abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 12:41:12 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_412369
De vraag wat rare snoeshaan Ed aan het doen was in de tuin, toen hij zijn gezicht vertrok en tegen spoken sprak, kan gedeeltelijk beantwoord worden, denk ik: hij was aan het mediteren, gezien zijn houding en ademhaling. Lijkt het me wel zo'n type voor. Stiekem is het vast zo'n ongrijpbare zen-meester, altijd volkomen in balans en "de wereld doorhebbend" op een bijna arrogant zelfbewuste manier.

"Ik ken jou al, Annet" zei Ed in zijn uitleg aan haar van zijn nominatiebeweegredenen. Nu kon ik zijn motivatie wel begrijpen en dat hij niet veel "meer" uit Annet kon halen snapte ik ook wel, maar dat heeft toch altijd meer te maken met het niet kunnen matchen van twee karakters (Ed <> Annet) dan met het zogenaamd "kennen" van iemand die je pakweg een weekje om je heen hebt gehad.

Desalniettemin is Ed een toffe peer. Als alles een beetje goed gaat en hij mag blijven, kunnen hij en Robin (dat wordt namelijk een matenkoppel) voor een aantal leuke dingen zorgen.

Gegroet, *Ed regeert*,
Ringo

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 12:46:17 #2
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_412383
Neee Robin ziet niet op zijn geestelijk niveau. Robin is te veel nietszeggend.
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 13:00:57 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_412429
Daar kan ik je dus geen gelijk in geven. Over Robin hangt een (soms wat vervelend) macho-waas, maar ik denk dat hij de wereld een stuk beter doorheeft dan menigeen denkt. Het is in elk geval niet zo'n wauwelend drankaapje uit Leije als Ferdi. Robin schreeuwt, maar met reden en altijd vanuit een achterliggende gedachte. Of hij slim is weet ik niet (ik ken zijn IQ-uitslagen niet en weet ook niet wat zijn opleiding is) maar hij is in elk geval wel street-wise (keiharde wielrennerij-wereldje?) en weet precies te zeggen wat hij denkt. Toch laat hij niet het achterste puntje van zijn tong zien, zeker niet in emotioneel opzicht (machismo!) Ed raakt geïntrigeerd door Robins (bijna boerse) directheid en toch vaak vrij scherpe analyses van de mensen om hem heen, en ziet het als een "uitdaging" (kut-woord) om Robins diepere gevoelslagen te doorgronden. Hij zal hem uitdagen, de strijd aangaan. En aangezien Robin (vrijwel als enige) heeft aangegeven BB als een (wed)strijd te zien, zal hij de kans die Ed hem aanreikt met beide handen aannemen. Zie hier: The Battle of the Egoes. En ik vermoed, dat die strijd op een vriendschappelijk acceptabel niveau gestreden zal worden. Beide heren weten namelijk dat het verliezen van de zelfbeheersing tot gezichtsverlies leidt en dat kan wel eens een totaal verlies betekenen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_412438
quote:
Op 24 oktober 2000 12:41 schreef Ringo het volgende:
De vraag wat rare snoeshaan Ed aan het doen was in de tuin, toen hij zijn gezicht vertrok en tegen spoken sprak, kan gedeeltelijk beantwoord worden, denk ik: hij was aan het mediteren, gezien zijn houding en ademhaling. Lijkt het me wel zo'n type voor. Stiekem is het vast zo'n ongrijpbare zen-meester, altijd volkomen in balans en "de wereld doorhebbend" op een bijna arrogant zelfbewuste manier.

"Ik ken jou al, Annet" zei Ed in zijn uitleg aan haar van zijn nominatiebeweegredenen. Nu kon ik zijn motivatie wel begrijpen en dat hij niet veel "meer" uit Annet kon halen snapte ik ook wel, maar dat heeft toch altijd meer te maken met het niet kunnen matchen van twee karakters (Ed <> Annet) dan met het zogenaamd "kennen" van iemand die je pakweg een weekje om je heen hebt gehad.

Desalniettemin is Ed een toffe peer. Als alles een beetje goed gaat en hij mag blijven, kunnen hij en Robin (dat wordt namelijk een matenkoppel) voor een aantal leuke dingen zorgen.

Gegroet, *Ed regeert*,
Ringo


Ringo is niet goed bij zijn hoofd

Ooit gehoord "ik heb je berichtje ontvangen" -----> "ik ook van jou"

Libertel

ED ROELEERT NIET

[Dit bericht is gewijzigd door dalai op 24-10-2000 13:05]

uit
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 13:15:40 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_412459
quote:
Op 24 oktober 2000 13:04 schreef dalai het volgende:
Ringo is niet goed bij zijn hoofd

Ooit gehoord "ik heb je berichtje ontvangen" -----> "ik ook van jou"

Libertel

ED ROELEERT NIET


Sorry! Ik was zo druk bezig het logisch verklaarbare gedeelte van Ed's actie te verklaren dat ik het niet logisch verklaarbare gewoon vergeet, laat liggen. En dat roept nou juist zoveel mysteries op...

Het "ik ook van jou" sprak hij trouwens bijna zingend uit, als een flard van een mantra ofzo. Grofweg gezien zijn er 3 mogelijkheden:

1) Ed is gek en hij brabbelt maar wat
2) Ed heeft paranormale gaves en wist op telepathische manier met zijn vrouw? kind? maitresse? te communiceren
3) Ed heeft gewoon op slinkse wijze, aards en beredeneerbaar, een boodschap van geliefde ontvangen en spreekt zijn dank daarvoor uit in de tuin, in de hoop dat het wordt uitgezonden

Behalve dat stelling 1) mij te plat is, kan over 2) en 3) gediscussieerd worden.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 13:18:02 #6
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_412471
Dit is mijn mening over Robin die heb ik eerder gepost in het watchers2000 forum

Voor Robin is het echt een koers. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is het een sprinter. Alles wijst daar in ieder geval op. Hij houd zich gedekt in het peloton. Rijdt niet op kop maar deelt zo af en toe wat plaagstootjes uit om te zien wie er nog meer sterk is. Hij heeft echter een probleem en dat is dat hij weet dat er tegen het einde van de koers nog een klimmetje is van de 1e categorie. Hij weet ook dat hij geen goeie klimmer is en dat hem dat mentaal veel kracht kost om over die heuvel heen te komen. Hij heeft geconstateerd dat hij een concurrent heeft die lichtvoetiger door de koers gaat dan hij, die mentaal wel tegen dat klimmetje is opgewassen en hem wel eens in de eindsprint kan kloppen. Daarom probeert hij die al vroeg in de koers uit te schakelen maar het is hem ook voor de 3e keer weer niet gelukt.

Ik hou niet van sprinters. Ik vind ze veel te stiekum.

Ed heeft Robin allang door en gebruikt hem voor zijn spelletjes om dat hij makkelijker te manipuleren is door zijn kinderlijke gedrag en wedstrijd mentaliteit. Ed hoeft in het bijzijn van Robin maar een klein balonnetje op te laten en hij stapt er gelijk hard in. Het toetjesincident is er een mooi voorbeeld van.

Ed heeft dus al gemeld dat hij mensen om hem heen wil hebben waar hij uit kan putten, waar hij niet meteen achter het karakter van de persoon kan komen. Het karakter van robin ligt er zo dik bovenop dat dat voor Ed geen uitdaging is. In tegenstelling Geogie en Ferdi die naar Ed toe open lijken maar eigenlijk Ed in de maling nemen en Ed meer leeg zuigen dan Ed hun. (zie de streams van afgelopen nacht) Daarnaast is op dit moment de wisselwerking Ed Georgie/Ferdie beter.

pi_412478
quote:
Op 24 oktober 2000 13:15 schreef Ringo het volgende:
Sorry! Ik was zo druk bezig het logisch verklaarbare gedeelte van Ed's actie te verklaren dat ik het niet logisch verklaarbare gewoon vergeet, laat liggen. En dat roept nou juist zoveel mysteries op...

Het "ik ook van jou" sprak hij trouwens bijna zingend uit, als een flard van een mantra ofzo. Grofweg gezien zijn er 3 mogelijkheden:

1) Ed is gek en hij brabbelt maar wat
2) Ed heeft paranormale gaves en wist op telepathische manier met zijn vrouw? kind? maitresse? te communiceren
3) Ed heeft gewoon op slinkse wijze, aards en beredeneerbaar, een boodschap van geliefde ontvangen en spreekt zijn dank daarvoor uit in de tuin, in de hoop dat het wordt uitgezonden

Behalve dat stelling 1) mij te plat is, kan over 2) en 3) gediscussieerd worden.


of hij houd JOU voor de gek
uit
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 13:27:24 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_412500
quote:
Op 24 oktober 2000 13:20 schreef dalai het volgende:
of hij houd JOU voor de gek
Stelling 4) Hij deed het gewoon om interessant over te komen bij de kijkbuiskinderen....

Nu vind ik mijzelf best wel een scherp analyticus maar deze laatste mogelijkheid. die in een machtig, manipulatief medium als geregisseerde voyeur-televisie toch eigenlijk als eerste genoemd dient te worden door oplettende burgers, had ik over het hoofd gezien. Treurig, je laat je inpakken Ringo.

Maar stel dat de stelling waar zou zijn: dat Ed niets anders deed dan "de kijker in verwarring brengen": wat een holle actie zou dat zijn... genoeg om zo'n eierschaal weg te stemmen.

Toch vermoed ik dat er meer achter zit.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_418343
Ik ga toch echt voor mogelijkheid 2, Ed blijkt een soort uebermensch te zijn met allerlei voor ons niet te begrijpen mentale gaven

Ga zo door met je analyses Ringo, ik sta achter je (en achter Edje natuurlijk )

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')