Zonder hoofd had knapper geweest.quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:21 schreef niels0 het volgende:
Paar jaar geleden waren ze veevoer aan het lossen het schip voor ons. Nooit zoveel vliegen meegemaakt. Van die plakkaarten, er paste er geen eentje meer op.
Collega zo'n racket gekocht. Ik heb het gezien. Ging er 1 opzitten, vonk, weg poot, toch blijven leven en gewoon vliegen. Ze zijn wel hardcore, dat moet je ze nageven.
Vorige week nog. Uit de diepvries.quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:26 schreef Karig_Hutje het volgende:
[..]
Heb je wel eens vissticks gevangen?
Ja vanzelf. Logisch.quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:29 schreef niels0 het volgende:
Vanaf platforms mogen we niet vissen ivm kwijtrakende lijnen waarin duikers in de problemen kunnen komen. Vanaf schepen doen we het wel.
Stiekum wordt het wel gedaan. Zo'n pijpleiding is warm. Er zit veel vis. Ik heb het wel gedaan. Je hebt niet eens aas nodig. Het glimmen van het haakje is voldoende. Binnen de minuut beet. Makreel meestal. We vissen uit de pols, gewoon een lijntje laten zakken.quote:
Vaak in een grijs gebied. Kijk, als je een beetje verstandig bent ga je vissen met de stroom mee, zodat kwijtgeraakte lijnen niet verstrikt raken in de jacket. Gewoon gezond verstand is dat.quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:35 schreef Karig_Hutje het volgende:
Dus ook daar worden veiligheids voorschriften overtreden. Wat zijn mensen ook domme wezens he.
Ik vind dat je te zwart-wit denkt. Als wij ons op zee 100% aan de regels gaan houden kun je beter stoppen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:41 schreef Karig_Hutje het volgende:
Regels zijn er om te handhaven. Als iedereen die maar in zijn eigen grijze gebiedje gaat overtreden is het einde zoek. Als dat goed gaat zal de grens steeds verder gaan liggen. Een mens is een dier van uiterste en zal verder op zoek gaan als de spanning er af is.
Ok. Feit blijft dat er dagelijks (zware) ongelukken gebeuren omdat opgestelde regels moet willig worden overtreden. Al dan niet in belang van de productie/geld en met medeweten van eventueel. Ook in de bedrijfstak waarin ik altijd heb gewerkt zag ik dat gebeuren en in andere daaromheen ook.quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:47 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik vind dat je te zwart-wit denkt. Als wij ons op zee 100% aan de regels gaan houden kun je beter stoppen.
We nemen aanvaardbare risico's. Een hoge integriteit pijpleiding beveiligingssysteem (SIL3) garandeert niets. Er blijft een risico bestaan.
Na de ramp met de Piper-Alpha is de mijnbouwwet op de schop genomen.
De staatstoezicht op de mijnen is een onderdeel van het ministerie van economische zaken. Je krijgt dus heel makkelijk belangenverstrengeling. Produktie wint het altijd van veiligheid, ookal zeggen ze van niet.
Ik ben het wel met je eens dat we er alles aan moeten doen om zo veilig mogelijk te werken.
Paar maanden geleden een waterstofplant opgestart. Dat was pas link. Nieuwgebouwd en vol met lekkages. In 2 weken tijd 3 keer brand gehad.quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:54 schreef Karig_Hutje het volgende:
[..]
Ok. Feit blijft dat er dagelijks (zware) ongelukken gebeuren omdat opgestelde regels moet willig worden overtreden. Al dan niet in belang van de productie/geld en met medeweten van eventueel. Ook in de bedrijfstak waarin ik altijd heb gewerkt zag ik dat gebeuren en in andere daaromheen ook.
Hij kwam net weer voorbijvliegen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:00 schreef pokkerdepok het volgende:
ik dacht dat het over een vlieg ging, gaat het gewoon over vissen.
stom.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |