Ja dat waren bij beide echt de enige fouten. Deze leerlingen hadden op dat na perfect gereden en kregen van de examinator ook diesrede terug dat ze gezakt waren..quote:Op woensdag 10 september 2014 20:47 schreef Messina het volgende:
[..]
Zullen ze vast niet veilig een oplossing hebben gezocht voor de fout die ze maakten. Of het was niet de enige fout, etc.
Spannend!! Ben je er klaar voor voor je gevoel??quote:Op woensdag 10 september 2014 21:35 schreef roosszz het volgende:
vrijdag mijn laatste les.. En dan dinsdag afrijden
Wat een gozer blijft het ook hè . De één pikt het net wat sneller op dan de ander, maar zo uit de hoogte praten terwijl hij 7/8? keer gezakt is voor zijn theorie en ongetwijfeld op les 80 zit inmiddels kan toch niet gezond zijn. Als je voor theorie zo vaak zakt vanwege - naar eigen zeggen - faalangst dan gaat hij nog een hele kluif hebben aan dat praktijkexamenquote:Op woensdag 10 september 2014 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik neus wel eens rond op het autoweek forum, en zie daar... ik vind een post van "braadslee" gemaakt op 31 augustus jongstleden, nog geen twee weekjes geleden dus...
De arrogantie druipt er weer van af (en hij heeft het pasje nog steeds niet dus)
braadslee [ Privé reageren ]
Re: Eerste auto gekocht! + Verhaal/Ervaring
31-08-2014 02:10.
Succes! Hoeveel lessen heb je gehad?quote:Op woensdag 10 september 2014 21:35 schreef roosszz het volgende:
vrijdag mijn laatste les.. En dan dinsdag afrijden
32 lessen heb ik dan gehadquote:Op woensdag 10 september 2014 22:46 schreef Reemi het volgende:
[..]
Succes! Hoeveel lessen heb je gehad?
Wat vervelend... Waarom is het een klootzak dan? En heb je je ouders niet verteld dat je hem geen fijne instructeur vindt?quote:Op donderdag 11 september 2014 07:49 schreef Venicequeen het volgende:
Heb al zeker 50 lessen gehad, vorige week eindelijk aangevraagd voor 16 Okt. Probleem is dat ik niet zeker ben, nooit ben geweest ook omdat mijn rijlesinstructeur een ontzettende klootzak is maar ik niet wegkan omdat het mn overbuurman is en pappie en mammie oké met meneer zijn.
Tja, dit klinkt als oneerlijk. Maar ik heb talloze achterlijke in de theoriezaal gezien die na 4-5x nog niet geslaagd waren. Als ik die kon indenken in een auto, dan zou het me niet verbazen dat die ook een paar over de praktijk moeten doen. Toch vonden ze het zelf gek als ze weer gezakt waren met 10-15 fout. "tja CBR gunt gewoon niet''. Zo gaat het ook bij de praktijk. Men zoekt de fout niet bij zichzelf, maar bij anderen.quote:Op woensdag 10 september 2014 18:21 schreef MissStevie het volgende:
[..]
zou het? Hij heeft leerlingen gehad die zijn gezakt, omdat ze een afslag vergaten te nemen die de examinator gezegd had en iemand die een blackout kreeg toen tijdens zijn examen en niet meer wist hoe de auto in zijn achteruit moest. Beide hadden vooraf perfect gereden, maar zijn daarop gezakt..
en er was een meisje die een fietser van de fiets mepte toen ze aan het eind van haar examen de deur open gooide zonder te kijken.. maar ik vind het niet gek dat zij gezakt is
Same here. Ook grotendeels opgegroeid zonder ouders met een auto en bij mijn eerste rijles zat ik als een bang hertje achter het stuur en heb ik behalve sturen nog niks durven (en mogen) doen.quote:Op donderdag 11 september 2014 14:50 schreef Sander166 het volgende:
Vandaag m'n eerste les gehad. Had hiervoor nog nooit gereden en m'n moeder heeft nog nooit een auto gehad, dus ik mis wel bepaalde rijervaring die je als bijrijder opdoet. M'n instructeur had aan m'n rijstijl ook meteen door dat ik 0.0 ervaring heb
Vond het toch moeilijker dan gedacht Ik hou de auto teveel aan de rechterkant van de baan, omdat ik nog niet echt kan inschatten hoe breed de auto is. Ook neem ik sommige bochten nog te ruim of te vroeg.
Volgens m'n instructeur is het een kwestie van wennen. Mocht nu alleen sturen en gas geven. Volgende keer remmen en koppelen
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 11 september 2014 16:41 schreef Tosti-vreter het volgende:
Hoppa, net gehaald. Theorie in 1x, dit was de 2e keer afrijden. +- 42 uur les gehad.
Had ik ook heel erg in het begin. Komt uiteindelijk wel goed. Blijf vooral goed ver kijken, niet focussen op de auto voor je.quote:Op donderdag 11 september 2014 14:50 schreef Sander166 het volgende:
Vond het toch moeilijker dan gedacht Ik hou de auto teveel aan de rechterkant van de baan, omdat ik nog niet echt kan inschatten hoe breed de auto is. Ook neem ik sommige bochten nog te ruim of te vroeg.
Ik vind het autorijden toch nog verdomd moeilijk. Heb totaal niet het gevoel dat ik controle heb over de auto. Komt ook doordat de feeling van het autorijden nog nieuw is voor mij.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Same here. Ook grotendeels opgegroeid zonder ouders met een auto en bij mijn eerste rijles zat ik als een bang hertje achter het stuur en heb ik behalve sturen nog niks durven (en mogen) doen.
Erg grappig als ik daar een jaar later op terugkijk terwijl ik zonder moeite schakel/kijk verkeer inschat tegelijk, hoe ik wel niet in het begin dacht dat dat echt never nooit mogelijk zou zijn
Dit zei m'n instructeur ook. Maar in de praktijk blijft het toch lastig.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:04 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
[..]
Had ik ook heel erg in het begin. Komt uiteindelijk wel goed. Blijf vooral goed ver kijken, niet focussen op de auto voor je.
WOOHOO!!quote:Op woensdag 10 september 2014 21:35 schreef roosszz het volgende:
vrijdag mijn laatste les.. En dan dinsdag afrijden
Ik ken het gevoel. Wilde in het begin ook de auto helemaal "onder controle" hebben maar zo werkt dat niet. Neem vooral genoeg de tijd om goed te kijken, laat je niet stressen. Gaat vanzelf makkelijker. Ik ben ook geen natuurtalent, dacht ook de eerste 20 lessen dat het nooit meer goed ging komen maar nu gaat het eigenlijk erg goed.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:40 schreef Sander166 het volgende:
Ik vind het autorijden toch nog verdomd moeilijk. Heb totaal niet het gevoel dat ik controle heb over de auto. Komt ook doordat de feeling van het autorijden nog nieuw is voor mij.
Daarom moet je verder naar voren kijken, ook al lijkt dat in het begin eng. Dan ga je vanzelf goed sturen en blijf je midden op de rijstrook rijden. Wees vooral niet bang, je hebt altijd nog een instructeur naast je zitten die je kan corrigeren.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:40 schreef Sander166 het volgende:
Als ik goed rij heb ik het gevoel dat ik te links zit en bijvoorbeeld een tegenligger kan raken. Dan ga ik automatisch wat meer naar rechts, maar dan kan de rechter buitenspiegel tegen geparkeerde auto's of fietsers komen
Ik word om 10 uur opgehaald en om kwart voor 11 moet ik afrijden ..quote:Op donderdag 11 september 2014 19:00 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
WOOHOO!!
Veel succes!
heb je niet nog een half uur/3 kwartier voor je examen om nog de laatste dingen door te nemen? had ik wel namelijk. dat helpt wel echt! bij mij in ieder geval
Ik zou ff bellen of hij niet 9 uur kan komen. Uurtje les om warm te rijden voor t examen is wel zo fijn en doet bijna iedereen.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:13 schreef roosszz het volgende:
[..]
Ik word om 10 uur opgehaald en om kwart voor 11 moet ik afrijden ..
nouja, het is best logisch dat iedereen zo'n vertrouwen heeft in zijn rijleraar toch het is niet zo dat iemand die heeft geleerd om bakker te zijn ineens rijleraar kan worden, daar zijn wel opleidingen voor en of niet nou mbo of universiteit zijn, dat zegt niets over je rijleraar daarbij denk ik dat je in elk vak wel houd dat je honderden 'experts' houdt. Alleen al als ik naar mijn eigen vak kijk.. ik werk in de gehandicaptenzorg en als je een team hebt van 20 man, dan denken er toch zeker 15 dat ze de beste zijn en alles weten.. erg lastig, maar iedereen heeft nou eenmaal zijn eigen overtuigingen en probeerd zijn cliënten, of in het geval van rijleraar leerlingen, het beste mee te geven met de beste wil van de wereld al hou je natuurlijk altijd klootzakken als uitzondering die het puur doen voor geld en over de rug van de leerlingen gaan.. maar dat ga je niet tegen helaas..quote:Op donderdag 11 september 2014 13:49 schreef Friek_ het volgende:
Wat me vooral opvalt is dat men in Nederland bijzonder veel vertrouwen heeft in de mening van 'experts'. Om rij-instructeur of examinator bij het CBR te worden heb je nauwelijks diploma's nodig (vmbo- of lbo-diploma voor rij-instructeur, havo of mbo-4 voor examinator). Om verkoper te worden bij een beddenspeciaalzaak gelden soortgelijke ingangseisen, om maar iets te noemen. Gevolg is dat je tienduizenden 'experts' hebt die elkaar om de haverklap tegenspreken en zodoende hun eigen geloofwaardigheid ondergraven. Het is alleen al lachwekkend hoe dat opgeblazen ego van zo'n rij-instructeur reageert op collega-instructeurs die er allemaal 'niets van begrijpen' en zijn eigen lesmethode als geniaal bestempelt.
Goed, ik ben blij dat ik van het circus af ben.
Ik rijd al sinds mijn jeugd trekker (hoewel al een paar jaar niet meer inmiddels) en heb een uur of vijftig in mijn pilotenlogboek staan, maar tijdens mijn eerste rijles(sen) bakte ik er ook geen fuck van eigenlijk. Schakelen deed ik bijvoorbeeld ook wat lomp, want ja, dat is in een auto wat verfijnder dan in een trekker?quote:Op donderdag 11 september 2014 14:50 schreef Sander166 het volgende:
Vandaag m'n eerste les gehad. Had hiervoor nog nooit gereden en m'n moeder heeft nog nooit een auto gehad, dus ik mis wel bepaalde rijervaring die je als bijrijder opdoet. M'n instructeur had aan m'n rijstijl ook meteen door dat ik 0.0 ervaring heb
Ja natuurlijk, het is ook zo krom als een hoepel. Je examen is een moment opname en als één persoon 'ja' zegt dan heb je je rijbewijs. Als je examinator iets vindt, dan is het ook zo.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:49 schreef Friek_ het volgende:
Wat me vooral opvalt is dat men in Nederland bijzonder veel vertrouwen heeft in de mening van 'experts'. Om rij-instructeur of examinator bij het CBR te worden heb je nauwelijks diploma's nodig (vmbo- of lbo-diploma voor rij-instructeur, havo of mbo-4 voor examinator). Om verkoper te worden bij een beddenspeciaalzaak gelden soortgelijke ingangseisen, om maar iets te noemen. Gevolg is dat je tienduizenden 'experts' hebt die elkaar om de haverklap tegenspreken en zodoende hun eigen geloofwaardigheid ondergraven. Het is alleen al lachwekkend hoe dat opgeblazen ego van zo'n rij-instructeur reageert op collega-instructeurs die er allemaal 'niets van begrijpen' en zijn eigen lesmethode als geniaal bestempelt.
Goed, ik ben blij dat ik van het circus af ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |