Ik dacht nog, laat ik even op zoeken of er een apart topic voor is maar ik ben zo blind dat ik hem over het hoofd heb gezienquote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:34 schreef Blik het volgende:
Trastevere om te slapen!
Maar check eens het Rome-topic
TRV / Rome #7: Waar Trastevere te vaak overgeslagen wordt
Goed idee, ik zag ook op tegen het 2x inpakken/uitpakken/sjouwen met de koffers.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:37 schreef SeLang het volgende:
Ik kampeerde altijd in Rome (Camping Nomentano) maar ik weet niet of die nog bestaat.
Btw: je hoeft Florence niet persé over te slaan, de snelste treinen doen Rome-Florence in minder dan 2 uur dus een dagtocht is mogelijk. Ik deed in het verleden wel vaker uitstapjes met Rome als basis.
Oh ideaal, het strand had ik helemaal niet aan gedacht.. voor een dagje wel leuk als we een beetje goed weer hebben.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:40 schreef Funk__Doc het volgende:
Trastevere inderdaad prima locatie om hotel te pakken. Met metro ben je zo in de stad en je kan in Rome super makkelijk zwart reizen. Heb alleen eerste ritje een kaartje gekocht, daarna nooit meer. Je kan overigens ook makkelijk naar het strand. Ongeveer een uur met de trein en retourtje kost ongeveer 3 euro. En verder moet je gewoon heel veel lekker eten in Rome. 90% van ons geld hebben we aan eten en wijn uitgegeven en ook elke avond duur gegeten, maar dat is het 100% waard.
Op welke manier reis je naar Rome?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:31 schreef Yesse het volgende:
Nu ben ik alleen nog op zoek naar goede tips en trucs voor zowel naar als in Rome.
Nog een andere tip als je tijd hebt en bent geinteresseerd in de oudheid: Ostia Antica. Dat was vroeger de haven van het Romeinse rijk maar ligt nu ver in het binnenland (door verzilting). Goed bewaard gebleven Romeinse stad (beetje Pompei achtig) en makkelijk te doen als dagtocht vanuit Rome.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:46 schreef Yesse het volgende:
Oh ideaal, het strand had ik helemaal niet aan gedacht.. voor een dagje wel leuk als we een beetje goed weer hebben.
Transavia vanaf Rotterdam, de kans is groot dat we van di-di gaan omdat je dat voor een paar tientjes vliegt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:49 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Op welke manier reis je naar Rome?
Opgezocht via Google, ziet er tof uit! En dicht bij het strand... Zou je het kunnen combineren? Als een soort tussenstop op weg naar het strand?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nog een andere tip als je tijd hebt en bent geinteresseerd in de oudheid: Ostia Antica. Dat was vroeger de haven van het Romeinse rijk maar ligt nu ver in het binnenland (door verzilting). Goed bewaard gebleven Romeinse stad (beetje Pompei achtig) en makkelijk te doen als dagtocht vanuit Rome.
Dat moet je zelf even nagaan want ik ben geen strandmens en was dus alleen geïnteresseerd in Ostia Antica en niet het huidige Ostia strand.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:53 schreef Yesse het volgende:
Opgezocht via Google, ziet er tof uit! En dicht bij het strand... Zou je het kunnen combineren? Als een soort tussenstop op weg naar het strand?
Het zou kunnen, maar ik zou het zonde vindenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:53 schreef Yesse het volgende:
Opgezocht via Google, ziet er tof uit! En dicht bij het strand... Zou je het kunnen combineren? Als een soort tussenstop op weg naar het strand?
Botjeskelderquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:00 schreef Anosmos het volgende:
Ga hier naartoe. Luguber, maar wel indrukwekkend.
Kan niet luguber genoegquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:00 schreef Anosmos het volgende:
Ga hier naartoe. Luguber, maar wel indrukwekkend.
Nice, zijn goede fims gemaakt volgens wiki Wordt een drukke week waarschijnlijkquote:
Als TS een auto zou huren is dat zo te doen, maar met OV zou ik het niet weten. Ik vond Ostia in ieder geval een stuk indrukwekkender als pompeij. Maar als TS toch zo zuidelijk zou gaan is weer herculaneum veel gaver als pompeij.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat moet je zelf even nagaan want ik ben geen strandmens en was dus alleen geïnteresseerd in Ostia Antica en niet het huidige Ostia strand.
Ostia strand is een paar haltes verder dan Ostia Antica en er kan met hetzelfde kaartje gereisd worden. Dus in theorie is het mogelijkquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als TS een auto zou huren is dat zo te doen, maar met OV zou ik het niet weten. Ik vond Ostia in ieder geval een stuk indrukwekkender als pompeij. Maar als TS toch zo zuidelijk zou gaan is weer herculaneum veel gaver als pompeij.
Vetquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Santa Maria della Vittoria. Dit wassen beeld zit een echt lijk in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben op het strand vaak na een uurtje of 2 wel uitgekeken dus wie weet.. goed om te weten in ieder geval. Bikini in de tas voor de zekerheidquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:10 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ostia strand is een paar haltes verder dan Ostia Antica en er kan met hetzelfde kaartje gereisd worden. Dus in theorie is het mogelijk
Nicequote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:25 schreef christiman het volgende:
Ik weet niet of je heel erg into kerken bent, maar ga anders eens kijken in de San clemente en de San pietro in vincoli. Beiden wat kleinere kerken, maar ik vond ze zeker de moeite waard.
Oh, en als je in Trastevere gaat bivakkeren, dan mag een bezoek aan de Santa maria in Trastevere natuurlijk niet ontbreken![]()
Oh, ik neem aan dat het alom bekend is, maar: vermijd de terrassen op de bekende pleinen/bij bekende attracties. Neem even een zijstraat en ga daar kijken, vaak een stuk goedkoper en rustiger
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |