abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 april 2000 @ 11:50:00 #1
2390 JungleMan
Found & lost her..
pi_44802
Met WorldOnline gaat het niet zo goed (een beetje? een beetje boel! ), maar nu wil Maurice de Hond met zijn bedrijf Newconomy de beurs op.

Newconomy (ook bekend van de reclames "nieuwe tijden, nieuwe kansen") investeert in bedrijven die iets met internet doen en dan vooral de e-commerce (virtueel shoppen, etc.).

Heeft Newconomy een kans van slagen op de beurs? Ter info: het aandeel begint bij een waarde van tussen de 10 en 15 Euro, heel veel lager dan WOL.

Zelf denk ik dat het wel een kleine kans op slagen heeft, maar het zal geen grote toeloop worden als op WOL. Doordat Newconomy investeert in meerdere bedrijven kunnen zij een beter rendement halen, omdat als uit het ene bedrijf wel winst gehaald wordt en bij de andere een verlies men een of kleine winst of lichte verliezen maakt.

Misschien een tweede discussie die erop aansluit: is de zgn. nieuwe economie (de e-commerce) niet een hype wat over enkele maanden weg is?

Greetz,
JM

Ik vind die van Jungleman erg intens. De blik in die ogen. Echt een gefrustreert, in de jungle rondslingerende, puber op zoek naar seks in zijn meest primale vorm.
  maandag 17 april 2000 @ 12:11:00 #2
789 Zuurtje
Le Bon Bonbon
pi_44803
deze ken weg

[Dit bericht is gewijzigd door Zuurtje (Datum 17 April 2000).]

Wie zijn billen brand, mag blij zijn dattie niet andersom stond
  maandag 17 april 2000 @ 16:12:00 #3
789 Zuurtje
Le Bon Bonbon
pi_44804

quote:
op 04-17-2000 om 11:50 AM schreef JungleMan het volgende:
Misschien een tweede discussie die erop aansluit: is de zgn. nieuwe economie (de e-commerce) niet een hype wat over enkele maanden weg is?

Om gelijk hier maar op te reageren.

Ik denk toch echt dat het eraan zit te komen hoor Tony.
De ontwikkelingen gaan wel erg snel de laatste tijd. Die reclame van die gasten die in de Taxi apart afreken zie ik nog wel gebeuren.
Je kan nu al alles bestellen wat je maar wilt op internet, zelfs bij appie op de hoek.
Dus we kunnen er waarschijnlijk niet meer omheen.

Dat het nu ff niet goed gaat met WOL is de hype. Die zullen heus wel weer gaan stijgen door ook andere bedrijfjes op te slokken.

Nina wel lekker d'r zakken gevult

Ps. lekker tof dat je wachtwoord veranderd als je je e-mail aanpast

Wie zijn billen brand, mag blij zijn dattie niet andersom stond
  maandag 17 april 2000 @ 16:48:00 #4
2390 JungleMan
Found & lost her..
pi_44805
ff snel: ik ben Martin, geen Tony (dussunt medder)
Ik vind die van Jungleman erg intens. De blik in die ogen. Echt een gefrustreert, in de jungle rondslingerende, puber op zoek naar seks in zijn meest primale vorm.
  dinsdag 18 april 2000 @ 02:47:00 #5
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_44806
Je moet niet al te snel het sentiment van de beurs gaan projecteren op elk bedrijf.
Newconomy heeft denk ik wel een kans van slagen. Het is namelijk niet met WOL te vergelijken. Beide maken natuurlijk onderdeel uit van de zogenaamde Nieuwe Economie, maar we moeten niet alles over een kam scheren.
Newconomy is een investeringsmaatschappij voor IT/Newconomy bedrijven. Het is compleet iets ander dan het kaartenhuis dat WOL heet.

bogus.

------------------
I've got an itchin' in my heart, and I can't scratch it...

[Dit bericht is gewijzigd door bogus (Datum 18 April 2000).]

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  dinsdag 18 april 2000 @ 04:49:00 #6
374 beelzebub
master of disaster
pi_44807
Om ff snel op dat nieuwe economie te reageren;
ik denk dat de zogenaamde gevestigde bedrijvend uiteindelijk het meeste geld eruit gaan slaan door deze activiteiten te combineren met hun 'oude' business. Dit omdat ze a) meer geld te besteden hebben of anders b) wel zo'n nieuwe economiebedrijfje zullen opkopen omdat ze dus zoveel geld hebben

[Dit bericht is gewijzigd door beelzebub (Datum 18 April 2000).]

pi_44808
WOL en Newconomy zijn totaal verschillende bedrijven. Ook de prijs van aandelen kun je niet vergelijken (appels en peren).

Newconomy heeft slechts een gorilla (=bedrijf als yahoo, cisco of amazon) nodig om zeker van z'n voortbestaan te zijn, doordat ze investeren in veel, uiteenlopende bedrijven is de kans redelijk groot dat er zo'n super bedrijf tussen zit. De vraag is alleen, wordt die gorilla ontdekt voordat newconomy kapot gaat?

Of de new economye binnenkort over is? Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Het internet is nog lang niet af, er dus dus nog volop gelegenheid om te groeien en leuke dingen uit te proberen. Pas over een jaar of 5 zal de explosieve groei tot een halt komen.

vrijdag 14 september 2001 @ 21:49:43 #8
13441 KRAM
Heeft een snor.
pi_1638888
ja
Hoezo?!
  vrijdag 14 september 2001 @ 21:52:57 #9
15571 Garfield-
Forecast for tonight: Dark
pi_1638910
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 21:49 schreef KRAM het volgende:
ja
Fijn geslapen?
All those who believe in psychokinesis, raise my hand.
  zaterdag 15 september 2001 @ 03:42:06 #10
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1641085
[Maurice de Hond modus]Meer weten? Bel me op mijn mobiel..[/modus]
The Internets, I needs it..
  zaterdag 15 september 2001 @ 09:52:19 #11
12120 _martijn_
 Hedonist Maximus
pi_1641263
Als zijn gsm nog aangesloten is tenminste

Ik rij er altijd langs als ik naar mijn werk ga... en guess what... de naam 'newconemy' is van het pand af en daarvoor in de plaats is een heel mooi 'te huur' bord gekomen

Maurice.. Internetguru my ass

pi_1653329
Het lijkt beter om een succesvol bedrijf NIET op de beurs te zetten. Worldonline en Newconomy liepen vrij goed, tot de beursgang.
pi_1653383
quote:
Op zondag 16 september 2001 21:02 schreef shenouda het volgende:
Het lijkt beter om een succesvol bedrijf NIET op de beurs te zetten. Worldonline en Newconomy liepen vrij goed, tot de beursgang.
yup... verhandelbare aandelen geeft niet echt veel stabiliteit op de lange termijn. het gaat alleen om het geld... je schijnt er veel geld van de markt te kunnen halen.
ik ben een eikel en emel is lief...
pi_1656210
Tjesus dit fosiel is weer levend

Vampier

Free people own guns! Slaves do not!
pi_1656218
als ik het goed heb begrepen is het fossiel inmiddels definitief z`n eigen bedrijf uitgeschopt.

Meneer de Hond mag dus weer op zoek naar nieuw emplooy

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')