abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143235681
Vanuit hun bolwerk Falluja, dat de Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIL) in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft ISIL strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens.

Mosul is de hoofdstad van de dunbevolkte en voornamelijk uit woestijn bestaande provincie Nineveh, dat een 300 kilometer lange grens met Syrië deelt. Dat maakt de nederlaag extra pijnlijk: Irak is zijn controle over het grensgebied kwijt. Vanuit Mosul kunnen de ISIL-strijders gemakkelijk plaatsen ten zuiden van de stad binnenvallen om zo op te rukken richting Bagdad. Tot nu toe is het ze niet gelukt de hoofdstad in handen te krijgen. De wens is er wel.

Onderstaande map wordt veelvuldig op de sociale media gedeeld, het zou een map zijn van de uiteindelijke staat die ISIL wil vestigen in het Midden-Oosten.

Kaart van de huidige militaire situatie
Paars = Iraakse regering
Grijs = ISIL
Groen = Koerden (Peshmerga)

Zie ook:
Kaart van de huidige militaire situatie in Irak en Syrië
Uitgebreide kaart van de militaire situatie in Irak

Updates:
The Levantine War - Reddit
-
pi_143235690
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:49 schreef UpsideDown het volgende:
Erdogan is stiekem een Zionist.
Hij werd door die ISIS leden "apostate" genoemd
i.e.
One who has abandoned one's religious faith, a political party, one's principles, or a cause.
I´m back.
pi_143235719
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:49 schreef hafez1234 het volgende:
De reden dat ik Koerden achterbaks vind is omdat ze het Iraakse leger niet hadden geholpen toen ISIS duizenden Irakezen aan het slachten was. Wat ze wel deden is gebied inpikken waar het Iraakse leger was gevlucht. Maar nu ISIS de Koerden aanvalt huilen ze wel om hulp van de Irakezen.
waarom zouden ze? bagdad heeft de koerden nooit echt goed behandeld ze werden altijd als 2e rangs burgers gezien, in bagdad werden ze uitgelachen en hadden ze geen macht dus lijkt me logisch

edit: hbj met inpikken? kirkuk was altijd al koerdisch dat zie je ook aan de bevolking, maar de koerden huilen niet om hulp van de federale regering hoor? omdat 1 wanhopige vrouw roept om genocide te stoppen betekent dat de koerden hulp vragen? jij bent juist achterbaks, koerden hebben nooit om hulp gevraagd van bagdad maar bagdad helpt ze omdat ze weten dat zij de enige echte tegenstanders zijn van isis, wat denk jij dan? bagdad met hun zwakke en onloyale leger die alleen voor geld daar is is zeker niet te vertrouwen de koerden zijn bereid om te sterven voor HUN land niet en niet voor arabieren
pi_143235730
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:44 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

vraagje he waarom vind jij koerden achterbaks? ben jij niet gewoon een joodse turk ofzo
Denken dat hafez een Turk is... :')

Kijk anders naar zijn onderschrift en post history m.b.t. Turken.
pi_143235739
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij werd door die ISIS leden "apostate" genoemd
i.e.
One who has abandoned one's religious faith, a political party, one's principles, or a cause.
Maar als je de rigide criteria van IS gebruikt dan is bijna elke moslim een apostate. Op dit forum sws elke moslim.
pi_143235740
Ik denk dat de Koerden best jaloers zijn op ISIS. ISIS heeft in een jaar tijd een staat kunnen krijgen. De Koerden zijn al decennia bezig zonder resultaat. Ook heeft ISIS een sterkere strijdkrachten.
pi_143235742
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:50 schreef scarymovie123 het volgende:
btw koerden haten arabieren
Oh ok, als jij het zegt, geloof ik het meteen.
-
pi_143235755
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:55 schreef hafez1234 het volgende:
Ik denk dat de Koerden best jaloers zijn op ISIS. ISIS heeft in een jaar tijd een staat kunnen krijgen. De Koerden zijn al decennia bezig zonder resultaat. Ook heeft ISIS een sterkere strijdkrachten.
_O- deze man is fucking gek ik zweer het je
pi_143235759
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:55 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Oh ok, als jij het zegt, geloof ik het meteen.
ben jij wel eens in erbil geweest? :)
pi_143235772
quote:
K.
pi_143235774
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:56 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

Ik heb er iig twee jaar gewoond.
DolphinScreensaver.exe
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 17:57:27 #12
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143235783
Ik denk dat de Irakezen best jaloers zijn op ISIS. ISIS heeft in een jaar tijd een staat kunnen krijgen. De Irakezen zijn al decennia bezig zonder resultaat. Ook heeft ISIS een sterkere strijdkrachten.
Say what?
pi_143235785
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:57 schreef lDDQD het volgende:

[..]

zaken???
pi_143235801
Beste fok!kers in dit topic, ik wil het volgende voorstellen. Voortaan als Hafez weer eens zijn muil opentrekt en onzinnige troll berichten post antwoorden met alleen ''K.'' Dan krijgt hij tenminste weer aandacht.
pi_143235814
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:57 schreef UpsideDown het volgende:
Ik denk dat de Irakezen best jaloers zijn op ISIS. ISIS heeft in een jaar tijd een staat kunnen krijgen. De Irakezen zijn al decennia bezig zonder resultaat. Ook heeft ISIS een sterkere strijdkrachten.
echt he :') die hafez is fucking gek, hij is niet eens een goede israel aanhanger omdat die koerden alleen maar afkapt terwijl israel goed praat over de koerden
pi_143235824
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:58 schreef kurd0w het volgende:
Beste fok!kers in dit topic, ik wil het volgende voorstellen. Voortaan als Hafez weer eens zijn muil opentrekt en onzinnige troll berichten post antwoorden met alleen ''K.'' Dan krijgt hij tenminste weer aandacht.
is goed :D
pi_143235833
quote:
Ik denk dat de Koerden best jaloers zijn op ISIS. ISIS heeft in een jaar tijd een staat kunnen krijgen. De Koerden zijn al decennia bezig zonder resultaat.
ok hier heb je een punt _O-
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143235838
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:57 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

zaken???
En familie, eind jaren 80.
DolphinScreensaver.exe
pi_143235845
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:57 schreef lDDQD het volgende:

[..]

Boks ouwe

Waarom niet Slemani? :(
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_143235848
quote:
Hafez heeft best wel een punt hoor. Wil je een eigen staat? Dan pak je het gewoon en sticht je eigen staat, net als Israël en IS. Niet door te roepen: we love you America, we are more American than you, we love you.

:')
-
pi_143235857
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:59 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Boks ouwe

Waarom niet Slemani? :(
erbil lijkt me mooier :o
pi_143235897
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:55 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Maar als je de rigide criteria van IS gebruikt dan is bijna elke moslim een apostate. Op dit forum sws elke moslim.
Geeft iig aan dat er geen liefde verloren gaat tussen ISIS en Turkije.
I´m back.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:01:36 #23
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143235908
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:56 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

Ben jij er wel eens geweest, vraag ik me af?
pi_143235911
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:59 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

erbil lijkt me mooier :o
Astaghfirullah
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_143235913
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:59 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Hafez heeft best wel een punt hoor. Wil je een eigen staat? Dan pak je het gewoon en sticht je eigen staat, net als Palestina en IS. Niet door te roepen: we love you America, we are more American than you, we love you.

:')
Even verbeterd voor je :')
Ik ben nieuw hier! play it fair!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')