Newconomy (ook bekend van de reclames "nieuwe tijden, nieuwe kansen") investeert in bedrijven die iets met internet doen en dan vooral de e-commerce (virtueel shoppen, etc.).
Heeft Newconomy een kans van slagen op de beurs? Ter info: het aandeel begint bij een waarde van tussen de 10 en 15 Euro, heel veel lager dan WOL.
Zelf denk ik dat het wel een kleine kans op slagen heeft, maar het zal geen grote toeloop worden als op WOL. Doordat Newconomy investeert in meerdere bedrijven kunnen zij een beter rendement halen, omdat als uit het ene bedrijf wel winst gehaald wordt en bij de andere een verlies men een of kleine winst of lichte verliezen maakt.
Misschien een tweede discussie die erop aansluit: is de zgn. nieuwe economie (de e-commerce) niet een hype wat over enkele maanden weg is?
Greetz,
JM
[Dit bericht is gewijzigd door Zuurtje (Datum 17 April 2000).]
quote:
op 04-17-2000 om 11:50 AM schreef JungleMan het volgende:
Misschien een tweede discussie die erop aansluit: is de zgn. nieuwe economie (de e-commerce) niet een hype wat over enkele maanden weg is?
Om gelijk hier maar op te reageren.
Ik denk toch echt dat het eraan zit te komen hoor Tony.
De ontwikkelingen gaan wel erg snel de laatste tijd. Die reclame van die gasten die in de Taxi apart afreken zie ik nog wel gebeuren.
Je kan nu al alles bestellen wat je maar wilt op internet, zelfs bij appie op de hoek.
Dus we kunnen er waarschijnlijk niet meer omheen.
Dat het nu ff niet goed gaat met WOL is de hype. Die zullen heus wel weer gaan stijgen door ook andere bedrijfjes op te slokken.
Nina wel lekker d'r zakken gevult
Ps. lekker tof dat je wachtwoord veranderd als je je e-mail aanpast
bogus.
------------------
I've got an itchin' in my heart, and I can't scratch it...
[Dit bericht is gewijzigd door bogus (Datum 18 April 2000).]
[Dit bericht is gewijzigd door beelzebub (Datum 18 April 2000).]
Newconomy heeft slechts een gorilla (=bedrijf als yahoo, cisco of amazon) nodig om zeker van z'n voortbestaan te zijn, doordat ze investeren in veel, uiteenlopende bedrijven is de kans redelijk groot dat er zo'n super bedrijf tussen zit. De vraag is alleen, wordt die gorilla ontdekt voordat newconomy kapot gaat?
Of de new economye binnenkort over is? Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Het internet is nog lang niet af, er dus dus nog volop gelegenheid om te groeien en leuke dingen uit te proberen. Pas over een jaar of 5 zal de explosieve groei tot een halt komen.
quote:Fijn geslapen?
Op vrijdag 14 september 2001 21:49 schreef KRAM het volgende:
ja
Ik rij er altijd langs als ik naar mijn werk ga... en guess what... de naam 'newconemy' is van het pand af en daarvoor in de plaats is een heel mooi 'te huur' bord gekomen
Maurice.. Internetguru my ass
quote:yup... verhandelbare aandelen geeft niet echt veel stabiliteit op de lange termijn. het gaat alleen om het geld... je schijnt er veel geld van de markt te kunnen halen.
Op zondag 16 september 2001 21:02 schreef shenouda het volgende:
Het lijkt beter om een succesvol bedrijf NIET op de beurs te zetten. Worldonline en Newconomy liepen vrij goed, tot de beursgang.
Meneer de Hond mag dus weer op zoek naar nieuw emplooy
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |