Deze week is het geesteskindje van Wessel van Diepen, en niet te vergeten de voorloper van de Vengaboys, binnen gekomen in de Engelse top 75 op nr. 31!
In 1998 kwam het nummer al tot 47 in remixvorm, maar de 2002-remixes van QFX (die een klein hitje hadden met de cover "Everytime You Touch Me" van Moby) hebben het eindelijk een betere chartpositie bezorgd. Opvallend is dat deze versies nauwelijks verschillen van de originele happy hardcore versie, daar waar andere artiesten kiezen voor remixes in happy hardhouse/happy hardtrance vorm (zie Starsplash, Scooter etc). Dus komt happy hardcore nu ook echt daadwerkelijk terug?
Nakatomi - Children Of The Night 2002
1.QFX 1st mix
2. Original Mix
3. QFX NEW mix
4. Instrumental
Ook al lijkt een binnenkomst op 31 laag voor de Engelse chart, in de Engelse clubs is het nummer een gigantisch succes en dansvloeren stromen vol wanneer Nakatomi gedraaid wordt.
De recensie op de officiele Charts site van Engeland Dotmusic.com:
quote:Ik ben benieuwd of dit nummertje ook weer uit komt in Nederland. Het buitenland schijnt in ieder geval wel interesse te hebben in deze track. Ik hoop het wel, want ik blijf het een superleuk en vrolijk nummer vinden (net zoals Sing & Free).
31 CHILDREN OF THE NIGHT (Nakatomi)
Those who know their happy hardcore will raise a smile to this one. Children Of The Night was first released in 1996 (around the time that Scooter first invented the genre you will note) but did not become a chart single until 1998 when a set of remixes helped it to creep to Number 47. Four years on and with the aforementioned Germans enjoying a mini rennaissance it has been deemed time for the leading British contribution to the genre to make a reappearance. As daft and lightweight as it always was and with an instrumental line that sounds like it has been lifted from a 1980s video game, Children Of The Night finally becomes a Top 40 hit.
quote:Ksst.. terug naar je donkere metal-hok jij
Op woensdag 23 oktober 2002 12:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
wat hebben we gelachen om dat geslis
Het nummer is trouwens kut.
quote:gna
Op woensdag 23 oktober 2002 12:34 schreef LoekB het volgende:[..]
Ksst.. terug naar je donkere metal-hok jij
mischien heeft het ff wat tijd nodig
quote:Hehe, mensen zijn vast vergeten hoe ze hier op moeten dansen. Die zijn dit soort hoge tempo's in normale disco's/clubs niet meer gewend.
Op woensdag 23 oktober 2002 17:22 schreef Cybart het volgende:
heb hem zelf inmiddels al een paar keer gedraaid, maar vond de reacties hier wat mild op het nummer....
quote:En ik werk destijds op de basisschool uitgelachen omdat ik dat claimde
Op woensdag 23 oktober 2002 12:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
wat hebben we gelachen om dat geslis
[sub]those were the times [/sub]
quote:Zoals CJ al in dat andere topic zei, Wessel heeft hier niks mee te maken. Misschien krijgt hij nog wat geld voor de rechten, maar voor de rest ook niks...
Op woensdag 23 oktober 2002 12:35 schreef Doopy-X- het volgende:
Wessel vult weer mooi zijn zakken
quote:Gabbers ? in 2025 zie je ze vast ineens weer
Op woensdag 23 oktober 2002 12:33 schreef Fixxxer het volgende:
dat de 70's terugkomen ok, maar ik heb geen zin om weer al die gabbers te zien
quote:Op zich doen die nummers het nog prima (draai regelmatig party animals/paul elstak/charly&theo)
Op woensdag 23 oktober 2002 17:22 schreef Cybart het volgende:
heb hem zelf inmiddels al een paar keer gedraaid, maar vond de reacties hier wat mild op het nummer....
ben nu Nakatomi aan het downlo...ehhh bestellen op cd-single Ben benieuwd
* Bill E is dol op nakatomi!!
en ook op deze remix
quote:Dezelfde producers.
Op donderdag 31 oktober 2002 15:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat was een kutnummer ja. Maar wat had het met de Vengaboys te maken?
quote:Na Nakatomi heeft Wessel van Diepen de Vengaboys opgestart.
Op donderdag 31 oktober 2002 15:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar wat had het met de Vengaboys te maken?
quote:Ojaa. Dat wist ik wel. Ik dacht dat Nakatomi herself misschien ooit nog eens in de Vengaboys had gezeten of zo.
Op donderdag 31 oktober 2002 15:24 schreef SmashBro het volgende:
Ik vind Sing en Children of the Night leuk.
[..]Na Nakatomi heeft Wessel van Diepen de Vengaboys opgestart.
Voor Children of the night had Nakatomi een andere plaat gemaakt. Free, als ik het goed heb. Die vond ik toch wel leuker.
quote:Sing was echt
Op donderdag 31 oktober 2002 15:24 schreef SmashBro het volgende:
Ik vind Sing en Children of the Night leuk.
quote:In die clip had Nakatomi toch een jurk aan met doorzichtige stof aan?
Op donderdag 31 oktober 2002 15:29 schreef I.R.Baboon het volgende:
Sing was echtnog
veel
erger
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |