Maar. Dan nog moet de VVD zich daarbuiten houden, die hebben daar niks mee te maken. Trias politica en zo.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:31 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Snap wel wat je bedoelt. Enerzijds is het een groot goed dat je in NL dingen die je vindt mag roepen - maar ik vind ook dat die dingen iemand anders niet mogen beperken in hun vrijheid.
Dus stel ik zeg 'Ik vind fokkers met letters in hun nickname echt stom' dan is dat prima, als ik zeg 'ik vind dat iedereen met een nummer in zijn nickname moet sterven in naam van <vul hier je favo stripfiguur in>' dan is een grens overschreden. Ik denk dat die grens overschreden wordt tijdens demonstratie pro-IS en dat hier tegen opgetreden moet worden.
Daarnaast kun je ook nog de discussie voeren of het wenselijk is dat demonstraties voor een groepering die door iedereen behalve NL wordt beticht van genocide plaats vinden. Ik denk dat dit ook discutabel is; genocide is zover ik begrijp zo'n beetje het allerergste wat er in de geschiedenis van de mensheid is gebeurd.
Toch wel, vooral als je niet de verantwoordelijkheid neemt voor de gevolgen. In dit geval het succes van Hamas, waar nu zowel Palestijnen als Israëli's last van hebben. Met Saddam Hoessein hebben ze ook al een tovenaarsleerling opgekweekt. En zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:30 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Er is niks verkeerds aan tweedracht te willen creëren bij terroristen.
Ja en nee, ook dat is politiek bedrijven - dingen roepen waar je geen moer over te zeggen hebt, toch?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:34 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar. Dan nog moet de VVD zich daarbuiten houden, die hebben daar niks mee te maken. Trias politica en zo.
Dan zetten we hen met zijn allen op Rottumerplaat. Probleem zal zich vanzelf oplossen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:13 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Op grond waarvan? Ik snap de reaktie en vind IS ook walgelijk, maar dat 'land uitzetten' is vrij lastig te doen bij mensen met een NL paspoort...
Maar Arnold Karskens is een journalist/fotograaf en geen jihadstrijder met Nederlands paspoort:quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:44 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Nee, als Arnold Karskens naar een oorlogsgebied mag reizen, mag ik het ook.
Als Opstelten's meningen-politiestaat een feit is, kunnen mensen die zich Straatcommando noemen, en zo'n plaatje als logo hebben, opgesloten worden wegens bedreiging.
Overigens heb ik begrepen dat de meesten nooit meer terug willen.quote:Artikel 15, lid 1
"Het Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren:
e.indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is."
Mijn peutertje van 2 doet ook wel eens dingen die we niet willen - je weet wel, ontoelaatbaar gedrag. Weet je wat we dan doen? Dan negeren we het en als het niet meer gaat, zetten we haar in het hoekje.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:38 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Dan zetten we hen met zijn allen op Rottumerplaat. Probleem zal zich vanzelf oplossen.
De VS neemt haar verantwoordelijkheid door de miljarden steun aan Israël, de Iron Dome en andere steun wat allemaal helpt om Hamas te bestrijden en Israël te beschermen tegen Hamas.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:34 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Toch wel, vooral als je niet de verantwoordelijkheid neemt voor de gevolgen. In dit geval het succes van Hamas, waar nu zowel Palestijnen als Israëli's last van hebben. Met Saddam Hoessein hebben ze ook al een tovenaarsleerling opgekweekt. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Rottumerplaat is met zijn 7,8 vierkante kilometer geschikt hiervoor. Dit bespaart de kosten van het maken van een eiland. Alleen het transport zal geld kosten, maar als je doorrekent hoeveel dit scheelt aan uitkeringen die niet langer uitgekeerd hoeven te worden is het een kostenpost die valt te accepteren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:42 schreef n00b13 het volgende:
We kunnen ook een jihad eiland maken.
Een eigen plek voor de gekkies.
1) Een inwoner van de Islamitische Staat In Schilderswijk (voorheen Den Haag, Noord-Hollandquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:37 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
1 Wat is een ISIS-bewoner?
2 Opstelten weet blijkbaar niet waar de 2e letter van VVD voor staat. Hij streeft een staat na zonder vrijheid van meningsuiting, en wil dat bereiken door wetgeving die angst inboezemt. Oftwel, hij pleit voor terreur van staatswege. Opsluiten dus maar?
Nee. Gewoon een wet maken die specifiek steun betuigen aan ISIS, AQ enzovoort strafbaar stelt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:31 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Maar als je nou demonstreert voor Israël? Of je hard maakt tegen objectieve informatie in winkels, welke producten uit bezette gebieden komen? Moet je dan de bak in, omdat je een internationaal erkende landbezetting steunt?
Wat weer een dom gelul. Als ze bijv. fout parkeren (= hun boekje te buiten gaan) dan moeten ze als terroristen worden behandeld maar als ze binnen de regels voor isis demonstreren dan hoeft er blijkbaar niets gedaan te worden want ze gaan hun boekje niet te buiten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:41 schreef LXIV het volgende:
Als het aan de VVD ligt, worden pro-IS-demonstranten die hun boekje te buiten gaan als terroristen behandeld en vervolgd.
Je moet natuurlijk wel uitkijken dat de Nederlandse regering niet op basis van politieke stellingname mensen gaan verbieden om naar een vreemd land te reizen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar Arnold Karskens is een journalist/fotograaf en geen jihadstrijder met Nederlands paspoort:
Ik heb de link even vluchtig gelezen, en het lijkt me dat het kan als door IS met Turkije wordt gevochten.quote:http://nl.wikipedia.org/w(...)vreemde_krijgsdienst
Misschien dat het moeilijk wordt, maar volgens mij kan een goede aanklager er wel voor zorgen dat, op basis van hetgeen te lezen is via de link hierboven en de quote hieronder, die paspoorten in getrokken worden.
Zijn ook NL-ers die in Israel meevechten, onder de VN-vlag, onder Amerikaanse vlag. Veel manieren om buiten de NL-krijgsmacht te vechten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel uitkijken dat de Nederlandse regering niet op basis van politieke stellingname mensen gaan verbieden om naar een vreemd land te reizen.
[..]
Ik heb de link even vluchtig gelezen, en het lijkt me dat het kan als door IS met Turkije wordt gevochten.
Het lijkt mij overigens een goed idee om in het algemeen de vreemde krijgsdienst te bestrijden, ook die van de Turkse Nederlanders.
Zolang politieke stellingname niet in je paspoort is opgenomen, maar er anderzijds wel aantoonbaar sterke verdenkingen bestaan dat een persoon wil afreizen naar Syrië/Irak of een ander land waar hij zal gaan deelnemen aan de jihad, zou ik me daar niet al te druk over maken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel uitkijken dat de Nederlandse regering niet op basis van politieke stellingname mensen gaan verbieden om naar een vreemd land te reizen.
[..]
Ik heb de link even vluchtig gelezen, en het lijkt me dat het kan als door IS met Turkije wordt gevochten.
Het lijkt mij overigens een goed idee om in het algemeen de vreemde krijgsdienst te bestrijden, ook die van de Turkse Nederlanders.
In de Kuip zongen ze ook: "Hamas, Hamas, Joden aan het gas".quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:52 schreef FL_Freak het volgende:
Buiten om dit allemaal. Denk even aan het feit dat wat IS allemaal doet.En dat mensen dit dus supporten.
Maar een feyenoord supporter (hoe gek ook) zal nooit een jood daadwerkelijk aan het gas brengen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
In de Kuip zongen ze ook: "Hamas, Hamas, Joden aan het gas".
Maar misschien zo'n Marokkaans straatschoffie van een jaar of 18 met zijn IS vlaggetje ook wel niet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:57 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Maar een feyenoord supporter (hoe gek ook) zal nooit een jood daadwerkelijk aan het gas brengen.
Ik zie waar je heen wilt met deze vergelijking, maar ik denk dat er tussen de IS groep een stuk gekkere mensen zitten als in een kuip.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar misschien zo'n Marokkaans straatschoffie van een jaar of 18 met zijn IS vlaggetje ook wel niet.
Dat denk ik ook ja, maar ja ... rechtsstaat he.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:01 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik zie waar je heen wilt met deze vergelijking, maar ik denk dat er tussen de IS groep een stuk gekkere mensen zitten als in een kuip.
Financiert dus een bezettingsmacht. En verzaakt door er geen eisen tegenover te stellen voor een duurzame oplossing. Maar ik snap het wel: binnenlandse politiek in de VS.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:44 schreef oksel12 het volgende:
[..]
De VS neemt haar verantwoordelijkheid door de miljarden steun aan Israël, de Iron Dome en andere steun wat allemaal helpt om Hamas te bestrijden en Israël te beschermen tegen Hamas.
quote:1 Wat is een ISIS-bewoner?
Ga ergens anders de clown uithangen man.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:46 schreef LXIV het volgende:
1) Een inwoner van de Islamitische Staat In Schilderswijk (voorheen Den Haag, Noord-Holland
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |