Ik denk genoeg keus voor die prijs. Dit is wel een leuke laptop met een kantelbaar scherm zodat je met een pennetje beetje kunt browsen, net als op een tablet. Wel een beetje zwaar met 3.5kg.quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:16 schreef Equis.Viris het volgende:
Hallo,
Voor mijn nieuwe opleiding (éénjarig VWO) moet ik komend schooljaar met de trein, vanwege de reistijd heb ik het plan opgevat om een laptop te kopen om op die manier in de trein te kunnen werken aan dingen als boekverslagen e.d.
Mijn budget ligt rond de 600 euro en ik wil hem voornamelijk gebruiken als tekstverwerker en om te internetten, hij hoeft geen (zware) games e.d. te kunnen draaien, ook is belangrijk dat hij makkelijk in gebruik is (lichtgewicht, dun) maar wel een normaal scherm heeft.
Zelf zat ik te denken aan een tweedehands MacBook, maar dan betaal je voornamelijk voor het merk. Iemand betere/vergelijkbare suggesties?
Preciesquote:Op zondag 10 augustus 2014 15:42 schreef FietsKoerier het volgende:
Voor die prijs, met die wensen kun je prima een nieuwe laptop aanschaffen in plaats van een tweedehands macbook.
Niet productief in de trein? Ik werk al een jaar of twee freelance als tekstschrijver. En het grootste deel tik ik toch echt weg in de trein, hoor.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:33 schreef m.w. het volgende:
Ik weet niet hoe lang je moet reizen maar in de trein ben je niet echt productief, daarnaast is de hoeveelheid verslagen beperkt. Als ze op je vavo goede faciliteiten hebben dan hoeft het niet.
Dit. Hoeft niet perse een Macbook te zijn, maar een lichte, handzame laptop is mij zeer goed bevallen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 07:51 schreef Exorbitantes het volgende:
MacBook Pro/AirEen must voor college, tenzij ultrabook.
Studenten die aan komen zetten met een 17 inch slagschip van 3 kilo![]()
17 inch Windows laptops die bij het opstarten klinken als het opstijgen van een Boeing 747_!
Tenzij je een opleiding volgt richting design o.i.d. is een macbook onzin. Maar hey, anders hoor je er natuurlijk niet bijquote:Op maandag 11 augustus 2014 07:51 schreef Exorbitantes het volgende:
17 inch Windows laptops die bij het opstarten klinken als het opstijgen van een Boeing 747_!
eersteklas zeker? In de tweede klas, waar het vrijwel altijd druk is, zit iedereen elkaar toch in de weg, dan kan je echt niet goed werken. Ik kan af en toe wel wat verslagen/rapporten lezen voor werk/school maar daar blijft het wel zo'n beetje bij.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:35 schreef Dennisweb het volgende:
[..]
Niet productief in de trein? Ik werk al een jaar of twee freelance als tekstschrijver. En het grootste deel tik ik toch echt weg in de trein, hoor.
Hangt misschien ook af van het traject. Rotterdam Utrecht is niet te doen, en zodra je Gouda nadert moet je alles van waarde ook nog eens goed vasthouden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:18 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
eersteklas zeker? In de tweede klas, waar het vrijwel altijd druk is, zit iedereen elkaar toch in de weg, dan kan je echt niet goed werken. Ik kan af en toe wel wat verslagen/rapporten lezen voor werk/school maar daar blijft het wel zo'n beetje bij.
Wolvega - Zwolle (en vice versa) moet wel te doen zijnquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:18 schreef m.w. het volgende:
[..]
Hangt misschien ook af van het traject. Rotterdam Utrecht is niet te doen, en zodra je Gouda nadert moet je alles van waarde ook nog eens goed vasthouden.
Nee, hoor. Deze student reist elke dag tweede klas van Groningen naar Zwolle en dat gaat prima. Ik werk gewoon door. Alleen werk ik niet als ik op de grond zit, maar dat heeft meer met mijn brakke gezondheid te maken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:18 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
eersteklas zeker? In de tweede klas, waar het vrijwel altijd druk is, zit iedereen elkaar toch in de weg, dan kan je echt niet goed werken. Ik kan af en toe wel wat verslagen/rapporten lezen voor werk/school maar daar blijft het wel zo'n beetje bij.
Ik heb veel windows laptops gehad en kan uit ervaring zeggen dat macbooks de beste apparaten zijn. Degelijk, licht en van merkbaar betere kwaliteit dan mijn laatste Vaio SA die duurder was dan de gemiddelde macbook. En de accuduur is onverslaanbaar, tenzij je aan de gang gaat met boot camp.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:52 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Tenzij je een opleiding volgt richting design o.i.d. is een macbook onzin. Maar hey, anders hoor je er natuurlijk niet bij
Een ultrabook gaat even lang mee als een macbook. Bij een macbook betaal je alleen voor vormgeving, wat totaal onnodig is als je alleen tekst gaat verwerken. Maar dit is natuurlijk een eindeloze discussie.. Beetje Macbook met 15 inch scherm ben je minstens 1000/1500 euro kwijt, wat een belachelijk bedrag is om tekst te verwerken.Voor dat geld kan je ook een dikke MSI gaming laptop halen...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 19:46 schreef m.w. het volgende:
ws laptops gehad en kan uit ervaring zeggen dat macbooks de beste apparaten zijn. Degelijk, licht en van merkbaar betere
Vormgeving? Portability, het extreem lage gewicht, het robuuste design en de snelheid lijken mij juist de selling points. Daar verliest een random gaming laptop op alle fronten, misschien de snelheid niet maar dat gaat niet op voor een laptop voor naar college.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:11 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Een ultrabook gaat even lang mee als een macbook. Bij een macbook betaal je alleen voor vormgeving, wat totaal onnodig is als je alleen tekst gaat verwerken. Maar dit is natuurlijk een eindeloze discussie.. Beetje Macbook met 15 inch scherm ben je minstens 1000/1500 euro kwijt, wat een belachelijk bedrag is om tekst te verwerken.Voor dat geld kan je ook een dikke MSI gaming laptop halen...
Slechts een voorbeeld, natuurlijk moet die geen gaming laptop halen. Nogmaals, voor tekstverwerken is een windows laptop meer dan voldoende en het is zonde van je geld als je nog meer wilt uitgeven.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:39 schreef Exorbitantes het volgende:
[..]
Vormgeving? Portability, het extreem lage gewicht, het robuuste design en de snelheid lijken mij juist de selling points. Daar verliest een random gaming laptop op alle fronten, misschien de snelheid niet maar dat gaat niet op voor een laptop voor naar college.
Dat klopt, een Ultrabook is hierin een goede tegenhanger.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:13 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Slechts een voorbeeld, natuurlijk moet die geen gaming laptop halen. Nogmaals, voor tekstverwerken is een windows laptop meer dan voldoende en het is zonde van je geld als je nog meer wilt uitgeven.
Apple apparatuur is al 20 jaar niet meer alleen voor designers, op de 1 of andere manier is dat ooit blijven hangen uit de tijd dat een Mac met QuarkXpress de de facto standaard was om drukwerk mee te doen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:52 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Tenzij je een opleiding volgt richting design o.i.d. is een macbook onzin. Maar hey, anders hoor je er natuurlijk niet bij
Van het laatste heb ik nog nooit gehoord. Macbook is ideaal voor de Adobe collection maar voor studies als informatica lijkt me niet. Bijna alle scholen hebben sowieso windows als basissysteem, dus als je ondersteuning wilt van je leraren dan heb je pech. Veel programma's draaien er namelijk niet op of moet je een dual-boot hebben wil je het laten werken. En programma's zoals Visual Studio zijn natuurlijk echt voor Windows. Alleen maar rompslomp. Maar dat is ook niet de vraag van TS , dus laten we verder ontopic gaanquote:Op zondag 17 augustus 2014 01:27 schreef Henno het volgende:
[..]
Apple apparatuur is al 20 jaar niet meer alleen voor designers, op de 1 of andere manier is dat ooit blijven hangen uit de tijd dat een Mac met QuarkXpress de de facto standaard was om drukwerk mee te doen.
Helpt de UNIX omgeving ook erg in mee. Complete IT faculteiten lopen ermee.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 07:51 schreef Exorbitantes het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop