abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143148760
Afgelopen week heb ik geinformeerd naar de kosten van een aan/uitbouw.
Gemetseld 6 meter breed en 2.5 meter diep verdeeld in bijkeuken en kleine 'serre' .
Geisoleerd en afgewerkt (niet luxe, maar wel compleet).
Voor toegang naar de serre is een doorbraak nodig.
Indicatie van bouwservice circa 16000 euro en van de aannemer 25000.
De aannemer in dit geval is een bedrijf dat ook complete nieuwbouwwoningen bouwt en volgens mij is de bouwservice een eenmansbedrijf of hooguit VOF.
Zit hierin al het verschil of kan het zich evengoed omdraaien als ik nogmaals een (andere) bouwservice én aannemer benader?

Wat is een redelijke prijsrange voor een dergelijk bouwwerk en zal houtskelet aanmerkelijk goedkoper uitvallen?

[ Bericht 3% gewijzigd door sittingtuck op 07-08-2014 00:14:56 ]
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:09:19 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_143148937
Er zijn tientallen bedrijven die zich "bouwservice" noemen, uiteindelijk ook gewoon aannemers.

Kortom, je hebt twee offertes liggen, van twee aannemers, waarbij de duurste anderhalf keer zo duur is als de goedkoopste.

Check eens goed wat er geleverd wordt volgens de offerte.
Is de levertijd hetzelfde?
Is de afwerking hetzelfde?
So we just called him Fred
pi_143148989
Houtskelet is goedkoper natuurlijk. Ik zou gewoon wat prijzen opvragen en het bedrijf kiezen waar je het meest vertrouwen in hebt met de gunstigste prijs.

Ennn zoek referenties. Er zijn een hoop cowboys
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  PR/Manusje van alles donderdag 7 augustus 2014 @ 00:33:19 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_143149988
Kan voor 8000. Maar dan moet je veel zelf doen en zelf alles plannen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_143150233
Tja, wat neem je? Golfplaten dak, of trek je het door naar boven?
Neem je een raam en 2 deuren, openslaande deuren kunstof kozijnen... Lichtstraten... Noem het maar op.

Zo kan je geen prijs indicatie geven.

Voorbeeldje van mezelf.

Uitbouw 3 x 6 meter
schuin pannen dak,
achtergevel er uit,
Stalen balken er in
4 velux dakvensters er in ~80x140
kunstof schuif kiep puien
Afgewerkt met gipsplaat
Led spots
Stucken.

Kosten +/- 8.000 euro.

Bijna alles zelf gedaan. Op de puien em stuc werk na.

Let op, dit is dus alleen materiaal. (4200 voor 2 puien van 3x2 meter stucken 500 euro)
dat is het !
pi_143154698
Met twee offertes weet je eigenlijk nog niks natuurlijk, ik zou er minimaal 3 en als je tijd en zin hebt een stuk of 5 opvragen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143156788
Zorg voor referenties, er zijn zoals gezegd teveel cowboys. Zorg dat je heel duidelijk weet wat je wilt en dat dat ook zo in de offerte staat. Hiervoor kun je zorgen door een goede offerteaanvraag te maken. Neem ook de 0-situatie goed op. Dan kan je achteraf je schades claimen. Ze gaan dingen in je huis beschadigen (plafonds/deurposten etc.).
pi_143156930
Dan zal ik komende week nog enkele bedrijven benaderen.

Kan ik er wel van uitgaan dat ook een eenmansbedrijf qua know-how goed uit de voeten kan met een doorbraak van een dragende muur of moet ik er op staan dat hiervoor een constructeur geraadpleegd wordt?
pi_143157240
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:25 schreef sittingtuck het volgende:

Kan ik er wel van uitgaan dat ook een eenmansbedrijf qua know-how goed uit de voeten kan met een doorbraak van een dragende muur of moet ik er op staan dat hiervoor een constructeur geraadpleegd wordt?
Mijns inziens geen constructeur voor nodig. Ligt er ook aan hoe groot het gat wordt. Als je echt 4 meter breed weg wil halen, dan zou ik dat wel even laten berekenen. Bij mij is er 1 meter uitgehaald, daar is niet aan gerekend.
pi_143158387
Ik wil de aansluiting op de woonkamer zo ruim mogelijk maken. Dat zou 3 meter doorbraak opleveren.
pi_143158759
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:25 schreef sittingtuck het volgende:

Het verwijderen van een draagmuur moet je altijd minimaal melden bij de gemeente en mogelijk is er zelfs een vergunning nodig.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143186998
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Het verwijderen van een draagmuur moet je altijd minimaal melden bij de gemeente en mogelijk is er zelfs een vergunning nodig.
Ik dacht eigenlijk dat dit per gemeente verschillend is ?
pi_143189931
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 00:52 schreef sittingtuck het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat dit per gemeente verschillend is ?
Qua vergunning wel volgens mij, maar moet voor zover ik weet altijd gemeld worden. Anders even de website van je gemeente checken of bouw & woningtoezicht bellen ;)
pi_143190285
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

gelul
pi_143190413
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 08:21 schreef yurt het volgende:

[..]

gelul
Ok, TS hoeft het niet te melden volgens jou?

Hoe zit het trouwens met je (opstal)verzekering en hypotheeknemer? Informeer in elk geval of de aannemer afdoende verzekerd is.
pi_143194405
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 08:33 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Hoe zit het trouwens met je (opstal)verzekering en hypotheeknemer? Informeer in elk geval of de aannemer afdoende verzekerd is.
Dat is een goed punt.
Als m'n gevel instort tijdens/na het doorbreken, heeft een aannemer daar een speciale verzekering voor?
pi_143194429
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:48 schreef sittingtuck het volgende:

[..]

Dat is een goed punt.
Als m'n gevel instort tijdens/na het doorbreken, heeft een aannemer daar een speciale verzekering voor?
Een goede wel, CAR-verzekering.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:04:43 #18
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143194918
¤ 450-550 per m3 rekenen.
pi_143195190
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:04 schreef betyar het volgende:
¤ 450-550 per m3 rekenen.
En maakt steen of hout daarbij nog iets uit?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:21:49 #20
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143195423
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:14 schreef sittingtuck het volgende:

[..]

En maakt steen of hout daarbij nog iets uit?
Qua prijs aan materiaal? Er gaan 75 stenen in een m2, een baksteen kost zo'n 30 cent per stuk, hoe donkerder hoe duurder. isoleren, en een binnenmuur. Tel zo'n 55-60 euro per m2 aan materiaal. Een beetje metselaar rammelt er per dag zo'n 700-900 stenen in. Pointmasteren gaat sneller dan voegen, echter metselt de metselaar dan weer minder.
Wat hout kost? Ligt eraan wat voor hout je wilt. Dat valt moeilijk te zeggen zo.
pi_143197371
http://www.prefast.nl/uitbouw/projecten/houten-aanbouw-rotterdam

Dit is prefab, maar wat ik in mijn hoofd heb is ongeveer zoiets. Wel breder natuurlijk.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:00:48 #22
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143202517
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:21 schreef sittingtuck het volgende:

Dit is prefab, maar wat ik in mijn hoofd heb is ongeveer zoiets. Wel breder natuurlijk.
Wat zijn die hoeken kut afgewerkt, of helemaal niet trouwens.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:04:24 #23
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143202637
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:21 schreef sittingtuck het volgende:

http://www.prefast.nl/prefab-uitbouw/wat-kost-een-uitbouw
pi_143208152
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 08:33 schreef DroogDok het volgende:

[..]

bij ons in de gemeente is het vergunningsvrij bouwen als je:

-niet over de erfgrens komt.
-de uitbouw niet dieper word dat 2,5 meter van de bestaande achtergevel.
-het hoogste punt van de uitbouw niet meer dan 30 cm boven de bestaande verdiepingsvloer uit komt.

over constructief werk of ander geneuzel word niet over gesproken.

heb het net een paar weken geleden helemaal uitgeplozen omdat ik zelf ook wil uitbouwen.
ik ga het bijna helemaal zelf doen (die heipalen erin slaan lukt me niet).
dus vandaar deze kennis.

wat je hypotheek verstrekker hier van vindt......... beats me.
gewoon kwaliteit leveren. heb je ook geen gezeik.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:53:38 #25
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143208197
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:52 schreef yurt het volgende:
(die heipalen erin slaan lukt me niet).
Schroeffundering?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: