal zo goed wist had je het namelijk niet hoeven vragen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_143368772
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:53 schreef Het_fijtje het volgende:
Een voetreis
De ironie :s)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 09:05:50 #257
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_143368893
Je geeft aan dat het UWV telefonisch heeft gezegd dat je geen lijst met geschikte werkzaamheden krijgt en dit niet op papier wilt zetten. Ik zou een feitelijk briefje, dus alleen constateringen en verder geen uitwijzingen, sturen naar de reclassering met dat naar aanleiding van een schriftelijk verzoek voor een lijst van werkzaamheden het UWV telefonisch hebt gesproken op [insert datum en tijd] door [persoon die je hebt gesproken als je dit nog weet]. In dit telefoon gesprek is aangegeven dat je geen werkzaamheden mag uitvoeren en daarom geen lijst ter beschikking zal stellen en dat het UWV, ondanks het herhaalde verzoek, dit niet op papier wil zetten.

Ik zou daarnaast aan de reclassering aangeven dat je bereid bent mee te werken aan een medische keuring wanneer zij dit nodig vinden. In CC zou ik dit sturen naar het UWV, dan zijn ze volledig op de hoogte.

In je posts lees ik een aantal verschillende 'ziektes' waar je mee te maken hebt of hebt gehad. Dit maakt het geheel niet eenvoudiger om een aan het werk te komen. Je zou het geheel ook kunnen omdraaien. Ben je instaat om zelf een lijst te maken met werkzaamheden die je zou kunnen uitvoeren, rekening houdend met je situatie? Daarnaast ook na te denken over hoeveel uur je per dag of per week zou kunnen werken? Dan zou je dit, onderbouwd kunnen sturen naar het UWV en een verzoek kunnen u dienen voor een medische herkeuring.
Where's my fear???
pi_143368969
Troll hoop ik
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 augustus 2014 @ 17:43:04 #259
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_143384460
Alsjeblieft géén kaartje naar Duitsland voor TS hoor :{w
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Forum Admin woensdag 13 augustus 2014 @ 20:15:04 #260
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_143389712
HEt UWV in Alkmaar zit vlak naast het station, waarom loop je er niet gewoon even binnen en vraag je om een gesprek? Desnoods met een leidinggevende?
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:26:52 #261
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_143390145
Allemaal wel stoer lopen roepen op een forum maar IRL amper wat te makken hebben met een uitkerinkje en nooit eens echt leuke dingen doen...'t is maar waar je voldoening en zelfrespect uit haalt.
pi_143390227
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:53 schreef Het_fijtje het volgende:
in een slachtofferrol.
Kies je toch echt zelf voor TS.
Je suis Charlie Sheen
pi_143644878
Elk Topic verdient een afsluiting, of zal ik het oordeel van de bestuursrechter afwachten :')
quote:
21 augustus 2014 versie 2.0 21082014-1-11

Van: Het_fijtje

Aan:

UWV Stichting Reclassering Nederland
afdeling WIA T.a.v. mw. R. Jonker
Postbus 69254 Postbus 3305
1060CH Amsterdam 2001DH Haarlem

Rechtbank Alkmaar
team bestuursrechter
Postbus 251
1800BG Alkmaar.

Betreft; Een paradoxaal beroepsschrift bestuursrecht, wegens heden (21e eeuw) ontoereikend antwoord UWV.

Geachte bestuursrechter, UWV en Stichting Reclassering Nederland,

Waarschijnlijk ben ik gek aan het worden, maar ik vermoed dat dat niet het geval is, maar de problemen ditmaal toch echt bij het UWV vandaan komen. Ik zal uitleg geven waarom ik denk dat het zo is.

28 juli 2014.
Ik ontvang een brief van de Stichting Reclassering te Alkmaar, dat ik voor het kunnen voldoen van mijn per rechtelijk oordeel bij Grosse van vonnis opgelegde taakstraf te voldoen enkele aanvullende documenten van het UWV moet overleggen. Deze aanvullende documenten betreffen twee dingen:

Ten eerste de beslissing van het UWV voor het toekennen WAO, welke voor mij 100% arbeidsongeschikt is.

(waarbij WAO al jaren niet meer bestaat, maar goed de Reclassering is dan ook een achterhaald systeem welke nog dateert van de 18e eeuw en nooit is geovuleerd naar de toekomst, dit ter zijde).

Ten tweede heb ik een lijst van toegestane werkzaamheden nodig, terwijl ik 100% arbeidsongeschikt ben.

(Dat begrijp ikzelf ook niet helemaal want als je 100% arbeidsongeschikt bent, dan zijn er evident ook geen toegestane werkzaamheden.
Zouden er namelijk wel toegestane werkzaamheden zijn, dan zou ik niet 100% arbeidsongeschikt zijn. Dus met de eerste vraag is eigenlijk de tweede vraag al beantwoord. Maar goed de reclassering kan het onvermijdelijke logische niet zelf bedenken, het moet de Reclassering door UWV zwart op wit per brief bevestigd worden. (Wederom de Reclassering anno 18e eeuwse werkwijze, gebrek aan evolutie. Het UWV leeft nog in de tijd van Spaanse bezetting, de spaanse inquisitie. Ik zal de afloop van de geschiedenis maar vertellen, we hebben de Spanjaarden overwonnen en dat begon zelfs in Alkmaar, Alkmaar daar begint de Victoria nota bene)).

Maar dan voltrekt zich het volgende wonder, van deze huidige 21e eeuw welteverstaan.
Ik ontvang wel post van UWV, maar de tweeledige vraagstelling welke van de Stichting Reclassering Nederland afkomstig is, die word maar voor de helft beantwoord. Ik ontvang namelijk wel de bijlage, een beslissing omtrent de uit de 18e Eeuw stammende WAO, tegenwoordig WIA. Maar het begeleidende schrijven waarin de lijst van toegestane werkzaamheden staat, dat begeleidend schrijven bevind zich niet in de per postzending reeds ontvangen envelop.

De remedie is eigenlijk vrij simpel, de begeleidende brief die de envelop niet heeft gehaald, die brief zal alsnog aan mij per nagezonden post verstuurd moeten worden. Maar zo eenvoudig is het UWV niet. Ik moet eerst een bezwaarschrift schrijven met mijn klacht daarin, en deze vervolgens aan UWV doen toekomen. Per reguliere postzending, hetzij via een elektronisch formulier op de website. Lang leven de internet revolutie.

Dan word ik naar aanleiding van het klaagschrift telefonisch door UWV benaderd, waarbij ik te horen krijg dat er wel een begeleidend schrijven is van datum 15 augustus.. En moet ik telefonisch bevestigen dit schrijven niet ontvangen te hebben. Dat alsnog krijgen, daar is een 19e wereldwonder voor nodig, blijkens.
Want niet dat UWV dan de brief nogmaals naar mij toestuurt, omdat het de 1e keer de envelop niet haalde.
Nee, een viertal dagen later, de 19e augustus, word ik weer gebeld, door mw. Wilpers van de klachtenafhandeling. Om te vragen of de brief na 4 dagen wel is ontvangen. En wederom moet ik bekennen wel de bijlage te hebben, maar niet de brief zelf, waarin de gevraagde en benodigde cruciale informatie staat.

Dan zegt mw. Wilpers, ik bel u morgen terug, want misschien na 5 dagen wel wat na 4 dagen niet gelukt is.
Maar ook de 5e dag ontvang ik wel andere post, maar niet het begeleidende schrijven van UWV waarin de cruciale benodigde informatie, een lijst van toegestane werkzaamheden voor een 100% arbeidsongeschikte.

Daargelaten dat het nog steeds evident is dat er voor een 100% arbeidsongeschikte geen lijst van toegestane werkzaamheden kan zijn, omdat je dan immers niet 100% arbeidsongeschikt bent als er wel toegestane werkzaamheden zouden zijn.

En ook de 20e augustus, na 23 dagen, word door UWV de vraagstelling van de Stichting Reclassering Nederland voor de vraag naar een beslissing WAO en een lijst van onbestaanbare edoch toegelaten werkzaamheden niet voldaan. En straks ben ik de pineut, want zonder antwoord moet ik straks 40 dagen in detentie zitten in de gevangenis in plaats van een werkstraf van 80 uren. Omdat UWV de brief niet verstuurt.

Dus de Reclassering vraagt, UWV weigert, en ik ben de lul. Daar komt het plat gezegd op neer nu.

Terwijl ik slechts op 10 minuten loopafstand van het dichtstbijzijnde UWV kantoor woonachtig ben. Kan UWV nu echt niet het kant en klare schrijven even opnieuw en nogmaals uitprinten en dan bij de balie leggen, zodat ik het in 10 minuten kan komen ophalen? Is het machtige megalomane UWV echt zo een ondoordringbare bureaucratie dat de meeste logische afhandeling een onmogelijkheid is?

Want ik vraag nergens om, de Stichting Reclassering Nederland is de vraagsteller, ik ben slechts een doorgeefluik, en UWV weigert te antwoorden waardoor ik dan weer straks de lul ben. Ik bedank ervoor.

En ik ben er zo schijtziek van, dat ik nu een beroep indien bij de bestuursrechter. Met het verzoek te oordelen dat UWV dermate stupide handelt, dat het opgevat en bezien kan worden als het hinderen en belemmeren van de Stichting Reclassering Nederland in het ten uitvoer leggen van een strafrechtelijk opgelegde taakstraf. En dat vanwege die tegenwerking mij geen blaam of verwijt treft, maar wel het UWV blaam en verwijt treft, dat ik moet worden ontslagen van mijn taakstraf want mij treft geen blaam of verwijt aan het mislukken.

Rechtvaardig zou zijn als de UWV medewerkers die en weigerde het begeleidende schrijven bij de bijlage in de envelop te stoppen en de UWV medewerker die de per post na-zending van het begeleidend schrijven weigerde, dat die twee maar mijn werkstraf gaan voldoen. Want het word mij door hun onmogelijk gemaakt.

Want UWV heeft het willens en wetens mij onmogelijk gemaakt dat ikzelf mijn eigen werkstraf voldoe. Dus dan gaat het UWV de ontstane schade maar vergoeden. Dit door mijn werkstraf te doen, wat ik nu niet kan. Dan lijkt me rechtvaardig, en ik ben benieuwd hoe een bestuursrechter hierover denkt. En daarom dien ik dit schrijven in als een beroepschrift zoals door de Algemene Wet Bestuursrecht een beroepschrift is bedoeld.

Ik ben erg benieuwd naar het antwoord van de bestuursrechter, hoe deze denkt over rechtvaardigheid naar eer en geweten. En ditmaal niet naar strekking en geest der wet, maar als gepaste oplossing voor een probleem wat in den beginne al nooit een probleem had mogen zijn. Want als het mij opzettelijk en bewust door UWV onmogelijk word gemaakt, dan moet UWV maar zelf de verantwoording dragen door degene die het mij bewust en opzettelijk onmogelijk maakt de plichten uit te laten voeren wat mij nu onmogelijk word gemaakt. Want de plicht moet voldaan worden, zonder twijfel.

Dat is nu eenmaal wat rechtvaardigheid inhoudelijk is, daar kan ik als gedupeerd burger ook niets aan doen.

Als het mij onmogelijk word gemaakt, door anderen, om mijn taakstraf te voldoen. Dan moet degene die het mij onmogelijk maakt die plicht tot uitvoeren taakstraf maar overnemen, door de taakstraf zelf te voldoen. Het UWV dus.

Wat ik mij afvraag, Stichting Reclassering Nederland vraagt een 100% arbeidsongeschikte een lijst van toegestane werkzaamheden aan het UWV vraagt, waarom geeft het UWV die dan niet? Het word gewoon gevraagd.

Er word door een derdenpartij om gevraagd, niet door mij persoonlijk, en toch kom ik in de problemen. Waarom?
Bij deze bent u gekend, gezien, en ook gegroet,

Het_fijtje 21082014-2-11
  woensdag 20 augustus 2014 @ 21:36:56 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143645234
Ik heb de brief nog niet eens helemaal gelezen, maar je toon is weer net zo zeikerig als die aan het begin van het topic.

Ik ben overigens opgehouden met lezen bij je gezeik over het niet meer bestaan van WAO, want WAO bestaat nog wel voor de bestaande gevallen, en als jij in de WAO zit (en niet in de WIA) dan staat er bij de storting van overmorgen ook gewoon WAO.

Daarbij heb ik eerder al uitgelegd dat 100% arbeidsongeschikt niet betekent dat je helemaal geen werkzaamheden meer zou kunnen uitvoeren, maar dat je verdiencapaciteit de oorzaak is dat je volledig afgekeurd bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143645251
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:28 schreef Het_fijtje het volgende:
Elk Topic verdient een afsluiting, of zal ik het oordeel van de bestuursrechter afwachten :')

[..]

Ik zie dat je het advies wat hier meermaals gegeven is om om een korte- en bondige reactie te geven ter harte hebt genomen. ^O^
pi_143645343
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:36 schreef Leandra het volgende:
Ik heb de brief nog niet eens helemaal gelezen, maar je toon is weer net zo zeikerig als die aan het begin van het topic.

Dat klopt want er is niets veranderd, zelfs ikzelf niet.

quote:
Ik ben overigens opgehouden met lezen bij je gezeik over het niet meer bestaan van WAO, want WAO bestaat nog wel voor de bestaand gevallen, en als jij in de WAO zit (en niet in de WIA) dan staat er bij de storting van overmorgen ook gewoon WAO.
Maar ik zit in de WIA, niet in de WAO.
Maar daarover mag je door blijven seiken zoals je het begin van het Topic ook deed. Als niet wilt leren of er geen weet van wil hebben, dan vraag ik me af waarom je reageert.

Dag FOK!
stelletje vastgeroeste oer zeikerds. Godzijdank dat ik kan uitloggen.
pi_143645450
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:39 schreef Het_fijtje het volgende:
Godzijdank dat ik kan uitloggen.
Alleen jammer dat je het niet doet.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:14:34 #268
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_143646885
Vooral goed dat je de reclassering een achterhaald systeem noemt. Misschien is de rechter dat met je eens en mag je gelijk achter tralies. O+
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:16:27 #269
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143646970
laat die advocaat ook de brief schrijven, dat helpt
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:16:53 #270
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143646996
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
Vooral goed dat je de reclassering een achterhaald systeem noemt. Misschien is de rechter dat met je eens en mag je gelijk achter tralies. O+
ja want kritiek is verboten, rot toch op man :')
pi_143647149
Dat is wel een geweldige brief die TS heeft gemaakt, duidelijk en to the point.
Ik denk dat ze hem die taakstraf gewoon laten vergeten *O*
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:20:55 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143647203
TS komt er wel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_143648074
Ironisch, zo'n topic, zo'n TS, en dan de reageerders vastgeroeste oerzeikers noemen :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 21 augustus 2014 @ 08:08:47 #274
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_143655939
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:28 schreef Het_fijtje het volgende:
(waarbij WAO al jaren niet meer bestaat, maar goed de Reclassering is dan ook een achterhaald systeem welke nog dateert van de 18e eeuw en nooit is geovuleerd naar de toekomst, dit ter zijde).
Mooie zin O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_143656790
Prachtige brief voor aan de koelkast op de betreffende afdelingen.

Iedereen weer in een deuk & fantastisch voer voor de vrijdagmiddagborrel om eens goed lachend het weekend te beginnen ^O^

Pareltje dit topic, hopelijk kunnen we er nog vaak van genieten in de toekomst 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')