abonnement Unibet Coolblue
pi_143286177
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:57 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Eerste keer is altijd het beste.
Tenzij je voor de line-up gaat, want die schijnt best wel bagger te zijn.
pi_143286202
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:36 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, dat zal ook wel weer meevallen, het festival op zich blijkt natuurlijk hetzelfde. En het is al jaren zo dat het meer om het feest en minder om de muziek draait. Zie Best Kept Secret, wat dat andermaal heeft bewezen, en niet op een beter moment had kunnen komen om dat gapende gat in Nederland op te vullen.
Niet mee eens er zijn dit jaar bijzonder weinig "feest acts". Geen opposites, geen Major Lazer, geen JVT. Ik kom wel degelijk voor de muziek. Dat die muziek soms in feestvorm kan zijn vind ik niet zo'n probleem (bijv. Kaiser Chiefs of Gogol Bordello)
pi_143286364
quote:
6s.gif Op maandag 11 augustus 2014 00:04 schreef Devv het volgende:

[..]

Tenzij je voor de line-up gaat, want die schijnt best wel bagger te zijn.
Tja ik heb gewoon ieder jaar dat er per dag 3 bands staan die ik zeker wil zien en minimaal 5 anderen die me ook leuk lijken. Prima
pi_143286691
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 00:04 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Niet mee eens er zijn dit jaar bijzonder weinig "feest acts". Geen opposites, geen Major Lazer, geen JVT. Ik kom wel degelijk voor de muziek. Dat die muziek soms in feestvorm kan zijn vind ik niet zo'n probleem (bijv. Kaiser Chiefs of Gogol Bordello)
Heb het niet over de acts, maar over het publiek, of om de Nederlandse uitgaanscultuur in het algemeen. Dat hele 90's/00's Now en dat stem-gebeuren of hoe die ongein ook allemaal heet in de Grolsch in de nacht somt het voor mij op. Vorig jaar met verbolgenheid moeten waarnemen. Gewééééldig, meebrullen met 'Blurred Lines', dat kunnen we nérgens!
pi_143286704
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:36 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, dat zal ook wel weer meevallen, het festival op zich blijkt natuurlijk hetzelfde. En het is al jaren zo dat het meer om het feest en minder om de muziek draait. Zie Best Kept Secret, wat dat andermaal heeft bewezen, en niet op een beter moment had kunnen komen om dat gapende gat in Nederland op te vullen.
Ja helemaal mee eens, en ook het feestgedeelte valt tegen dit jaar. Het nachtprogramma vind ik op Zaterdagnacht na ook erg matig.
En de 24 uurs tent op Lowlands is ook van bedroevend niveau, als ik naar festivals in het buitenland kijk is dat veel beter geregeld.
pi_143287068
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 00:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja helemaal mee eens, en ook het feestgedeelte valt tegen dit jaar. Het nachtprogramma vind ik op Zaterdagnacht na ook erg matig.
En de 24 uurs tent op Lowlands is ook van bedroevend niveau, als ik naar festivals in het buitenland kijk is dat veel beter geregelt.
Absoluut, sowieso Amsterdamse incestcultuur met veel van de DJ's aldaar, en vorig jaar heb ik ze ook niet meer veel verder dan 'We Are Your Friends', 'Seven Nation Army' en vooruit, omdat we ook nog lekker gek zijn, 'Captain Jack' horen komen. Nu is het op vele, ook buitenlandse, festivals nog meer belabberd geregeld met alles na de headliner en wordt je soms al om 2 uur in je tentje geveegd, dus wat dat betreft hebben we weinig te klagen.

Qua nachtprogramma op het festival zelf vind ik met Sophie, Duke Dumont en Skream de vrijdagnacht ironisch genoeg best rijkelijk gevuld. En de 90's Hiphop in de India op zaterdagnacht is een leuke twist, maar dat zal wel weer niet veel meer zijn dan 'Jump Around', die andere 'Jump' en het intro van 'Sound Of Da Police'...

quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 00:09 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Tja ik heb gewoon ieder jaar dat er per dag 3 bands staan die ik zeker wil zien en minimaal 5 anderen die me ook leuk lijken. Prima
Gelukkig blijft dit voor mij ook nog wel staan. Maar als ik echt realistisch ga kijken door welke acts ik dit weekend huilend in een hoek had gelegen als ik er niet bij was geweest, is het 10-0 voor Pukkelpop, en is het moeilijker kiezen de week daarna in het Amsterdamse clubcircuit...
pi_143287748
Wat ben ik blij dat dit mijn eerste meerdaagse festival is en ik geen vergelijkingsmateriaal heb (Pinkpop was alleen op de maandag dus die telt niet). Het is voor mij bij voorbaat al feest, ongeacht de line-up :D .
  maandag 11 augustus 2014 @ 01:09:20 #183
240618 Micson
The lonely stoner
pi_143288183
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 00:31 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Absoluut, sowieso Amsterdamse incestcultuur met veel van de DJ's aldaar, en vorig jaar heb ik ze ook niet meer veel verder dan 'We Are Your Friends', 'Seven Nation Army' en vooruit, omdat we ook nog lekker gek zijn, 'Captain Jack' horen komen. Nu is het op vele, ook buitenlandse, festivals nog meer belabberd geregeld met alles na de headliner en wordt je soms al om 2 uur in je tentje geveegd, dus wat dat betreft hebben we weinig te klagen.

Qua nachtprogramma op het festival zelf vind ik met Sophie, Duke Dumont en Skream de vrijdagnacht ironisch genoeg best rijkelijk gevuld. En de 90's Hiphop in de India op zaterdagnacht is een leuke twist, maar dat zal wel weer niet veel meer zijn dan 'Jump Around', die andere 'Jump' en het intro van 'Sound Of Da Police'...

[..]

Gelukkig blijft dit voor mij ook nog wel staan. Maar als ik echt realistisch ga kijken door welke acts ik dit weekend huilend in een hoek had gelegen als ik er niet bij was geweest, is het 10-0 voor Pukkelpop, en is het moeilijker kiezen de week daarna in het Amsterdamse clubcircuit...
Simpele muziek voor simpel publiek inderdaad. Ik vind het ook lastig te peilen waar ik 's nachts mijn heil moet zoeken. Alleen John Talabot ben ik van gecharmeerd, al staan er voor mij ook een boel onbekende namen tussen..
pi_143288205
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 00:31 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Absoluut, sowieso Amsterdamse incestcultuur met veel van de DJ's aldaar, en vorig jaar heb ik ze ook niet meer veel verder dan 'We Are Your Friends', 'Seven Nation Army' en vooruit, omdat we ook nog lekker gek zijn, 'Captain Jack' horen komen. Nu is het op vele, ook buitenlandse, festivals nog meer belabberd geregeld met alles na de headliner en wordt je soms al om 2 uur in je tentje geveegd, dus wat dat betreft hebben we weinig te klagen.

Qua nachtprogramma op het festival zelf vind ik met Sophie, Duke Dumont en Skream de vrijdagnacht ironisch genoeg best rijkelijk gevuld. En de 90's Hiphop in de India op zaterdagnacht is een leuke twist, maar dat zal wel weer niet veel meer zijn dan 'Jump Around', die andere 'Jump' en het intro van 'Sound Of Da Police'...

[..]

Gelukkig blijft dit voor mij ook nog wel staan. Maar als ik echt realistisch ga kijken door welke acts ik dit weekend huilend in een hoek had gelegen als ik er niet bij was geweest, is het 10-0 voor Pukkelpop, en is het moeilijker kiezen de week daarna in het Amsterdamse clubcircuit...
Wat is er de week daarna in het amsterdamse clubcircuit dan? Ik bedoel eigenlijk meer dat ze artiesten voor het nachtprogramma boeken zoals bijvoorbeeld Dekmantel. Die hadden heel veel kwaliteit en toch verschillende stijlen, dat deden ze voor dit jaar telkens wel goed wat mij betreft. Naast dan de door jou al genoemde feesttenten waren er vrijwel altijd goede dj's te zien.

Als Best Kept Secret en Dekmantel zouden fuseren heb je wat mij betreft wat Lowlands eerst was :P
pi_143288258
Lowlands staat juist vooral bekend om haar Utrechtse incestcultuur
pi_143288429


[ Bericht 100% gewijzigd door ikbenrond op 11-08-2014 01:18:56 ]
pi_143288698
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 01:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Wat is er de week daarna in het amsterdamse clubcircuit dan? Ik bedoel eigenlijk meer dat ze artiesten voor het nachtprogramma boeken zoals bijvoorbeeld Dekmantel. Die hadden heel veel kwaliteit en toch verschillende stijlen, dat deden ze voor dit jaar telkens wel goed wat mij betreft. Naast dan de door jou al genoemde feesttenten waren er vrijwel altijd goede dj's te zien.

Als Best Kept Secret en Dekmantel zouden fuseren heb je wat mij betreft wat Lowlands eerst was :P
Oh, dat was maar een bruggetje naar een voorbeeld van bands die gewoon op Lowlands hadden moeten staan, en waarvan er dus een paar op dezelfde dag(en) daarna staan: Kurt Vile, Cloud Nothings, Thee Oh Sees, The Orwells, The Ghost Of A Saber Tooth Tiger (en dan Warpaint daarbuiten ook nog). Dat "de spoeling was erg dun"-excuses wat nog wel eens vaker gebruikt is gaat ook dit jaar weer niet op. Maar dit gaat dus over dagprogrammering line-up.

Ja, het meeste qua dat soort nachtprogrammering verdwijnt richting Pitch! tegenwoordig. Nu moet ik zeggen dat ik persoonlijk ook niet al te gecharmeerd ben van vele recente trends op dat vlak, en ik weet niet of dat in de programmering van festivals elders veel beter is. Afijn.

quote:
6s.gif Op maandag 11 augustus 2014 01:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Lowlands staat juist vooral bekend om haar Utrechtse incestcultuur
Hehe, goed punt. Maar ik weet dat de Paradiso-residenten er ook wat van kunnen. Soms maakt het ook niet uit op zo'n avond, hoor. Yuppenpubliek of niet, Mr. Wix in de GrooveTube haalde ik nooit mijn neus voor op. Sowieso de enige DJ die mijn avond niet verpest door in plaats van de originele Beastie Boys te draaien het met reggaeton te mixen, maar nu gaan we een heel duister vlak in.
pi_143292133
Nog twee daagjes werken, woensdag inkopen doen en dan kunnen we donderdag ons weer opmaken voor een geweldig weekend! *O*.

Dit jaar maar een shitload aan poncho's meenemen :D. Dan moet het helemaal goedkomen.
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_143292614
Persoonlijk vind ik er niets mis mee om een avondje naar de hitjes te luisteren (Fight For Your Right, Jump Around, Smells Like A Teen Spirit, Gaybar etc. etc). Ik zie het nacht programma een beetje als een avondje stappen, dan mag je het best naar je zin hebben. Dan kunnen we wel hele avond Portishead, Slowdive, My Bloody Valentine, Wilco en dat soort muziek, maar daar word je ook niet vrolijk van (zoiets moet je live zien, niet uit een dj set).

En dat 90's muziek kan je kut vinden, en dat begrijp ik ook wel. Maar toch (weet niet van welke leeftijd je bent Aisumasen) is de muziek voor veel mensen rond mijn leeftijd (25) een herkenning van vroeger. Jeugd sentiment, en ieder jeugd heeft zo zijn zondes (Captain Jack bijvoorbeeld). En wat ik hier begrijp is dat er zelfs een Johnny Hoes op Lowlands heeft gestaan, dat werd toen ook als leuk en grappig ervaren. Wat in mijn ogen ook verschrikkelijke muziek is zo heeft Ali B ook dus gewoon op Lowlands gestaan. Dus dat soort randprogrammering is er altijd al geweest.
pi_143292856
quote:
Sowieso de enige DJ die mijn avond niet verpest door in plaats van de originele Beastie Boys te draaien het met reggaeton te mixen, maar nu gaan we een heel duister vlak in.
Dit zijn voor mij ook momenten dat ik in huilen uitbarst
pi_143292936
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 09:31 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Dit zijn voor mij ook momenten dat ik in huilen uitbarst
Van Reggaeton begin ik sowieso te janken. Wat een baggerherrie zeg.
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_143293062
Ponchos bij action al uitverkocht, gelukkig heb ik er drie. En laarzen gehaald, voor 6 euries. En een zakmes. BAM.
pi_143293106
Oja poncho's. Ook even scoren vanmiddag, anders kosten ze weer 1 muntje op het terrein :P. Of een Burka, mag dat ook?
pi_143293124
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 09:46 schreef indiaantje89 het volgende:
Oja poncho's. Ook even scoren vanmiddag, anders kosten ze weer 1 muntje op het terrein :P. Of een Burka, mag dat ook?
Dan herken ik je niet Piet
pi_143293143
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 09:47 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Dan herken ik je niet Piet
O dan gebruik ik het maar als grondzeil.
pi_143293234
Laatste setlist van The National:

Don't Swallow the Cap
I Should Live in Salt
Bloodbuzz Ohio
Sea of Love
Afraid of Everyone
Conversation 16
Squalor Victoria
I Need My Girl
This Is the Last Time
Abel
Slow Show
England
Graceless
Fake Empire
Mr. November
Terrible Love

Zoiets zla het ook wel gaan worden op LL _O_ Abel, Fake Empire, Mr. November, Terrible Love :9~
pi_143293535
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 09:54 schreef indiaantje89 het volgende:
Laatste setlist van The National:

Don't Swallow the Cap
I Should Live in Salt
Bloodbuzz Ohio
Sea of Love
Afraid of Everyone
Conversation 16
Squalor Victoria
I Need My Girl
This Is the Last Time
Abel
Slow Show
England
Graceless
Fake Empire
Mr. November
Terrible Love

Zoiets zla het ook wel gaan worden op LL _O_ Abel, Fake Empire, Mr. November, Terrible Love :9~
Lekker ja! Zag alleen gisteren dat Vanderlyle Crybaby Geeks niet meer de afsluiter is..
pi_143293696
quote:
6s.gif Op maandag 11 augustus 2014 10:08 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Lekker ja! Zag alleen gisteren dat Vanderlyle Crybaby Geeks niet meer de afsluiter is..
Ach ik mis het niet, best een ok nummer hoor Vanderlyle (leuk ook accapella). Maar na het flippen van Matt op Terrible Love is natuurlijk stoppen ze wel op de climax :P. Van mij zouden ze met Lucky You mogen afsluiten _O_.
pi_143294149
toch een beetje kut zo, op stage uitkijken naar donderdag. Doelloos thee drinken en dagdromen van dansen met bier.
pi_143294256
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 10:37 schreef friekin_ het volgende:
toch een beetje kut zo, op stage uitkijken naar donderdag. Doelloos thee drinken en dagdromen van dansen met bier.
Geen flesje jenever bij hebben om in je koffie te gooien :') :9
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')