abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143262717
Hallo,

Voor mijn nieuwe opleiding (éénjarig VWO) moet ik komend schooljaar met de trein, vanwege de reistijd heb ik het plan opgevat om een laptop te kopen om op die manier in de trein te kunnen werken aan dingen als boekverslagen e.d.

Mijn budget ligt rond de 600 euro en ik wil hem voornamelijk gebruiken als tekstverwerker en om te internetten, hij hoeft geen (zware) games e.d. te kunnen draaien, ook is belangrijk dat hij makkelijk in gebruik is (lichtgewicht, dun) maar wel een normaal scherm heeft.

Zelf zat ik te denken aan een tweedehands MacBook, maar dan betaal je voornamelijk voor het merk. Iemand betere/vergelijkbare suggesties?
pi_143263296
quote:
0s.gif
Op zondag 10 augustus 2014 15:16 schreef Equis.Viris het volgende:
Hallo,

Voor mijn nieuwe opleiding (éénjarig VWO) moet ik komend schooljaar met de trein, vanwege de reistijd heb ik het plan opgevat om een laptop te kopen om op die manier in de trein te kunnen werken aan dingen als boekverslagen e.d.

Mijn budget ligt rond de 600 euro en ik wil hem voornamelijk gebruiken als tekstverwerker en om te internetten, hij hoeft geen (zware) games e.d. te kunnen draaien, ook is belangrijk dat hij makkelijk in gebruik is (lichtgewicht, dun) maar wel een normaal scherm heeft.

Zelf zat ik te denken aan een tweedehands MacBook, maar dan betaal je voornamelijk voor het merk. Iemand betere/vergelijkbare suggesties?
Ik denk genoeg keus voor die prijs. Dit is wel een leuke laptop met een kantelbaar scherm zodat je met een pennetje beetje kunt browsen, net als op een tablet. Wel een beetje zwaar met 3.5kg.

http://www.laptopshop.nl/(...)-flex2-15-00438.html

Of anders deze. Heeft iets meer power voor wat simpelere games. Gewicht is 2.3kg..

http://www.laptopshop.nl/product/427063/category-178917-laptops-15-inch/hp-pavilion-15-n203ed.html
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
  zondag 10 augustus 2014 @ 15:36:33 #3
412559 floodz
You have to be someone
pi_143263440
Hallo, ik heb zelf een dell inpsiron en hij bevalt mij prima, ik heb een iets meer geupgrade versie van deze http://www.dell.com/nl/p/(...)piron-17-5748-laptop maar dat komt omdat ik een ict opleiding volg. DIt is een prima laptop om mee te tekstverwerken en surfen, games zullen niet heel goed draaien, wat jij niet uitmaakt want de videokaart verzaakt. De laptop is redelijk licht en dun. deze is 17.3 inch je kunt ook voor 15 inch gaan. Deze laptop is vanaf 549 euro en het is een zeer krachtige laptop.
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.
  zondag 10 augustus 2014 @ 15:37:21 #4
412559 floodz
You have to be someone
pi_143263491
[quote]
0s.gif
Op zondag 10 augustus 2014 15:33 schreef Junglebeast het volgende:

[..]

Ik denk genoeg keus voor die prijs. Dit is wel een leuke laptop met een kantelbaar scherm zodat je met een pennetje beetje kunt browsen, net als op een tablet. Wel een beetje zwaar met 3.5kg.

http://www.laptopshop.nl/(...)-flex2-15-00438.html

Of anders deze. Heeft iets meer power voor wat simpelere games. Gewicht is 2.3kg..

http://www.laptopshop.nl/product/427063/category-178917-laptops-15-inch/hp-pavilion-15-n203ed.html
[/quote]
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17-5748-laptop/pd?oc=cn74812&model_id=inspiron-17-5748-laptop Deze is betere kwaliteit minder geld, check de specs
  zondag 10 augustus 2014 @ 15:42:09 #5
431988 FietsKoerier
komt altijd te laat..
pi_143263762
Voor die prijs, met die wensen kun je prima een nieuwe laptop aanschaffen in plaats van een tweedehands macbook. :s)
  zondag 10 augustus 2014 @ 15:43:02 #6
412559 floodz
You have to be someone
pi_143263804
quote:
14s.gif
Op zondag 10 augustus 2014 15:42 schreef FietsKoerier het volgende:
Voor die prijs, met die wensen kun je prima een nieuwe laptop aanschaffen in plaats van een tweedehands macbook. :s)
Precies
pi_143264696
Ik heb een Compaq Presario CQ62, scherm is 15.6 inch, hij weegt ongeveer 2.5 kg en is prima te gebruiken voor de dingen die jij wilt :) En kost minder dan 600 euro :)

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_143275824
Ik weet niet hoe lang je moet reizen maar in de trein ben je niet echt productief, daarnaast is de hoeveelheid verslagen beperkt. Als ze op je vavo goede faciliteiten hebben dan hoeft het niet.
pi_143291874
MacBook Pro/Air ;) Een must voor college, tenzij ultrabook.

Studenten die aan komen zetten met een 17 inch slagschip van 3 kilo :')

17 inch Windows laptops die bij het opstarten klinken als het opstijgen van een Boeing 747 :')_!
pi_143384257
quote:
0s.gif
Op zondag 10 augustus 2014 20:33 schreef m.w. het volgende:
Ik weet niet hoe lang je moet reizen maar in de trein ben je niet echt productief, daarnaast is de hoeveelheid verslagen beperkt. Als ze op je vavo goede faciliteiten hebben dan hoeft het niet.
Niet productief in de trein? Ik werk al een jaar of twee freelance als tekstschrijver. En het grootste deel tik ik toch echt weg in de trein, hoor.
pi_143384632
quote:
0s.gif
Op maandag 11 augustus 2014 07:51 schreef Exorbitantes het volgende:

17 inch Windows laptops die bij het opstarten klinken als het opstijgen van een Boeing 747 :')_!
Dit. Hoeft niet perse een Macbook te zijn, maar een lichte, handzame laptop is mij zeer goed bevallen.

13 inch heb ik, vind het perfect. Hoge resolutie is wel aan te raden.
pi_143392135
Bedankt iedereen, zal de suggesties gaan bekijken! :)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:52:11 #13
286575 Roces18
Chef de party
pi_143393672
quote:
0s.gif

Tenzij je een opleiding volgt richting design o.i.d. is een macbook onzin. Maar hey, anders hoor je er natuurlijk niet bij ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_143397684
quote:
0s.gif
Op woensdag 13 augustus 2014 17:35 schreef Dennisweb het volgende:

[..]

Niet productief in de trein? Ik werk al een jaar of twee freelance als tekstschrijver. En het grootste deel tik ik toch echt weg in de trein, hoor.
eersteklas zeker? In de tweede klas, waar het vrijwel altijd druk is, zit iedereen elkaar toch in de weg, dan kan je echt niet goed werken. Ik kan af en toe wel wat verslagen/rapporten lezen voor werk/school maar daar blijft het wel zo'n beetje bij.
There are only 151 Pokémon.
pi_143403893
quote:
0s.gif
Op woensdag 13 augustus 2014 23:18 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

eersteklas zeker? In de tweede klas, waar het vrijwel altijd druk is, zit iedereen elkaar toch in de weg, dan kan je echt niet goed werken. Ik kan af en toe wel wat verslagen/rapporten lezen voor werk/school maar daar blijft het wel zo'n beetje bij.
Hangt misschien ook af van het traject. Rotterdam Utrecht is niet te doen, en zodra je Gouda nadert moet je alles van waarde ook nog eens goed vasthouden.
pi_143410573
quote:
1s.gif
Op donderdag 14 augustus 2014 09:18 schreef m.w. het volgende:

[..]

Hangt misschien ook af van het traject. Rotterdam Utrecht is niet te doen, en zodra je Gouda nadert moet je alles van waarde ook nog eens goed vasthouden.
Wolvega - Zwolle (en vice versa) moet wel te doen zijn ;)
pi_143418768
quote:
0s.gif
Op woensdag 13 augustus 2014 23:18 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Nee, hoor. Deze student reist elke dag tweede klas van Groningen naar Zwolle en dat gaat prima. Ik werk gewoon door. Alleen werk ik niet als ik op de grond zit, maar dat heeft meer met mijn brakke gezondheid te maken.
pi_143422606
quote:
0s.gif
Op woensdag 13 augustus 2014 21:52 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Tenzij je een opleiding volgt richting design o.i.d. is een macbook onzin. Maar hey, anders hoor je er natuurlijk niet bij ;)
Ik heb veel windows laptops gehad en kan uit ervaring zeggen dat macbooks de beste apparaten zijn. Degelijk, licht en van merkbaar betere kwaliteit dan mijn laatste Vaio SA die duurder was dan de gemiddelde macbook. En de accuduur is onverslaanbaar, tenzij je aan de gang gaat met boot camp.
pi_143423525
quote:
0s.gif
Op donderdag 14 augustus 2014 19:46 schreef m.w. het volgende:
ws laptops gehad en kan uit ervaring zeggen dat macbooks de beste apparaten zijn. Degelijk, licht en van merkbaar betere
Een ultrabook gaat even lang mee als een macbook. Bij een macbook betaal je alleen voor vormgeving, wat totaal onnodig is als je alleen tekst gaat verwerken. Maar dit is natuurlijk een eindeloze discussie.. Beetje Macbook met 15 inch scherm ben je minstens 1000/1500 euro kwijt, wat een belachelijk bedrag is om tekst te verwerken.Voor dat geld kan je ook een dikke MSI gaming laptop halen...
pi_143424791
quote:
0s.gif
Op donderdag 14 augustus 2014 20:11 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Een ultrabook gaat even lang mee als een macbook. Bij een macbook betaal je alleen voor vormgeving, wat totaal onnodig is als je alleen tekst gaat verwerken. Maar dit is natuurlijk een eindeloze discussie.. Beetje Macbook met 15 inch scherm ben je minstens 1000/1500 euro kwijt, wat een belachelijk bedrag is om tekst te verwerken.Voor dat geld kan je ook een dikke MSI gaming laptop halen...
Vormgeving? Portability, het extreem lage gewicht, het robuuste design en de snelheid lijken mij juist de selling points. Daar verliest een random gaming laptop op alle fronten, misschien de snelheid niet maar dat gaat niet op voor een laptop voor naar college.
pi_143426519
quote:
0s.gif
Op donderdag 14 augustus 2014 20:39 schreef Exorbitantes het volgende:

[..]

Vormgeving? Portability, het extreem lage gewicht, het robuuste design en de snelheid lijken mij juist de selling points. Daar verliest een random gaming laptop op alle fronten, misschien de snelheid niet maar dat gaat niet op voor een laptop voor naar college.
Slechts een voorbeeld, natuurlijk moet die geen gaming laptop halen. Nogmaals, voor tekstverwerken is een windows laptop meer dan voldoende en het is zonde van je geld als je nog meer wilt uitgeven.
pi_143426809
quote:
0s.gif
Op donderdag 14 augustus 2014 21:13 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Slechts een voorbeeld, natuurlijk moet die geen gaming laptop halen. Nogmaals, voor tekstverwerken is een windows laptop meer dan voldoende en het is zonde van je geld als je nog meer wilt uitgeven.
Dat klopt, een Ultrabook is hierin een goede tegenhanger.

Persoonlijk vind ik Mac fijner.
pi_143428844
Heb veel laptops gehad met Windows besturingssysteem, allemaal geweldig.
Je hebt niet zulke hoge eisen, dus ik zou zeggen, ga naar www.laptopshop.nl
Aan de linkerkant van de pagina heb je allemaal filters, waarmee je je wensen duidelijk kan maken. Dan krijg je een heel lijstje en dan kan je zelf kiezen welke je het leukste vindt :)
pi_143453247
Zelf heb ik inderdaad ook een MacBook. Opvallend is dat ik met mijn MacBook veel minder vaak problemen ondervind met het eduroam-netwerk op Windesheim. Anderen die Windows gebruiken klagen veel regelmatiger over instabiel internet.

Bovendien: een MacBook Pro is lichter. Mijn gezondheid laat het nou eenmaal niet toe zware laptops mee te zeulen. Windesheim is onlangs overgegaan op BYOD (Bring Your Own Device). En dan ga ik niet dagelijks zware laptops tillen. Vind sowieso de workflow van Mac veel fijner dan Windows.
pi_143499468
quote:
0s.gif
Op woensdag 13 augustus 2014 21:52 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Apple apparatuur is al 20 jaar niet meer alleen voor designers, op de 1 of andere manier is dat ooit blijven hangen uit de tijd dat een Mac met QuarkXpress de de facto standaard was om drukwerk mee te doen.
Het zijn bijvoorbeeld ook de beste softwareontwikkelings- en systeembeheermachines die ik ooit gehad heb. Helpt de UNIX omgeving ook erg in mee. Complete IT faculteiten lopen ermee.

OS X is de voornaamste reden dat ik de voorkeur geef aan een Mac, plus dat ik nog nooit een multi-touch trackpad heb gezien die net zo goed werkt als die op een Apple notebook. No way dat je voor 600 euro op het gebied van input en accukwaliteit hetzelfde gaat krijgen in Windows land.
  zondag 17 augustus 2014 @ 10:11:16 #26
286575 Roces18
Chef de party
pi_143502294
quote:
0s.gif
Op zondag 17 augustus 2014 01:27 schreef Henno het volgende:

[..]

Apple apparatuur is al 20 jaar niet meer alleen voor designers, op de 1 of andere manier is dat ooit blijven hangen uit de tijd dat een Mac met QuarkXpress de de facto standaard was om drukwerk mee te doen.

Helpt de UNIX omgeving ook erg in mee. Complete IT faculteiten lopen ermee.

Van het laatste heb ik nog nooit gehoord. Macbook is ideaal voor de Adobe collection maar voor studies als informatica lijkt me niet. Bijna alle scholen hebben sowieso windows als basissysteem, dus als je ondersteuning wilt van je leraren dan heb je pech. Veel programma's draaien er namelijk niet op of moet je een dual-boot hebben wil je het laten werken. En programma's zoals Visual Studio zijn natuurlijk echt voor Windows. Alleen maar rompslomp. Maar dat is ook niet de vraag van TS , dus laten we verder ontopic gaan ;)
  zondag 17 augustus 2014 @ 11:24:33 #27
428263 sackhaahr
pluk de haahr
pi_143503515
quote:
0s.gif

_O- :')
pluk de haahr
  zondag 17 augustus 2014 @ 11:27:02 #28
230788 n8n
Pragmatisch
pi_143503577
Als het lukt <1,5kg, accu van >50Wh en een ssd.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_143504232
Kijk eens onder Lenevo IdeaPad
당신을 사랑합니다
  zondag 17 augustus 2014 @ 12:12:25 #30
230788 n8n
Pragmatisch
pi_143504851
Als je nieuw voor die prijs kijkt met een ssd en laag gewicht kom je uit op laptops met een accu van 30Wh. Zijn na 2,5 uur leeg. Dan is een tweedehands MacBook Air/Asus ultrabook nog niet eens zo'n slecht idee.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_143504997
Tweedehands macbook pro halen voor €500 en dan met de resterende €100 een ssd halen. ssd op plek van je hdd en de huidige hdd op de plek van je cd-speler. Gaat langer mee als compaq/dell troep in dezelfde prijsklasse.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  zondag 17 augustus 2014 @ 13:03:14 #32
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_143506143
Ik heb HP probook 4540s intel core i5, doe hier nu al 2 jaar de studie mee. Ben wel tevreden :P
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop