Dat klopt, ik heb de allereerste geopened omdat ik benieuwd was waarover het ging. Had ik eigenlijk niet moeten doen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:17 schreef ADQ het volgende:
Nu heb ik de afgelopen weken brieven geaddresseerd aan meneer X ontvangen, inclusief van een incassobureau. Een van de brieven betreft een onbetaalde factuur.
Eh, hoe weet je dat? Die post is niet aan jou gericht en mag je dus niet openen.
Ongeopend retour sturen.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:20 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Dat klopt, ik heb de allereerste geopened omdat ik benieuwd was waarover het ging. Had ik eigenlijk niet moeten doen.
quote:
Waarom zover laten komen? Gewoon het incassobureau even bellen. Zij weten dan ook hoe de vork in de steel zit. Even bellen, dat is beter voor jou en het bureau.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:46 schreef Zihuatanejo het volgende:
Nou ik was niet van plan om de incassobureau op te zoeken. Ik had de brief niet moeten openen en het is immers niet mijn probleem.
Als de deurwaarder voor mijn deur verschijnt, leg ik het wel uit.
Hoe kan dat nou? Verzin dit ter plekke? Ik mag toch geen brieven die niet aan mij persoonlijk zijn geadresseerd openen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:03 schreef gooddaddy het volgende:
als je wacht tot de deurwaarder aan de deur komt, dan valt je wel wat te verwijten. Namelijk dat je geen contact hebt opgenomen met het incassobureau om een vergissing recht te zetten. Jij weet nu dat er iets fout is gegaan, het incassobureau niet. zij zullen dus kosten blijven maken totdat de deurwaarder aan deur komt. Deze kosten zijn jou dus wel aan te rekenen.
Ofterwijl: Doe niet zo eigenwijs en bel het incassobureau even. Kost je 10 minuten werk, maar scheelt je later een hoop moeite. En tevens kan het incassobureau dit geval aflsuiten en weer met echte zaken doorgaan.
Bedankt voor je post. Maar wat bedoel je precies met "Het enige is dat je dit soort uitleg bezigt aan een eventuele deurwaarder.".quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:02 schreef pqrstuvw het volgende:
Het klinkt als een gevalletje fraude. Criminelen weten precies hoe de pakketten voor een bepaald adres worden afgeleverd. In jouw geval weten ze dat je (vrijwel) nooit thuis bent en dan is het in eerste instantie gebruikelijk dat de bezorger zal proberen het pakket bij de buren af te leveren. Dat mag in veruit de meeste gevallen, getekend of niet getekend. Uiteraard op basis van vrijwilligheid van de buren. Op de dag van bezorging neemt de fraudeur contact op met in dit geval TNT om te vragen waar het pakket is afgeleverd. Hij krijgt dan, desgewenst met tijdstip van aflevering en al, te horen dat het is afgeleverd op nummer X. Dan weet hij genoeg.
De kinderen gebruikt hij dan als een soort van stromannen om in het bezit van het pakje te komen. Kinderen zijn onschuldig dus zullen de buren in al hun naïviteit het pakketje aan hen geven.
Ik bezorg zelf ook pakketten en weet dat dit soort praktijken aan de orde van de dag zijn. Soms krijgen wij via wifi bijtijds te horen dat er fraude in het spel is en dat wij eea niet moeten afleveren, maar vaak gaat het mis natuurlijk.
Helaas, de buren zijn dus wat naïef geweest het aan die kinderen mee te geven maar kun je verder niets verwijten. Het enige is dat je dit soort uitleg bezigt aan een eventuele deurwaarder. Het is nog altijd zo dat als je niets hebt besteld en krijgt toch iets thuisgestuurd (via buren of wat dan ook) je het in principe mag houden, als het tenminste op je eigen naam staat. Ik begrijp niet goed of het op jouw naam stond of op dat van een andere naam.
Vraag desnoods advies hoe te handelen, via een juridisch loket. Daar zit er vast wel een van je bij je in de buurt. Je kunt daar voor een eerste advies altijd naar binnen lopen en kost je vooralsnog niets.
Onzinquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:03 schreef gooddaddy het volgende:
als je wacht tot de deurwaarder aan de deur komt, dan valt je wel wat te verwijten. Namelijk dat je geen contact hebt opgenomen met het incassobureau om een vergissing recht te zetten. Jij weet nu dat er iets fout is gegaan, het incassobureau niet. zij zullen dus kosten blijven maken totdat de deurwaarder aan deur komt. Deze kosten zijn jou dus wel aan te rekenen.
Ofterwijl: Doe niet zo eigenwijs en bel het incassobureau even. Kost je 10 minuten werk, maar scheelt je later een hoop moeite. En tevens kan het incassobureau dit geval aflsuiten en weer met echte zaken doorgaan.
Dat weten hun toch nietquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:08 schreef gooddaddy het volgende:
Klopt, maar dat heb je dus wel gedaan, waardoor je nu weet dat er waarschijnlijk over een tijdje een deurwaarder voor de deur staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |