abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143079993
Goedendag allemaal,

Mijn eerste topic - verstevigen van een houten vloer.

Overspanning bedraagt 4 meter, de huidige balken zijn (maar) 10,5 cm dik. Terwijl ze officieel 20 cm (5 cm per meter) zouden moeten zijn.

Hoe kan ik deze vloer het beste verstevigen zonder de vloer op te moeten hogen ? Stalen HEA balken zijn een optie, die kun je 10 cm hoog krijgen. Of stalen strips langs enkele houten balken ?

Eerlijk gezegd weet ik de ophanging van de huidige balken nog niet.

Hoor graag wat u ervan denkt / weet, alvast bedankt !
Nog een prettige dag gewenst en vriendelijke groeten,
pi_143080043
Er nog extra balken tussen zetten, waardoor de hart op hart afstand van de balken wordt gehalveerd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  PR/Manusje van alles dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:16:58 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_143080227
22mm underlayment dr op schroeven.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_143082994
Wat voor vloer, situatie? Woonkamer, vliering? Balken van 10 cm. dik? Neem aan dat je hoog bedoelt, maar hoe dik zijn ze? Wat is de afstand onderling?

Ff iets meer info...
pi_143099726
Je hebt daar een balkenschuif voor, kun je zo zien welke balken je kunt gebruiken. Dikte van de balk is één ding, maar het gaat voornamelijk om de hoogte ervan. Hoe hoger, hoe minder doorbuiging.
5cm per meter heb ik nog nooit gehoord en ik vraag me af hoe je er bij komt dat dat "officieel" is.

c_/
met een koekje
pi_143101784
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:04 schreef Rodje3bergen het volgende:
. Of stalen strips langs enkele houten balken ?

Planken langs alle balken. 2 zijdig.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')