abonnement Unibet Coolblue
pi_143076250
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:47 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Dat jij anders denk is me ondertussen wel duidelijk. Maar dat is eerder een bevestiging van mijn stelling dat fatsoenlijke mensen (ik denk dat die meiden fatsoenlijk zijn) zoiets niet doen.
Fatsoen? Wat heeft het nou met fatsoen te maken? Je probeert jezelf en anderen te redden, die foto's kunnen daar nuttig voor zijn. En ja, ik zou een foto van mijn gewonde reisgenoot maken, niet uit "onfatsoen" ofzo, hoe kom je daarbij? Maar uit nut; je kan er hem/haar misschien mee redden.

Ik heb ook geen idee waarom jij mij "onfatsoenlijk" noemt. Vanwege een paar grapjes op een internetforum? Serieus?? _O-

quote:
Ze zullen geen 10 dagen in paniek zijn geweest maar angst en ontbering doen rare dingen met mensen. Hallucinaties, onlogisch redeneren zijn niet vreemd in zo'n situatie. Je hebt gelijk over het moment dat die camera ineens gebruikt werd. Ofwel kwamen ze er toen pas achter dat ze daar ook licht mee konden maken ofwel deden ze dat al eerder maar moesten ze steeds de laatste foto's wissen om ruimte te maken. Op mijn camera zie je dat niet.
Hallucinaties en onlogica akkoord. Met name door honger en dehydratatie/buikloop.

In het gebied groeien trouwens veel bananen las ik in een link via Wikipedia. Dat is een goede bron van mineralen, kracht en gaat buikloop tegen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143076254
Misschien bij een deuk in je auto, maar een gebroken been van je BFF of een hoofdwond, ik noem maar wat, is geen fotomateriaal. Waarom in godsnaam.
pi_143076268
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Er is niets onfatsoenlijks aan het maken van een foto na een ongeluk(je). Behalve voor een leuk dagboek kan het ook nuttig zijn voor een verzekeringskwestie.
Precies. Het is hartstikke nuttig.

Het lijkt me bijna onfatsoenlijk om het niet te doen, maar goed.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143076296
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:51 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Misschien bij een deuk in je auto, maar een gebroken been van je BFF of een hoofdwond, ik noem maar wat, is geen fotomateriaal. Waarom in godsnaam.
NUT. JIJ doet het niet, prima. Anderen staan daar anders in.

Iedereen maakt andere keuzes en zelfs dezelfde persoon kan andere keuzes maken naar gelang de situatie. De situatie was er niet een (meer) van "vrolijke kiekjes" (na 1 april 16:30), maar dat maakt niet dat je geen foto's meer zou kunnen maken. Herkenningspunten, whatever. Zijn zoveel redenen mogelijk.

Die sluit jij nu uit vanwege "fatsoen"? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143076309
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Fatsoen? Wat heeft het nou met fatsoen te maken? Je probeert jezelf en anderen te redden, die foto's kunnen daar nuttig voor zijn. En ja, ik zou een foto van mijn gewonde reisgenoot maken, niet uit "onfatsoen" ofzo, hoe kom je daarbij? Maar uit nut; je kan er hem/haar misschien mee redden.

Ik heb ook geen idee waarom jij mij "onfatsoenlijk" noemt. Vanwege een paar grapjes op een internetforum? Serieus?? _O-

[..]

Hallucinaties en onlogica akkoord. Met name door honger en dehydratatie/buikloop.

In het gebied groeien trouwens veel bananen las ik in een link via Wikipedia. Dat is een goede bron van mineralen, kracht en gaat buikloop tegen.
Ik vind je onfatsoenlijk vanwege:
- je herhaaldelijke seksistische grappen nota bene over meisjes die een afschuwelijk einde hebben ondergaan
- je aanmatigende toon tegen mensen waar je een fittie mee hebt
- en het weer doodleuk plaatsen van de foto's van de overblijfselen van de meisjes, terwijl in een vorig topic, en door de familie herhaaldelijk is verzocht dit niet te doen. Het is sensatiezucht, het voegt niks toe aan de discussie

dat, mijn beste, vind ik onfatsoenlijk gedrag.
Ik snap dus ook best dat jij bij een crisissituatie foto's gaat lopen maken, ik zal me eerder bekommeren om het slachtoffer
pi_143076373
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Fatsoen? Wat heeft het nou met fatsoen te maken? Je probeert jezelf en anderen te redden, die foto's kunnen daar nuttig voor zijn. En ja, ik zou een foto van mijn gewonde reisgenoot maken, niet uit "onfatsoen" ofzo, hoe kom je daarbij? Maar uit nut; je kan er hem/haar misschien mee redden.

Ik heb ook geen idee waarom jij mij "onfatsoenlijk" noemt. Vanwege een paar grapjes op een internetforum? Serieus?? _O-

[..]

Hallucinaties en onlogica akkoord. Met name door honger en dehydratatie/buikloop.

In het gebied groeien trouwens veel bananen las ik in een link via Wikipedia. Dat is een goede bron van mineralen, kracht en gaat buikloop tegen.
Ik zou denk ik zelfs als ik in die situatie zou zitten en ik mijn maatje overleefd zou hebben zelfs een foto van hem/haar maken na zijn/haar overlijden.Voor de nabestaanden. Zoals ik al eerder zei, de jeugd van tegenwoordig leeft 24/7 met hun mobiel en maken ze selfies, plaatsen dingen op facebook en instagram enz enz.Ze hebben de hele dag dat ding in de hand. Geen een foto maken in die dagen bestaat in mijn ogen gewoon niet.Niet in deze tijd.
Ik zei t 6 weken geleden al voordat naar buiten kwam wat er op de fotos stond, het antwoord op verdwalen zit in de rugzak. Wel of geen afscheidsboodschap is voor mij wel of geen verdwalen of wel of geen misdrijf.
pi_143076386
Nog even over de meest recent gevonden resten:

skeletal remains were found about two miles further down from where several weeks ago the backpack, hip bone, shoe with a foot of the Dutch women were found.

bron: WS & http://www.tvn-2.com/Noti(...)uevos-hallazgos.aspx
pi_143076389
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:54 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Ik vind je onfatsoenlijk vanwege:
- je herhaaldelijke seksistische grappen nota bene over meisjes die een afschuwelijk einde hebben ondergaan
Gozer, ik ben al 4 maanden met deze zaak bezig en probeer een zo goed en compleet mogelijk overzicht te maken waar anderen iets aan hebben.

Ja, s avonds is het hier wel es een gezellige slowchat. Ik zou eens in de andere slowchats gaan kijken als je "onfatsoen" wil zien... :*

quote:
- je aanmatigende toon tegen mensen waar je een fittie mee hebt
En dat heeft wat met fatsoen te maken precies?

quote:
- en het weer doodleuk plaatsen van de foto's van de overblijfselen van de meisjes, terwijl in een vorig topic, en door de familie herhaaldelijk is verzocht dit niet te doen. Het is sensatiezucht, het voegt niks toe aan de discussie
Ik wist niet dat "de familie dat herhaaldelijk verzocht heeft". Het is ter illustratie waar wat gevonden is, heeft niets met sensatiezucht te maken. Je projecteert jouw mening op mij, alsof ik die intentie zou hebben. :N

quote:
Ik snap dus ook best dat jij bij een crisissituatie foto's gaat lopen maken, ik zal me eerder bekommeren om het slachtoffer
JUIST foto's maken is je bekommeren om. Jij doet nu alsof er een of ander onderscheid is. Dat is er niet.

Je kent me niet en weet niet wat ik met hikes zou doen. Ik heb excursies geleid voor een groot bedrijf, in 35 graden hitte in Spanje. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143076427
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gozer, ik ben al 4 maanden met deze zaak bezig en probeer een zo goed en compleet mogelijk overzicht te maken waar anderen iets aan hebben.

Ja, s avonds is het hier wel es een gezellige slowchat. Ik zou eens in de andere slowchats gaan kijken als je "onfatsoen" wil zien... :*

[..]

En dat heeft wat met fatsoen te maken precies?

[..]

Ik wist niet dat "de familie dat herhaaldelijk verzocht heeft". Het is ter illustratie waar wat gevonden is, heeft niets met sensatiezucht te maken. Je projecteert jouw mening op mij, alsof ik die intentie zou hebben. :N

[..]

JUIST foto's maken is je bekommeren om. Jij doet nu alsof er een of ander onderscheid is. Dat is er niet.

Je kent me niet en weet niet wat ik met hikes zou doen. Ik heb excursies geleid voor een groot bedrijf, in 35 graden hitte in Spanje. :*
Je wist het wel van die foto, want ik heb je dat een aantal topics eerder ook gezegd. Op verzoek van mij en anderen is het toen weggehaald. Het is goedkope sensatiezucht en gespeend van elke vorm van empathie of respect.
pi_143076443
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:54 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Ik vind je onfatsoenlijk vanwege:
- je herhaaldelijke seksistische grappen nota bene over meisjes die een afschuwelijk einde hebben ondergaan
- je aanmatigende toon tegen mensen waar je een fittie mee hebt
- en het weer doodleuk plaatsen van de foto's van de overblijfselen van de meisjes, terwijl in een vorig topic, en door de familie herhaaldelijk is verzocht dit niet te doen. Het is sensatiezucht, het voegt niks toe aan de discussie

dat, mijn beste, vind ik onfatsoenlijk gedrag.
Ik snap dus ook best dat jij bij een crisissituatie foto's gaat lopen maken, ik zal me eerder bekommeren om het slachtoffer
En Snautzer, ik denk dat Mata het net als ik niet doet vanwege sensatiezucht maar naar de hang om dingen die zo onduidelijk en mysterieus zijn op te lossen. Niemand is er zoveel mee bezig als hij. En ja af en toe zegt ie wel iets dat ik ook denk van "niet echt handig" maar overall zegt ie hele zinnige dingen en plaatst ie posts waar we allemaal iets mee kunnen.
pi_143076445
Wat je doet of gedaan hebt interesseert me niet, ook dat heb ik al eerder aangegeven
pi_143076452
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:00 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Het is Ik, Prof. Dr. Schnautzer, ZIE HET ALS goedkope sensatiezucht en gespeend van elke vorm van empathie of respect.
Zo klopt ie. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143076480
They (ouders van Kris) still have many unanswered questions about the circumstances in which the two Dutch disappear and then his death is determined. They said Tuesday they will meet with the First Superior Prosecutor, Pittí Bethsaida, where they hope to dispel many of your questions.

bron: http://www.tvn-2.com/Noti(...)uevos-hallazgos.aspx
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:02:39 #139
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143076481
http://www.hartvannederla(...)na-week-vermissing/#

Kris en Lisanne maakten 90 foto’s na week vermissing’ Gepubliceerd: Maandag 16:41 Update: Maandag 23:11

Kris en Lisanne hebben op 8 april, een week na hun vermissing, nog 90 foto’s gemaakt. De foto’s zijn te donker en bewogen om er iets op te kunnen zien. Dat heeft de vader van Kris, Hans Kremers, laten weten tijdens de persconferentie in Panama.

De ouders van Kris hebben het wandelpad ‘el Pianista’ zelf donderdag afgelopen. Hierbij hebben ze geconcludeerd dat het een enkel pad is waarbij je niet kunt verdwalen zolang je op, of in de buurt van, het pad blijft. Ze vragen zich dan ook af waarom Kris en Lisanne niet terug zijn gelopen over het pad nadat ze op de dag van hun vermissing het alarmnummer hadden gebeld. Ze kregen hierbij niemand aan de telefoon, omdat ze op dat moment geen bereik hadden.

Ook is gebleken dat het onmogelijk is om vanaf het moment en de plek waar de laatste foto op 1 april was genomen, de rivier te bereiken in het tijdsbestek voordat naar het alarmnummer werd gebeld. Verder hadden de twee vriendinnen de ochtend van 1 april informatie op internet opgezocht over de wandelroute. De informatie die ze hebben ingewonnen, is ook correcte informatie. Foutieve informatie kan dus niet de oorzaak van de verdwijning zijn.

Foto’s

Op de geheugenkaart bleek een foto te staan van een rots die buiten het pad ligt. Het is nog onduidelijk of ze bewust van het pad zijn afgeweken, of dat ze verdwaald zijn geraakt en daardoor op deze plek buiten het pad terecht waren gekomen.

Uit de geheugenkaart is ook gebleken dat met het fototoestel nog zo’n 90 foto’s zijn gemaakt na de verdwijning. Dit was een week na hun verdwijning in 3 uur tijd, op 8 april tussen 01.00 en 04.00 uur lokale tijd. Op de foto’s is weinig tot niets te zien. Mogelijk hebben ze dit gedaan om het pad waar ze liepen te verlichten met de flits of omdat ze iets hoorden er erachter probeerden te komen wat het was.

Kritiek op onderzoek

Hans Kremers had ook kritiek op de onderzoekers. Hij valt hem op dat het niveau van de communicatie aanzienlijk achteruit is gegaan sinds de vondst van de resten op 23 juni. Hij is er ook niet blij mee dat ze mondeling wel van alles te horen krijgen, maar dat er niets officieel op papier wordt gezet. Ook krijgt hij nieuws niet altijd direct van de onderzoekers te horen, maar moet hij het uit de media vernemen,

Ook in Panama zelf is veel kritiek op de onderzoekers. Volgens een Panamese onderzoeksjournalist hebben ze in het begin van de vermissing niet goed gezocht. “Het is hier niet de Amazone, als ze goed gestructureerd te werk waren gegaan, hadden ze Lisanne en Kris binnen die week moeten kunnen vinden.”

Lokale bevolking

De onderzoeksjournalist denkt dat Lisanne en Kris niet door een misdrijf om het leven zijn gekomen. Ze hadden nog meer dan 80 dollar bij zich, dit is in Panama heel veel geld en dit was dus meegenomen als het een roofmoord was geweest. Ook acht ze de kans op georganiseerde misdaad heel klein. “De lokale bevolking kent het gebied heel goed, als zij iemand willen laten verdwijnen, dan kunnen zij dat zonder problemen.” Het feit dat de lokale bevolking de vondst juist heeft gemeld geeft aan dat zij goede bedoelingen hebben.

De ouders van Kris hebben twee officiële herdenkingsmomenten gepland voor de lokale bevolking, hier zullen zij de inwoners ook bedanken voor hun hulp. Dit eerste zal in Boquete zijn, de plek waar vandaan het onderzoek werd gedaan. De andere is in Alto Romero, bewoners uit dit dorp vonden de resten van de studentes. Dit moet allemaal voor woensdag gebeuren, dan vliegen de ouders terug naar Nederland.
pi_143076543
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:58 schreef Stupidisco het volgende:
Nog even over de meest recent gevonden resten:

skeletal remains were found about two miles further down from where several weeks ago the backpack, hip bone, shoe with a foot of the Dutch women were found.

bron: WS & http://www.tvn-2.com/Noti(...)uevos-hallazgos.aspx
Goeie informatie!

José González, un experimentado guía turístico de Boquete que acompañó a los padres de Kris a un recorrido aéreo y visita al sector de Alto Romero, informó que los restos entregados por los indígenas corresponden a parte del cráneo, algunas piezas de las costillas y de dos huesos largos de las piernas.

“Los indígenas me informaron que estos restos óseos fueron encontrados unos tres kilómetros más abajo de donde se encontró hace varias semanas la mochila, el omóplato y la zapatilla con un pie de las holandesas”, dijo González.


- de ouders zijn dus (in een helikoper?) over het gebied gevlogen
- op zo'n 3 kilometer stroomafwaarts van de rugzak zijn gevonden:
• deel van schedel
• deel van de ribben
• twee lange beenderen, deel van de benen
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143076555
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:01 schreef jackie12 het volgende:

[..]

En Snautzer, ik denk dat Mata het net als ik niet doet vanwege sensatiezucht maar naar de hang om dingen die zo onduidelijk en mysterieus zijn op te lossen. Niemand is er zoveel mee bezig als hij. En ja af en toe zegt ie wel iets dat ik ook denk van "niet echt handig" maar overall zegt ie hele zinnige dingen en plaatst ie posts waar we allemaal iets mee kunnen.
Ik denk dat "mata" heel goed voor zichzelf kan spreken. Als mata serieus genomen wil worden in dit topic zou hij er goed aan doen eens een andere toon te gaan blazen. Het komt niet over alsof deze kerel oprecht betrokken is bij deze kwestie. Integendeel, door de smakeloze opmerkingen, vaak seksueel getint komt hij op mijn over als een zeer getroebleerd persoon die zich verlekkerd aan dit afschuwelijke leed. Dat is hoe ik het ervaar. Als meneer Mata zich dat aantrekt doet hij wat met mijn feedback.
pi_143076591
Welk type camera was het eigenlijk? Je hebt ook camera's die bijlichten ( ala je camera in mobiel ) bij het scherpstellen..?
pi_143076609
Ik heb 4 scenarios.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
http://www.hartvannederla(...)na-week-vermissing/#

Kris en Lisanne maakten 90 foto’s na week vermissing’ Gepubliceerd: Maandag 16:41 Update: Maandag 23:11

Kris en Lisanne hebben op 8 april, een week na hun vermissing, nog 90 foto’s gemaakt. De foto’s zijn te donker en bewogen om er iets op te kunnen zien. Dat heeft de vader van Kris, Hans Kremers, laten weten tijdens de persconferentie in Panama.

De ouders van Kris hebben het wandelpad ‘el Pianista’ zelf donderdag afgelopen. Hierbij hebben ze geconcludeerd dat het een enkel pad is waarbij je niet kunt verdwalen zolang je op, of in de buurt van, het pad blijft. Ze vragen zich dan ook af waarom Kris en Lisanne niet terug zijn gelopen over het pad nadat ze op de dag van hun vermissing het alarmnummer hadden gebeld. Ze kregen hierbij niemand aan de telefoon, omdat ze op dat moment geen bereik hadden.

Ook is gebleken dat het onmogelijk is om vanaf het moment en de plek waar de laatste foto op 1 april was genomen, de rivier te bereiken in het tijdsbestek voordat naar het alarmnummer werd gebeld. Verder hadden de twee vriendinnen de ochtend van 1 april informatie op internet opgezocht over de wandelroute. De informatie die ze hebben ingewonnen, is ook correcte informatie. Foutieve informatie kan dus niet de oorzaak van de verdwijning zijn.

Foto’s

Op de geheugenkaart bleek een foto te staan van een rots die buiten het pad ligt. Het is nog onduidelijk of ze bewust van het pad zijn afgeweken, of dat ze verdwaald zijn geraakt en daardoor op deze plek buiten het pad terecht waren gekomen.

Uit de geheugenkaart is ook gebleken dat met het fototoestel nog zo’n 90 foto’s zijn gemaakt na de verdwijning. Dit was een week na hun verdwijning in 3 uur tijd, op 8 april tussen 01.00 en 04.00 uur lokale tijd. Op de foto’s is weinig tot niets te zien. Mogelijk hebben ze dit gedaan om het pad waar ze liepen te verlichten met de flits of omdat ze iets hoorden er erachter probeerden te komen wat het was.

Kritiek op onderzoek

Hans Kremers had ook kritiek op de onderzoekers. Hij valt hem op dat het niveau van de communicatie aanzienlijk achteruit is gegaan sinds de vondst van de resten op 23 juni. Hij is er ook niet blij mee dat ze mondeling wel van alles te horen krijgen, maar dat er niets officieel op papier wordt gezet. Ook krijgt hij nieuws niet altijd direct van de onderzoekers te horen, maar moet hij het uit de media vernemen,

Ook in Panama zelf is veel kritiek op de onderzoekers. Volgens een Panamese onderzoeksjournalist hebben ze in het begin van de vermissing niet goed gezocht. “Het is hier niet de Amazone, als ze goed gestructureerd te werk waren gegaan, hadden ze Lisanne en Kris binnen die week moeten kunnen vinden.”

Lokale bevolking

De onderzoeksjournalist denkt dat Lisanne en Kris niet door een misdrijf om het leven zijn gekomen. Ze hadden nog meer dan 80 dollar bij zich, dit is in Panama heel veel geld en dit was dus meegenomen als het een roofmoord was geweest. Ook acht ze de kans op georganiseerde misdaad heel klein. “De lokale bevolking kent het gebied heel goed, als zij iemand willen laten verdwijnen, dan kunnen zij dat zonder problemen.” Het feit dat de lokale bevolking de vondst juist heeft gemeld geeft aan dat zij goede bedoelingen hebben.

De ouders van Kris hebben twee officiële herdenkingsmomenten gepland voor de lokale bevolking, hier zullen zij de inwoners ook bedanken voor hun hulp. Dit eerste zal in Boquete zijn, de plek waar vandaan het onderzoek werd gedaan. De andere is in Alto Romero, bewoners uit dit dorp vonden de resten van de studentes. Dit moet allemaal voor woensdag gebeuren, dan vliegen de ouders terug naar Nederland.
Pfff had 4 scenarios. Ongeluk, slangebeet, verdwalen en misdrijf. de eerste 2 zaten al in de prullenbak de derde al bijna maar ik krijg dat misdaadscenario ook niet rond. Word er gek van! haha
ok 2 scenarios die nog niet zijn genoemd
1 Lisanne is gegrepen door een gek, Kris niet en is in paniek de jungle in gevlucht, is verdwaald en heeft het nog minimaal 10 dagen overleefd (klopt niet met de gevonden resten he?)
2 ze hebben ruzie gekregen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:09:48 #144
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143076633
Wat een gezeur weer. Je merkt dat de kerken leeglopen; dominees hebben niets meer te doen en komen nu hier zedepreken.
pi_143076637
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:07 schreef kurk_droog het volgende:
Welk type camera was het eigenlijk? Je hebt ook camera's die bijlichten ( ala je camera in mobiel ) bij het scherpstellen..?
de meeste camera's doen dit. Vooral als jeniet focust, of als je object ver weg is en het is heel donker, dan maakt 'ie een soort van voorflitsjes
pi_143076643
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
http://www.hartvannederla(...)na-week-vermissing/#

Kris en Lisanne maakten 90 foto’s na week vermissing’ Gepubliceerd: Maandag 16:41 Update: Maandag 23:11

Kris en Lisanne hebben op 8 april, een week na hun vermissing, nog 90 foto’s gemaakt. De foto’s zijn te donker en bewogen om er iets op te kunnen zien. Dat heeft de vader van Kris, Hans Kremers, laten weten tijdens de persconferentie in Panama.

De ouders van Kris hebben het wandelpad ‘el Pianista’ zelf donderdag afgelopen. Hierbij hebben ze geconcludeerd dat het een enkel pad is waarbij je niet kunt verdwalen zolang je op, of in de buurt van, het pad blijft. Ze vragen zich dan ook af waarom Kris en Lisanne niet terug zijn gelopen over het pad nadat ze op de dag van hun vermissing het alarmnummer hadden gebeld. Ze kregen hierbij niemand aan de telefoon, omdat ze op dat moment geen bereik hadden.

Ook is gebleken dat het onmogelijk is om vanaf het moment en de plek waar de laatste foto op 1 april was genomen, de rivier te bereiken in het tijdsbestek voordat naar het alarmnummer werd gebeld. Verder hadden de twee vriendinnen de ochtend van 1 april informatie op internet opgezocht over de wandelroute. De informatie die ze hebben ingewonnen, is ook correcte informatie. Foutieve informatie kan dus niet de oorzaak van de verdwijning zijn.

Foto’s

Op de geheugenkaart bleek een foto te staan van een rots die buiten het pad ligt. Het is nog onduidelijk of ze bewust van het pad zijn afgeweken, of dat ze verdwaald zijn geraakt en daardoor op deze plek buiten het pad terecht waren gekomen.

Uit de geheugenkaart is ook gebleken dat met het fototoestel nog zo’n 90 foto’s zijn gemaakt na de verdwijning. Dit was een week na hun verdwijning in 3 uur tijd, op 8 april tussen 01.00 en 04.00 uur lokale tijd. Op de foto’s is weinig tot niets te zien. Mogelijk hebben ze dit gedaan om het pad waar ze liepen te verlichten met de flits of omdat ze iets hoorden er erachter probeerden te komen wat het was.

Kritiek op onderzoek

Hans Kremers had ook kritiek op de onderzoekers. Hij valt hem op dat het niveau van de communicatie aanzienlijk achteruit is gegaan sinds de vondst van de resten op 23 juni. Hij is er ook niet blij mee dat ze mondeling wel van alles te horen krijgen, maar dat er niets officieel op papier wordt gezet. Ook krijgt hij nieuws niet altijd direct van de onderzoekers te horen, maar moet hij het uit de media vernemen,

Ook in Panama zelf is veel kritiek op de onderzoekers. Volgens een Panamese onderzoeksjournalist hebben ze in het begin van de vermissing niet goed gezocht. “Het is hier niet de Amazone, als ze goed gestructureerd te werk waren gegaan, hadden ze Lisanne en Kris binnen die week moeten kunnen vinden.”

Lokale bevolking

De onderzoeksjournalist denkt dat Lisanne en Kris niet door een misdrijf om het leven zijn gekomen. Ze hadden nog meer dan 80 dollar bij zich, dit is in Panama heel veel geld en dit was dus meegenomen als het een roofmoord was geweest. Ook acht ze de kans op georganiseerde misdaad heel klein. “De lokale bevolking kent het gebied heel goed, als zij iemand willen laten verdwijnen, dan kunnen zij dat zonder problemen.” Het feit dat de lokale bevolking de vondst juist heeft gemeld geeft aan dat zij goede bedoelingen hebben.

De ouders van Kris hebben twee officiële herdenkingsmomenten gepland voor de lokale bevolking, hier zullen zij de inwoners ook bedanken voor hun hulp. Dit eerste zal in Boquete zijn, de plek waar vandaan het onderzoek werd gedaan. De andere is in Alto Romero, bewoners uit dit dorp vonden de resten van de studentes. Dit moet allemaal voor woensdag gebeuren, dan vliegen de ouders terug naar Nederland.
Weer belangrijk nieuws. Die rots kan niet op het pad gefotografeerd zijn. Rood gesteente werd gezegd.

Geeft aan dat ze flink verdwaald waren en dat is ook logisch. Waar de resten zijn gevonden tot nog toe is ook niet het El Pianista pad, dat loopt daar ten oosten van, langs Alto Romero. Dat staat duidelijk in miura's kaartje.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:10:17 #147
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143076647
The point of no return

De nieuwe tijdlijn verklaart de eerste noodoproep, zonder dat je hoeft te denken aan ontvoering, orgaanroof, ongelukken, verkrachting, UFO's of wat dan ook:

10:45 vertrek vanaf het beginpunt van de Pianista
13:00 Ze bereiken de Mirador en maken wat vrolijke foto's
14:00 eerste quebrada, laatste foto van Kris
14:15 tweede quebrada. Hier gaan ze twijfelen of ze wel de juiste kant op lopen dus ze lopen snel door zonder een foto te maken.
14:45 Vanaf dit moment kunnen ze niet meer dezelfde weg teruglopen en voor zonsondergang terug zijn bij het beginpunt van El Pianista.
16:30 Nu realiseren ze zich dat ze niet meer terugkunnen, en dat ze in de verkeerde richting lopen. Ze zien het niet zitten om in de jungle te overnachten en proberen het alarmnummer te bellen.
18:40 Zonsondergang
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143076649
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Wat een gezeur weer. Je merkt dat de kerken leeglopen; dominees hebben niets meer te doen en komen nu hier zedepreken.
Jij voelt je ook aangesproken blijkbaar.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:11:59 #149
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143076679
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:10 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Jij voelt je ook aangesproken blijkbaar.
Zeker, ik ben heel fijngevoelig.
pi_143076682
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:06 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Ik denk dat "mata" heel goed voor zichzelf kan spreken. Als mata serieus genomen wil worden in dit topic zou hij er goed aan doen eens een andere toon te gaan blazen. Het komt niet over alsof deze kerel oprecht betrokken is bij deze kwestie. Integendeel, door de smakeloze opmerkingen, vaak seksueel getint komt hij op mijn over als een zeer getroebleerd persoon die zich verlekkerd aan dit afschuwelijke leed. Dat is hoe ik het ervaar. Als meneer Mata zich dat aantrekt doet hij wat met mijn feedback.
Echt man, wat zie jij allemaal voor wazigs?

Het duiken in de feiten, proberen in kaart te brengen en erachterkomen wat er gebeurd is/kan zijn, gebaseerd op feiten, niet uitgaan van een bepaald scenario, maar juist het scenario op de feiten, dat staat allemaal compleet los van de grappen die hier gemaakt worden.

Ik neem aan dat jij al ergens 40+ bent? Dan begrijp je niet zoveel van internetfora in het algemeen, denk ik.

FOK! is wat dat betreft net als GeenStijl, wat jij ook wel "walgelijk" zal vinden.

Ongezien de tiefus. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')