abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:38:27 #1
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143086316
Viel me op dat er nog geen appart topic over de situatie in GAZA is.

Dus hierbij, op NWS was het al een paar keer voorbij gekomen dat HAMAZ of het israelische leger elkaar beschuldigt van het gebruik van menselijk schild.

Nou is het zo dat natuurlijk in een burgeroorlog slachtoffers vallen, maar in de situatie bij GAZA, neemt het een apparte wendig voor en tegenstanders geven elkaar op de flikker voor het gerbuik van menselijke schilden.

Nou zijn er in het verleden geregeld foto's opgedoken dat gewone burgers dicht bij de HAMAZ stellingen staan of ze er nu vrijwillig staan of niet het is natuurlijk niet handig, en zo krijg je natuurlijk veel burger slachtoffers.

Aan de andere kant geeft HAMAZ Israel weer op de flikker omdat ze gewone gebouwen bestoken zoals Ziekenhuizen gewone flats en dergelijke, Ondanks dat ze weten dat er veel burgers zich er bevinden.

Wat er dan weer aan de Israelische kant word gezegd is dat ze eerst naar het gebouw bellen melden dat deze beschoten gaat worden, een periode wachten dan een raket schieten zonder springstof, en daarna pas een met springstof, om de mensen nog kans te geven om weg te komen.
http://www.dailymail.co.u(...)n-rights-groups.html

Israel zelf beschikt ook over een wapen systeem wat erg veel raketten en dergelijke tegen kan houden wat HAMAZ en andere organisaties tegen hun gebruikt, Ze geven hierbij dus aan dat wanneer er weer een raket of mortier op een Palasteinse wijk valt dat deze gewoon niet goed afgeschoten is, en daardoor op eigen grond gebied valt.
Hamaz en dergelijken melden natuurlijk dat deze afkomstig is uit Israel.

De propaganda draait dus aan beide kanten op volle toeren en gaat het geweld vrolijk door met honderden tot duizenden slachtoffers van dit geweld.

Niemand wint natuurlijk maar het zal eeuwig door gaan, ondertussen zie je ook demonstraties in andere landen tegen Israel door Pro Palasteinen.

Maar wat is er nu eigenlijk van waar worden menselijke schilden gebruikt, bombardeert Israel opzettelijk ziekenhuizen en scholen, En blunderen De groeperingen nu echt met het afschieten van mortieren en raketten.

Docu over dit al jaren durende conflict.

[ Bericht 4% gewijzigd door theguyver op 05-08-2014 14:13:45 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_143086380
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:38 schreef theguyver het volgende:
bombardeert Israel opzettelijk ziekenhuizen en scholen
Ja, anders kunnen ze wel heel slecht mikken, wat me sterk lijkt voor een land met zo'n geavanceerde krijgsmacht.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:45:00 #3
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143086540
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:40 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ja, anders kunnen ze wel heel slecht mikken, wat me sterk lijkt voor een land met zo'n geavanceerde krijgsmacht.
;) Ik probeerde het zo neutraal mogelijk te brengen, ik zie ze liever om de tafel zitten dan dit natuurlijk.
Ik hoef er ook niet echt bronnen bij te zetten want die zijn er zat, dat het geblaat over en weer gaat en de burger aan beide kanten natuurlijk het slachtoffer is, nou valt het aan Israelische zijde enorm mee door de Iron dome.
pi_143086772
Hamas gebruikt menselijke schilden walgelijke figuren.
Maar gelukkig vind iedereen de Palestijnen weer zielig.

Ach de wereld kan wel wat van ze leren ze hebben een gevaarlijke pr machine.
Die blijft alleen niet heel lang meer werken, ik ben gewoon immuun geworden voor die beelden.

Maar als Israël met opzet op burgers schiet zijn ze er echt slecht in :D
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:00:26 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143087036
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:52 schreef imanidiot het volgende:
Hamas gebruikt menselijke schilden walgelijke figuren.
Maar gelukkig vind iedereen de Palestijnen weer zielig.

Ach de wereld kan wel wat van ze leren ze hebben een gevaarlijke pr machine.
Die blijft alleen niet heel lang meer werken, ik ben gewoon immuun geworden voor die beelden.

Maar als Israël met opzet op burgers schiet zijn ze er echt slecht in :D
Het probleem is, is het wel zo?
kan je het aantonen, zo zie ik geregeld foto's waar het inderdaad op lijkt, zo kwam ik gisteren deze foto tegen. vind deze zelf verschrikkelijk, maar users hadden goeie argumenten, worden ze er opgehangen of weer af gehaald, is de man een palastein of een Jood?

zet m in spoiler omdat het er niet fraai uit ziet 2 kindjes worden aan een hek vast gemaakt of weer af gehaald, een foto geeft het niet duidelijk weer. ( toch maar even spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143087307
naja, volgens mij zijn allebei de groepen getikt:
Hamas om te denken dat je met geweld verder komt bij Israel en Israel omdat ze praktijken herhalen waar ze zelf als volk zo enorm onder geleden hebben...juist zij zouden beter moeten weten.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:33:35 #7
307622 Perox
(niet de echte)
pi_143088122
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:08 schreef RRD_kiter het volgende:
Hamas om te denken dat je met geweld verder komt bij Israel en Israel omdat ze praktijken herhalen waar ze zelf als volk zo enorm onder geleden hebben...juist zij zouden beter moeten weten.
Goed gesproken. Helaas maar al te waar deze dwaasheid. :{
pi_143089315
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:00 schreef theguyver het volgende:

[..]

Het probleem is, is het wel zo?
kan je het aantonen, zo zie ik geregeld foto's waar het inderdaad op lijkt, zo kwam ik gisteren deze foto tegen. vind deze zelf verschrikkelijk, maar users hadden goeie argumenten, worden ze er opgehangen of weer af gehaald, is de man een palastein of een Jood?

zet m in spoiler omdat het er niet fraai uit ziet 2 kindjes worden aan een hek vast gemaakt of weer af gehaald, een foto geeft het niet duidelijk weer. ( toch maar even spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben geen keuze ze willen graag door gaan met hun oorlog.
De pr die ze de laatste 2 weken hebben gekregen heeft er ook weer voor gezorgd dat ze weer jaren kunnen vechten.

Slecht of positief, Mensen trappen er massaal in.
Terwijl er een hoop foto's uit Syrië komen.
Het is triest dat ze gebruik maken van menselijke schilden, maar ze schuwen er niet voor.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_143090943
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:08 schreef RRD_kiter het volgende:
Dit, meer valt er niet te zeggen over dit conflict.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:33:32 #10
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143230057
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:53 schreef Summers het volgende:

[..]

Waanzin is normaal geworden op de wereld dus het is wat mij betreft geen zaak meer van gewoon alles positief bekijken maar je bewust worden van het negatieve . Een mooi voorbeeld is de wereldwijde golf van verontwaardiging over isra-edit-el terwijl de politiek en de media het om proberen te draaien en de doorzichtige box van propaganda opentrekken en de anti-semitische kaart . Mensen blijven hardnekkig bij wat ze zelf waarnemen ongeacht wat autoriteiten en msm zeggen of de meerderheid . Zelfde bij mh017 .
Conspiracys zijn nou eenmaal niet positief en het volk word nou eenmaal altijd in het duister gehouden en voorgelogen . Je kan ervoor kiezen om positief te zijn in het negatieve maar je kan er niet voor kiezen dat de waarheid positief is of menselijk of rechtvaardig of " normaal " .
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:14 schreef ems. het volgende:

[..]

Oh waar dan? Ik kan mijn wang niet keren of er is weer iemand op TV/internet/whatever die het heeft over dat er genocide gepleegd wordt door de joden. Het is juist één en al haten op israel wat de klok slaat.
Hier kunnen jullie de discussie over israel verder verder voortzetten, :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')