Als het via de TNT gaat en er staat geen nummer op, dan hebben ze daar iemand die probeert naam/adres te matchen. En krijg je het gewoon bezorgd. Dat laten ze niet domweg op het postkantoor liggen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:47 schreef KrentebolHooft het volgende:
Kan eventueel in general chat, maar daar zitten mij toch iets te veel trolls.
Een maand geleden heb ik een pakketje besteld uit China, en deze zou 31 Juli zijn afgeleverd. Ik heb iig niets ontvangen, dus ik ging navragen bij de verzender (een prima kerel, ik vermoed totaal geen oplichting). Deze zei toen dat het dus al bezorgd was en liet toen zien waar ik de tracking kon bijhouden (die van ebay zelf liep achter). Toen kwam ik erachter dat ik het huisnummer vergeten was toe te voegen aan de adres gegevens van ebay. Dit kwam door de opbouw van hun formulier, maar dat doet niet ter zake.
In ieder geval staat mijn straat, naam en postcode gewoon op het pakket. En zou het dus 31 Juli zijn bezorgd. Aangezien het uit China komt weet de verzender ook niet precies waar het nu is. Ik vermoed dat het bij het postkantoor ligt, maar hier kan ik helaas zaterdag pas naar toe.
Met wie kan ik eventueel contact opnemen om mijn pakketje te vinden? Ik ben bang dat ze het aan een random huis in mijn straat hebben bezorgd.
Dat. Toen ik zaterdagpostbode was keek ik altijd even in het telefoonboek en anders ging het weer retour.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:56 schreef The_Tankgirl het volgende:
Je hebt 2 mogelijkheden: - retour afzender vanwege onvolledig adres, of een adrescorrectie. Ze bezorgen het niet zomaar bij een huis.
Als er geen huisnummer op staat spreken ze toch gewoon de eerste persoon aan die ze in die straat tegenkomen?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:56 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ze bezorgen het niet zomaar bij een huis.
Waarom bel je niet bij alle huizen aan? Of gooi desnoods een briefje met je telefoonnummer in elke brievenbus. Zoals eerder gezegd is het trouwens erg ongebruikelijk dat een pakje met onvolledige adresgegevens zomaar bezorgd wordt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:08 schreef KrentebolHooft het volgende:
Wat me dus dwars zit is dat er op de tracking site gewoon staat dat het bezorgd is.
Ik kan trouwens via TNT/post nl niks tracken, enkel op http://www.17track.net/index_en.shtml
echt wel... Een pakketje voor mij is zonder huisnummer verstuurd en afgeleverd bij iemand anders (postnl wilde alleen zeggen dat t niet bij mij was bezorgd, waar t wel lag zeggen ze niet. Ze beweerden dat er gewoon een huisnummer bij stond dus wie dat ingevuld heeft?).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:56 schreef The_Tankgirl het volgende:
Je hebt 2 mogelijkheden: - retour afzender vanwege onvolledig adres, of een adrescorrectie. Ze bezorgen het niet zomaar bij een huis.
ik heb het idee dat de postnl pakketbezorgers vrij makkelijk zijn daarin hoor..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom bel je niet bij alle huizen aan? Of gooi desnoods een briefje met je telefoonnummer in elke brievenbus. Zoals eerder gezegd is het trouwens erg ongebruikelijk dat een pakje met onvolledige adresgegevens zomaar bezorgd wordt.
Normaal staat er een apart (klein) vakje voor het huisnummer. Ebay heeft een heel groot vak en dan op een nieuwe regel weer een groot vak.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:56 schreef lamber het volgende:
hoe is dat formulier opgebouwd dan dat je je huisnummer niet ingevult hebt? ik heb 2 weken geleden precies hetzelfde gehad toen ik iets bestelde uit china via ebay. Ik was ook vergeten het huisnr er bij te zetten blijkbaar en uiteindelijk heb ik gebruik gemaakt van de money back guarantee en mijn producten nooit ontvangen en maar ergens in nederland een alternatief gekocht. PostNL kon me hier ook totaal niet bij helpen en ik kreeg ook geen track and trace en heb er verder niks meer van vernomen.
Ik kan het me niet meer herinneren maar vraag me dan toch af: hoe is dat adresformulier ingedeeld zodat meerdere klanten hun huisnummer niet invullen?
Dan is het misschien slimmer om eens een praatje te maken met jouw vaste post- of pakketbezorger, mocht hij het pakketje dan in handen krijgen..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:22 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Normaal staat er een apart (klein) vakje voor het huisnummer. Ebay heeft een heel groot vak en dan op een nieuwe regel weer een groot vak.
Ik ben er zo aan gewend dat er een apart vakje voor straat en voor huisnummer is. Maar ebay vraagt alleen om adres (en dan staan er 2 vakken ipv 1)
Aanbellen heb ik dus echt geen zin in. 200 Huizen en welk selectie criteria heeft de postbode dan gebruikt? En mijn naam stond gewoon op het pakje, kan me echt niet voorstellen dat ze het aan een random huis afgeven...
En het is je niet opgevallen bij het overzicht van je gegevens? Ik controleer het altijd nog een keer, juist om dit soort dingen te voorkomen. Nu zou ik ook maar gaan aanbellen bij mensen, wie weet heb je geluk en tref je het pakket aan. Als deze daadwerkelijk is bezorgd tenminste.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:22 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Normaal staat er een apart (klein) vakje voor het huisnummer. Ebay heeft een heel groot vak en dan op een nieuwe regel weer een groot vak.
Ik ben er zo aan gewend dat er een apart vakje voor straat en voor huisnummer is. Maar ebay vraagt alleen om adres (en dan staan er 2 vakken ipv 1)
Aanbellen heb ik dus echt geen zin in. 200 Huizen en welk selectie criteria heeft de postbode dan gebruikt? En mijn naam stond gewoon op het pakje, kan me echt niet voorstellen dat ze het aan een random huis afgeven...
Hier in het dorp kennen de meesten elkaar wel, daar ook? Dan heb je nog kans dat ze je het pakketje komen brengenquote:Op zondag 10 augustus 2014 11:34 schreef KrentebolHooft het volgende:
Helaas niets op nummer 1
En ik woon in een dorp, dus ben vrij zeker dat ik de enige met mijn naam hier ben. Ik ga nog even verder proberen met klantenservice postNL en de verzender.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |