abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_143038586
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kom op zeg, ik wees niet naar de Indianen..
Ja, mogelijke theorieën dus.
  maandag 4 augustus 2014 @ 00:42:45 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143038604
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:42 schreef SAJ het volgende:

[..]

Ja, mogelijke theorieën dus.
Nee, schuld afschuiven
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143038725
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:40 schreef SAJ het volgende:

[..]

Ja, de waarschijnlijkheid van die scenario's wijzigt compleet als het idd eind van de dag is geweest dat alarmnummer is gebeld.
Ik denk haast dat het einde dag geweest moet zijn.
Als het echt al een uur na de foto op de top geweest zou zijn zou er dus plotseling iets gebeurd moeten zijn waardoor er paniek is en ze dus meteen 911/112 gingen bellen.

Echter, als de informatie in de media van vandaag klopt dan zouden ze de dagen erna dus ook nog noodoproepen hebben gedaan. Meest logische verklaring zou dan zijn dat er niet zozeer acute (levensbedreigende) nood was één uur na het maken van de foto maar dat ze tegen het einde van de dag het besef kregen dat ze de weg niet meer terug konden vinden en dus zouden moeten overnachten in de jungle. Toen noodoproep gedaan. Niet gelukt. Vervolgens de dagen erna nog enkele/diverse keren geprobeerd.
  maandag 4 augustus 2014 @ 00:49:21 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143038786
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:47 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ik denk haast dat het einde dag geweest moet zijn.
Als het echt al een uur na de foto op de top geweest zou zijn zou er dus plotseling iets gebeurd moeten zijn waardoor er paniek is en ze dus meteen 911/112 gingen bellen.

Echter, als de informatie in de media van vandaag klopt dan zouden ze de dagen erna dus ook nog noodoproepen hebben gedaan. Meest logische verklaring zou dan zijn dat er niet zozeer acute (levensbedreigende) nood was één uur na het maken van de foto maar dat ze tegen het einde van de dag het besef kregen dat ze de weg niet meer terug konden vinden en dus zouden moeten overnachten in de jungle. Toen noodoproep gedaan. Niet gelukt. Vervolgens de dagen erna nog enkele/diverse keren geprobeerd.
Eens
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 00:50:08 #80
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143038806
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mwah, lijkt me veel teveel kunstjes uithalen en onmogelijke of ononderbouwde hypotheses over 90 foto's maken door kortsluiting in 3 uur te kunnen goedpraten.

Maar waarom denk je dan dat de meiden NIET die foto's hebben gemaakt?
Of liever gezegd: waarom zouden ze al op 5 april (en waarom die dag, vanwege de regens?) zijn omgekomen?

Daar "moet" (het blijft allemaal zolderspeculatie, ik val je niet aan, wil het gewoon weten) je dan wel een argument voor hebben?
We hebben in de afgelopen vier maanden allerlei puzzelstukjes verzameld. Hieruit zijn hypothetische scenario's ontstaan, waarvan een verdwaling de meest waarschijnlijke lijkt, en het vermoeden dat ze nog enkele dagen geleefd hebben na 1 april. Dat kan ook best tot 8 april zijn geweest, hoewel weinigen hier dachten dat ze het zo lang vol zouden kunnen houden in de jungle.

Enfin, er zijn vandaag wat nieuwe gegevens over de foto's naar buiten gekomen. Naar mijn mening zijn die echter helemaal niet strijdig met wat we al eerder wisten (in tegenstelling tot de opvatting van de heer Kremers). 90 donkere foto's binnen 3 uur is vreemd, maar wijst niet op een misdrijf, en bewijst m.i. ook niet dat ze op 8 april nog leefden, hoewel het zou kunnen. Dus: datum van overlijden nog steeds onbekend, ergens tussen 2 en 8 april, misschien ook niet gelijktijdig.

Wat wel strijdig is met de tot dusver bekende feiten, is de tijdlijn. Dat moet opgehelderd worden. Als ze bijvoorbeeld 4 uur éérder een taxi genomen hebben, dan moet dat te achterhalen zijn.
pi_143038858
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

We hebben in de afgelopen vier maanden allerlei puzzelstukjes verzameld. Hieruit zijn hypothetische scenario's ontstaan, waarvan een verdwaling de meest waarschijnlijke lijkt, en het vermoeden dat ze nog enkele dagen geleefd hebben na 1 april. Dat kan ook best tot 8 april zijn geweest, hoewel weinigen hier dachten dat ze het zo lang vol zouden kunnen houden in de jungle.

Enfin, er zijn vandaag wat nieuwe gegevens over de foto's naar buiten gekomen. Naar mijn mening zijn die echter helemaal niet strijdig met wat we al eerder wisten (in tegenstelling tot de opvatting van de heer Kremers). 90 donkere foto's binnen 3 uur is vreemd, maar wijst niet op een misdrijf, en bewijst m.i. ook niet dar ze op 8 april nog leefden, hoewel het zou kunnen. Dus: datum van overlijden nog steeds onbekend, ergens tussen 2 en 8 april, misschien ook niet gelijktijdig.

Wat wel strijdig is met de tot dusver bekende feiten, is de tijdlijn. Dat moet opgehelderd worden. Als ze bijvoorbeeld 4 uur éérder een taxi genomen hebben, dan moet dat te achterhalen zijn.
In theorie kan datum van overlijden ook na 8 april zijn.
pi_143038874
Familie Kremers: beloning voor inwoners Panamees dorp - RTV Utrecht - 04-08
AMERSFOORT - De inwoners van het Panamese dorp, waar voor het eerst spullen van Kris en Lisanne gevonden zijn, krijgen een beloning. Dat vertelden Kris' ouders tijdens een speciale persconferentie in Panama, het land waar de twee Amersfoortse meiden begin april verdwenen. De ouders zijn nu in Zuid-Amerika om zelf uit te zoeken wat er met de jonge vrouwen is gebeurd.

Het is nog onbekend wat het cadeau voor de inwoners van Alta Romero precies inhoudt. De familie gaat daarom deze week naar het dorp om na te gaan wat de beste beloning is, zegt woordvoerder Nikki van Passel. Ze benadrukt dat de inwoners niet de volledige 30.000 euro tipgeld krijgen, die de familie eerder had uitgeloofd aan diegene die de meiden levend terug zou vinden. Diverse Panamese media berichten daarover.

BOTRESTEN
Diezelfden kranten meldden dit weekend ook dat er Panama opnieuw botresten zijn gevonden, die vermoedelijk van Kris en Lisanne afkomstig zijn. De ouders van Kris zijn not-amused dat de autoriteiten hen dat niet zélf verteld hebben.

Kris' ouders geven de moed nog niet op om te achterhalen wat er met hun dochter en met Lisanne gebeurd is. Ze hebben de afgelopen dagen de wandeling gereconstrueerd, die de meiden net voor hun verdwijning hebben gelopen. Ze geloven nog steeds dat de twee zomaar zijn verdwaald.

HERDENKINGSDIENST
Het is nog onbekend hoe lang de ouders van Kris' in Panama blijven. Ze voelen zich tijdens hun verblijf in ieder geval gesteund door de inwoners van Boquete, het dorp waar de meiden verbleven. Zondag was er zelfs een speciale herdenkingsdienst, zegt woordvoerder Nikki

De ouders van Lisanne steunen de zoektocht van de familie Kramers, maar ze hebben besloten om in alle rust van de zijlijn toe te kijken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 00:54:22 #83
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143038912
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:52 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

In theorie kan datum van overlijden ook na 8 april zijn.
Je hebt gelijk, in theorie is dat mogelijk.
pi_143038949
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]


Enfin, er zijn vandaag wat nieuwe gegevens over de foto's naar buiten gekomen. Naar mijn mening zijn die echter helemaal niet strijdig met wat we al eerder wisten (in tegenstelling tot de opvatting van de heer Kremers). 90 donkere foto's binnen 3 uur is vreemd, maar wijst niet op een misdrijf, en bewijst m.i. ook niet dar ze op 8 april nog leefden, hoewel het zou kunnen. Dus: datum van overlijden nog steeds onbekend, ergens tussen 2 en 8 april, misschien ook niet gelijktijdig.
Wil je een opsomming van die nieuwe feiten geven? ( Door het topic lezen is door alle bagger gewoon niet meer te doen).
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_143038980
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

We hebben in de afgelopen vier maanden allerlei puzzelstukjes verzameld. Hieruit zijn hypothetische scenario's ontstaan, waarvan een verdwaling de meest waarschijnlijke lijkt, en het vermoeden dat ze nog enkele dagen geleefd hebben na 1 april. Dat kan ook best tot 8 april zijn geweest, hoewel weinigen hier dachten dat ze het zo lang vol zouden kunnen houden in de jungle.

Enfin, er zijn vandaag wat nieuwe gegevens over de foto's naar buiten gekomen. Naar mijn mening zijn die echter helemaal niet strijdig met wat we al eerder wisten (in tegenstelling tot de opvatting van de heer Kremers). 90 donkere foto's binnen 3 uur is vreemd, maar wijst niet op een misdrijf, en bewijst m.i. ook niet dar ze op 8 april nog leefden, hoewel het zou kunnen. Dus: datum van overlijden nog steeds onbekend, ergens tussen 2 en 8 april, misschien ook niet gelijktijdig.

Wat wel strijdig is met de tot dusver bekende feiten, is de tijdlijn. Dat moet opgehelderd worden. Als ze bijvoorbeeld 4 uur éérder een taxi genomen hebben, dan moet dat te achterhalen zijn.
In landen als Panama gaat alles niet zo netjes dat taxiritjes worden bijgehouden. Kijk ook eens naar deze foto. Welke amateur haalt er een geheugenkaart op die plaats uit de camera en legt alle eigendommen met mogelijk bewijsmateriaal in zo'n vuile omgeving?
Het onderzoek moet met een flinke korrel zout genomen worden.
  maandag 4 augustus 2014 @ 00:57:35 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143038998
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:52 schreef El_Matador het volgende:
Familie Kremers: beloning voor inwoners Panamees dorp - RTV Utrecht - 04-08
AMERSFOORT - De inwoners van het Panamese dorp, waar voor het eerst spullen van Kris en Lisanne gevonden zijn, krijgen een beloning. Dat vertelden Kris' ouders tijdens een speciale persconferentie in Panama, het land waar de twee Amersfoortse meiden begin april verdwenen. De ouders zijn nu in Zuid-Amerika om zelf uit te zoeken wat er met de jonge vrouwen is gebeurd.

Het is nog onbekend wat het cadeau voor de inwoners van Alta Romero precies inhoudt. De familie gaat daarom deze week naar het dorp om na te gaan wat de beste beloning is, zegt woordvoerder Nikki van Passel. Ze benadrukt dat de inwoners niet de volledige 30.000 euro tipgeld krijgen, die de familie eerder had uitgeloofd aan diegene die de meiden levend terug zou vinden. Diverse Panamese media berichten daarover.

BOTRESTEN
Diezelfden kranten meldden dit weekend ook dat er Panama opnieuw botresten zijn gevonden, die vermoedelijk van Kris en Lisanne afkomstig zijn. De ouders van Kris zijn not-amused dat de autoriteiten hen dat niet zélf verteld hebben.

Kris' ouders geven de moed nog niet op om te achterhalen wat er met hun dochter en met Lisanne gebeurd is. Ze hebben de afgelopen dagen de wandeling gereconstrueerd, die de meiden net voor hun verdwijning hebben gelopen. Ze geloven nog steeds dat de twee zomaar zijn verdwaald.

HERDENKINGSDIENST
Het is nog onbekend hoe lang de ouders van Kris' in Panama blijven. Ze voelen zich tijdens hun verblijf in ieder geval gesteund door de inwoners van Boquete, het dorp waar de meiden verbleven. Zondag was er zelfs een speciale herdenkingsdienst, zegt woordvoerder Nikki

De ouders van Lisanne steunen de zoektocht van de familie Kramers, maar ze hebben besloten om in alle rust van de zijlijn toe te kijken.

En dat zeggen ze in Boquete?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 00:58:06 #87
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143039011
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:52 schreef El_Matador het volgende:
Familie Kremers: beloning voor inwoners Panamees dorp - RTV Utrecht - 04-08
[..]
Ze geloven nog steeds dat de twee zomaar zijn verdwaald.
[..]

Juist niet...
  maandag 4 augustus 2014 @ 00:58:33 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143039028
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:55 schreef eight het volgende:

[..]

Wil je een opsomming van die nieuwe feiten geven? ( Door het topic lezen is door alle bagger gewoon niet meer te doen).
Hier en elders dat ook al minstens 3x voorgesteld
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143039030
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:47 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ik denk haast dat het einde dag geweest moet zijn.
Als het echt al een uur na de foto op de top geweest zou zijn zou er dus plotseling iets gebeurd moeten zijn waardoor er paniek is en ze dus meteen 911/112 gingen bellen.

Echter, als de informatie in de media van vandaag klopt dan zouden ze de dagen erna dus ook nog noodoproepen hebben gedaan. Meest logische verklaring zou dan zijn dat er niet zozeer acute (levensbedreigende) nood was één uur na het maken van de foto maar dat ze tegen het einde van de dag het besef kregen dat ze de weg niet meer terug konden vinden en dus zouden moeten overnachten in de jungle. Toen noodoproep gedaan. Niet gelukt. Vervolgens de dagen erna nog enkele/diverse keren geprobeerd.
Ik herhaal mezelf, maar zoveel maakt die tijd toch niet uit? Als ze al een uur verkeer zijn gelopen (en speculatie: een van de twee is gewond) kan je al aardig in paniek zijn, toch? Ik weet niet hoe eenvoudig omdraaien en teruglopen is. Als ik dat hier in een bos doe en een splitsing tegenkom vraag ik me soms al af "kwam ik nu uit 't rechter- of het linkerpad?"
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_143039074
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hier en elders dat ook al minstens 3x voorgesteld
Ok en nu?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 4 augustus 2014 @ 01:01:38 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143039113
quote:
15s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:00 schreef eight het volgende:

[..]

Ok en nu?
En nu gaat dat niet gebeuren tenzij jij het doet
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143039163
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hier en elders dat ook al minstens 3x voorgesteld
Doe dan ook eens wat constructiefs en begin daarmee, in plaats van mensen beschuldigen van van alles en nog wat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143039201
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En nu gaat dat niet gebeuren tenzij jij het doet
Als ik die feiten zou weten dan zou ik er toch niet om vragen?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 4 augustus 2014 @ 01:04:27 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143039205
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Doe dan ook eens wat constructiefs en begin daarmee, in plaats van mensen beschuldigen van van alles en nog wat.
Terecht beschuldigen :W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 01:05:01 #95
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143039219
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

We hebben in de afgelopen vier maanden allerlei puzzelstukjes verzameld. Hieruit zijn hypothetische scenario's ontstaan, waarvan een verdwaling de meest waarschijnlijke lijkt, en het vermoeden dat ze nog enkele dagen geleefd hebben na 1 april. Dat kan ook best tot 8 april zijn geweest, hoewel weinigen hier dachten dat ze het zo lang vol zouden kunnen houden in de jungle.

Enfin, er zijn vandaag wat nieuwe gegevens over de foto's naar buiten gekomen. Naar mijn mening zijn die echter helemaal niet strijdig met wat we al eerder wisten (in tegenstelling tot de opvatting van de heer Kremers). 90 donkere foto's binnen 3 uur is vreemd, maar wijst niet op een misdrijf, en bewijst m.i. ook niet dat ze op 8 april nog leefden, hoewel het zou kunnen. Dus: datum van overlijden nog steeds onbekend, ergens tussen 2 en 8 april, misschien ook niet gelijktijdig.

Wat wel strijdig is met de tot dusver bekende feiten, is de tijdlijn. Dat moet opgehelderd worden. Als ze bijvoorbeeld 4 uur éérder een taxi genomen hebben, dan moet dat te achterhalen zijn.
Ja, wat die tijdlijn van 1 april betreft moeten we terug naar de tekentafel. Daar klopt niets meer van.
Maar eerst de nieuwe feiten helemaal helder zien te krijgen ;)
  maandag 4 augustus 2014 @ 01:05:14 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143039225
quote:
3s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:04 schreef eight het volgende:

[..]

Als ik die feiten zou weten dan zou ik er toch niet om vragen?
Dan lees je je in.. Wat denk je dat wij doen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 01:05:45 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143039246
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:05 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, wat die tijdlijn van 1 april betreft moeten we terug naar de tekentafel. Daar klopt niets meer van.
Maar eerst de nieuwe feiten helemaal helder zien te krijgen ;)
Precies
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143039289
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Terecht beschuldigen :W
Whatever.

Jij VRAAGT (en met je ongeduld ook nog eens meerdere malen) constant aan anderen werk te leveren. Zelf wil je een overzichtje met nieuwe feiten.

Ik zou zeggen; begin er eens mee. Ik geloof niet dat je mij kan beschuldigen van de arme FOK!kers die geen Spaans spreken niet te helpen hier. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143039295
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goed verhaal. :)

Vragen (geen kritiek):

- hoe komt het spijkerbroekje van Kris bij de 2e kabelbrug terecht en haar heupbot ongeveer 3.5 km (langs de rivier, op Google Earth) verder stroomafwaarts terecht?
- het was/werd vermoedelijk donker toen ze gingen bellen. Waarom (in jouw scenario) zijn ze niet op die plek gebleven en de volgende ochtend met daglicht dezelfde weg teruggelopen?
- Hmm, ja, wat betreft het spijkerbroekje heb ik me er eerlijk gezegd ook nog niet heel erg in verdiept.
Ik begrijp dat het broekje nog dichtgeknoopt/geritst was? Het enige dat ik kan bedenken, is dat ze het broekje heeft uitgetrokken. Waarom zou ze dat doen? Misschien hebben ze iets van water gevonden en zijn ze daar door heen gegaan. Broekje werd nat, vervolgens uitgetrokken om 'netjes' te laten drogen? Maar het water stond laag volgens mij, dus dat zou dan niet kunnen.
Kan zo'n spijkerbroekje gaan irriteren? Dat ze'm daarom uittrok en dus heeft weggelegd. Vervolgens, dus zo zwak/uitgehongerd en gestorven dat het lichaam is aangevreten na een paar dagen en stukken van het lichaam zijn meegenomen door een dier? Heupbot is een aantal km verderop terecht gekomen door slepen van een dier + rivier meegenomen? (het is toen gaan regenen toch)
Ik kan het niet goed plaatsen in elk geval. Blijft interessant om er over na te denken, dat wel.

- Ik kan me best voorstellen dat je met zn 2en denkt, kom laten we een stukje doorlopen, even kijken en dan terug, maar dat stukje werd helaas een behoorlijk stuk...het werd gauw donker en ze hebben op dat moment gebeld. Omdat het zo donker was zijn ze op de plek gebleven en de volgende ochtend wisten ze niet meer welke kant ze op moesten. Misschien hebben ze toch nog een dag gewacht, maar ik denk dat je eerste ingeving is 'we moeten zien te blijven leven', dus wat ga je dan doen (denk ik) ? Opzoek naar iets eetbaars en dan dus maar de gok nemen dat je iets eetbaars vindt maar ook nog meer in de problemen raakt. Of één van hen is gaan zoeken en hoorde de ander gillen en is toen de ander gaan zoeken..
~The present is all there is~
pi_143039302
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dan lees je je in.. Wat denk je dat wij doen?
Vooral veel baggeren.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')