Omdat jij het daar niet mee eens bent?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:26 schreef Jordony het volgende:
[..]
Een groot goed omdat het niet vanzelfsprekend is op deze planeet. Maar zo moet het ook zijn beperkingen hebben, zeker als het gaat om het verheerlijken/steunen van een terroristische organisatie, dat angst, dood en verderf veroorzaakt.
Dit is geen kwestie van mee eens of niet mee eens. Dit is het steunen van een groepering die massaal genocide pleegt, dat is iets anders dan de PVV aanhangen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat jij het daar niet mee eens bent?
Maar de PVV steunt ook weer Israel. Daar kun je ook verschillend over denken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit is geen kwestie van mee eens of niet mee eens. Dit is het steunen van een groepering die massaal genocide pleegt, dat is iets anders dan de PVV aanhangen.
En dat ga je voorkomen door aanhangers de mond te snoeren?quote:Buiten dat is het volk die ISIS steunt ook een potentieel gevaar voor de samenleving, je weet nooit of zo'n jihadist ooit doorslaat en hier een paar Christenen of Yezidi neersteekt.
Ik en (weet ik vrijwel zeker) miljoenen anderen. Zij moeten niet alleen de mond gesnoerd worden. Oppakken dat tuig. Ze vormen een risico voor onze samenleving in Nederland.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat jij het daar niet mee eens bent?
Alleen vrijheid voor het meerderheidsstandpunt dus?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:27 schreef Jordony het volgende:
[..]
Ik en (weet ik vrijwel zeker) miljoenen anderen.
Als de meerderheid het niet eens is met het feit dat zij mogen demonstreren t.b.v. een terroristische organisatie lijkt me het wel democratisch om dat in ieder geval ter discussie te stellen ja.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alleen vrijheid voor het meerderheidsstandpunt dus?
Waarschijnlijk het hardstschreeuwende gedeelte van die meerderheid was een dikke tien jaar geleden nog zo hard aan het schreeuwen dat er vrijheid van meningsuiting moest zijn toen Fortuyn zei: "Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal altijd uw recht verdedigen om die te uiten." Kennelijk is het eerste gedeelte van die uitspraak na 10 jaar debat over de vrijheid van meningsuiting nog steeds te ingewikkeld en wil de meerderheid vrijheid van meningsuiting voor de eigen mening en een beetje daar omheen, als het maar niet te ver gaat.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 19:07 schreef Jordony het volgende:
[..]
Als de meerderheid het niet eens is met het feit dat zij mogen demonstreren t.b.v. een terroristische organisatie lijkt me het wel democratisch om dat in ieder geval ter discussie te stellen ja.
Een mening ter discussie stellen is democratie dat is ongoing opinievorming . Herbezinnen op vastgeroeste meningen. of net vers gegroeide meningen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 19:07 schreef Jordony het volgende:
[..]
Als de meerderheid het niet eens is met het feit dat zij mogen demonstreren t.b.v. een terroristische organisatie lijkt me het wel democratisch om dat in ieder geval ter discussie te stellen ja.
Ik heb persoonlijk niet zo'n moeite met het ontnemen van het bestaansrecht in dit land als het om IS-aanhangers en andere haatbaarden gaat. Hun (groot)ouders zijn hier immers in de jaren '60 en '70 op volstrekt ondemocratische manier binnengehaald om de arbeidsrechten en machtspositie van Nederlandse arbeiders te ondermijnen. Ze zijn hier dus nooit via een vroegmiddeleeuwse, grote volksverhuizing, om maar iets te noemen, terecht gekomen. We kunnen hen anno 2014 dus ook weer net zo makkelijk het land uit knikkeren, wanneer ze een gevaar voor onze samenleving vormen of deze aktief ondermijnen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 19:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een mening ter discussie stellen is democratie dat is ongoing opinievorming . Herbezinnen op vastgeroeste meningen. of net vers gegroeide meningen.
Maar bepaalde meningen niet mogen uiten is sabotage van die democratie.
Helemaal terreurachtig is het willen verbannen van mensen ... hen het bestaansrecht in dit land willen afpakken.
Zoals welke landen?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:46 schreef UpsideDown het volgende:
Er zijn landen die al tientallen jaren ervaring hebben en succesvol zijn in het bestrijden van jihadisten. Misschien eens een werkuitje organiseren?
2quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk niet zo'n moeite met het ontnemen van het bestaansrecht in dit land als het om IS-aanhangers en andere haatbaarden gaat. Hun (groot)ouders zijn hier immers in de jaren '60 en '70 op volstrekt ondemocratische manier binnengehaald om de arbeidsrechten en machtspositie van Nederlandse arbeiders te ondermijnen. Ze zijn hier dus nooit via een vroegmiddeleeuwse, grote volksverhuizing, om maar iets te noemen, terecht gekomen. We kunnen hen anno 2014 dus ook weer net zo makkelijk het land uit knikkeren, wanneer ze een gevaar voor onze samenleving vormen of deze aktief ondermijnen.
Uiteindelijk is dat hoe dan ook de minst dure en minst omslachtige oplossing. We kunnen die tijd en dat geld beter in mensen, die wél een waardevolle toevoeging aan onze samenleving zijn, spenderen...
Marokko, Algerije, Libië voorheen, Syrië. Zeg maar de landen die het meest last hebben van salafi's kunnen er ook het best mee omgaan.quote:
Marokko = ok.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:43 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Marokko, Algerije, Libië voorheen, Syrië. Zeg maar de landen die het meest last hebben van salafi's kunnen er ook het best mee omgaan.
Hafiz en Saddam konden het jarenlang goed handelen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Marokko = ok.
Algerije = ok.
Libië = zoals je al zei "voorheen", irrelevant dus..
Syrië????....
Ja leuk, maar we hebben het over het nu uiteraard.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hafiz en Saddam konden het jarenlang goed handelen.
Een slechte start maak je niet snel meer goed, blijkt wel weer in geval van Syrië.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja leuk, maar we hebben het over het nu uiteraard.
Assad bakt er helemaal niets van. Wel heeft hij het slim gespeelt om de wereld maar twee keuzes te geven: hij of ISIS.
Maar voor de rest is die Assad gewoon een grote faalhaas, zonder Hezbollah was het helemaal niets geworden.
Inderdaad, verder was het ook wel leuk geweest als die Assad zelf wat minder immoreel was.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:00 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Een slechte start maak je niet snel meer goed, blijkt wel weer in geval van Syrië.
Je kan moeilijk de gedachten van mensen op die manier inperken. Het hebben van een mening verbieden is derhalve vrijwel zinloos.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:22 schreef Jordony het volgende:
Het is jammer dat in de Grondwet geen tot weinig beperkingen staan ten opzichte van de vrijheid van meningsuiting. Sympathiseren met een terreurorganisatie is fout. Ik kan me niet voorstellen dat je daar tegen kan zijn.
Een terreurorganisatie. Jammer dat nog geen gedachten politie bestaat.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:22 schreef Jordony het volgende:
Het is jammer dat in de Grondwet geen tot weinig beperkingen staan ten opzichte van de vrijheid van meningsuiting. Sympathiseren met een terreurorganisatie is fout. Ik kan me niet voorstellen dat je daar tegen kan zijn.
[/quote]quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is steun aan terroristen geven hetzelfde als terrorisme? Ik vind dat dan weer een boude conclusie. Als het zo zou zijn dan moest je iedere IS-sympathisant of ISIS-bewoner oppakken, want terrorist.
http://www.powned.tv/nieu(...)trant_terrorist.html
Niet zo heel gek anders dat aanhangers daarvan als staatsgevaarlijke terroristen worden gezien. Wat mij betreft zetten ze morgen nog al die figuren het land uit. Dat het een deur opent naar andere dingen moeten we dan maar voor lief nemen. Pappen en nathouden is ook geen goede boodschap richting die wannabe bin ladens in eigen land.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 03:05 schreef thom_05 het volgende:
Grappig hoe een partij een systeem wil van verruiming van de definitie terrorisme en mensen steunen het ook nog.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |