Waar ga jij je ijs halen? Ik vond Giolotti fantastisch. Heerlijk ijs, groot terras en je kunt er ook heerlijke coupes bestellenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel een fail dat ik ondanks ca 10x in Rome te zijn geweest het broodje en het ijsje door elkaar haalde. Je kunt wel zien dat ik die broodjes niet vaak eet maar wel een obsessie heb met Italiaans schepijs
.
[..]
Dat dus. En juist Rome is een stad met heel veel mooie plekken die zich daarvoor lenen!
Dat weet ik niet meer precies want het is lang geleden. Veel verschillende zaken. Gewoon whatever ijszaak ik tegenkwam tijdens het zwerven door de stad, dus dat kon overal zijn. Wel altijd ijsjes die je lopend kunt eten dus niet iets in een glas ofzo. In Italië voegde ik hiervoor altijd extra geld toe (ijsjes-budgetquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Waar ga jij je ijs halen? Ik vond Giolotti fantastisch. Heerlijk ijs, groot terras en je kunt er ook heerlijke coupes bestellen
Ik bleef ook nooit zitten, ijsje halen en weer doorquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat weet ik niet meer precies want het is lang geleden. Veel verschillende zaken. Gewoon whatever ijszaak ik tegenkwam tijdens het zwerven door de stad. Wel altijd ijsjes die je lopend kunt eten dus niet iets in een glas ofzo. In Italië voegde ik hiervoor altijd extra geld toe (ijsjes-budget) aan mijn vakantie begroting.
Het is lang geleden maar ik weet wel dat ik bij de Trevi-fontein altijd een ijsje in m'n hand hadquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:14 schreef KaBuf het volgende:
Over Italiaans schepijs gesproken:
Als je voor de Trevi-fontein staat, neem de straat rechts. Even een tijdje doorlopen tot je bij de gelateria komt waar een kleine motor voor de deur staat, Valentino's.
Héééérlijk ijs en supervriendelijk personeel
Voor Valentino zelf is echt geweldig
En zodra het ijsje op was alweer beginnen te zoeken naar de volgende ijstentquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik bleef ook nooit zitten, ijsje halen en weer door
Ja kloptquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:31 schreef Blik het volgende:
De Trevi-fontein wordt overigens gerestaureerd, hoorde ik van een collega die net in Rome is geweest.
Dat is geen Romeinse eigenaardigheid, dat is in heel Italie zo. Als je er aan gewend bent is het eigenlijk best handig.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:33 schreef 18konijn het volgende:
Nu het toch over Rome en koffie gaat: in de grotere cafés moet je eerst een bonnetje halen bij de kassa en dan je bestelling doen aan de bar. een Romeinse eigenaardigheid voor zover ik weet.
Ja dat is wel jammer : http://www.skylinewebcams(...)ontana-di-trevi.htmlquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:31 schreef Blik het volgende:
De Trevi-fontein wordt overigens gerestaureerd, hoorde ik van een collega die net in Rome is geweest.
Ik vond Giolotti niet bijzonder. Bovendien krijgen ze het voor elkaar om de resten van de ene ijsbak in de andere te krijgen. En let op, de coupes kosten iig op het terras 13 tot 16 euro!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Waar ga jij je ijs halen? Ik vond Giolotti fantastisch. Heerlijk ijs, groot terras en je kunt er ook heerlijke coupes bestellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |