Die noten of akkoorden van die Snow Patrol video ken ik nou. Nu is het de kunst om sneller van noot te veranderen. Ik heb wel iets gevonden waardoor het in het begin misschien wat sneller gaat. Bij dat eerste gedeelte waar je alleen 2 snaren gebruikt moet je je wijsvinger en pink gebruiken volgens de video. Maar als je nou je middelvinger en pink gebruikt dan hangt je wijsvinger al boven die fret daarnaast (de zesde fret). Dus hoef je de ene vinger alleen maar los te laten en de andere in te drukken wat bij mij zorgt voor een snellere overgang.quote:
Die namen/letters hou ik niet zo in de gate.quote:
Ik heb nogal moeite om mijn vingers in de breedte uit elkaar te bewegen. Dat moet je natuurlijk op den duur wel leren maar ik heb mijn vingers mijn hele leven lang zo niet gebruikt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:27 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die noten of akkoorden van die Snow Patrol video ken ik nou. Nu is het de kunst om sneller van noot te veranderen. Ik heb wel iets gevonden waardoor het in het begin misschien wat sneller gaat. Bij dat eerste gedeelte waar je alleen 2 snaren gebruikt moet je je wijsvinger en pink gebruiken volgens de video. Maar als je nou je middelvinger en pink gebruikt dan hangt je wijsvinger al boven die fret daarnaast (de zesde fret). Dus hoef je de ene vinger alleen maar los te laten en de andere in te drukken wat bij mij zorgt voor een snellere overgang.
Ik houd het gewoon bij het voorbeeld, misschien lastiger maar daar leer je ook van toch? Ik hoef nog niet per se zo snel. Ik weet eigenlijk niet precies hoe hij aanslaat, ik ben nog vooral bezig met hoe ik mijn vingers neer moet zetten enzo.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:27 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die noten of akkoorden van die Snow Patrol video ken ik nou. Nu is het de kunst om sneller van noot te veranderen. Ik heb wel iets gevonden waardoor het in het begin misschien wat sneller gaat. Bij dat eerste gedeelte waar je alleen 2 snaren gebruikt moet je je wijsvinger en pink gebruiken volgens de video. Maar als je nou je middelvinger en pink gebruikt dan hangt je wijsvinger al boven die fret daarnaast (de zesde fret). Dus hoef je de ene vinger alleen maar los te laten en de andere in te drukken wat bij mij zorgt voor een snellere overgang.
D kan je al door dat nummer. G moet je gaan leren.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die namen/letters hou ik niet zo in de gate.
Ik zat even fout met dat strummen. Ik dacht dat hij omlaag, omhoog, omlaag,....... strumt maar hij doet het alleen omlaag he?
Probeer jij steeds een andere video of concentreer je je op 1 video en zorg je dat je het goed onder de knie krijgt?quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:36 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
D kan je al door dat nummer. G moet je gaan leren.
http://www.hamneggs.nl/gitaarakkoorden/#A
Afgezien van dat ene liedje kijk ik op het moment eigenlijk alleen akkoorden. En die oefen ik eindeloos. GGDD GGCC Grote Fquote:Op maandag 11 augustus 2014 13:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Probeer jij steeds een andere video of concentreer je je op 1 video en zorg je dat je het goed onder de knie krijgt?
Het mooiste vind ik als je snel van akkoord kan veranderen, dat ze in elkaar overgaan. Ik hou het dus nog even bij Snow Patrol. Het is trouwens een leuk deuntje ook.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik houd het gewoon bij het voorbeeld, misschien lastiger maar daar leer je ook van toch? Ik hoef nog niet per se zo snel. Ik weet eigenlijk niet precies hoe hij aanslaat, ik ben nog vooral bezig met hoe ik mijn vingers neer moet zetten enzo.
Hoeveel akkoorden zijn er eigenlijk?quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:48 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Afgezien van dat ene liedje kijk ik op het moment eigenlijk alleen akkoorden. En die oefen ik eindeloos. GGDD GGCC Grote F
Het weer lijdt aan stemmingswisselingenquote:Op maandag 11 augustus 2014 13:56 schreef sararaats het volgende:
mwuh regen zon regen zon, ik word er niet goed van
Dat is ook mooi, ben ik met je eens.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het mooiste vind ik als je snel van akkoord kan veranderen, dat ze in elkaar overgaan. Ik hou het dus nog even bij Snow Patrol. Het is trouwens een leuk deuntje ook.
4000 ofzoquote:Op maandag 11 augustus 2014 13:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoeveel akkoorden zijn er eigenlijk?
dat zal het zijn. supermaan gezien? ik helaas niet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:58 schreef Voxs het volgende:
[..]
Het weer lijdt aan stemmingswisselingen
Nee, helaas niet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:00 schreef sararaats het volgende:
[..]
dat zal het zijn. supermaan gezien? ik helaas niet.
14.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Pff. Hoeveel akkoorden denk jij dat je gemiddeld nodig heb om een song mee te kunnen spelen?
Oh gelukkig, dat valt mee.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:06 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
14.
Nee geen idee, maar zoiets. Maar met de basis kan je al heel veel spelen.
Vergeten?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:02 schreef Voxs het volgende:
[..]
Nee, helaas niet.
Maar wel prachtige foto's op internet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |