abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143227322
Ik wil wat aan mijn auto veranderen. De achterlichten bij grote voorkeur. Hoe gek ik ook op het wagentje ben, de achterlichten storen mij het meest, ze zijn gewoon lelijk. Mijn oorspronkelijke idee was om met gewoon zwart isolatie tape lijntjes te plakken over de knipperlichten.

Met wat plastidip wil ik proberen de looks van de auto te verbeteren. Dit kan zowel met zwarte plastidip als met rode plastidip, zo over de achterlichten heen. Nu kan ik hiervoor een nieuwe bus plastidip aanschaffen, maar misschien dus dat er forummers zijn die nog een restje hebben staan? Veel heb ik echt niet nodig, het zijn slechts de knipperlichten die ik wil 'smoken' of roder wil maken.

Niet mijn auto, wel de juiste kleur en de foute achterlichten.
  Moderator zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:38:25 #2
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_143227896
Schop naar pta
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_143227919
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:38 schreef Geckoo het volgende:
Schop naar pta
V&A is the place to be :).
pi_143228547
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:39 schreef Anne het volgende:

[..]

V&A is the place to be :).
Dank, zo'n idee had ik ook. Niet iedereen gebruikt plasti-dip voor de auto of brommer, maar ook voor in huis, modelbouw enzo... en ik zoek dus de restjes :s)
  Moderator zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:54:47 #5
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_143229361
Ah dan had ik te snel gelezen en krijg je een gratis kickje :)
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_143252353
Koop backlightspray, busje kost net geen 8 euro. Beter dan plastidip..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_143252887
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 07:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Koop backlightspray, busje kost net geen 8 euro. Beter dan plastidip..
Niet mee eens. Met backlight spray maak ik het permanent en als het mislukt ben ik de klos. Met plasti-dip kan ik het er gewoon weer vanaf pulken en evt nieuwe poging doen.
  zondag 10 augustus 2014 @ 15:02:10 #8
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_143262110
Kijk gewoon door de voorruit heen als je rijdt en laat de andere automobilisten zich lekker ergeren aan je 'lelijke' achterlichten. Zo leljk zijn ze niet.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_143268290
Nee dat kan ik niet.. ben er een te grote petrolhead voor om dat stukje van mijn auto te negeren. Mijn handen jeukten vandaag al dat ik toch maar niet naar bouwmarkt gereden ben en ben gaan tapen... laat staan dat ik de achterlichten in deze conditie zal houden?! Er moet echt iets aan gebeuren :D
pi_143268360
Maar je wil de knipperlichten dus gewoon echt zwart maken? Dat ze niet meer zichtbaar zijn?
pi_143268484
Ps damn waarom zo'n auto? Een drieling gekregen? :$
pi_143269682
Is wrappen anders een idee Meike?

Misschien heeft outoftheblue nog wel een stukkie over:
PTA / Car wrappen
pi_143270416
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:26 schreef KeesBromfiets het volgende:
Maar je wil de knipperlichten dus gewoon echt zwart maken? Dat ze niet meer zichtbaar zijn?
Niet echt zwart.. maar zeker getint/gesmoked ja. Dan contrasteren de rode accenten in de achterlichten meer met de zwarte lak en ziet het er al een stukje dikker uit. Daarom ook dat rode plasti-dip ook een optie is. Het is vooral die fel-oranje kleur die niet staat voor mijn gevoel. Knipperlichten aan de voorzijde zijn wit, de knippers aan de zijkanten zouden eventueel ook wit of zwart/gesmoked kunnen worden, maar heeft geen haast.

Wrappen word lastig, dan heb ik een transparante folie nodig, dat gaat sowieso duurder worden dan plastidip.

@Kees, deze YRV is het geworden omdat ik meer km's per jaar ga rijden en de Suzuki Alto te onbetrouwbaar was. Dit wagentje viel dus binnen budget, goedkoop te rijden (MRB vanwege lage gewicht en verbruik van 1:17 en zuiniger) en is nog best wel potent is met zijn 87 paardjes. Naar mijn idee echt een zeer ondergewaardeerd model. Toyota in disquise ;)
pi_143271444
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:23 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Niet echt zwart.. maar zeker getint/gesmoked ja. Dan contrasteren de rode accenten in de achterlichten meer met de zwarte lak en ziet het er al een stukje dikker uit. Daarom ook dat rode plasti-dip ook een optie is. Het is vooral die fel-oranje kleur die niet staat voor mijn gevoel. Knipperlichten aan de voorzijde zijn wit, de knippers aan de zijkanten zouden eventueel ook wit of zwart/gesmoked kunnen worden, maar heeft geen haast.

Wrappen word lastig, dan heb ik een transparante folie nodig, dat gaat sowieso duurder worden dan plastidip.

@Kees, deze YRV is het geworden omdat ik meer km's per jaar ga rijden en de Suzuki Alto te onbetrouwbaar was. Dit wagentje viel dus binnen budget, goedkoop te rijden (MRB vanwege lage gewicht en verbruik van 1:17 en zuiniger) en is nog best wel potent is met zijn 87 paardjes. Naar mijn idee echt een zeer ondergewaardeerd model. Toyota in disquise ;)
Volgens mij gaat gewone plastidip niet voldoende licht doorgeven, denk dat je daar problemen mee gaat krijgen. Er is ook een smoke plastidip volgens mij.
pi_143271541
Of doe niet pauper en ga opzoek naar deze

pi_143271887
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:57 schreef KeesBromfiets het volgende:
Of doe niet pauper en ga opzoek naar deze

[ afbeelding ]
Beetje dure oplossing hé ;) Turbootje loopt minder zuinig, afschrijving van mijn eigen yrv... en bovendien, de achterlichten van de Turbo zijn mogelijk nog lelijker :D _O-
pi_143271993
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:06 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Beetje dure oplossing hé ;) Turbootje loopt minder zuinig, afschrijving van mijn eigen yrv... en bovendien, de achterlichten van de Turbo zijn mogelijk nog lelijker :D _O-
Ik bedoel alleen de achterlichten halen
pi_143272239
Dan nog.. ik vind ze lelijker dan wat ik al heb ;)
Ik denk dat het even zoeken word naar een voordelig rolletje zwarte tape.. lijntjes plakken. Word ie ook beter op. (al zeg ik het zelf)

pi_143272468
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:14 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat het even zoeken word naar een voordelig rolletje zwarte tape.. lijntjes plakken. Word ie ook beter op. (al zeg ik het zelf)

[ afbeelding ]
Velglint is een optie, heb misschien nog wel een half rolletje, alhoewel een nieuw rolletje 2-3 euro kost volgens mij.

(Rimstriping zoekt makkelijker)
pi_143272657
Dank voor de tip :)
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:27:09 #21
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_143281338
Plastidip laat amper licht door.
Haal gewoon een busje backlightspay (en ja, die is wel te verwijderen).

En te grote petrolhead en dan in een YRV :+
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_143281625
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:14 schreef Meike26 het volgende:

[ afbeelding ]
Ziet er inderdaad al beter uit.
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:40:53 #23
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_143282073
Waarom geen plastidip smoke?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:53:22 #24
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_143282800
Tipje, koop blanke plastidip, (ja, die is ook te koop)

en dan met achterlichten spray eroverheen ;)
Tadumtiedum.
pi_143284520
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:53 schreef Djurres het volgende:
Tipje, koop blanke plastidip, (ja, die is ook te koop)

en dan met achterlichten spray eroverheen ;)
Tof idee :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')