Ik zie mezelf al aankomen bij de psycholoog met dit soort first world problem geblaat.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:03 schreef Nikmans het volgende:
Ben je er nu alweer? En je post nog altijd hetzelfde? Zoek hulp.
Waarom? Je zit er blijkbaar erg mee en die mensen zijn wel iets gewendquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:04 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Ik zie mezelf al aankomen bij de psycholoog met dit soort first world problem geblaat.
Haha heb het jaar erna wel gehaald. Beetje vriendjespolitiek wel maar heb vooral gewoon gefaald.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:05 schreef RetRy32 het volgende:
Je bent ook een enorme loser als je 6 jaar VWO hebt gedaan en het uiteindelijk niet haalt, alle moeite voor niks.
Overigens kan je je altijd verbeteren ongeacht je leeftijd.
En het eerste elftal is toch een samenzwering en vriendjespolitiek
Ja ben er oprecht wel kapot van...quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:06 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Waarom? Je zit er blijkbaar erg mee en die mensen zijn wel iets gewend
Pff overleven heb je vaak niet in de hand en is een slecht doelquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:14 schreef helleputschat het volgende:
Verlaag je doel naar 'overleven'.
Serieus, zoek dan gewoon hulp, klop bij je huisarts aan en laat je doorverwijzen. Je komt sowieso altijd eerst bij een soort hulpverlener terecht die wel psychologie heeft gestudeerd maar een trapje lager staat dan een volledige psycholoog en dat kan meestal al enorm helpenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:09 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Ja ben er oprecht wel kapot van...
Dat is wel waar. Maar dan gaat zo'n knul zeggen dat ik de lat lager moet leggen en daar zit ik niet op te wachten. De lat ligt niet bijster hoog (ik doe een vrij simpele universitaire cursus) en weet dat ik dat verdomme hoor te acen net als voetbal e.d... ik wordt pas gelukkig als ik die doelen gewoon haal. Kan het dus weer opnieuw proberen dit jaarquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:18 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Serieus, zoek dan gewoon hulp, klop bij je huisarts aan en laat je doorverwijzen. Je komt sowieso altijd eerst bij een soort hulpverlener terecht die wel psychologie heeft gestudeerd maar een trapje lager staat dan een volledige psycholoog en dat kan meestal al enorm helpen
Dit ruikt gewoon naar een depressie namelijk en hoe eerder je daar weer vanaf bent, hoe eerder je weer verder kunt gaan met je leven en jezelf dit soort shit wijsmaken (ze lachen me uit etc.) helpt je totaal niet daarin.
Misschien helpt het je wel met je zelfbeeld, manier waarop je tegen dingen aankijkt etc? Ik weet het niet manquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:21 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Dat is wel waar. Maar dan gaat zo'n knul zeggen dat ik de lat lager moet leggen en daar zit ik niet op te wachten. De lat ligt niet bijster hoog (ik doe een vrij simpele universitaire cursus) en weet dat ik dat verdomme hoor te acen net als voetbal e.d... ik wordt pas gelukkig als ik die doelen gewoon haal. Kan het dus weer opnieuw proberen dit jaar
Denk dat je gelijk hebt. Misschien moet ik met dit zeurverhaal naar de psycho gaan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:23 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Misschien helpt het je wel met je zelfbeeld, manier waarop je tegen dingen aankijkt etc? Ik weet het niet man
En het niet downplayen als zeurverhaal, dit is shit die je bezighoudt en dat is wat teltquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:24 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Denk dat je gelijk hebt. Misschien moet ik met dit zeurverhaal naar de psycho gaan.
Daar heb je wel gelijk in. Je kunt je misschien beter op een paar dingen focussen ipv van alles wat jaquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:26 schreef blek het volgende:
Stel minder doelen en maak die heel belangrijk. Dan kan je daar meer energie in steken en heb je toch tijd voor "onbelangrijke"dingen ( die zijn vaak ook zinnig)
Prioriteiten stellen en plannen natuurlijk. Dat je bv je wiskunde niet ging halen had je waarschijnlijk wel aan zien komen.
Als je in een paar dingen heel goed bent geeft dat meer voldoening dan allerlei dingen half doen een beetje aanrommelen.
Expert er bij halen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:02 schreef jantjevertonghen het volgende:
Hoe gaan jullie er mee om dat doelen niet gehaald worden?
Ik had vaak teveel plannen en doelen en dan komt er ook al snel wat tussen (niks leek echt heel belangrijk). Nu focus ik me op 1 of 2 doelen en ben dan zo gefocused dat ik veel minder zin heb in andere dingen. Je presteert ook gewoon beter doordat je er vol voor gaat. Dat maakt het ook veel leuker.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:35 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Je kunt je misschien beter op een paar dingen focussen ipv van alles wat ja
Zeker waar. Maar als student.. is het misschien niet slim om maar op 1 ding te focussen? Je kunt zoveel doen.. je best doen met studeren, veel feesten, reizen, je betn doen met sporten etc etc. Op een ding focussen is beetje jammer.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:39 schreef blek het volgende:
[..]
Ik had vaak teveel plannen en doelen en dan komt er ook al snel wat tussen (niks leek echt heel belangrijk). Nu focus ik me op 1 of 2 doelen en ben dan zo gefocused dat ik veel minder zin heb in andere dingen. Je presteert ook gewoon beter doordat je er vol voor gaat. Dat maakt het ook veel leuker.
kick en zulksquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:02 schreef jantjevertonghen het volgende:
Hoe gaan jullie er mee om dat doelen niet gehaald worden?
In de 6e klas zakte ik voor mijn VWO door een 5.4 voor wiskunde...
kon maanden niet meer positief nadenken, voelde me een enorme loser..
Even later beetje aan kloten bij mijn studie, wat me een zwaar depressieve vakantie bezorgd helaas.
Voorts behaal ik mijn doelen qua sport (1e elftal bereiken plaatselijke fc), sociale doelen etc. ook niet echt. Wil het natuurlijk harder gaan proberen, maarja eenmaal op de leeftijd van 22 aangekomen begin je steeds minder te hoop op verbetering te krijgen en denken: laat maar, ik ga wel de deadprez leef leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |