Vergoed krijgen is iets anders dan van de belasting aftrekken.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:19 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Oke, dat kan.
Ik verkies persoonlijk snelweg rijden boven binnendoor rijden.
Dit vindt ik 'fijner', iedereen zijn ding.
En natuurlijk heb ik ook wel eens binnendoor gereden als er file stond op de A28
Maar om on-topic te blijven:
Kan ik mijn reiskosten vergoed krijgen?
Dat moet je aan je werkgever vragen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:19 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Kan ik mijn reiskosten vergoed krijgen?
Het zou me verrassen, maar kijk hier even.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:22 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Oke, foute vraag.
Nee, ik krijg geen reiskosten vergoeding van mijn werkgever.
Betere vraag: Zijn mijn reiskosten aftrekbaar?
De eerste bus van B'veld is om 07.01 op het busstation in H'wijk, je kunt niet in 20 minuten van het busstation naar je stageadres fietsen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:19 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Oke, dat kan.
Ik verkies persoonlijk snelweg rijden boven binnendoor rijden.
Dit vindt ik 'fijner', iedereen zijn ding.
En natuurlijk heb ik ook wel eens binnendoor gereden als er file stond op de A28
Ik moet half 8 in bij het bedrijf ik Harderwijk zijn. De eerst connectie van het openbaar vervoer haalt dat niet. Maar tegen die tijd dat ik vertrek is het al wel druk op de wegen.
EDIT: Zijn mijn reiskosten aftrekbaar?
De regeling van DUO is echt de enige regeling de reiskosten (gedeeltelijk) vergoed te krijgen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:25 schreef botermetham het volgende:
Hallo,
Toch wil ik nog reageren.Misschien kun je gebruik maken van deze regeling(informatie in de link):
http://www.duo.nl/particu(...)extra-reiskosten.asp
Toen ik stage had heb ik gebruik gemaakt van deze regeling, toch mooi meegenomen die reiskosten vergoeding.
mvg
TS betaalt sowieso al geen belasting over zijn stagevergoeding van ¤ 175 per maand als hij verder geen inkomen heeft.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:56 schreef brulaap112 het volgende:
Krijg je wel een stagevergoeding? Je kan het bedrijf vragen de ruimte te benutten die ze wel hebben (ook al betalen ze geen reiskosten) en deze netto uitkeren. Ze kunnen 450 x 19 cent netto uitkeren per week.
Ze hoeven het niet te vergoeden maar alleen je stagevergoeding zo te noemen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:06 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Leandra,
Ja, ik betaal belasting over mijn inkomen op stage.
Dit heb ik hierboven ook aangegeven.
Mijn inkomsten bedragen in 2013 verwacht ik rond de 10000 euro.
Dus ik betaal belasting.
Die belasting krijg ik niet allemaal terug omdat ik tot 6000 euro belastingvrij kan verdienen.
Dus ik wil graag de aftrekposten zo hoog mogelijk hebben natuurlijk![]()
Maar dit moet natuurlijk wel op een eerlijke manier.
Even opgezocht.
Stagevergoeding betreft:350 euro bruto per maand.
Na belastingaftrek houd ik ongeveer 215 euro over.
Stage = geen loofheffingskorting
Baan 1 = wel heffingskorting op aanstaan
Baan 2 = Geen loonheffingskorting
Mijn stage bedrijf zal reiskosten niet vergoeden.
Ja ik heb een OV-studentenkaart, maar die heb ik al 40 weken niet meer gebruikt ivm stage en afstuderen bij een ander bedrijf.
Nee, ik verdien niet meer dan 6000 euro met dat ene baantje.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:20 schreef Leandra het volgende:
Dat betekent dus dat je waarschijnlijk nog wel belasting terugkrijgt.... of verdien je met die ene baan waar de LHK aanstaat al meer dan ¤ 6.000?
Ik neem overigens aan dat je je aangifte over 2013 al gedaan hebt?
Dat jij je OV-kaart niet gebruikt is jouw keuze, je hebt er recht op, en anders had je hem stop moeten zetten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |