abonnement Unibet Coolblue
pi_143045318
Hallo,

Laatst heb ik een Logitech G27 setje gekocht, en wil nu een zelf een playseat gaan bouwen.
Als mensen hier ervaring mee hebben en/of tips hebben hoor ik deze graag

Ik wil het van hout gaan bouwen. Ik zat te denken aan vurenhouten balken van 50x75mm of 50x50mm
Eerst wilde ik het van pvc 32mm gaan maken, maar dat maakt het gelijk weer een stuk duurder. en mijn budget is niet al te hoog, vandaar dat ik ook niet gewoon een playseat koop

Ik heb van een vriend een stoel gekregen uit een Audi S6.
Alleen weet ik nog niet hoe ik een soort onderstel kan maken, als iemand tips of ideeën heeft hiervoor. Graag! :)
Ik heb een oplossing gevonden :D
Aan de zijkant van de rails zitten ''wieltjes'' die tussen een rails geklemd komen te zitten, als ik twee balken gebruik en de wieltjes er af haal kan ik de balken er zo op vast zetten :)



Laatst heb ik de pedalen uit de behuizing gehaald omdat ik ze wil omkeren zodat je omhoog trapt, in plaats van omlaag.



( Sorry voor de slechte kwaliteit van de fotos )

Binnenkort ga ik het hout kopen en er mee beginnen.
Dit moet het uiteindelijk worden, moet alleen nog een oplossing verzinnen voor het onderstel van de stoel, die ik nog moet tekenen.




[ Bericht 10% gewijzigd door Gianpucca op 04-08-2014 15:07:58 ]
pi_143045673
TVP _O_ *O*
pi_143045794
Krijgt de seat een mooie permanente plek in je huiskamer / slaapkamer of wil je hem ook kunnen opbergen?
Wellicht dat je dan nu al in je ontwerp kan meenemen dat je hem bijv. kan inklappen of iets dergelijks.
Ik ben wel benieuwd wat je er van gaat maken, ik zit er zelf ook over te denken namelijk.
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_143045879
Als ik jou was zou ik het van staal maken veel mooier en steviger, dit kan op zich al heel simpel door een frame van iets (oud fitness apparaat of skelter) te gebruiken.

Zoek maar eens op 'DIY playseat g27' in google afbeeldingen

want zeg nou zelf dit is toch ook niks :P

pi_143045955
Hier een gemaakt van fitness apparaat http://tweak3d.net/index.(...)etto-playseat.36342/
pi_143046018
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:23 schreef Gloorbek het volgende:
Als ik jou was zou ik het van staal maken veel mooier en steviger, dit kan op zich al heel simpel door een frame van iets (oud fitness apparaat of skelter) te gebruiken.

Zoek maar eens op 'DIY playseat g27' in google afbeeldingen

want zeg nou zelf dit is toch ook niks :P

[ afbeelding ]
Je kan het hout altijd nog een metalic-look meegeven natuurlijk.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143046339
Het hout krijgt wel een leuk kleurtje hoor haha.
De seat krijgt een plek in mn slaapkamer, ik hoef hem niet op te bergen.
En als dat op een bepaald moment toch zou moeten kan ik m zo via de trap naar zolder schuiven :P

Dit net nog even gemaakt, met afmetingen etc.



pi_143337125
Aantal andere ideeën erbij, misschien toch maar wat uitgebreider en mooier maken.
De maten zijn nog niet goed, is ook nog maar een schets. En de houder voor de versnellingspook moet ik nog maken.



En in de winter kun je m nog gebruiken als slee ook :')
pi_143364559
Leuk die Audi stoel, maar je gaat er niets aan hebben. Veel te ingewikkeld om een simpel frame te maken, alles pas + gecentreerd op je stuur en zitpositie achter stuur (erg belangrijk) + ook nog eens je stoel te verstellen. Ik ben uiteindelijk bij een stoel van een AlfaRomeo (146) uitgekomen die ik ipv het kleine harde sportstoeltje van Omega heb geinstalleerd.

Als ik jou was, als je hem echt van 0 af gaat bouwen zonder hulpstukken van fitness apparaat, kijk goed naar voorbeelden en als het even kan, maak hem zo dat hij wel uit meerdere delen bestaat en te demonteren is. Scheelt je straks weer werk bij evt verplaatsing of beëindiging van hobby.
pi_143364587
Ohja, dit is ook een site met tig honderd voorbeelden,

ThewayIplay.com
pi_143367586
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:23 schreef Gloorbek het volgende:
Als ik jou was zou ik het van staal maken veel mooier en steviger, dit kan op zich al heel simpel door een frame van iets (oud fitness apparaat of skelter) te gebruiken.

Zoek maar eens op 'DIY playseat g27' in google afbeeldingen

want zeg nou zelf dit is toch ook niks :P

[ afbeelding ]
Likje verf erover heen en evt wat glans ofzo en t kan er prima uitzien.
pi_143372332
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 04:03 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Likje verf erover heen en evt wat glans ofzo en t kan er prima uitzien.
uhuh en als je een drol oppoetst, blijft het nog steeds poep :')
pi_143391313
Zo'n 3 jaar geleden bouwde ik dit ding..



Met inspiratie van een flightcase en de eis dat ik hem kon opbergen. Gaten in het kartstoeltje zijn express niet in lijn omdat dan het fiberglass kon scheuren. Ik denk dat het stoeltje 1 graad scheef stond, maar het was voldoende om na elke race-avond een zere rug over te houden.

Nu rijd ik alweer een jaartje of 1,5 met deze :


Hierop dus de AlfaRomeo 146 stoel bevestigd, op het originele frame van deze set, zit helemaal goed ^O^
pi_143391446
Met andere woorden, denk heel goed na als je je geld wil steken in een DIY, het word lastig om kwaliteit van een fabrieks-ding te evenaren. Het geeft zeer zeker een kick als je zoiets gemaakt heb, maar het echte raceplezier heb ik er nooit mee gehad.
pi_143393739
Voor mij hoeft hij niet verstelbaar te zijn, maar daar heb ik al wat ideeën op gevonden.
En het hout kan ik voor een leuk prijsje krijgen, dus dat is ook een van de redenen dat ik m wat uitgebreider maak.
De stoel was gratis dus daar neem ik voorlopig wel even genoegen mee, en als ik naderhand toch een andere stoel wil kan ik altijd nog kijken voor een andere.
Over een paar dagen hout halen en volgend weekend beginnen met bouwen :)
En met wat verf ziet het er al stukken beter uit, heb ook nog wat carbon wrapfolie liggen, kijken of dat iets wordt :D
pi_143927158
Zo hij is ''klaar''. Binnenkort verven en eventueel wat stukjes met carbon wrap doen.

Na een aantal ontwerpen was het idee wel duidelijk, een beetje meten etc en we konden beginnen,




De zijkanten gemaakt.



Gordel gekregen voor een kratje bier :P
Vind m persoonlijk wel leuk :D



Nog wat gemaakt, pedalen erop gezet, stuur erop.


Houder gemaakt voor de versnellingspook, hoek precies opgemeten en achterkant in het hout laten vallen.



Voor het gemak een stekkerdoos erop gelijmd, met een groot gat erachter voor alle draden. ( Die wilde ik zo min mogelijk zien)




That's it! Zoals ik al zei, binnenkort maar beginnen met verven.
Hoor graag wat jullie ervan vinden :)
pi_143927522
^O^ ^O^ ^O^

Ziet er netjes en goed uit. Veel plezier er mee :D En die 4 punts gordel kan misschien een leuke gimmick zijn, maar ik heb al van diverse fora begrepen dat het en erg handige feature kan zijn om goed in de stoel te blijven zitten. Ik merk het zelf ook dat ik nog vaak met hoofd/nek en boven rug wat naar voren geleund zit. Niet hinderlijk, maar zo'n 4 punt gordel zal mij wel beter op mijn plek kunnen houden.
pi_143927548
3 punt gordel... ook goed.. praatje blijf het zelfde :P
pi_143927822
Misschien ook een deel met (nep)leder of alcantara bekleden.
pi_143927997
En een beker houder, die mis ik zelf ook nog ;) Binnenkort eens bij de action kijken.
pi_143928154
Leuk!
pi_143931089


Nog even dat ie in mn kamer staat. past precies, hij is nu 1,40 lang.
Zou eerst 1,50 worden, maar na een foutje met zagen was ie kleiner. geluk bij een ongeluk :P
pi_143931614
Ziet er goed uit, echt petje af. Komt je televisie direct op je rig te staan? En wat voor een tv heb je? Hoop niet voor al te aggresieve backligting... kan je aardig opbreken als je in het donker (je kamer) wil racen.

Ik had hier zelf wel last van en heb dus bij die zelfde action een rgb lampje gekocht, werkt op usb en dus ook via je televisie, deze open geschroefd en nu goedkoopste Ambi-light alternatief wat er maar bestaat, maar het werkt wel :D
pi_143932957
Misschien wil ik mn tv erop hebben. even wat verzinnen. nu in ieder geval nog niet. zit me nog wel even goed ghehe.
pi_143934115
Als ik zie hoe hoog je tv hangt, vraag ik mij af hoe je zo een race van een half uur of langer kan houden :? 8)7

Lijkt me toch niet echt gezond. Of zet je de voorkant van je rig op een kastje en ga je in een soort get-ready-for-takeoff houding spelen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')