Probleem is: Bij beide heb ik een goed gevoel, maar ook iets dat me tegen staat...quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik denk dat je moet waar jij je goed bij voelt.
je enige bezwaar is zie ik het probleem niet zo. Je hebt dit enorm zelf in de handquote:Kun je zeggen, dan neem je toch geen kinderen? Maar daar heb ik gevoelsmatig toch problemen mee. Ik wil dat we later niet zo'n kinderloos stel worden dat alleen maar voor zichzelf leeft. Ik ken een stel dat tientallen euro's per maand uit geeft aan de psychoanalyse van hun getroebleerde kat kat ('het is toch een beetje je kindje he'). Ik heb dat het gevoel dat ze dat doen omdat ze verder een beetje een leeg leven hebben. Want werk en vrienden kun je veel voldoening in vinden, maar dat is niet alles. Kun je heel veel van zeggen, maar zo voel ik het wel.
Voors en tegens van beide opschrijven.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:03 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Probleem is: Bij beide heb ik een goed gevoel, maar ook iets dat me tegen staat...
Ik zie mezelf ook niet eindigen met een kat of zo, maar het gaat om het idee erachter. Het idee dat je op een gegeven moment, naar de zoveelste reis gaat denken 'is dit alles' en dat je dan te laat bent voor kinderen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:03 schreef rhubarbje het volgende:
Hoe oud ben je? Tegenwoordig heb je nog best wat tijd hoor
Maar als dit
[..]
je enige bezwaar is zie ik het probleem niet zo. Je hebt dit enorm zelf in de hand
Ik wil ook geen kinderen, de reden die jij noemt speelt ook mee. Maar ik vrees geen enkel moment dat ik een of ander leeg persoon word die haar kat kleertjes aan doetZo zit ik nou eenmaal niet in elkaar
Daarnaast zie ik mezelf wel pleegouder worden als ik wat ouder ben
Heb heel lang gestudeerd, ziekte, problemen,k met mezelf in de knoop en zo. Is nu over, gelukkig. Misschien heb ik gewoon wat langer de tijd nodig om met te ontwikkelen..quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik dacht dat jij een stuk jonger was. Je bent toch net afgestudeerd?
Mocht het echt te laat zijn, is er altijd nog de mogelijkheid om te adopteren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:06 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Het idee dat je op een gegeven moment, naar de zoveelste reis gaat denken 'is dit alles' en dat je dan te laat bent voor kinderen.
Dat kun je andersom ook hebbenquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:06 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Ik zie mezelf ook niet eindigen met een kat of zo, maar het gaat om het idee erachter. Het idee dat je op een gegeven moment, naar de zoveelste reis gaat denken 'is dit alles' en dat je dan te laat bent voor kinderen.
Nee, dan moet je ook jonger dan 40 zijn dacht ik. En makkelijk is dat sowieso niet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mocht het echt te laat zijn, is er altijd nog de mogelijkheid om te adopteren.
Ja, dat was dan ook het idee van het experiment. Keihard gaan op dat reizen. Zodat dat punt waarop ik dat reizen wel gezien heb wat sneller komt..quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Kinderen komen later wel. Ik zou nu genieten als ik jou was.
Dat reizen hoeft geen 5 jaar te duren. Wat is nou een jaartje meer of minder als het op kinderen krijgen aankomt? Als dat ervoor zorgt dat je het een en ander uit je systeem hebt en klaar bent voor een levenslange verplichting, zou ik daar zeker voor gaan.
Je kunt wel adopteren als je ouder bent, maar dan is je adoptiekind ook ouder.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, dan moet je ook jonger dan 40 zijn dacht ik. En makkelijk is dat sowieso niet.
Mijn schoonzusje heeft vruchtbaarheid problemen. Ik denk er serieus over om een draagmoederschap of zoiets te gaan doen. Doe ik toch iets voor een ander, voor de toekomst zonder er 20 jaar aan vast te zitten. Lijkt me heel mooi, maar moet daar uiteraard nog eens goed over nadenken.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:08 schreef fathank het volgende:
time-sharing een optie
Een of ander parttime constructie dat je wekelijks naar de dierentuin gaat ofzo. Wel de lusten niet de lasten.
32quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dat kun je andersom ook hebben
Of bij een keus voor een partner. Eigenlijk bij elke vrij definitieve keus
Daar is ook verder niks zinnigs over te zeggen en daar kun je alleen mee omgaan als dat moment ook echt komt (want dat weet je niet eens)
Maar hoe oud ben je nou?
Als je zelf niet weet of je een kinderwens hebt of niet zou ik niet met dit soort dingen aan de slag gaan. Volgens mij is dat vragen om problemenquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:11 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Mijn schoonzusje heeft vruchtbaarheid problemen. Ik denk er serieus over om een draagmoederschap of zoiets te gaan doen. Doe ik toch iets voor een ander, voor de toekomst zonder er 20 jaar aan vast te zitten. Lijkt me heel mooi, maar moet daar uiteraard nog eens goed over nadenken.
Of je krijgt kinderen, wacht pakweg 20 jaar tot ze volwassen zijn en gaat dan weer het avontuur opzoeken. Het is in dat opzicht niet 'nu of nooit' al weet je niet wat de toekomst brengt en je weet wel dat jullie nu beide in staat zijn om nog die reizen te maken.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:09 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Ja, dat was dan ook het idee van het experiment. Keihard gaan op dat reizen. Zodat dat punt waarop ik dat reizen wel gezien heb wat sneller komt..
Zit je straks alsnog zonder kinderen tegen die kat aan te kijken.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:11 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Mijn schoonzusje heeft vruchtbaarheid problemen. Ik denk er serieus over om een draagmoederschap of zoiets te gaan doen. Doe ik toch iets voor een ander, voor de toekomst zonder er 20 jaar aan vast te zitten. Lijkt me heel mooi, maar moet daar uiteraard nog eens goed over nadenken.
Dan heb je toch nog tijd? Als je 36 bent kun je ook nog een kind krijgen hoorquote:
Maatschappelijke verwachtingen spelen hier niet echt in mee. Het is echt mijn eigen angst om spijt te krijgen..quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:09 schreef motorbloempje het volgende:
Je hebt altijd de keuze, al doet de maatschappij je graag denken van niet. Die keuze moet je nog steeds zelf maken, maar niemand heeft het recht een figuurlijk mes op je keel te zetten. En al helemaal niet over het 'wanneer'. Ga nu reizen, houd de opties open als je dat wilt (geen sterilisatie en dat soort dingen) en bekijk het over een paar jaar weer.
Maak een lijstje met de voor- en nadelen die toepasbaar zijn op jouw leven en niet op dat van 'andere mensen' of 'de maatschappelijke verwachtingen'. Zo zijn wij tot de defninitieve 'nee' gekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |