quote:
Utrechter (55) onbedoeld in de publiciteit met 'Appiedate'
Zoek je relatief anoniem een date via een berichtje op het prikbord bij de Albert Heijn, staat je boodschap opeens op Twitter. Het overkwam Bert (55) uit Utrecht. 'Hier ben ik niet blij mee,' verklaart hij in een eerste reactie tegenover het AD.
'Ik begrijp niet welke mafketel mijn bericht zomaar rondstuurt op het internet. Dit is privé,' zegt Bert misnoegd. Zijn telefoonnummer staat op het kaartje en is duidelijk zichtbaar in het Twitterbericht maar om privacyredenen hebben wij het onherkenbaar gemaakt.
Reacties bleven tot nu toe uit, zegt hij. 'Ik zit ook niet te wachten op telefoontjes van mensen zoals u,' klinkt het geërgerd. Dan lijkt de vijftigplusser plotseling te beseffen dat al die extra aandacht voor zijn bericht ook positief uit kan pakken. 'Dit was weliswaar niet de bedoeling maar wie weet wat er uit komt. Mocht het vervelend worden dan haal ik gewoon mijn prepaidkaart uit mijn telefoon en koop ik een nieuwe,' zegt hij gevat.
Datingsites
De Utrechter, die geen vragen wil beantwoorden over zijn privéleven, heeft naar eigen zeggen geen vertrouwen in datingsites. 'Bovendien kosten ze geld.' Daarom hing hij gisteren 'ouderwets' een oproep voor een date op het prikbord van een Albert Heijn-filiaal. 'Ik dacht: laat ik maar weer eens kaartje ophangen. Dat heb ik vorig jaar ook een paar keer gedaan. Er reageerden telkens wel een paar dames maar het is nooit iets geworden.'
Dit soort mensen

eerst je nummer in het openbaar ophangen en daarna boos zijn en roepen dat het privé is. Bert lijkt me sowieso nogal een kansloze vent, wel een blinde date willen maar te gierig zijn om er een paar euro aan uit te geven.