Links en rechts verkeerd-om ofzo?quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:34 schreef Soldier2000 het volgende:
De zijkanten de goede kant heb opstaan? Ik zou niet weten hoe ik ze anders moet bevestigen.
Nee dat zit echt goed.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:43 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Links en rechts verkeerd-om ofzo?
Dat zou je wel denken ja, ik kijk nog even aan wat voor reacties er hier gaan komen, en anders misschien toch maar die achterplaat eraf.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:49 schreef bleiblei het volgende:
Kans dat de fout in de ikea kast zit is 0,01%, kans dat je zelf wat verkeerd gedaan hebt 99,99%.
Kortom, achterwand eruit halen en even goed nadenken wat je fout gedaan zou kunnen hebben is waarschijnlijk de oplossing. En anders (in geval van de 0,01%). Niet zagen maar ff een nieuwe juiste plaat halen bij de ikea. Dat spul en zagen is garantie op matig eindresultaat.
Als de bovenkant waterpas is, zijn mijn hoeken niet haaks. Als ik weer in mijn klushuis ben, ga ik het nametenquote:
Zal ze woensdag proberen te maken, maar het is gewoon een rechthoekige PAX kast, en op dat gebied is iedere PAX kast wel hetzelfde. Gewoon 4 planken tegen elkaar, en een achterplaat erop gespijkerd.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:39 schreef twiFight het volgende:
Als je fotos durft te plaatsen dan kunnen we misschien helpen. Vast genoeg mensen hier met een Pax.
Ja, elke kast hetzelfde, behalve dat mijn kast wel recht en waterpas isquote:Op maandag 4 augustus 2014 12:27 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Zal ze woensdag proberen te maken, maar het is gewoon een rechthoekige PAX kast, en op dat gebied is iedere PAX kast wel hetzelfde. Gewoon 4 planken tegen elkaar, en een achterplaat erop gespijkerd.
Sja, de kast lag gewoon op de grond, en toen zag ik het inderdaad niet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:29 schreef Barrah het volgende:
Bij het monteren van meubels inderdaad beter een winkelhaak gebruiken. Waterpas zie je wel als alles in elkaar zit, tot die tijd is dat niet zo relevant.
Bij een afwijking van 7cm op 1 meter had je met het blote oog wel moeten kunnen zien dat er iets niet helemaal goed ging trouwens
En inderdaad, de platen zitten gewoon strak in de geultjes, dus ik twijfel of het daaraan ligtquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:14 schreef Parzival het volgende:
ik snap alleen nog niet hoe je die achterplaten erop krijgt terwijl dat ding zo scheef zou staan.. meestal zit er zo'n geultje waar die achterplaat langs moet vallen..
Waar wil je overal foto's van zien?quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:31 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja, elke kast hetzelfde, behalve dat mijn kast wel recht en waterpas isDus blijkbaar is er toch iets niet goed gegaan. We kunnen dagenlang blijven gokken, maar grote kans dat het met een paar fotos zo duidelijk is.
heb je de pootjes wellicht verkeerd om? hoe zit dat voorste plankje onderaan?quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:19 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
En inderdaad, de platen zitten gewoon strak in de geultjes, dus ik twijfel of het daaraan ligt
Hierbij een foto (en nee, ik gebruik niet die kleine bruine waterpas voor deze kastquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:21 schreef Parzival het volgende:
foto vooraanzicht zegt meestal al voldoende.. maar als die nog op de buikje ligt kan zo'n foto ook wel ..
Een vooraanzicht (zo recht mogelijk), een van het deel waar volgens jou 7 cm afwijking zit en wellicht nog een van de achterplaat, alhoewel die als het goed is maar op één manier in die gleuf past.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:19 schreef Soldier2000 het volgende:
Waar wil je overal foto's van zien?
Het is +/- 5-7cm. Vloer loopt waterpas, met een winkelhaak van 30cm schiet het niet echt op, ik kan het woensdag nog eens gaan nameten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:22 schreef Barrah het volgende:
De kast lijkt redelijk gelijk te lopen met plafond en deurpost.
Weet je wel zeker dat je 7 cm verloop hebt? Het is niet goed te beoordelen op de foto, maar met wat je laat zien lijkt het me heel stug.
Heb je gecheckt of je vloer waterpas is?
Heb je al inmiddels al eens met een winkelhaak de hoeken van je kast gecheckt?
je weet hoe een winkelhaak werkt?quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:03 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Het is +/- 5-7cm. Vloer loopt waterpas, met een winkelhaak van 30cm schiet het niet echt op, ik kan het woensdag nog eens gaan nameten.
Jazeker, maar de bovenkant van een Ikea kast ligt iets lager dan de zijpanelen, op het oog kan het dan wel haaks lijken, maar die paar millimeter verschil kan het scheef staan verklaren. Daarom meet ik het woensdag nog wel eens met de rolmaat na.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:28 schreef tombolafan het volgende:
[..]
je weet hoe een winkelhaak werkt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |