quote:
Fascination zei:
Dat is altijd zo'n flauwekul redenatie. Het is logisch dat het overlijden van iemand die je kent (persoonlijk of niet persoonlijk) je meer doet dan een willekeurig kindje uit bv Afrika. En je eerste argument kun je op heel veel mensen toepassen.
Wat doen dit soort zogenaamde "helden" dan?
Het zijn geen leiders van landen die een land weder opbouwen doormiddel van goede leiding, alhoewel veel van dat soort leiders ook skeletten in hun kast hebben.
Ze vangen veel geld voor wat entertainment, dat is het dan ook, meer niet.
Kwa achterlijkheid nagenoeg hetzelfde als de hysterie die zou uitbreken als Justin Bieber of welke andere grote entertainment-"held" zou sterven.
Veel gedoe om iemand die vast wel wat goeds gedaan heeft naast entertainene, maar in het eindeffect miljoenen/miljarden heeft opgestreken middels vermaak.
Niet dat ik ze het niet gun, van mij uit, niet dat ik van die lui af zou willen, dat boeit me niet.
Wat me wel steekt is de verafgoding van deze mensen, de aanbidding van mensen die bekend, beroemd, befaamd zijn omdat ze entertainen en daarvoor geld vangen en hun fans denken dat ze half-goden onder ons sterfelijken zijn, terwijl het ook maar normale mensen met behoorlijke wat geluk zijn, die ook voor hun kost werken.
Ze vangen zoveel geld, dus ze zorgen maar dat ze hun publiek maar goed entertainen, dat is hun werk, daarvoor mogen ze gepaste eer krijgen als ze dat verdienen, dus geen verafgoding, maar wel eer wie eer toekomt.
Geen wonder dat mensen allerhande gurus en valse christussen navolgen en allerlei afgoden aanbidden, ook moderne als Hatsune Miku en andere menselijke verzinselen.
Maar ja, doe wat je wilt, rouw maar gerust om een mens die jij verder niet persooonlijk kent en die je boven jezelf gesteld hebt.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens