Mijns inziens geen constructeur voor nodig. Ligt er ook aan hoe groot het gat wordt. Als je echt 4 meter breed weg wil halen, dan zou ik dat wel even laten berekenen. Bij mij is er 1 meter uitgehaald, daar is niet aan gerekend.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:25 schreef sittingtuck het volgende:
Dan zal ik komende week nog enkele bedrijven benaderen.
Kan ik er wel van uitgaan dat ook een eenmansbedrijf qua know-how goed uit de voeten kan met een doorbraak van een dragende muur of moet ik er op staan dat hiervoor een constructeur geraadpleegd wordt?
Het verwijderen van een draagmuur moet je altijd minimaal melden bij de gemeente en mogelijk is er zelfs een vergunning nodig.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:25 schreef sittingtuck het volgende:
Dan zal ik komende week nog enkele bedrijven benaderen.
Kan ik er wel van uitgaan dat ook een eenmansbedrijf qua know-how goed uit de voeten kan met een doorbraak van een dragende muur of moet ik er op staan dat hiervoor een constructeur geraadpleegd wordt?
Ik dacht eigenlijk dat dit per gemeente verschillend is ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het verwijderen van een draagmuur moet je altijd minimaal melden bij de gemeente en mogelijk is er zelfs een vergunning nodig.
Qua vergunning wel volgens mij, maar moet voor zover ik weet altijd gemeld worden. Anders even de website van je gemeente checken of bouw & woningtoezicht bellenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:52 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat dit per gemeente verschillend is ?
gelulquote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het verwijderen van een draagmuur moet je altijd minimaal melden bij de gemeente en mogelijk is er zelfs een vergunning nodig.
Ok, TS hoeft het niet te melden volgens jou?quote:
Dat is een goed punt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:33 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ok, TS hoeft het niet te melden volgens jou?
Hoe zit het trouwens met je (opstal)verzekering en hypotheeknemer? Informeer in elk geval of de aannemer afdoende verzekerd is.
Een goede wel, CAR-verzekering.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:48 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
Dat is een goed punt.
Als m'n gevel instort tijdens/na het doorbreken, heeft een aannemer daar een speciale verzekering voor?
Qua prijs aan materiaal? Er gaan 75 stenen in een m2, een baksteen kost zo'n 30 cent per stuk, hoe donkerder hoe duurder. isoleren, en een binnenmuur. Tel zo'n 55-60 euro per m2 aan materiaal. Een beetje metselaar rammelt er per dag zo'n 700-900 stenen in. Pointmasteren gaat sneller dan voegen, echter metselt de metselaar dan weer minder.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:14 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
En maakt steen of hout daarbij nog iets uit?
Wat zijn die hoeken kut afgewerkt, of helemaal niet trouwens.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:21 schreef sittingtuck het volgende:
http://www.prefast.nl/uitbouw/projecten/houten-aanbouw-rotterdam
Dit is prefab, maar wat ik in mijn hoofd heb is ongeveer zoiets. Wel breder natuurlijk.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:21 schreef sittingtuck het volgende:
http://www.prefast.nl/uitbouw/projecten/houten-aanbouw-rotterdam
Dit is prefab, maar wat ik in mijn hoofd heb is ongeveer zoiets. Wel breder natuurlijk.
bij ons in de gemeente is het vergunningsvrij bouwen als je:quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:33 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ok, TS hoeft het niet te melden volgens jou?
Hoe zit het trouwens met je (opstal)verzekering en hypotheeknemer? Informeer in elk geval of de aannemer afdoende verzekerd is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |