abonnement Unibet Coolblue
pi_144730255
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:19 schreef Bladergroen het volgende:

[..]

Ik voel me opeens enorm onnozel. Nooit over nagedacht.
Lol waar men zich al druk om maakt, een gehoor toestel kan ik iets bij indenken,
Maar pleisters??
WTF, dan ga je toch een beetje terug dat je alleen geholpen wil worden door een blanke, of een Aziaat wanneer je in het ziekenhuis terecht komt?
Ik zwaai naar dieren.
pi_144731017
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:24 schreef Geerd het volgende:

[..]

Lol waar men zich al druk om maakt, een gehoor toestel kan ik iets bij indenken,
Maar pleisters??
WTF, dan ga je toch een beetje terug dat je alleen geholpen wil worden door een blanke, of een Aziaat wanneer je in het ziekenhuis terecht komt?
Wie maakt zich hierom druk dan?
pi_144731105
quote:
5s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:52 schreef Bladergroen het volgende:

[..]

Wie maakt zich hierom druk dan?
Waarschijnlijk ooit iemand, anders waren ze er nooit geweest, maar dat klopt ook niet iemand kan het ook ingevoerd hebben als der, dan al niet vraag naar is.

Heb ze nog niet zien liggen trouwens..
Ik zwaai naar dieren.
pi_144731318
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:56 schreef Geerd het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ooit iemand, anders waren ze er nooit geweest, maar dat klopt ook niet iemand kan het ook ingevoerd hebben als der, dan al niet vraag naar is.


Blijkbaar zijn er mensen die zich daar druk over maken :+



maar ik ben ze ook nooit tegengekomen hoor...
pi_144731431
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:02 schreef FANN het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er mensen die zich daar druk over maken :+

[ afbeelding ]

maar ik ben ze ook nooit tegengekomen hoor...
Och heeft die man niks anders, blijkbaar niet dus en dan ook nog, ik denk de krant? inde krant komen.
Ik zwaai naar dieren.
pi_144731621
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:05 schreef Geerd het volgende:

[..]

Och heeft die man niks anders, blijkbaar niet dus en dan ook nog, ik denk de krant? inde krant komen.
Nou ja, als er een markt voor is dan verkopen ze het moet je maar denken...

Ik denk dat het meer bekend is in Amerika trouwens, er is geen enkele Nederlandse site
die ze verkoopt, tenminste ik zie het zie het niet zo snel...
  zaterdag 20 september 2014 @ 20:16:13 #282
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_144731805
Nog niet al te lang geleden hadden wij, in zuid afrika, complete woonwijken, openbaar vervoer en andere faciliteiten speciaal voor zwarten. Dat werd niet op prijs gesteld.
Nu willen zij gehoor apparaten, pleisters en andere nutteloze rommel speciaal voor zwarten. Dat mag wel?
Het is ook nooit goed hè?
pi_144732036
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:16 schreef Beavis het volgende:
Nog niet al te lang geleden hadden wij, in zuid afrika, complete woonwijken, openbaar vervoer en andere faciliteiten speciaal voor zwarten. Dat werd niet op prijs gesteld.
Nu willen zij gehoor apparaten, pleisters en andere nutteloze rommel speciaal voor zwarten. Dat mag wel?
Het is ook nooit goed hè?
Ik weet niet hoe het is in Zuid Afrika, maar waarom willen ze eigen woon wijken en openbaarvervoer??
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 20 september 2014 @ 20:50:09 #284
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_144732932
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:22 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het is in Zuid Afrika, maar waarom willen ze eigen woon wijken en openbaarvervoer??
Volgens mij heeft hij het over de tijd van segregatie. Bevolkingsgroepen uitsluiten van jouw blanke wijken en bussen door ze eigen wijken en bussen te geven is natuurlijk heel wat anders dan wat producten in meerdere kleuren uitbrengen zodat iedereen wat keuze heeft waar ze zelf graag mee lopen.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  Moderator zaterdag 20 september 2014 @ 21:02:35 #285
18653 crew  D.
pi_144733386
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:22 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het is in Zuid Afrika, maar waarom willen ze eigen woon wijken en openbaarvervoer??
Woonwijken en openbaar vervoer
pi_144733664
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:50 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij het over de tijd van segregatie. Bevolkingsgroepen uitsluiten van jouw blanke wijken en bussen door ze eigen wijken en bussen te geven is natuurlijk heel wat anders dan wat producten in meerdere kleuren uitbrengen zodat iedereen wat keuze heeft waar ze zelf graag mee lopen.
Uhmzz, oke
Ik zwaai naar dieren.
pi_144733683
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:24 schreef Geerd het volgende:

[..]

Lol waar men zich al druk om maakt, een gehoor toestel kan ik iets bij indenken,
Maar pleisters??
WTF, dan ga je toch een beetje terug dat je alleen geholpen wil worden door een blanke, of een Aziaat wanneer je in het ziekenhuis terecht komt?
Pleisters hebben onder meer als doel om een verwoning zo onzichtbaar mogelijk af te dekken. Bij een donkere huid doet de 'standaard' huidkleurige pleister dat niet echt. Ik vind het dan ook niet onlogisch om voor andersgekleurde mensen pleisters in hun huidskleur te maken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:19:46 #288
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_144733951
Ik kwam er een klein jaar geleden achter dat het merk Canda van C&A helemaal niet Canda is maar C and A
Laffe huichelaar
pi_144734172
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:11 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Pleisters hebben onder meer als doel om een verwoning zo onzichtbaar mogelijk af te dekken. Bij een donkere huid doet de 'standaard' huidkleurige pleister dat niet echt. Ik vind het dan ook niet onlogisch om voor andersgekleurde mensen pleisters in hun huidskleur te maken.
Bij mij hebben pleisters nog steeds het doel om na ontsmetting het overige bloed op te vangen, en de wond te beschermen.

Pleisters zijn geen mode ding.
Ik zwaai naar dieren.
pi_144734327
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:19 schreef timmmmm het volgende:
Ik kwam er een klein jaar geleden achter dat het merk Canda van C&A helemaal niet Canda is maar C and A
Nog nooit gehoord van dat merk
Ik zwaai naar dieren.
pi_144735033
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:42 schreef Bart het volgende:

[..]

Jij seint niet als er een vrachtwagen voor je moet invoegen/ritsen, zodat ie weet dat ie dat veilig kan doen? Dacht dat dat toch wel gewoon aangeleerd wordt tijdens de rijlessen.
Dat is natuurlijk grote onzin.

Je mag alleen claxoneren en seinen om gevaar aan te geven. Ik denk dat je gewoon zou zakken als je dat tijdens je examen doet.
pi_144735310
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:30 schreef Geerd het volgende:

[..]

Nog nooit gehoord van dat merk
kijk maar op http://canda.com
pi_144735344
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:11 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Pleisters hebben onder meer als doel om een verwoning zo onzichtbaar mogelijk af te dekken. Bij een donkere huid doet de 'standaard' huidkleurige pleister dat niet echt. Ik vind het dan ook niet onlogisch om voor andersgekleurde mensen pleisters in hun huidskleur te maken.
Ze zijn er wel, als je echt heel graag wilt. Een zakenman heeft rond 1998 geprobeerd in de US donker getinte pleisters te verkopen, Ebon-Aide, en ondanks dat er behoorlijk wat donker gekleurde lui daar rondliepen waren van de miljoen doosje er er in 2002 maar 20.000 verkocht. Hij verloor 2 miljoen dollar, en zijn bedrijfje. Op een handjevol mensen na lijkt niemand zich dus echt druk te maken over de tint van een pleister ;) Zoals Geerd zegt; het is geen modeding maar vooral een lapmiddel, en zo beschouwen de meesten het ook. Opvallen doet het dan toch wel als het op een zichtbare plek zit, ook op een blanke huid.

Een gehoorapparaat is dan ook geen modeding en puur functioneel, maar als je er jaren mee rond moet lopen is het dan misschien wél fijn dat het een beetje subtiel is weggewerkt... Niet zo gek dat de behuizing daarvoor dus wel in meer dan één tint huidskleur geleverd kan worden :P
pi_144735692
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:25 schreef Geerd het volgende:

[..]

Bij mij hebben pleisters nog steeds het doel om na ontsmetting het overige bloed op te vangen, en de wond te beschermen.

Pleisters zijn geen mode ding.
Er bestaan ook speciale kinderpleisters natuurlijk, met kleurtjes en motiefjes



en dit soort zwarte pleisters heb je ook , die worden bijvoorbeeld gebruikt in garage's e.d.
omdat gewone pleisters er al snel goor uit komen te zien...



en dan heb je ook nog blauwe pleisters, die worden gebruikt in voedselverwerkingsbedrijven en
horeca



Waarom de kleur blauw? Omdat je eigenlijk geen blauw eten hebt, dus als er een pleister
per ongeluk in het eten komt dan valt dat eerder op, bovendien zit er metaal in verwerkt,
dit is weer handig bij voedselverwerking, want als het eten van de lopende band afkomt,
verpakt en wel, gaat het eerst door een detector om te controleren of er metaal, glas of plastic
in het eten is achtergebleven, vandaar dat in die blauwe pleisters metaal zit, anders zou je
per ongeluk een pleister in je blik soep kunnen vinden.

En huidkleurige pleisters is dan helemaal niet zo raar dat die in verschillende tinten te
verkrijgen (zouden moeten) zijn, niet iedereen heeft nou een maal dezelfde kleur huid.
Net als een huiskleurige panty, ook die zijn in alle tinten verkrijgbaar.

Nu is het wel een luxe probleem natuurlijk als het om een pleisters n verband gaat,
maar als ze voor kinderen kleurtjes en motiefjes kunnen maken, kunnen ze voor donkere
mensen natuurlijk ook donkere pleisters maken.


http://www.theatlantic.co(...)ack-band-aid/276542/

The Story of the Black Band-Aid
A reinvention of "flesh-colored"

Since its unpretentious invention in 1920 by Johnson & Johnson in New Brunswick, New Jersey, the Band-Aid was long manufactured in a single color: a soft pink. In a 1955 TV commercial, the company showed one on the hand of a Caucasian woman: "Neat, flesh-colored, almost invisible," a voice-over said.

Orundu Johnson, a 66-year-old African American woman living in Harlem, remembers. "The bandages would say flesh color, and I'd explain to my kids, 'Well, that's not your flesh.'



pi_144735701
Huidskleurig ondergoed wordt sinds kort wel in allemaal tinten verkocht, ben even kwijt van welk merk. Hunkemöller of zo?
Worry is a misuse of imagination
pi_144735827
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:09 schreef Probability het volgende:
Huidskleurig ondergoed wordt sinds kort wel in allemaal tinten verkocht, ben even kwijt van welk merk. Hunkemöller of zo?
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)d-voor-donkere-dames

deze ook :P en eigenlijk is dat gewoon héél logisch :+

pi_144735828
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:58 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ze zijn er wel, als je echt heel graag wilt. Een zakenman heeft rond 1998 geprobeerd in de US donker getinte pleisters te verkopen, Ebon-Aide, en ondanks dat er behoorlijk wat donker gekleurde lui daar rondliepen waren van de miljoen doosje er er in 2002 maar 20.000 verkocht. Hij verloor 2 miljoen dollar, en zijn bedrijfje. Op een handjevol mensen na lijkt niemand zich dus echt druk te maken over de tint van een pleister ;) Zoals Geerd zegt; het is geen modeding maar vooral een lapmiddel, en zo beschouwen de meesten het ook. Opvallen doet het dan toch wel als het op een zichtbare plek zit, ook op een blanke huid.

Een gehoorapparaat is dan ook geen modeding en puur functioneel, maar als je er jaren mee rond moet lopen is het dan misschien wél fijn dat het een beetje subtiel is weggewerkt... Niet zo gek dat de behuizing daarvoor dus wel in meer dan één tint huidskleur geleverd kan worden :P
Dank u, u snapt.
Ik zwaai naar dieren.
pi_144735882
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:13 schreef FANN het volgende:

[..]

http://www.gva.be/cnt/dmf(...)d-voor-donkere-dames

deze ook :P en eigenlijk is dat gewoon héél logisch :+

[ afbeelding ]
Ondergoed en lingerie is wat anders,
Wat ik op je foto zie is niet echt ondergoed.
Ik zwaai naar dieren.
pi_144735923
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ondergoed en lingerie is wat anders,
Ik zei er ook bij dat het natuurlijk een beetje een luxeprobleem is, als je ligt dood te bloeden
maakt het niet veel uit welk kleur je verband of pleister is natuurlijk
pi_144740173
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:09 schreef FANN het volgende:

[..]

Er bestaan ook speciale kinderpleisters natuurlijk, met kleurtjes en motiefjes

[ afbeelding ]

en dit soort zwarte pleisters heb je ook , die worden bijvoorbeeld gebruikt in garage's e.d.
omdat gewone pleisters er al snel goor uit komen te zien...

[ afbeelding ]

en dan heb je ook nog blauwe pleisters, die worden gebruikt in voedselverwerkingsbedrijven en
horeca

[ afbeelding ]

Waarom de kleur blauw? Omdat je eigenlijk geen blauw eten hebt, dus als er een pleister
per ongeluk in het eten komt dan valt dat eerder op, bovendien zit er metaal in verwerkt,
dit is weer handig bij voedselverwerking, want als het eten van de lopende band afkomt,
verpakt en wel, gaat het eerst door een detector om te controleren of er metaal, glas of plastic
in het eten is achtergebleven, vandaar dat in die blauwe pleisters metaal zit, anders zou je
per ongeluk een pleister in je blik soep kunnen vinden.

En huidkleurige pleisters is dan helemaal niet zo raar dat die in verschillende tinten te
verkrijgen (zouden moeten) zijn, niet iedereen heeft nou een maal dezelfde kleur huid.
Net als een huiskleurige panty, ook die zijn in alle tinten verkrijgbaar.

Nu is het wel een luxe probleem natuurlijk als het om een pleisters n verband gaat,
maar als ze voor kinderen kleurtjes en motiefjes kunnen maken, kunnen ze voor donkere
mensen natuurlijk ook donkere pleisters maken.


http://www.theatlantic.co(...)ack-band-aid/276542/

The Story of the Black Band-Aid
A reinvention of "flesh-colored"

Since its unpretentious invention in 1920 by Johnson & Johnson in New Brunswick, New Jersey, the Band-Aid was long manufactured in a single color: a soft pink. In a 1955 TV commercial, the company showed one on the hand of a Caucasian woman: "Neat, flesh-colored, almost invisible," a voice-over said.

Orundu Johnson, a 66-year-old African American woman living in Harlem, remembers. "The bandages would say flesh color, and I'd explain to my kids, 'Well, that's not your flesh.'

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die eerste zijn dus qua kleur heel specifiek afgestemd met een heel praktische reden :P

Maar zodra die reden wegvalt, en de pleister gewoon een wond moet afdekken, blijkt dus dat de meesten met een donkere huidkleur echt niet malen om de kleur van de pleister. Die laatste link die je gaf gaat namelijk nog wat verder door en komt uit bij hetzelfde verhaal in mijn post; donkere pleisters waren geen massaal succes ;) Inmiddels is de kleur van een pleister zo ingeburgerd dat de massa, en dus ook gekleurden zelfs als ze kunnen kiezen, het niet ziet als huidkleurig maar gewoon de kleur van een pleister.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')