abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:00:37 #1
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_143044206
Ik heb twee maanden geleden een bericht gekregen van tnt dat er een pakket van mij bij de buren is afgeleverd. Ik had niets besteld, verwachtte dus ook niets. Daarnaast laat ik pakketjes altijd op mijn werk afleveren, omdat ik alleen woon en doordeweerks altijd op mijn werk zit.

Afijn, ik bel bij de buren aan, maar de buurvrouw zei dat ze het pakketje aan twee jochies had gegeven die bij haar hadden aangebeld. Ik vond het vreemd, maar we kenden elkaar ook niet supergoed en had niet het gevoel dat ze loog. Aangezien ik ook niets miste, heb ik ook geen werk van gemaakt.

Nu heb ik de afgelopen weken brieven geaddresseerd aan meneer X ontvangen, inclusief van een incassobureau. Een van de brieven betreft een onbetaalde factuur.

Nu vroeg ik me af: valt mij iets te verwijten?

1) Ik ben persoon X niet.
2) Ik heb niets besteld.
3) Ik heb ook niets ontvangen. Of daarvoor geidentifeerd en getekend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zihuatanejo op 04-08-2014 11:48:43 (liegde = loog :-)) ]
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_143044236
Door 2) zou ik zeggen dat jou sowieso niets te verwijten is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143044368
Brief terugsturen:

"1) Ik ben persoon X niet.
2) Ik heb niets besteld.
3) Ik heb ook niets ontvangen. Of daarvoor geidentifeerd en getekend.
Zaak afgedaan. Geen post meer. Dank."
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143044395
Te verwijten niet. Maar als je niet door het incassobureau gestalkt wilt worden moet je wel even actie ondernemen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:11:01 #5
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_143044421
Nou, ik heb de brieven muz de eerste retour afzender gedaan.

Raar dat een bedrijf een pakketje verstuurd die niet (volledig?) vooruitbetaald is. Ik vermoed zelf de mensen de pakketje naar mijn huis hebben gestuurd omdat ik niet vaak thuis ben en alleen woon.
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:11:38 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_143044436
Brieven ongeopend retour afzender met: "meneer x niet woonachtig op dit adres".

Oh, dat heb je al gedaan zie ik net!
pi_143044472
Die twee jongens hebben dus gewoon een pakketje besteld op jouw adres.

Ik zou een brief/email sturen om de situatie uit te leggen of even een telefoontje plegen.
Ik kreeg ooit een keer allemaal incasso's van de vorige bewoner. Na een telefoontje was het allemaal opgelost en kreeg ik geen brieven meer.
pi_143044560
Nu heb ik de afgelopen weken brieven geaddresseerd aan meneer X ontvangen, inclusief van een incassobureau. Een van de brieven betreft een onbetaalde factuur.

Eh, hoe weet je dat? Die post is niet aan jou gericht en mag je dus niet openen.
Ongeopend retour sturen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:20:24 #9
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_143044605
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:17 schreef ADQ het volgende:

Eh, hoe weet je dat? Die post is niet aan jou gericht en mag je dus niet openen.
Ongeopend retour sturen.
Dat klopt, ik heb de allereerste geopened omdat ik benieuwd was waarover het ging. Had ik eigenlijk niet moeten doen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:20:45 #10
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143044612
Dat is zelfs strafbaar.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_143044708
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:20 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Dat klopt, ik heb de allereerste geopened omdat ik benieuwd was waarover het ging. Had ik eigenlijk niet moeten doen.
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:20 schreef twiFight het volgende:
Dat is zelfs strafbaar.
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:36:41 #12
333419 Convict
Like deja vu all over again.
pi_143044888
"ik ging er automatisch vanuit dat het gewoon aan mij verstuurde post was tot ik later pas de geadresseerde zag"
Klaar mocht je het moeten uitleggen waarom je hem geopend had :7
I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:46:45 #13
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_143045069
Nou ik was in eerste instantie niet van plan om de incassobureau op te zoeken. Ik had de brief niet moeten openen en het is immers niet mijn probleem.

Als de deurwaarder voor mijn deur verschijnt, leg ik het wel uit. Maar ik was benieuwd hoe anderen erover denken. Het stoort me wel een beetje dat ik "slachtoffer" ben van iemand's zijn streken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Zihuatanejo op 04-08-2014 10:52:28 (Wat meer toelichting.) ]
pi_143045130
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:46 schreef Zihuatanejo het volgende:
Nou ik was niet van plan om de incassobureau op te zoeken. Ik had de brief niet moeten openen en het is immers niet mijn probleem.

Als de deurwaarder voor mijn deur verschijnt, leg ik het wel uit.
Waarom zover laten komen? Gewoon het incassobureau even bellen. Zij weten dan ook hoe de vork in de steel zit. Even bellen, dat is beter voor jou en het bureau.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_143045380
Het klinkt als een gevalletje fraude. Criminelen weten precies hoe de pakketten voor een bepaald adres worden afgeleverd. In jouw geval weten ze dat je (vrijwel) nooit thuis bent en dan is het in eerste instantie gebruikelijk dat de bezorger zal proberen het pakket bij de buren af te leveren. Dat mag in veruit de meeste gevallen, getekend of niet getekend. Uiteraard op basis van vrijwilligheid van de buren. Op de dag van bezorging neemt de fraudeur contact op met in dit geval TNT om te vragen waar het pakket is afgeleverd. Hij krijgt dan, desgewenst met tijdstip van aflevering en al, te horen dat het is afgeleverd op nummer X. Dan weet hij genoeg.
De kinderen gebruikt hij dan als een soort van stromannen om in het bezit van het pakje te komen. Kinderen zijn onschuldig dus zullen de buren in al hun naïviteit het pakketje aan hen geven.

Ik bezorg zelf ook pakketten en weet dat dit soort praktijken aan de orde van de dag zijn. Soms krijgen wij via wifi bijtijds te horen dat er fraude in het spel is en dat wij eea niet moeten afleveren, maar vaak gaat het mis natuurlijk.

Helaas, de buren zijn dus wat naïef geweest het aan die kinderen mee te geven maar kun je verder niets verwijten. Het enige is dat je dit soort uitleg bezigt aan een eventuele deurwaarder. Het is nog altijd zo dat als je niets hebt besteld en krijgt toch iets thuisgestuurd (via buren of wat dan ook) je het in principe mag houden, als het tenminste op je eigen naam staat. Ik begrijp niet goed of het op jouw naam stond of op dat van een andere naam.

Vraag desnoods advies hoe te handelen, via een juridisch loket. Daar zit er vast wel een van je bij je in de buurt. Je kunt daar voor een eerste advies altijd naar binnen lopen en kost je vooralsnog niets.
  maandag 4 augustus 2014 @ 11:03:31 #16
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_143045392
Als u niets besteld heeft...
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_143045394
als je wacht tot de deurwaarder aan de deur komt, dan valt je wel wat te verwijten. Namelijk dat je geen contact hebt opgenomen met het incassobureau om een vergissing recht te zetten. Jij weet nu dat er iets fout is gegaan, het incassobureau niet. zij zullen dus kosten blijven maken totdat de deurwaarder aan deur komt. Deze kosten zijn jou dus wel aan te rekenen.
Ofterwijl: Doe niet zo eigenwijs en bel het incassobureau even. Kost je 10 minuten werk, maar scheelt je later een hoop moeite. En tevens kan het incassobureau dit geval aflsuiten en weer met echte zaken doorgaan.
Het is wat.......
  maandag 4 augustus 2014 @ 11:07:25 #18
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_143045477
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:03 schreef gooddaddy het volgende:
als je wacht tot de deurwaarder aan de deur komt, dan valt je wel wat te verwijten. Namelijk dat je geen contact hebt opgenomen met het incassobureau om een vergissing recht te zetten. Jij weet nu dat er iets fout is gegaan, het incassobureau niet. zij zullen dus kosten blijven maken totdat de deurwaarder aan deur komt. Deze kosten zijn jou dus wel aan te rekenen.
Ofterwijl: Doe niet zo eigenwijs en bel het incassobureau even. Kost je 10 minuten werk, maar scheelt je later een hoop moeite. En tevens kan het incassobureau dit geval aflsuiten en weer met echte zaken doorgaan.
Hoe kan dat nou? Verzin dit ter plekke? Ik mag toch geen brieven die niet aan mij persoonlijk zijn geadresseerd openen?
pi_143045490
Oudste oplichtingstruc.
pi_143045510
Klopt, maar dat heb je dus wel gedaan, waardoor je nu weet dat er waarschijnlijk over een tijdje een deurwaarder voor de deur staat.
Het is wat.......
  maandag 4 augustus 2014 @ 11:09:34 #21
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_143045528
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:02 schreef pqrstuvw het volgende:
Het klinkt als een gevalletje fraude. Criminelen weten precies hoe de pakketten voor een bepaald adres worden afgeleverd. In jouw geval weten ze dat je (vrijwel) nooit thuis bent en dan is het in eerste instantie gebruikelijk dat de bezorger zal proberen het pakket bij de buren af te leveren. Dat mag in veruit de meeste gevallen, getekend of niet getekend. Uiteraard op basis van vrijwilligheid van de buren. Op de dag van bezorging neemt de fraudeur contact op met in dit geval TNT om te vragen waar het pakket is afgeleverd. Hij krijgt dan, desgewenst met tijdstip van aflevering en al, te horen dat het is afgeleverd op nummer X. Dan weet hij genoeg.
De kinderen gebruikt hij dan als een soort van stromannen om in het bezit van het pakje te komen. Kinderen zijn onschuldig dus zullen de buren in al hun naïviteit het pakketje aan hen geven.

Ik bezorg zelf ook pakketten en weet dat dit soort praktijken aan de orde van de dag zijn. Soms krijgen wij via wifi bijtijds te horen dat er fraude in het spel is en dat wij eea niet moeten afleveren, maar vaak gaat het mis natuurlijk.

Helaas, de buren zijn dus wat naïef geweest het aan die kinderen mee te geven maar kun je verder niets verwijten. Het enige is dat je dit soort uitleg bezigt aan een eventuele deurwaarder. Het is nog altijd zo dat als je niets hebt besteld en krijgt toch iets thuisgestuurd (via buren of wat dan ook) je het in principe mag houden, als het tenminste op je eigen naam staat. Ik begrijp niet goed of het op jouw naam stond of op dat van een andere naam.

Vraag desnoods advies hoe te handelen, via een juridisch loket. Daar zit er vast wel een van je bij je in de buurt. Je kunt daar voor een eerste advies altijd naar binnen lopen en kost je vooralsnog niets.
Bedankt voor je post. Maar wat bedoel je precies met "Het enige is dat je dit soort uitleg bezigt aan een eventuele deurwaarder.".
pi_143045683
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:03 schreef gooddaddy het volgende:
Onzin
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_143045738
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:08 schreef gooddaddy het volgende:
Klopt, maar dat heb je dus wel gedaan, waardoor je nu weet dat er waarschijnlijk over een tijdje een deurwaarder voor de deur staat.
Dat weten hun toch niet :')
pi_143045791
Vaak staat er toch wel een logo of iets op die enveloppen, dus je zou in theorie kunnen weten dat het een incassobureau betreft door de envelop, en gezien het niet op jouw naam staat kun je concluderen dat hier iets niet klopt.
Hoef je niet eens te zeggen dat je het geopend hebt :+
  maandag 4 augustus 2014 @ 11:26:08 #25
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_143045969
Brief van incasso (stond op de buitenkant) heb ik niet geopend, die ging retour afzender. Alleen 1 van de verzender van het pakket (althans ik denk dat het verzender is, gezien die rare incident met pakketje) heb ik geopend. De rest ging ook retour afzender.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')