abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 15:14:26 #1
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_412780
Film van Jane Campion, met o.a. Kate Winslet en Harvey Keitel.

Ruth, een jonge Australische vrouw, heeft zich tijdens een reis door India bij een Hindoeïstische sekte aangesloten. Een vriendin vertelt dit nieuws aan het thuisfront en haar panische ouders halen haar onder het voorwendsel dat haar vader ernstig ziek is, terug naar huis. Als zij, weer thuis, haar vader rustig een partijtje golf ziet spelen, voelt zij zich verraden, zeker als een zekere PJ Waters zich aandient. Hij is van beroep deprogrammeur, iemand die de hersenspoeling van sekteleden ongedaan maakt. Tijdens een driedaagse training in een afgelegen huis moet Ruth weer de oude worden. Ruth prikt echter genadeloos door de praatjes van de therapeut heen. Er ontstaat een machtsstrijd tussen de seksen, waarbij zich langzamerhand ook een erotische spanning ontwikkelt.
Holy Smoke is de eerste film waarin de zusjes Jane en Anna Campion samenwerken. Jane behaalde al diverse prijzen met o.a. An Angel at My Table en The Piano; haar zus Anna maakte tot nu toe een speelfilm Loaded.

Afgelopen zaterdag gedraaid in het filmhuis en wisselende reacties gehoord.
Ik vond hem OK. Ondanks het zware onderwerp (te) luchtig en de hedendaagse populaire mix van drama en humor (speciaal voor de Amerikaanse markt?) Keitel is in het einde van de film wel weer op dreef. Winslet verrast door met haar volslanke figuur een zeer sexy Ruth neer te zetten...

Zien is kopen... http://www.zeepaard.nl
  woensdag 25 oktober 2000 @ 21:59:35 #2
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_417531
Ik dacht dat je het nummer van Iron Maiden bedoelde.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
  donderdag 26 oktober 2000 @ 08:33:02 #3
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_417975
quote:
Op 25 oktober 2000 21:59 schreef Kipman het volgende:
Ik dacht dat je het nummer van Iron Maiden bedoelde.
Is ook leuk, haha! Maar nee dus...
Zien is kopen... http://www.zeepaard.nl
  Redactie Frontpage vrijdag 23 mei 2003 @ 01:18:35 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10621139
Vrijdag 23:15
Holy smoke
NED3
Drama uit Amerika / Australie (1999)
Met Kate Winslet, Harvey Keitel, Julie Hamilton e.a
5.8

Niet gezien, schijnt nogal tegen te vallen na The Piano.

Maar een naakte Kate Winslet is altijd leuk natuurlijk.

Redactie Frontpage vrijdag 23 mei 2003 @ 22:39:35 #5
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10640202
Is het trouwens wat? De film, je ziet wel een plassende Kate Winslet. Maar ja, zit je daar op te wachten?
  zaterdag 24 mei 2003 @ 01:18:45 #6
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_10643320
Damn.. Ik heb alleen het laatste stukje gezien..

Zag er wel veel belovend uit.

Don't love if you want to die in peace.
pi_10643353
Een van de meest waardeloze films die ik gezien heb.
Ook nog in de bios (sneak)
pi_20889998
Gemiddelde waardering op imdb 5.7. Da's niet heel hoog, en was wsch nog stukken lager uitgevallen als het bevallige lichaam van Winslet niet zo veel te zien was geweest. Ik ben een groot liefhebber van Harvey Keitel, en Kate Winslet speelt af en toe ook de sterren van de hemel (Heavenly Creatures), maar twee goed spelende (ja, ook wel in deze film) figuren maakt nog geen goede film, blijkt wel.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:31:32 #9
100374 Monco_Bounty_Killer
Get three coffins ready
pi_20895851
maiden dacht ik ook ja..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')