abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143082810
Lieve mensen,

Ik ben bezig met mijn onderzoek over Mobile Applicatie voor mijn Master Thesis en ik heb daarbij jullie hulp nodig. Het is een online onderzoek over de intentie om een mobiele applicatie te downloaden en hoe dat gekoppeld is aan de ratings (aantal sterren) en het aantal reviews. Het onderzoek is achter de pc/laptop makkelijk in te vullen en duurt ongeveer 5 minuten. Instructies staan ook aangegeven in de survey zelf. Er zijn geen juiste of onjuiste antwoorden en ik hoop dat jullie dit voor mij willen invullen, zou mij echt enorm uit de brand helpen.
Als er nog vragen zijn of iets dergelijks, laat het maar weten, maar ik denk dat alles wel voor zich spreekt.
Ik wil jullie alvast heel erg bedanken voor het invullen van de survey en hopelijk mag ik snel mijn diploma in ontvangst nemen!

https://qtrial2014.az1.qualtrics.com/SE/?SID=SV_2bIfn5MfNqR8gqp
  Boks-Chick dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:59:43 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_143082936
Ter info aan de rest, TS is vergeten te melden dat het een enquete is in het Engels.
lolwut
  Boks-Chick dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:03:21 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_143083053
Sorry TS maar ik vind het een waardeloze enquete. Ik zit tig keer tegen hetzelfde plaatje aan te kijken met het enige wat verandert is het aantal sterren en/of reviews. En bij elke vraag duurt het laden van hetzelfde plaatje een aantal seconden, wat irritant is :).

Ik kies elke keer very unlikely, maar niet om de ratings of reviews, maar puur omdat ik dat soort overmierzoete en kleurige games per definitie niet wil.
Sowieso had ik bij vraag 1 al aangegeven dat mijn downloaden van apps totaal niet afhangt van ratings, en ik de reviews maar een beetje laat meetellen.
lolwut
  Boks-Chick dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:05:25 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_143083127
Shit en na die game mag ik hetzlefde doen voor nog zo een.

Hier ga je geen conclusies uit trekken. Ik ben er mee gestopt met invullen, veel te onzinnig, sorry.
lolwut
  Boks-Chick dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:08:22 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_143083221
Wat je enquete meer waarde zou geven imo, is als je vraagt waarom je wel of niet ratings.reviews mee laat tellen, of je dat alleen bij games doet of ook bij apps mbt andere categorien etc. Dus de reden waarom wel of niet, wanneer wel of niet, en wat het maakt dat je de ene keer wel en de andere keer niet met ratings/reviews rekening houdt. En de vraag welke andere motieven je wellicht hebt om een app te downloaden.
lolwut
pi_143084252
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:08 schreef BrandX het volgende:
Wat je enquete meer waarde zou geven imo, is als je vraagt waarom je wel of niet ratings.reviews mee laat tellen, of je dat alleen bij games doet of ook bij apps mbt andere categorien etc. Dus de reden waarom wel of niet, wanneer wel of niet, en wat het maakt dat je de ene keer wel en de andere keer niet met ratings/reviews rekening houdt. En de vraag welke andere motieven je wellicht hebt om een app te downloaden.
In een ideale wereld had ik de soort reviews (positief, negatief, neutraal), het aantal downloads, of het een topontwikkelaar is of niet, de beschrijving, de screenshots, de prijs, enzovoort, enzovoort ook meegenomen in mijn analyse. In deze ideale wereld los ik ook misdaad op door middel van mijn gadgets en Batmobile in Gotham City. Het is geen ultiem onderzoek waarin alles getest wordt, omdat dat niet haalbaar is, zeker niet in een korte tijdspanne waaraan ik verbonden ben. Verder is alles in het onderzoek gedaan met een rede, het enige wat ik vriendelijk verzoek is om de survey in te vullen. Hoe ik de verdere analyses uit ga werken is aan mij om mee te worstelen. Jammer dat je de survey niet volledig hebt ingevuld, maar evengoed bedankt voor je tijd! (hoewel je in die tijd ook mijn survey had kunnen invullen). Thanks voor je feedback though!
En je hebt gelijk, survey is in het Engels, had ik er best bij kunnen vermelden :)
  Boks-Chick dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:15:52 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_143085503
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:41 schreef cuca90 het volgende:

[..]

In een ideale wereld had ik de soort reviews (positief, negatief, neutraal), het aantal downloads, of het een topontwikkelaar is of niet, de beschrijving, de screenshots, de prijs, enzovoort, enzovoort ook meegenomen in mijn analyse. In deze ideale wereld los ik ook misdaad op door middel van mijn gadgets en Batmobile in Gotham City. Het is geen ultiem onderzoek waarin alles getest wordt, omdat dat niet haalbaar is, zeker niet in een korte tijdspanne waaraan ik verbonden ben. Verder is alles in het onderzoek gedaan met een rede, het enige wat ik vriendelijk verzoek is om de survey in te vullen. Hoe ik de verdere analyses uit ga werken is aan mij om mee te worstelen. Jammer dat je de survey niet volledig hebt ingevuld, maar evengoed bedankt voor je tijd! (hoewel je in die tijd ook mijn survey had kunnen invullen). Thanks voor je feedback though!
En je hebt gelijk, survey is in het Engels, had ik er best bij kunnen vermelden :)
ja ik had de survey af kunnen maken maar dat had werkelijk nergens op geslaan :).

Ik geef je feedback, zodat je er wat mee kan en je onderzoek wat waarde krijgt. Nu heeft het echt waarde nul komma nul. Heeeeeel mss dat een paar hele echte zolderautisten hier serieus gaan bedenken of ze de app met 4 sterren en >50 reviews of dezelfde app met 5 sterren en tussen de 5 en 50 reviews gaan kopen, maar ik geef je op een briefje dat je die niet zal vinden. Mede omdat de laadtijd per vraag een aantal seconden is om hetzelfde domme plaatje te uploaden in je vraag.

Dat is simpelweg mijn feedback. tig vragen over hetzelfde beantwoorden alleen met een ster meer of minder of een paar reviews meer of minder is echt onzinnig. Dat je begeleider je hier niet beter mee geholpen heeft is jammer. Dus sorry dat ik mijn kostbare tijd besteed om je feedback te geven ipv een nutteloze survey waar je helemaal niets uit kan concluderen verder in te vullen en zeker geen antwoord gaat geven op je onderzoeksvraag. ik zal het niet meer doen.

Ik hoop van harte dat je in de toekomst eerder begint met je onderzoek en een hele boel meer tijd besteedt aan de inhoud van je enquetes. Met een onderzoek als dit kom je mijn bedrijf iig niet in ;). Laatste tip was dat, shit doe ik het toch :D
lolwut
  Forum Admin donderdag 7 augustus 2014 @ 07:17:10 #8
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_143154557
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:41 schreef cuca90 het volgende:

[..]

Voor een Master Thesis mag je best wel wat effort er in stoppen om de ideale wereld zo goed mogelijk te benaderen. Tenzij dit een klein nietig onderdeeltje van je thesis is natuurlijk.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Boks-Chick donderdag 7 augustus 2014 @ 09:05:40 #9
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_143155377
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 07:17 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Voor een Master Thesis mag je best wel wat effort er in stoppen om de ideale wereld zo goed mogelijk te benaderen. Tenzij dit een klein nietig onderdeeltje van je thesis is natuurlijk.
kijk, het voordeel van de man: kan in een paar woorden zeggen waar ik n A4tje voor nodig heb, ook nog eens inclusief juiste sarcasme O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lolwut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')