abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143406536
Over Italiaans schepijs gesproken:

Als je voor de Trevi-fontein staat, neem de straat rechts. Even een tijdje doorlopen tot je bij de gelateria komt waar een kleine motor voor de deur staat, Valentino's.

Héééérlijk ijs en supervriendelijk personeel *G*
Voor Valentino zelf is echt geweldig _O_
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:15:02 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_143406542
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel een fail dat ik ondanks ca 10x in Rome te zijn geweest het broodje en het ijsje door elkaar haalde :'). Je kunt wel zien dat ik die broodjes niet vaak eet maar wel een obsessie heb met Italiaans schepijs :9.

[..]

Dat dus. En juist Rome is een stad met heel veel mooie plekken die zich daarvoor lenen!
Waar ga jij je ijs halen? Ik vond Giolotti fantastisch. Heerlijk ijs, groot terras en je kunt er ook heerlijke coupes bestellen
pi_143406651
Aan het einde van de Piazza Navona (bij de Neptunes Fontein) daar hadden ze verdomd lekker ijs :P
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:26:58 #79
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143406887
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:15 schreef Blik het volgende:

[..]

Waar ga jij je ijs halen? Ik vond Giolotti fantastisch. Heerlijk ijs, groot terras en je kunt er ook heerlijke coupes bestellen
Dat weet ik niet meer precies want het is lang geleden. Veel verschillende zaken. Gewoon whatever ijszaak ik tegenkwam tijdens het zwerven door de stad, dus dat kon overal zijn. Wel altijd ijsjes die je lopend kunt eten dus niet iets in een glas ofzo. In Italië voegde ik hiervoor altijd extra geld toe (ijsjes-budget :D ) aan mijn vakantie begroting.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:27:40 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_143406906
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat weet ik niet meer precies want het is lang geleden. Veel verschillende zaken. Gewoon whatever ijszaak ik tegenkwam tijdens het zwerven door de stad. Wel altijd ijsjes die je lopend kunt eten dus niet iets in een glas ofzo. In Italië voegde ik hiervoor altijd extra geld toe (ijsjes-budget :D ) aan mijn vakantie begroting.
Ik bleef ook nooit zitten, ijsje halen en weer door :)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:29:29 #81
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143406970
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:14 schreef KaBuf het volgende:
Over Italiaans schepijs gesproken:

Als je voor de Trevi-fontein staat, neem de straat rechts. Even een tijdje doorlopen tot je bij de gelateria komt waar een kleine motor voor de deur staat, Valentino's.

Héééérlijk ijs en supervriendelijk personeel *G*
Voor Valentino zelf is echt geweldig _O_
Het is lang geleden maar ik weet wel dat ik bij de Trevi-fontein altijd een ijsje in m'n hand had :9. Misschien was het wel die.
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:30:47 #82
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143407002
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik bleef ook nooit zitten, ijsje halen en weer door :)
En zodra het ijsje op was alweer beginnen te zoeken naar de volgende ijstent :D
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:31:39 #83
62913 Blik
The one and Only!
pi_143407029
De Trevi-fontein wordt overigens gerestaureerd, hoorde ik van een collega die net in Rome is geweest.
pi_143407301
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:31 schreef Blik het volgende:
De Trevi-fontein wordt overigens gerestaureerd, hoorde ik van een collega die net in Rome is geweest.
Ja klopt :')
Staat geen water in de fontein. Je kan 's avonds in de rij staan om de beelden van dichterbij te bekijken, maar dan nog kan je er niet echt mooie foto's van maken.

En je kan er niet even rustig gaan zitten en genieten -O-
pi_143407332
Oh ja, en je kan wel muntjes gooien!
In een bak vóór de fontein zelf, waar een foto van het middelste beeld vergroot staat.

Echt wel balen.
pi_143408211
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:33 schreef 18konijn het volgende:
Nu het toch over Rome en koffie gaat: in de grotere cafés moet je eerst een bonnetje halen bij de kassa en dan je bestelling doen aan de bar. een Romeinse eigenaardigheid voor zover ik weet.
Dat is geen Romeinse eigenaardigheid, dat is in heel Italie zo. Als je er aan gewend bent is het eigenlijk best handig.
Wat wel grappig is, voor de meeste toeristen begint de eerste kennismaking met Italie bij de Autogrill of een ander wegrestaurant. Dan is het wel handig om te weten dat het zo werkt. Zie je ze eerst een tijd in de rij staan bij de bar, om vervolgens weer bij de kassa in de rij te zien staan voor een bonnetje, en dan weer terug naar de bar.
pi_143414699
Dat wordt elke dag ijs eten :+

quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:31 schreef Blik het volgende:
Ja dat is wel jammer : http://www.skylinewebcams(...)ontana-di-trevi.html

En ik lust geen koffie :@
Fuck the EBU
pi_143464791
Ik ben met mijn vriendin van 2 t/m 5 september in Rome :D

Ik wil mijn vriendin graag verrassen met een etentje in een leuk restaurantje, het liefst in Travstere. Dus niet één van de vele restaurantjes die je ad hoc kan kiezen, maar bij eentje die over het algemeen (zeer) goed staat aangeschreven.

Heeft iemand goede ervaringen met een restaurantje? Ik kan natuurlijk prima afgaan op iets als Tripadvisor, maar persoonlijke verhalen van mensen zijn ook best een goede graadmeter :)
pi_143468380
Je kunt echt heerlijk en gezellig eten bij Meridionale! A
Het is al wel weer twee jaar geleden.
pi_143472427
Niet in Trastevere, maar wel een aanrader:

La Lanterne in een achterstraatje van de Trevi.

Heerlijke sfeer, rustig, vriendelijk personeel en ook niet onbelangrijk: heerlijk eten :9~
pi_143555432
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:15 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vond Giolotti niet bijzonder. Bovendien krijgen ze het voor elkaar om de resten van de ene ijsbak in de andere te krijgen. En let op, de coupes kosten iig op het terras 13 tot 16 euro!
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')