Eens in de zoveel tijd komt er een topic voorbij waarin polyamorie of andere vormen van non-monogamie worden besproken. Omdat dit onderwerp toch nog in de taboesfeer zit zijn er veel misverstanden over polyamorie. Zo zijn er namen voor verschillende vormen maar dan nog kan het zo zijn dat het voor iemand toch op een andere manier werkt.quote:Ja, ik heb genoeg aan mijn vriendin. Ik hou van haar en zij van mij. Maar ik hou ook van mijn andere vriendin, en die twee relaties blijken prima naast elkaar te kunnen bestaan. Ik hoef niet meer, maar heb wel meer gevonden. Dat is niet meer van hetzelfde, elke relatie is voor mij uniek en niet te vergelijken.
SPOILER: Voor je reageertOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Interessante websitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Poly woordenboekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat dit een leuk en informatief topic kan worden. Game on![]()
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742![]()
Goed topic ts. Neuken. Nee grapje. Goed topic-insert koosnaampje-
You cannot save a life, you simply delay death.![]()
Dat staat ook in de OP, in de spoiler bij het "woordenboek"quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:50 schreef PandaDrop het volgende:
Je kan maar met één persoon trouwen.
Polygamie = verbodenquote:Polygamie
Een relatievorm waarin meerdere mensen met elkaar getrouwd zijn. Dit is bij wet verboden in NederlandZoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742![]()
gaat ook niet om polygamie. Goed lezenquote:Op maandag 4 augustus 2014 23:50 schreef PandaDrop het volgende:
Je kan maar met één persoon trouwen.
Polygamie = verboden
-insert koosnaampje-
You cannot save a life, you simply delay death.![]()
1. Met hoeveel vrouwen heb je een relatie?
2. Hoe lang al met elke vrouw?
3. Wonen jullie allen samen in 1 huis?
4. Wat vond de eerste vrouw ervan toen je het voorstelde?First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote![]()
Zo'n lange woordenboek, ik heb er overheen gelezen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:52 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Dat staat ook in de OP, in de spoiler bij het "woordenboek"
[..]![]()
Ontopic:
Eh... Wat vind ik hier eigenlijk van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb altijd het idee dat polygamisten er zelf heel graag over willen praten en dat veel mensen zoiets hebben van, nou leuk voor je, ga je gang.
Het boeit mij namelijk echt niets, maar toch moet er elke keer weer iemand heel hard roepen dat het moet kunnen en het niet geaccepteerd wordt. Nou en. Ga je gang, neuk er op los, urbi et orbi inshallahHeel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?![]()
QFT!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:04 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb altijd het idee dat polygamisten er zelf heel graag over willen praten en dat veel mensen zoiets hebben van, nou leuk voor je, ga je gang.
Het boeit mij namelijk echt niets, maar toch moet er elke keer weer iemand heel hard roepen dat het moet kunnen en het niet geaccepteerd wordt. Nou en. Ga je gang, neuk er op los, urbi et orbi inshallah
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Dank u wel.1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel![]()
Tweequote:Op maandag 4 augustus 2014 23:54 schreef imikethat het volgende:
1. Met hoeveel vrouwen heb je een relatie?Ik ben niet zo van data en tijden onthouden moet ik eerlijk zeggenquote:2. Hoe lang al met elke vrouw?Maar ik denk dat ik aardig in de buurt zit als ik 2 en 3 jaar zeg.
Nee, was het maar zo'n feestquote:3. Wonen jullie allen samen in 1 huis?Maar het zijn echt aparte relaties.
Ik heb het nooit voorgesteld, ze wist het toen ze me leerde kennen.quote:4. Wat vond de eerste vrouw ervan toen je het voorstelde?
Ik ben er zowel privé als op werk gewoon open over als iemand me ernaar vraagt. Ik maak er echter geen reclame mee, dat deed ik ook niet toen ik 1 vriendin had.Zoon van goldfinger1963 O+
quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:55 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Zo'n lange woordenboek, ik heb er overheen gelezen.![]()
Ontopic:
Eh... Wat vind ik hier eigenlijk van.Kan gebeurenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En je hoeft er geen mening over te hebben hoor
Het mag je ook totaal niet boeien
Open minded-heid ftw
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!![]()
Ik praat er inderdaad graag over, het is een belangrijk deel van mijn leven. En als jij het allemaal prima vindt dan is dat alleen maar mooiquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:04 schreef Catch22- het volgende:
Het boeit mij namelijk echt niets, maar toch moet er elke keer weer iemand heel hard roepen dat het moet kunnen en het niet geaccepteerd wordt. Nou en. Ga je gang, neuk er op los, urbi et orbi inshallahIk dring het aan niemand op, maar als er iemand bewust naar vraagt of op zoek is naar informatie dan ga ik daar graag op in. En daar is een forum toch een mooie plek voor
Dan kan iedereen die er geen ruk om geeft het topic negeren en anderen kunnen daar toch hun vragen kwijt.
Het is nogal: kijk mij, ik neuk meerdere vrouwen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:11 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Ik praat er inderdaad graag over, het is een belangrijk deel van mijn leven. En als jij het allemaal prima vindt dan is dat alleen maar mooiIk dring het aan niemand op, maar als er iemand bewust naar vraagt of op zoek is naar informatie dan ga ik daar graag op in. En daar is een forum toch een mooie plek voor
Dan kan iedereen die er geen ruk om geeft het topic negeren en anderen kunnen daar toch hun vragen kwijt.
Ik vermeld ook niet met wie ik doe en hoe vaak ik het doe terwijl het wel kan op een forum. Als iemand ernaar vraagt, prima, maar ga het zelf niet vertellen![]()
![]()
Het gaat niet om seksquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:32 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Het is nogal: kijk mij, ik neuk meerdere vrouwen.
Ik vermeld ook niet met wie ik doe en hoe vaak ik het doe terwijl het wel kan op een forum. Als iemand ernaar vraagt, prima, maar ga het zelf niet vertellenEn volgens mij staat er nergens met wie ik het doe en hoe vaak
Verder kan ik weinig toevoegen aan de post die je quote, ik heb dit topic geopend voor wie vragen heeft over of nieuwsgierig is naar polyamorie. Niet om ergens over op te scheppen, ik zeg nergens dat ik het beter heb dan een ander.
Primaire partner / Primary
In sommige poly relatievormen kiezen twee mensen ervoor elkaars primary te zijn. De primary staat boven de andere relaties en heeft hier vaak ook een vetorecht over.![]()
![]()
Dat is ook niet mijn "poly" om het maar zo te zeggenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:39 schreef hugecooll het volgende:
Primaire partner / Primary
In sommige poly relatievormen kiezen twee mensen ervoor elkaars primary te zijn. De primary staat boven de andere relaties en heeft hier vaak ook een vetorecht over.Maar het komt best vaak voor, een hoop relaties die voor het eerst openen beginnen ook op die manier. Daarom vond ik het wel nuttig om dat te vermelden.
Oke, hier paar vragen:quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:37 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Het gaat niet om seksEn volgens mij staat er nergens met wie ik het doe en hoe vaak
Verder kan ik weinig toevoegen aan de post die je quote, ik heb dit topic geopend voor wie vragen heeft over of nieuwsgierig is naar polyamorie. Niet om ergens over op te scheppen, ik zeg nergens dat ik het beter heb dan een ander.
1. Hoe verdeel je jouw tijd?
2. Wil je dit blijven doen?
3. Voel je je nooit schuldig?
4. Sta je eventueel open voor een 3e vrouw?
5. Wil je later kinderen, zo ja, hoe ga je het ze uitleggen, en hoe ga je je tijd verdelen?![]()
ik ben blij al ik weer 1 schatje tegen kom.
[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2014 09:20:14 ]![]()
Ik heb geen vaste verdeling, ik geniet gewoon van de tijd die er is. Wel is het zo dat ik samenwoon met een vriendin dus daar heb ik automatisch meer tijd mee. Ik kijk liever naar kwaliteit dan naar kwantiteit als het om tijd samen gaat.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:46 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Oke, hier paar vragen:
1. Hoe verdeel je jouw tijd?Het is voor mij meer wie ik ben dan wat ik doe. Ook voor deze relaties identificeerde ik me als poly.quote:2. Wil je dit blijven doen?Schuldig naar wie? Zou je deze vraag kunnen toelichten?quote:3. Voel je je nooit schuldig?Dat is een strikvraagquote:4. Sta je eventueel open voor een 3e vrouw?Ik sluit namelijk niet uit dat ik ooit nog iemand tegen kom, maar ik ben er niet naar op zoek. Net zoals ik niet op zoek was toen ik het tweede meisje tegenkwam. (tweede als in chronologische volgorde, niet in "rangorde" ofzo).
Ik heb inderdaad een kinderwensquote:5. Wil je later kinderen, zo ja, hoe ga je het ze uitleggen, en hoe ga je je tijd verdelen?Het lijkt me (ook maatschappelijk en financieel gezien) het handigste als die bij mij en de moeder wonen, maar ik denk dat je doelt op meerdere kinderen bij meerdere vrouwen? Dat is niet iets wat ik in gedachten heb, mocht het toch gebeuren dan zal de situatie op dat moment bepalen hoe we daarmee om moeten gaan.
Ik heb nog geen uitleg voorbereid voor als ik het geluk heb om kinderen te krijgenMaar ik denk dat ik ze mee zal geven dat echte liefde altijd mooi is en niet afhankelijk van een relatievorm, zolang het maar met respect voor jezelf en anderen is.
3. Schuldig naar een ander vrouw toe omdat je haar niet 100% de aandacht kan geven die je hebt, maar dus moet verdelen.
4. Wat als de 2 vriendinnen die je nu hebt niet accepteren dat je er nog een neemt terwijl je wel verliefd bent geworden op een 3e vrouw?
5. Zou je niet voor jouw kinderen een monogaam relatie aangaan?
Lijkt me erg raar dat jouw kindjes moeten vragen: waar gaat papa nu weer heen of wie is dat mevrouw met papa ook zoent?
Jouw eigen behoeftes en verlangen opzij zetten.
Kennen jouw vriendinnen elkaar eigenlijk? Wat vinden ze van elkaar?![]()
Ik weet niet of je een relatie hebt maar is daarin 100% van je tijd voor je vriend of vriendin? Sterker nog, behalve tijd voor beiden heb ik ook tijd voor mezelf nodig. Als je er goed over communiceert en niet gaat opkroppen als je het gevoel hebt aandacht, steun of quality time te missen dan valt eigenlijk alles wel op te lossen. En uiteraard probeer ik er sowieso te zijn als iemand me nodig heeft.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 01:03 schreef Angel-Joy het volgende:
3. Schuldig naar een ander vrouw toe omdat je haar niet 100% de aandacht kan geven die je hebt, maar dus moet verdelen.Dan zal er goed gepraat moeten worden. Ik kan daar niet vooraf een standpunt over innemen. Ik denk dat ik steun zou hebben van beiden maar als dat niet zo is dan zal ik op dat moment moeten kijken wat ik wil en voel, en wat er mogelijk is.quote:4. Wat als de 2 vriendinnen die je nu hebt niet accepteren dat je er nog een neemt terwijl je wel verliefd bent geworden op een 3e vrouw?Ik geloof niet dat het voor kinderen nodig is om een monogame relatie aan te gaan. Los van dat niemand wint als je gevoelens gaat verloochenen is het ook niet zo dat ik maar eindeloos in de rondte neuk en die mensen allemaal mee naar huis neem, ik denk dat ze "die mevrouw" eerder zullen kennen als een goede vriendin of partner dan dat ze die als een vreemde zullen zien.quote:5. Zou je niet voor jouw kinderen een monogaam relatie aangaan?
Lijkt me erg raar dat jouw kindjes moeten vragen: waar gaat papa nu weer heen of wie is dat mevrouw met papa ook zoent?
Jouw eigen behoeftes en verlangen opzij zetten.Ze kennen elkaar. Wat ze van elkaar vinden kan ik niet voor ze zeggen vind ik maar zoals ik het meemaak weegt jalief een stuk zwaarder dan jaloezie in dat geval.quote:Kennen jouw vriendinnen elkaar eigenlijk? Wat vinden ze van elkaar?Zoon van goldfinger1963 O+
Ik ken een vrouw die twee mannen had, polyandrie dus. Had ook met beide mannen kinderen en woonden in één huis. Ging erg goed samen, pas toen een van de twee mannen er niet meer was pakte de andere zijn biezen.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''![]()
Dit, altijd de usual suspects in dit soort topics die echt heel graag willen roepen dat het zo goed gaat, en heus niet raar is, en alle 'deelnemers' er zó blij van worden etc. etc.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:04 schreef Catch22- het volgende:
Het boeit mij namelijk echt niets, maar toch moet er elke keer weer iemand heel hard roepen dat het moet kunnen en het niet geaccepteerd wordt. Nou en. Ga je gang, neuk er op los, urbi et orbi inshallah
Terwijl volgens mij het gros van de Nederlanders zoiets heeft van 'joh, boeit mij het, doe lekker waar je zin in hebt'.![]()
Hoe zou je het vinden als je vriendinnen er ook andere mannen op nahouden? Met eventuele zwangerschap daaropvolgend?think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
Forum Opties Forumhop: Hop naar: