abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143032737
Welk type en dikte brandwerend materiaal moet er gebruikt worden voor het maken van een koof voor een dubbelwandig rookkanaal ?
het gaat om een kanaal naast een houtskeletwand, dus ik houd al rekening met een kleine luchtspouw tussen het hout en het brandwerend materiaal

Voor de koof van de kachel beneden is 15 mm promatect gebruikt, maar dit materiaal is er in vele soorten (en prijzen) :
http://www.promat.nl/plaatmaterialen.asp
pi_143033369
Er staat mij iets bij van Promatect-H

Evengoed, koop gewoon een dubbelwandig rookkanaal van Isoduct, lijkt duurder, maar dan heb je al die omkokering niet nodig.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_143033541
dubbelwandig geisoleerde kanaal staat al. het gaat om het feit dat ik tegen een houtskeletwand aan zit.
type H is de duurste, dus zal misschien ook wel de beste zijn...of is dat naief ;-)
pi_143033980
Veel van die Promatec soorten zijn bedoeld om de vloeren/liggers/H-profielen te bekleden; die lijken me aan de slappe kant voor een koof. Kan je niet gewoon doorzetten met het materiaal dat je beneden ook al hebt?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  PR/Manusje van alles maandag 4 augustus 2014 @ 00:12:16 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_143037629
Fermacel.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_143078306
welk type en dikte fermacell stel je voor?
pi_143079326
Volgens mij moet dit staan in de handleiding /specificaties van het merk rookkanaal dat je gekocht hebt. In het bouwbesluit oid staat dit niet. Zoals al gezegd is in dit topic heb je bij isoduct niks nodig bij andere moet weer 10 centimeter ruimte zitten tussen het kanaal en de brandwerende plaat... Kijk dus in de handleiding
pi_143105585
quote:
12s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:41 schreef magicseller het volgende:
dubbelwandig geisoleerde kanaal staat al. het gaat om het feit dat ik tegen een houtskeletwand aan zit.
type H is de duurste, dus zal misschien ook wel de beste zijn...of is dat naief ;-)
Dubbelwandig rookkanaal van het merk Isoduct bedoelde ik. Als er al wat anders staat, ben je te laat en heb je geen andere keuze dan de boel brandvrij te omkokeren.

Dure hobby & arbeidsintensief.

Evengoed blijf ik bij Promatect-H, omdat mij dat toen ook 'voorgeschreven' werd toen ik ging informeren voor een rookkanaal.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')