Als ik het goed begrijp bedoel je het zo (met hoekprofiel afgezaagd dan..)quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:31 schreef Urnotindangr het volgende:
plint gewoon het hoekje omleggen en dat profiel inkorten?
Dat is idd de simpelste optie maar sluit ook niet echt mooi aan.quote:
ook dat, daarom zit de plint toch eigenlijk meestal aan de muur vast? bij mij thuis iig wel,meer zon staande plint ipv liggend, zodat de vloer gewoon kan "werken" onder de plint door.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Heb je op de 2e foto niet veel te weinig afstand gehouden "om het hoekje"? Als het laminaat uitzet, zit-ie meteen knel. En dat gaat gebeuren...
Hier liggen ook overal van die kleine losse stukjes, een groot deel is al verdwenen. Want dat vastplakken is leuk, maar zodra de vloer uitzet ligt alles weer los.
Heb jij daar nu echt een stukje uit de plakplint gezaagdquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:24 schreef KdwPPr het volgende:
Ik ben bezig om voor de eerste keer plinten te leggen.
Alle hoeken gaan (redelijk) goed zoals hier: [ afbeelding ]
Nu vraag ik me af hoe ik de plint mooi aan kan laten sluiten op het trap profiel ( zie foto hieronder)
[ afbeelding ]
Heeft iemand ideeën, foto's of tekeningen om dit zo mooi mogelijk af te werken?
Kozijnen kun je gewoon mooi met neuten werken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 13:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Klopt, maar bij hoekjes zoals kozijnen en trappen kan dat niet. En dat zijn nou net de kleine stukjes. Ik ben (voor ons volgende huis) trouwens wel benieuwd of daar een praktische, mooie en permanente oplossing voor is.
Plaatje van Wiki voor wie net als ik niet weet wat een neut is (anders dan drank):quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:40 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Kozijnen kun je gewoon mooi met neuten werken.
Een neut binnen is niks anders dan een blokje hout waar je de architraaf op zet.quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Plaatje van Wiki voor wie net als ik niet weet wat een neut is (anders dan drank):
[ afbeelding ]
Dat is dus niet iets wat je zo even neerzet. Ziet er zwaar oubollig uit, en zou ik zeker niet willen.
Ja ..😞quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:10 schreef hoas het volgende:
Heb je van die k.t plakplinten die binnen een half jaar aan je stofzuiger blijven hangen?
Kan/mag dat niet dan? Zo sloot ie veel mooier aan, en scheelde weer 2 extra hoekjes leggenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Heb jij daar nu echt een stukje uit de plakplint gezaagd![]()
![]()
Helaas, geen carrière in de plint branche voor mij dus. Wat moet ik nu met mijn leven?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:49 schreef yurt het volgende:
ook knap.
4 vier foto's, en geen enkele waar kwaliteit op te zien is.
en dan druk maken over een kops kantje van een plintje.
maar goed.
tip: eindig met verstek
Schaduw op de foto vertekent wat. Mankeert niks aan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Volgende keer de de plint ondersteboven knippen, is de bovenkant recht.
Ja, die is inderdaad iets te dicht tegen de muur. De vloer is wel gelegd met 30 graden. Ik heb begrepen dat de vloer daardoor eerder gaat krimpen dan uitzetten (als dit klopt...)quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Heb je op de 2e foto niet veel te weinig afstand gehouden "om het hoekje"? Als het laminaat uitzet, zit-ie meteen knel. En dat gaat gebeuren...
Hier liggen ook overal van die kleine losse stukjes, een groot deel is al verdwenen. Want dat vastplakken is leuk, maar zodra de vloer uitzet ligt alles weer los.
Eeuuhhh, nee, als ik zo die plinten zou plaatsen zou ik mijn ogen uit mijn hoofd schamen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:27 schreef Barrah het volgende:
[..]
Schaduw op de foto vertekent wat. Mankeert niks aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |