abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143305209
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, het is niet " Erbarme dij mij o heer" om er de zomergasten afsluiter even bij te halen, maar beveel mij oh heer.
Die Philosophen haben die Welt nur verschieden interpretiert; es kommt aber darauf an, sie zu verändern.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_143305305
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat er heel veel mensen een mening hebben over boeken die ze nooit gelezen hebben.
Ik denk dat niemand dat betwist. Jouw fout is dat jij mensen met een mening over een boek die niet de jouwe is verdacht probeert te maken in de discussie door te zeggen: “je hebt het niet gelezen.” Nog zonder de moeite te nemen aan te geven op basis waarvan je dat concludeert behalve dat die persoon een mening heeft die niet overeenkomt met de jouwe. Dat is niet alleen onbeleefd en arrogant, het ondermijnt ook je eigen geloofwaardigheid.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_143305339
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand dat betwist. Jouw fout is dat jij mensen met een mening over een boek die niet de jouwe is verdacht probeert te maken in de discussie door te zeggen: “je hebt het niet gelezen.” Nog zonder de moeite te nemen aan te geven op basis waarvan je dat concludeert behalve dat die persoon een mening heeft die niet overeenkomt met de jouwe. Dat is niet alleen onbeleefd en arrogant, het ondermijnt ook je eigen geloofwaardigheid.
Say it girl.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:19:45 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143305367
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Die Philosophen haben die Welt nur verschieden interpretiert; es kommt aber darauf an, sie zu verändern.
Daar is Marx zeker succesvol in geweest, honderden miljoenen dood en vervolgt uit naam van zijn ideeen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143305408
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Grappige is dat je nog steeds niet gezegd hebt dat je het wel hebt gelezen.
Ik kan me niet herinneren dat iemand in deze thread de vraag heeft gesteld of ik het boek wel of niet gelezen heb.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_143305416
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar is Marx zeker succesvol in geweest, honderden miljoenen dood en vervolgt uit naam van zijn ideeen
De dood van miljoenen is slechts statistiek.
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:21:24 #97
45206 Pietverdriet
pi_143305428
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Niet correct, ik heb precies gezegd waarom ik van mening ben dat je het niet hebt gelezen.
pi_143305597
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet correct, ik heb precies gezegd waarom ik van mening ben dat je het niet hebt gelezen.
Nee. Je antwoordde met "QED".

Mijn wedervraag wat mijn reactie dan precies aantoont antwoord je niet op.

Zeg het nu eens kort en bondig. Waar blijkt uit dat ik het boek niet gelezen heb. Wedden dat je nu weer geen duidelijk antwoord geeft maar iets in de trant van:

- QED
- Ik heb het al gezegd
- lees maar terug
- etc
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:27:16 #99
45206 Pietverdriet
pi_143305641
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee. Je antwoordde met "QED".

Mijn wedervraag wat mijn reactie dan precies aantoont antwoord je niet op.

Zeg het nu eens kort en bondig. Waar blijkt uit dat ik het boek niet gelezen heb. Wedden dat je nu weer geen duidelijk antwoord geeft maar iets in de trant van:

- QED
- Ik heb het al gezegd
- lees maar terug
- etc
Blijkbaar begrijp je dus QED niet
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Care to explain? Behalve dat er niet door te komen is zeg ik helemaal niks over de inhoud van het boek.
QED
pi_143305670
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Blijkbaar begrijp je dus QED niet

[..]

QED
Wat een voorspelbare autist ben je ook :')
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:33:46 #101
45206 Pietverdriet
pi_143305869
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat een voorspelbare autist ben je ook :')
Absoluut, en de ellende is, ik heb nog gelijk ook.
Voor iemand die mij verwijt nooit wat te lezen lees je zelf verdomt slecht
pi_143305881
Wat is dat hele QED eigenlijk? Echt nog nooit van gehoord.
pi_143305882
Ik heb atlas shrugged voor 2/3 gelezen. Daarna heb ik het weggedaan.

Ik heb toevallig nog geen week geleden een gesproken versie van het boek gedownload om het een tweede kans te geven. Ik wil het graag helemaal uit krijgen.
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:35:18 #104
45206 Pietverdriet
pi_143305911
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:34 schreef Gewas het volgende:
Dat staat voor, "hetgeen bewezen moest worden."
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:36:52 #105
45206 Pietverdriet
pi_143305973
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb atlas shrugged voor 2/3 gelezen. Daarna heb ik het weggedaan.

Ik heb toevallig nog geen week geleden een gesproken versie van het boek gedownload om het een tweede kans te geven. Ik wil het graag helemaal uit krijgen.
Je kan beter "the fountainhead" nemen, toegankelijker, beter verhaal, en dezelfde boodschap.
pi_143306027
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:34 schreef Gewas het volgende:
Dat is een latijnse term: quod erat demonstrandum

Waarmee dit figuur wil zeggen dat datgeen hij beweert al in mijn eigen reactie wordt bewezen en dat het daarom geen verdere uitleg behoeft. De quote wordt vaak gebruikt door figuren op fora die zonder onderbouwing hun gelijk willen halen. Discussieren heeft zelden zin omdat die met dergelijke personen regelmatig uitkomen op in cirkeltjes lullen. Zoals ook in deze thread wederom is bewezen. Want eind van de rit heeft hij de onderbouwing nog steeds niet gegeven maar zijn we weer bij het punt waar we begonnen: QED.
pi_143306153
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan beter "the fountainhead" nemen, toegankelijker, beter verhaal, en dezelfde boodschap.
Daarvan heb ik de film gezien. Die was nog best kijkbaar. :)
pi_143306218
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ik wil graag atlus shrugged. Dat boek wordt er altijd bij gehaald door objectivisten en altijd in een discussie wordt er geeindigd met: “je moet Atlas Shrugged gelezen hebben.” (dat hoeft natuurlijk helemaal niet om het objectivisme te verwerpen)
pi_143306257
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Absoluut, en de ellende is, ik heb nog gelijk ook.

Vogeltjesdans pls.
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:45:50 #110
45206 Pietverdriet
pi_143306290
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, ik wil graag atlus shrugged. Dat boek wordt er altijd bij gehaald door objectivisten en altijd in een discussie wordt er geeindigd met: “je moet Atlas Shrugged gelezen hebben.” (dat hoeft natuurlijk helemaal niet om het objectivisme te verwerpen)
Als je objectivisme wilt begrijpen kan je echt beter fountainhead lezen, maar je moet het zelf weten
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:46:56 #111
45206 Pietverdriet
pi_143306328
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is een latijnse term: quod erat demonstrandum

Waarmee dit figuur wil zeggen dat datgeen hij beweert al in mijn eigen reactie wordt bewezen en dat het daarom geen verdere uitleg behoeft. De quote wordt vaak gebruikt door figuren op fora die zonder onderbouwing hun gelijk willen halen. Discussieren heeft zelden zin omdat die met dergelijke personen regelmatig uitkomen op in cirkeltjes lullen. Zoals ook in deze thread wederom is bewezen. Want eind van de rit heeft hij de onderbouwing nog steeds niet gegeven maar zijn we weer bij het punt waar we begonnen: QED.
Behalve dat je net toegaf dat je het boek niet hebt uitgelezen
pi_143306356
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij heeft het voor 2/3 gelezen, ei.
pi_143306417
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je objectivisme wilt begrijpen kan je echt beter fountainhead lezen, maar je moet het zelf weten
Ik begrijp het objectivisme. Daar zijn boeken vol over geschreven. Daar gaat een fictieve roman me niet bij helpen. Het is een idiote ideologie, die als die breed omarmd zou zijn een eerdere dood voor Ayn Rand had betekent.
pi_143306539
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb het inderdaad niet uitgelezen, dat is het punt echter niet. Het punt is dat jij dat nooit hebt kunnen concluderen op basis van mijn reactie waarop jij dat zei. Maar ik durf de stelling wel aan dat als ik dat laatste 1/3 had gelezen het niet opeens zou veranderen van een matig tergend saai literair werk in een spannende goed geschreven stuk literatuur.

Zoals je zei zijn de kritieken altijd slecht geweest. Dat is niet zonder reden, dat is omdat het een slecht boek is. Het is alleen populair bij aanhangers van die absurde ideologie.
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:53:21 #115
45206 Pietverdriet
pi_143306542
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik begrijp het objectivisme. Daar zijn boeken vol over geschreven. Daar gaat een fictieve roman me niet bij helpen. Het is een idiote ideologie, die als die breed omarmd zou zijn een eerdere dood voor Ayn Rand had betekent.
Wat is er zo idioot aan?
pi_143306783
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is er zo idioot aan?
Daar is het leven van Ayn Rand het beste voorbeeld van. Zonder de collectieve voorzieningen die door het objectivisme als beperkend beschouwd worden had deze mevrouw geen medische behandeling gekregen en was ze van de honger gestorven.

Gelukkig heeft ze zelf nog mee mogen maken hoe het is als het noodlot je treft, al hadden ze haar wat mij betreft mogen laten creperen. Heel het leven lang afgeven op uitkeringen en mensen die daar gebruik van maken, weigeren te geloven dat roken kanker veroorzaakt en stug doorgaan met kettingroken. Vervolgens kanker krijgen, geen cent te makken hebben en op kosten van de belastingbetaler haar leven nog wat weten te rekken en de pijn verzachten met door de belastingbetaler betaalde pijnstilling. Ik hoop dat ze het als vernederend heeft ervaren.
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:05:58 #117
45206 Pietverdriet
pi_143306904
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar is het leven van Ayn Rand het beste voorbeeld van. Zonder de collectieve voorzieningen die door het objectivisme als beperkend beschouwd worden had deze mevrouw geen medische behandeling gekregen en was ze van de honger gestorven.

Gelukkig heeft ze zelf nog mee mogen maken hoe het is als het noodlot je treft, al hadden ze haar wat mij betreft mogen laten creperen. Heel het leven lang afgeven op uitkeringen en mensen die daar gebruik van maken, weigeren te geloven dat roken kanker veroorzaakt en stug doorgaan met kettingroken. Vervolgens kanker krijgen, geen cent te makken hebben en op kosten van de belastingbetaler haar leven nog wat weten te rekken en de pijn verzachten met door de belastingbetaler betaalde pijnstilling. Ik hoop dat ze het als vernederend heeft ervaren.
En hoe is dit een antwoord op mijn vraag?
pi_143308454
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En hoe is dit een antwoord op mijn vraag?
Dat kun je er niet uithalen?

Volgens het objectivisme is het een zwakte iets voor een ander te doen zonder daar een persoonlijke beloning voor te krijgen simpel gezegd. Strikt genomen zou je dus niet eens de politie moeten bellen als er een vrouw voor je deur verkracht wordt. De politie bellen zou namelijk een puur altruīstische daad zijn. En dat is een zwakte

Moet ik de idiotie hiervan nog uitleggen?
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:58:45 #119
45206 Pietverdriet
pi_143308576
Je hebt objectivisme niet echt begrepen. Objectivisme gaat om het willen nastreven van de zelfverwerkelijking, van de vrijheid van het individu, het nastreven van je eigen geluk. Wat dat is, mag jij helemaal zelf invullen.
pi_143308885
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Je hebt objectivisme niet echt begrepen. Objectivisme gaat om het willen nastreven van de zelfverwerkelijking, van de vrijheid van het individu, het nastreven van je eigen geluk. Wat dat is, mag jij helemaal zelf invullen.
Waarom maakt Ayn Rand dan van die objectivistische übermenschen die zo egoīstisch zijn als het maar kan? Volgens mij is het objectivisme helemaal niet zo breed, maar dat kan ik mis hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')