O ja. Voor elk land of volk dat stoute dingen doet een wet, waarmee je mensen kunt oppakken die daar sympathie voor hebben. Doe dan alvast maar zo'n gelegenheidswetje om CIDI medewerkers op te sluiten, die schande spreken over winkeliers die bij hun waren willen vermelden dat het uit bezet gebied komt. Is trouwens niet eens gelegenheidswetgeving, want klanten hebben recht op informatie. Dus lui die daar tegen tekeer gaan: waterboarden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:46 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee. Gewoon een wet maken die specifiek steun betuigen aan ISIS, AQ enzovoort strafbaar stelt.
Dat wil je niet, krijg je hier ook een soort van Gazastrook. Hoe meer de islamitische radicaalgekkies in een hoek worden gedreven hoe explosiever ze worden, een patroon wat je wereldwijd tegenkomt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:42 schreef n00b13 het volgende:
We kunnen ook een jihad eiland maken.
Een eigen plek voor de gekkies.
De dienstplicht is voor Turkse Nederlanders niet echt relevant meer, daar het tegenwoordig volledig afgekocht kan worden. Het praktisch effect is dat Turkse Nederlanders niet meer in dienst gaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt mij overigens een goed idee om in het algemeen de vreemde krijgsdienst te bestrijden, ook die van de Turkse Nederlanders.
Daar zitten wel degelijk zware antisemieten tussen. Tot regelrechte neonazi's aan toe. Maar niet speciaal in de Kuip, overal waar extreem-rechtsen zitten. Oftewel, door heel Nederland. Op dit moment hebben ze het moeilijk, omdat ze ook zwaar islamofoob zijn. En homofoob waren ze ook al, wat nog een extra conflict geeft. Want wat moet je nou als je Joden, homo's en moslims allemaal haat, en sommige van die drie elkaar haten?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:57 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Maar een feyenoord supporter (hoe gek ook) zal nooit een jood daadwerkelijk aan het gas brengen.
Ik zie het probleem niet; het gros van de islamitische gastarbeiders is in de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw voor en door VVD-vrinden geïmporteerd en niet via één of andere grootschalige volksverhuizing in de vroege middeleeuwen ofzo. Wat mij betreft kunnen we hun haatzaaiende en op ISIS fappende (klein)kinderen dus ook weer net zo makkelijk het land uitsmijten en in hun zo bejubelde kalifaat dumpen...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:13 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Op grond waarvan? Ik snap de reaktie en vind IS ook walgelijk, maar dat 'land uitzetten' is vrij lastig te doen bij mensen met een NL paspoort...
Wees creatief, zet de rechtsstaat opzij, heb je alleen maar last van.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:20 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kan het alleen maar roerend met deze VVD'er eens zijn. Aanpakken, die extremisten. En inderdaad: denk eens in mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden, wees creatief.
Onzin, Israël wil vrede maar Palestina niet. http://www.israeltoday.co(...)icle=related_storiesquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:05 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Financiert dus een bezettingsmacht. En verzaakt door er geen eisen tegenover te stellen voor een duurzame oplossing. Maar ik snap het wel: binnenlandse politiek in de VS.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:12 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
O ja. Voor elk land of volk dat stoute dingen doet een wet, waarmee je mensen kunt oppakken die daar sympathie voor hebben. Doe dan alvast maar zo'n gelegenheidswetje om CIDI medewerkers op te sluiten, die schande spreken over winkeliers die bij hun waren willen vermelden dat het uit bezet gebied komt. Is trouwens niet eens gelegenheidswetgeving, want klanten hebben recht op informatie. Dus lui die daar tegen tekeer gaan: waterboarden.
Ik wel, die "haatzaaiende en op ISIS fappende (klein)kinderen" zijn hier geboren en hebben een Nederlands paspoort, ik begrijp heel goed waar het gevoel vandaan komt om ze de grens over te schoppen, maar dat gaat domweg niet, je buurvrouw kan ook niet zomaar het land uit gezet worden...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik zie het probleem niet; het gros van de islamitische gastarbeiders is in de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw voor en door VVD-vrinden geïmporteerd en niet via één of andere grootschalige volksverhuizing in de vroege middeleeuwen ofzo. Wat mij betreft kunnen we hun haatzaaiende en op ISIS fappende (klein)kinderen dus ook weer net zo makkelijk het land uitsmijten en in hun zo bejubelde kalifaat dumpen...
Ik betwijfel of die wanna-be terroristen geen dubbel paspoort hebben. Laten we uitgaan van 95% die dat wel heeft. Stuur dat maar naar Marokko met de mededeling dat het IS aanhangers zijn. De Marokkaanse justitie weet wel raad met die lieverdjes.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:13 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Op grond waarvan? Ik snap de reaktie en vind IS ook walgelijk, maar dat 'land uitzetten' is vrij lastig te doen bij mensen met een NL paspoort...
Creatief zijn wil niet zeggen dat je lak hebt aan rechtsstaat, maar dat je de mogelijkheden maximaal benut. En voor de duidelijkheid: de aan te pakken groep bestaat juist uit mensen die op alle mogelijke manieren onze rechtsstaat verachten. Geef ze een koekje van eigen deeg.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:22 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wees creatief, zet de rechtsstaat opzij, heb je alleen maar last van.
Gelegenheidsdemocraten.
Als je daar ernstige misdaden pleegt dan wel, maar dan moet je wel een ander paspoort hebben. De enigste mogelijkheid om je paspoort direct te verliezen, is als je de vijand helpt van Nederland of bondgenoten van Nederland.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:21 schreef agter het volgende:
[..]
Zijn daar wetten voor dan? Mensen die naar een conflictgebieden reizen het paspoort afpakken?
Lijkt mij erg sterk. Lullig voor journalisten ook.
Jij bent in deze de extremist met je totale minachting voor rechtsstatelijke principes. Je kunt niet op basis van gelegenheidswetgeving jou niet welgezinde meningen bombarderen tot terrorisme. Als ze buiten de grenzen opereren, zoals het oproepen tot geweld of het zaaien van haat, dan kunnen ze al berecht worden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Creatief zijn wil niet zeggen dat je lak hebt aan rechtsstaat, maar dat je de mogelijkheden maximaal benut. En voor de duidelijkheid: de aan te pakken groep bestaat juist uit mensen die op alle mogelijke manieren onze rechtsstaat verachten. Geef ze een koekje van eigen deeg.
Leuk altijd, mensen die partij kiezen voor extremisten.
Een bezettingsmacht die vrede wil, maar ook wil blijven bezetten. En jammert als een winkelier in Nederland eerlijk dreigt te worden wat hij verkoopt dat door de bezetters in hun illegaal bezette bedrijven is geproduceerd. En daarvoor moet ik op een Wij-van-WC-Eend-site kijken hoe vreedzaam ze zijn? Misschien aan het eind van de week, of als ik me verveel. Maar nu even niet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:23 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Onzin, Israël wil vrede maar Palestina niet. http://www.israeltoday.co(...)icle=related_stories
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:39 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Een bezettingsmacht die vrede wil, maar ook wil blijven bezetten. En jammert als een winkelier in Nederland eerlijk dreigt te worden wat hij verkoopt dat door de bezetters in hun illegaal bezette bedrijven is geproduceerd. En daarvoor moet ik op een Wij-van-WC-Eend-site kijken hoe vreedzaam ze zijn? Misschien aan het eind van de week, of als ik me verveel. Maar nu even niet.
Mensen hebben geen zeggenschap de nationaliteit die ze hebben. Staten hebben dat wel. Als Syrië jou morgen tot Syriër verklaart, ben je er een. En als Opstelten dan overmorgen jouw meningsuiting als terrorisme ziet, zit je vrijdag in het vliegtuig naar Damascus. En ben je zaterdag dood.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:24 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ik betwijfel of die wanna-be terroristen geen dubbel paspoort hebben. Laten we uitgaan van 95% die dat wel heeft. Stuur dat maar naar Marokko met de mededeling dat het IS aanhangers zijn. De Marokkaanse justitie weet wel raad met die lieverdjes.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:24 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ik betwijfel of die wanna-be terroristen geen dubbel paspoort hebben. Laten we uitgaan van 95% die dat wel heeft. Stuur dat maar naar Marokko met de mededeling dat het IS aanhangers zijn. De Marokkaanse justitie weet wel raad met die lieverdjes.
Bij Opstelten betekent dat: er een politiestaat van maken, via alle mazen die echte liberalen in het verleden niet voorzien hebben. Omdat ze te weinig dachten vanuit het rattenbrein van types als Opstelten. En nee, creatief zijn betekent niet per definitie lak hebben aan de rechtsstaat, maar elke keer dat Ivo Opstelten iets met iets creatiefs komt, betekent het dat wel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Creatief zijn wil niet zeggen dat je lak hebt aan rechtsstaat, maar dat je de mogelijkheden maximaal benut.
Hoeveel bezet gebied mocht Israël houden in dat voorstel?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:40 schreef oksel12 het volgende:
[..]Er staat het vredesvoorstel van Kerry waar Israël voor was maar de Palestijnen niet.
Het gros van die möchtegern-haatbaarden heeft een dubbel paspoort en kan dus prima van hun Nederlandse nationaliteit ontdaan worden, statenloos worden ze immers niet. Mijn buurvrouw loopt niet met een vlag van een organisatie, die anders- en niet-gelovigen onthoofd, levend begraaft, verkracht en op industriële schaal uitroeit, te zwaaien, smijt niet met stenen naar ME-ers of mensen met een andere mening en heeft bovendien enkel en alleen de Nederlandse nationaliteit. Geen vergelijk met de Schilderswijkse haatbaarden dus.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:23 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik wel, die "haatzaaiende en op ISIS fappende (klein)kinderen" zijn hier geboren en hebben een Nederlands paspoort, ik begrijp heel goed waar het gevoel vandaan komt om ze de grens over te schoppen, maar dat gaat domweg niet, je buurvrouw kan ook niet zomaar het land uit gezet worden...
Daarnaast zijn dit schreeuwende kinderen met een vlag, ik heb t idee dat ze, net als vrienden van vroeger van me die rechtsradicaal waren, vooral in hun overal tegen trappen periode zitten en maar half begrijpen wat voor reuring ze maken in de maatschappij en als ze dat wel snappen vinden ze de aandacht waarschijnlijk geweldig...
Nogmaals, het meest duidelijke wat er gedaan kan worden is eenieder die naar het Midden Oosten reist met de intentie de Jihad of ISIS te gaan helpen per direct tot persona non grata te verklaren en ze het zo onmogelijk te maken terug te keren...
Zijn dat ook erkende terreurorganisaties dan? Zo niet is het een kromme vergelijking.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:04 schreef SirHammerlock het volgende:
Een glijdende schaal omdat de definitie van terrorist nogal beweegt; en voor een overtreding zijn al maximum straffen vastgesteld.
anders kun je preventief NVU, Stormfront, extreme-PVV-ers alvast ruimen voor het gedachtengoed wat ze ondersteunen zonder er zelf bij betrokken te zijn.
Als je de Opstelten-doctrine volgt, waarom zou je dan nog erkende terreur-organisaties als criterium nemen? Op die forums, en in die kringen circuleert genoeg terreur-gericht gedachtengoed om de Opstelten-gedachtenpolitie erop los te laten. Dus nou niet flauw gaan doen over erkend of niet. Wie A zegt, moet ook B durven zeggen. En C, D, enz. nu.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zijn dat ook erkende terreurorganisaties dan? Zo niet is het een kromme vergelijking.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |