Hoe meer je weet hoe slimmer je bent, simpelquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:16 schreef KreKkeR het volgende:
Kennis staat niet gelijk aan intelligentie. En het is eerder schandalig te noemen dat men het op de hoogte zijn van dergelijke weetjes durft te toetsen in een programma met de naam 'De slimste mens'
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:17 schreef BuffaloJill het volgende:
[..]
Paul de Leeuw - vlieg met me mee naar de regenboog niet herkennen
Zo knap hoorquote:
Onzin. Het gaat om hoe je in staat bent informatie te verwerken en analyseren, verbanden te leggen, etc. Dat is wat men onder intelligentie schaart en wanneer men spreekt over slim doelt men m.i. in de meeste gevallen op 'intelligent'.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe meer je weet hoe slimmer je bent, simpel
Maar is niet van dat album.quote:
Dan zijn wij het oneensquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Onzin. Het gaat om hoe je in staat bent informatie te verwerken en analyseren, verbanden te leggen, etc. Dat is wat men onder intelligentie schaart en wanneer men spreekt over slim doelt men m.i. in de meeste gevallen op 'intelligent'.
Versta jij onder slim wat anders dan (zeer) intelligent zijn, of ben jij van mening dat het hebben van veel (feiten)kennis gelijk staat aan intelligent zijn?quote:
Hij heeft wel gelijkquote:
Vind alleen de eerste twee albums goed en dan vooral het eerste.quote:
Ah oke, goed dat je toch nog iets kan waarderen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:51 schreef deadprez het volgende:
[..]
Vind alleen de eerste twee albums goed en dan vooral het eerste.
quote:
Ligt die hazelip er nu uit zodat we weer kunnen kijken?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:12 schreef katindeboom het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom zit je in het programma De Slimste Mens als je niet eens deze albumcover kent?
[ afbeelding ]
Klacht: Jan Jaap van der Wal is achterlijk
En dit de geilste clip.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:52 schreef GeorgeMichael het volgende:
Omg shine on is het mooiste nummer wat er bestaat imo
Ga jij maar nicki minaj of 1D luisteren..quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Pink Floyd is toch een overschatte kutband.
quote:Op zondag 10 augustus 2014 03:11 schreef floodz het volgende:
[..]
Ga jij maar nicki minaj of 1D luisteren..
Wat vind je van Music From the Film More? Naar mijn mening het meest onderschatte album van Pink Floyd. Album heeft zo'n lekkere zomerse sfeer.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:51 schreef deadprez het volgende:
[..]
Vind alleen de eerste twee albums goed en dan vooral het eerste.
En dat gaat een stuk beter als je veel weet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Onzin. Het gaat om hoe je in staat bent informatie te verwerken en analyseren, verbanden te leggen, etc. Dat is wat men onder intelligentie schaart en wanneer men spreekt over slim doelt men m.i. in de meeste gevallen op 'intelligent'.
dit is gewoon algemene kennis, derhalve dom. punt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Versta jij onder slim wat anders dan (zeer) intelligent zijn, of ben jij van mening dat het hebben van veel (feiten)kennis gelijk staat aan intelligent zijn?
Jij bent in ieder geval te dom om een simpele vraag te kunnen beantwoordenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 04:16 schreef katindeboom het volgende:
[..]
dit is gewoon algemene kennis, derhalve dom. punt.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:32 schreef teknomist het volgende:
[..]
Tsja, intelligentie en algemene ontwikkeling zijn twee verschillende zaken; hoewel er wel een verband tussen beiden is: slimme mensen zullen eerder het nieuws volgen en een hogere opleiding hebben gedaan. Daarnaast is "algemene ontwikkeling" een vaag, niet duidelijk gedefinieerd begrip; er is ook geen instantie die bepaalt wat er wel of niet onder valt. Het ligt er soms ook maar aan wat op je pad komt. Ik luister/kijk nauwelijks radio, dus ik wist niet wie John Legend was, waarna mij werd verweten een slechte algemene ontwikkeling te hebben, terwijl ik wel bv Schopenhauer heb gelezen. Ik bedoel maar, het is relatief.
Veel feitenkennis= intelligent.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Versta jij onder slim wat anders dan (zeer) intelligent zijn, of ben jij van mening dat het hebben van veel (feiten)kennis gelijk staat aan intelligent zijn?
Dat mag je van mening zijn, maar dat is niet hoe men intelligentie in werkelijkheid heeft gedefinieerd. Intelligentie is namelijk het verstandelijk vermogen van een persoon. Oftewel de mate waarin iemand in staat is dingen te begrijpen.quote:
Joh, wees blij dat iemand je wat probeert bij te brengen.quote:
krijg toch ernstig het vermoeden dat jij een hazenlip hebt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat mag je van mening zijn, maar dat is niet hoe men intelligentie in werkelijkheid heeft gedefinieerd. Intelligentie is namelijk het verstandelijk vermogen van een persoon. Oftewel de mate waarin iemand in staat is dingen te begrijpen.
[..]
Joh, wees blij dat iemand je wat probeert bij te brengen.
In mijn ogen hebben mensen met grotere verstandelijke vermogens gemiddeld een betere feitenkennis dan mensen met kleinere verstandelijke vermogens. Intelligente mensen zijn voor mij daarom mensen die veel kennis hebben. Dat 'men' dat anders gedefinieerd heeft vind ik niet zo interessant.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat mag je van mening zijn, maar dat is niet hoe men intelligentie in werkelijkheid heeft gedefinieerd. Intelligentie is namelijk het verstandelijk vermogen van een persoon. Oftewel de mate waarin iemand in staat is dingen te begrijpen.
[..]
Joh, wees blij dat iemand je wat probeert bij te brengen.
Lekkere track wel. Staat hier op max. volume.quote:
Dat er een verband is tussen de twee en dat dit daardoor in veel gevallen op waarschijnlijk op zal gaan maakt het geen waarheid.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:36 schreef Ruif het volgende:
[..]
In mijn ogen hebben mensen met grotere verstandelijke vermogens gemiddeld een betere feitenkennis dan mensen met kleinere verstandelijke vermogens.
Woorden hebben hun betekenis nu eenmaal gekregen doordat men het zo gedefinieerd heeft. We noemen een auto een auto, dan ga jij deze toch niet opeens fiets noemen omdat je het niet zo interessant vindt dat men het voertuig een auto noemt?quote:Intelligente mensen zijn voor mij daarom mensen die veel kennis hebben. Dat 'men' dat anders gedefinieerd heeft vind ik niet zo interessant.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:33 schreef katindeboom het volgende:
[..]
krijg toch ernstig het vermoeden dat jij een hazenlip hebt.
- Op een simpele vraag geef jij een antwoord waaruit blijkt dat je de vraag hoogstwaarschijnlijk niet begrepen hebt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:51 schreef katindeboom het volgende:
[..]
ziet het verband niet?over intelligentie gesproken....
niet zo frusti meneer van der walquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
- Op een simpele vraag geef jij een antwoord waaruit blijkt dat je de vraag hoogstwaarschijnlijk niet begrepen hebt.
- Iemand anders reageert er ook op
- Ik geef uitleg
- Jij komt met een 'grappige' opmerking die neerkomt op: "ik krijg toch een ernstig vermoeden dat jij niet zo intelligent bent"
Ik vind dat vrij infantiel overkomen aangezien je blijkbaar niet in staat bent een normaal gesprek aan te gaan.
Een auto is iets concreets. De definitie van 'intelligentie' is veel abstracter. Het is een woord dat mee veranderd met de tijd. Wanneer je gaat zoeken naar een juiste omschrijving van het woord, zie je dat daar zowel de analytische vermogens als de vermogens tot opslaan van informatie. Daarnaast is het onderverdeeld in verschillende vormen van intelligentie etc.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat er een verband is tussen de twee en dat dit daardoor in veel gevallen op waarschijnlijk op zal gaan maakt het geen waarheid.
Er zulllen genoeg situaties zijn waar mensen een beter verstandelijk vermogen hebben, terwijl er tegelijkertijd met minder goed werkend verstandelijk vermogen zijn, die beschikken over meer feitenkennis. Puur omdat ze bijvoorbeeld meer in aanraking zijn gekomen met deze feiten (bijvoorbeeld door veel te lezen, etc).
Ik denk echter dat in de huidige en toekomstige maatschappij feitenkennis steeds minder belangrijk gaat worden. Begrijp me niet verkeerd, om goed te kunnen zijn op een bepaald gebied moet je nog steeds behoorlijke basiskennis hebben, omdat je anders niet weet waar je moet beginnen met zoeken. Maar het is tegenwoordig veel makkelijker aanvullende info op te zoeken.
Wat de echte toegevoegde waarde geeft, dat is het vermogen de verschillende feiten te analyseren, te verwerken en zo tot nieuwe waardevolle conclusies te komen.
Feitjes opdreunen daarvoor kun je net zo goed de informatie met een druk op de knop opzoeken.
[..]
Woorden hebben hun betekenis nu eenmaal gekregen doordat men het zo gedefinieerd heeft. We noemen een auto een auto, dan ga jij deze toch niet opeens fiets noemen omdat je het niet zo interessant vindt dat men het voertuig een auto noemt?
Oke duidelijk. Dan verschillen we gewoon enigszins van mening over de definiering, maar ik begrijp jouw punt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:27 schreef Ruif het volgende:
[..]
Een auto is iets concreets. De definitie van 'intelligentie' is veel abstracter. Het is een woord dat mee veranderd met de tijd. Wanneer je gaat zoeken naar een juiste omschrijving van het woord, zie je dat daar zowel de analytische vermogens als de vermogens tot opslaan van informatie. Daarnaast is het onderverdeeld in verschillende vormen van intelligentie etc.
Zoals je zelf al aangeeft zal in de toekomst misschien amper waarde gehecht worden aan iemand met veel feitenkennis, simpelweg omdat alle informatie zeer snel beschikbaar is. Desalniettemin is mijn mening dat mensen met veel feitenkennis intelligente mensen zijn. Dat er geen absoluut verband zit tussen mensen die een grote feitenkennis hebben en mensen die veel verstandelijke vermogens hebben ben ik met je eens. Dat geldt andersom overigens net zo. Ik ben er echter wel van overtuigd dat er voldoende verband zit tussen feitenkennis en verstandelijke vermogens om mijn idee over 'intelligentie' niet aan te hoeven passen. Dat wil niet zeggen dat jouw argumenten onjuist zijn. Het is net waar je de nadruk op legt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |