Je benadert het humorniveau van tong80quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:23 schreef Geralt het volgende:
Ik heb laatst Das Kapital van Karl May gelezen.
-Dat is van Karl Marx!
Ik dacht al, wat komen er weinig indianen in voor!
Ik geloof niet dat Marx dom was.quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:24 schreef LelijKnap het volgende:
Als jij alleen op basis van een (foutief! Rusland/USSR /=/ communisme) voorbeeld van het Marxisme niet kon in zien dat Marx ongelooflijk dom was, dan verdien je wat mij betreft de debielheidsprijs van vandaag.
Wel intelligent, niet slim. Hij hield even geen rekening met het probleem dat mensen nog altijd mensen zijn.quote:
Ben je serieus?quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:46 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Als TS 'm niet meer wil, neem ik 'm graag over, mist al een tijdje in m'n kast.
Wiesda?quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:45 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dit is mijn grote held EN heeft veel mooiere boeken geschreven dan Marx:
[ afbeelding ]
Zeker, mijn boekenkast raakt steeds voller met Engelse Proza en Poëzie. tijd dat ik dat weer eens verander.quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:47 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ben je serieus?Ik zou ze eventueel wel voor een vriendenprijs willen verkopen.
Op de site van het Willem Frederik Hermans Instituut staat veel info:quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:50 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
ik zie het al
indrukwekkende lijst van literatuur, maar ik heb het nog nooit gelezen.
Dit zijn alle boeken die ik heb van Karl Marx (en Friedrich Engels):quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:50 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Zeker, mijn boekenkast raakt steeds voller met Engelse Proza en Poëzie. tijd dat ik dat weer eens verander.
Sp?quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:55 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dit zijn alle boeken die ik heb van Karl Marx (en Friedrich Engels):
[ afbeelding ]
Als je interesse hebt in een van deze boeken hoor ik het wel. Maar ben nu pilsjes aan het drinken hehe.
quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:55 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dit zijn alle boeken die ik heb van Karl Marx (en Friedrich Engels):
[ afbeelding ]
Als je interesse hebt in een van deze boeken hoor ik het wel. Maar ben nu pilsjes aan het drinken hehe.
Klootzak, die wilde ik al winnenquote:Op zondag 10 augustus 2014 15:24 schreef LelijKnap het volgende:
Als jij alleen op basis van een (foutief! Rusland/USSR /=/ communisme) voorbeeld van het Marxisme niet kon in zien dat Marx ongelooflijk dom was, dan verdien je wat mij betreft de debielheidsprijs van vandaag.
Marktplaats.quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:19 schreef Gewas het volgende:
k zal zijn boeken in mijn boekenkast laten staan vanwege de historische waarde maar zal nooit meer een bladzijde lezen.
Edit: ik heb besloten om ze toch maar niet te verkopen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:59 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Interesse heb ik zeker, maar dat SP geneuzel heb ik dan weer weinig behoefte aan![]()
Wat wil je er voor hebben?
Beetje kort door de bocht.quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:24 schreef LelijKnap het volgende:
Ik moest even opzoeken wie dat waren.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:35 schreef robin007bond het volgende:
Het kan erger TS. Zo heb ik nog Atlus Shrugged van Ayn Rand en Road to Serfdom van Hayek.![]()
Terechte klacht.
Goeie post trouwens.quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:34 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Wel intelligent, niet slim. Hij hield even geen rekening met het probleem dat mensen nog altijd mensen zijn.
Het principe van het communisme is natuurlijk lovenswaardig, alleen gaat het uit van het idee dat de leiders van het systeem altijd en eeuwig bevlogen idealisten zullen zijn en blijven. Lenin was dat min of meer, Stalin liet vervolgens zien hoe je het systeem optimaal kunt misbruiken voor persoonlijke machtswellust. En eenmaal daarheen afgegleden is herstel niet meer mogelijk.
Ook de gewone man wordt geacht het systeem uit idealisme te steunen, en niet de kansen te pakken om voor zichzelf en/of zijn familie/vrienden het net even iets beter te hebben.
Maar ligt dat echt aan Marx? Dat ligt volgens mij eerder aan de mensen die zijn filosofie op een afschuwelijke manier in de praktijk brachten. Ik vind Marx zijn visie op een gelijke samenleving niet slecht eigenlijk, spijtig dat mensen dit echt niet kunnen trekken in de praktijk. Daar ligt eigenlijk de echte klacht: Mensen!quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:19 schreef Gewas het volgende:
Dat ik me een paar jaar geleden heb laten vergiftigen met zijn boeken snap ik echt niet meer. Rusland is tot op de dag van vandaag aan het bijkomen van de revolutie zo'n honderd jaar geleden en de boeken van Marx hebben over de hele wereld meer kwaad dan goed gedaan.
Ik zal zijn boeken in mijn boekenkast laten staan vanwege de historische waarde maar zal nooit meer een bladzijde lezen.
Klacht: Karl Marx.
Nee? Ik vind het huiveringwekkend. Het grote gelijkmaken, geen vrije markt, arbeiders in bezit van de productiemiddelen betekend dat er nooit goed geïnnoveerd gaat worden, geen startups met vrij kapitaal die fantastische nieuwe producten op de markt brengen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:15 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Maar ligt dat echt aan Marx? Dat ligt volgens mij eerder aan de mensen die zijn filosofie op een afschuwelijke manier in de praktijk brachten. Ik vind Marx zijn visie op een gelijke samenleving niet slecht eigenlijk
Nee, dat is het nietquote:Op zondag 10 augustus 2014 15:34 schreef mvdejong het volgende:
Het principe van het communisme is natuurlijk lovenswaardig,
Inderdaad, Harcore Aksie!! Dat zal ze leren!quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:19 schreef Gewas het volgende:
... maar zal nooit meer een bladzijde lezen.
Atlas Shrugged kan geinterpreteerd worden als een "extreem" werkje, maar Road to Serfdom is fatsoenlijke kost.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:35 schreef robin007bond het volgende:
Het kan erger TS. Zo heb ik nog Atlus Shrugged van Ayn Rand en Road to Serfdom van Hayek.![]()
Terechte klacht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |