abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 3 augustus 2014 @ 14:37:17 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_143015968
De kleine Riley Fox was aan het spelen in de tuin van de buren toen hij werd aangevallen door een hond. De pitbull verwondde de 4-jarige jongen onder zijn linkeroog en beet een gat in zijn linkerwang. Riley overleefde de aanval. Zijn ouders geven nu de foto's van hun gehavende zoon vrij en roepen daarbij op tot meer bewustzijn en controle als het gaat om het samenzijn van bepaalde hondenrassen en kinderen.

Als de hond Riley een paar centimeter lager had gebeten, zou hij zijn keel hebben weggerukt
Nogmaals Tony Het was warm op die bewuste dag in Widnes, Cheshire. De deuren van de huizen stonden open en de buren zaten bij elkaar in de tuinen. Riley's moeder Sam (22) zat bij een buurvrouw thee te drinken. Haar zoontje was met vijf vriendjes aan het spelen in een tuin van een andere buur. En toen was daar Mac, een bruine pitbull met ook iets van een Rhodesische pronkrug in zich.

Volgens de Mirror zou de hond bevangen zijn door de hitte toen hij op Riley afstormde. Hij klemde zijn kaken om het hoofd van de kleuter en gaf er een flinke slinger aan. 'Opeens was een hoop geschreeuw te horen', vertelt vader Tony (29) aan de Britse krant. 'De hond had zich vastgebeten in het hoofd van Riley en schudde hem heen en weer. Riley zat onder het bloed toen een van de buren de hond van hem aftrok. Met handdoeken werd zijn hoofd gedept. Ze waren doorweekt.'

Tony hoorde het verhaal van een omstander. Hij was aan het werk toen het vreselijke incident plaatsvond. Toen hij ervan hoorde, reed hij snel naar huis. Wat hij daar aantrof was verschrikkelijk. 'Zijn wang hing los aan zijn gezicht, en bij zijn oog en lippen zaten diepe sneden. Hij was bijna een oog kwijtgeraakt.'

Het duurde 25 minuten voordat een ambulance arriveerde. Riley werd daarna naar een kinderziekenhuis in Liverpool gebracht en geopereerd. Tijdens de operatie werd nog een stuk tand van de pitbull in zijn gezicht aangetroffen.

Het jongetje is nu aan de beterende hand. 'Hij houdt zich goed', zegt Tony. 'Al maakt hij zich nu druk om hoe hij eruit ziet. Volgende maand moet hij namelijk voor het eerst naar school.'

Riley's ouders hopen dat hun zoon, die opgroeide met de Duitse herder van zijn opa, geen trauma of angst voor honden aan het incident overhoudt. De eigenaar van pitbull Mac heeft inmiddels zijn excuses aangeboden. 'Het was een bekende die zijn hond nooit los liet lopen als er kinderen aan het spelen waren. Nu was hij aan het werk en lette niet op. Hij had de hond nooit los mogen laten.'

Tony en Samm hebben de Mirror toestemming gegeven de foto's van hun gehavende zoon te publiceren. Ze hopen op meer bewustzijn en duidelijker regelgeving over bepaalde hondenrassen in de buurt van kinderen. Tony: 'Er zou een lijst moeten komen van dit soort honden, dat niet in de buurt mag komen van kinderen. En dat zou streng gecontroleerd moeten worden. Als de hond Riley een paar centimeter lager had gebeten, zou hij zijn keel hebben weggerukt.'

De politie van Cheshire meldt de Britse krant het incident in onderzoek te hebben.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)Britse-kleuter.dhtml

Doet ie anders nooit. :{

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_143016044
Het tokkiehondje bij uitstek
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_143016056
Zal wel weer aan dat kind gelegen hebben. Een hond bijt niet zomaar. Ook een pitbull niet.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Trouwste user 2022 zondag 3 augustus 2014 @ 14:43:00 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_143016116
quote:
7s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:40 schreef Geralt het volgende:
Zal wel weer aan dat kind gelegen hebben. Een hond bijt niet zomaar. Ook een pitbull niet.
Lassie zou zoiets nooit hebben gedaan idd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_143016146
Het zal een keer geen pitbull zijn. "Ja, maar het is een scheetje hoor!"...

Honden zijn sowieso niet te vertrouwen, maar dit soort spul helemaal niet. Vaak slechte bazen, doorgefokt, etc.
pi_143016255
Om die reden ben ik voor een verbod op pitbulls. Natuurlijk ligt het grotendeels aan de eigenaar. Doch is het eens bewezen dat de risico's op een impulsieve aanval is bij sommige hondenrassen groter zijn.

Net als dat negers en militaire mogelijkheden niet samengaan, gaan kinderen en pitbulls ook niet samen.
  † In Memoriam † zondag 3 augustus 2014 @ 14:48:19 #7
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_143016264
quote:
Nee dat klopt, het zijn de baasjes die de hond zo maken. Een hond wordt niet vals/agressief geboren!!
Honden die kinderen bijten: niet te vertrouwen-->death penalty-->kliko :Y

Grt, een hondenliefhebber
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_143016302
Pitbulls, afschieten..allemaal :r
pi_143016372
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:49 schreef kurk_droog het volgende:
Doe normaal man. Beter alle kinderen afschieten.
pi_143016396
quote:
Dat is echt onzin. Je moet een hond nooit alleen bij kinderen laten.
Het heeft met rangorde te maken.
pi_143016413
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:49 schreef kurk_droog het volgende:
Nee hoor, maar ze moeten ook niet buiten komen. Mensen die per se zo'n vechthond willen hebben gaan hun gang maar, bouw maar een flinke kooi in je tuin of zo.

Als je een brilkaaiman hebt neem je die ook niet mee naar buiten.
pi_143016426
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:54 schreef Antaris het volgende:

[..]

Dat is echt onzin. Je moet een hond nooit alleen bij kinderen laten.
Het heeft met rangorde te maken.
Die hond treft geen blaam. De eigenaar treft blaam. Het is onzin om dan maar alle pitbulls af te slachten. Net zoals het onzin is om alle kinderen af te slachten.
  zondag 3 augustus 2014 @ 14:56:13 #13
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_143016439
Sowieso zijn een aantal hondenrassen veel te ver door gefokt en ongezond. Niet dat ze daar noodzakelijk gevaarlijk van worden, maar die rashonden hebben meestal allerlei gezondheidskwalen. Het zou goed zijn als die obsessie voor rashonden een paar generaties de vrieskist in gaat en men gewoon weer gaat werken aan gezonde beesten.

Het is gewoon godverdomme zielig voor die beesten. :N

http://dogbehaviorscience(...)f-breed-improvement/
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_143016454
quote:
3s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die hond treft geen schuld. De eigenaar treft schuld. Het is onzin om dan maar alle pitbulls af te slachten. Net zoals het onzin is om alle kinderen af te slachten.
Het is een ras dat onder andere gefokt is op agressie, dus het is niet zo gek dat zo'n dier doet zoals hij is.

En nogmaals: prima hoor, maar met zo'n hobby mag je natuurlijk geen anderen lastigvallen.
  zondag 3 augustus 2014 @ 14:57:12 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_143016459
sorry, niet netjes
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 3 augustus 2014 @ 14:57:21 #16
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_143016465
quote:
3s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die hond treft geen blaam. De eigenaar treft blaam. Het is onzin om dan maar alle pitbulls af te slachten. Net zoals het onzin is om alle kinderen af te slachten.
Alles gewoon afslachten...zal vast wel een oplossing zijn voor iets. 8-)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_143016496
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:37 schreef tong80 het volgende:
Het duurde 25 minuten voordat een ambulance arriveerde.
Wat?! :')
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  zondag 3 augustus 2014 @ 15:00:20 #18
76108 bluuf
Powershell fan
pi_143016532
Hoe goed/lief/betrouwbaar een hond ook kan zijn, het blijft een dier. Een hond met oorontsteking kan ook ineens doordraaien zonder dat er enige aanleiding voor leek te zijn.
En ik weet dat poedels en labradors voor meer hondenbeten zorgen als pitbulls, rottweilers etc, echter is de schade die een poedel aan kan richten toch altijd een stuk kleiner als wat een pitbull kan doen.

Daar zit voor mij ook het gevaar in, mocht ik ooit weer een hond nemen (met 3 kinderen in de leeftijd van 1-4 lijkt mij dit niet echt handig momenteel) dan ga ik toch liever voor een wat kleiner ras (nee, geen chihuahua want die zijn vaak ook zo vals als de neten) zoals een spaniël oid.
pi_143016557
Tja je kiest ergens voor en dan ben jij verantwoordelijk, die baas had veel beter op zijn hond moeten letten en anders in een kennel moeten doen.
Daarbij lijkt het gewoon een trend om alles maar lekker met elkaar te kruizen, je ziet de mafste kruisingen maar ook kruisingen waarvan je nooit weet welke eigenschappen vererven en het zijn niet altijd de beste eigenschappen die ze doorgeven.
  Trouwste user 2022 zondag 3 augustus 2014 @ 15:03:24 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_143016597
De hond in het plaatje is trouwens de daadwerkelijke dader.

pi_143016625
quote:
De eigenaar van pitbull Mac heeft inmiddels zijn excuses aangeboden. 'Het was een bekende die zijn hond nooit los liet lopen als er kinderen aan het spelen waren. Nu was hij aan het werk en lette niet op. Hij had de hond nooit los mogen laten.
De hond laten afmaken was m.i. een beter excuus geweest.
Google is your friend, abuse your friends
  Trouwste user 2022 zondag 3 augustus 2014 @ 15:06:13 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_143016656
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:00 schreef bluuf het volgende:

Daar zit voor mij ook het gevaar in, mocht ik ooit weer een hond nemen (met 3 kinderen in de leeftijd van 1-4 lijkt mij dit niet echt handig momenteel) dan ga ik toch liever voor een wat kleiner ras (nee, geen chihuahua want die zijn vaak ook zo vals als de neten) zoals een spaniël oid.
Jarenlang last gehad van zo'n klein kuthondje. Beet me steeds in m'n enkel. Kefte heel de buurt wakker en was ADHDer.

:P
  Trouwste user 2022 zondag 3 augustus 2014 @ 15:10:43 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_143016752
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:01 schreef LittleLady het volgende:

Daarbij lijkt het gewoon een trend om alles maar lekker met elkaar te kruizen, je ziet de mafste kruisingen maar ook kruisingen waarvan je nooit weet welke eigenschappen vererven en het zijn niet altijd de beste eigenschappen die ze doorgeven.

pi_143016783
Hier janken dat pitbulls slecht zijn en afgemaakt moeten worden terwijl nog steeds de meeste bijtincidenten komen door Golden Retrievers, Labradors, Chihuahua's en al dat soort "gezinshonden". Alleen als een pitbull-achtige bijt dan is dat ook meteen goed (door de bouw van de kaak)
pi_143016811
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:10 schreef tong80 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Laatst stond er nog een nestje 'leuke' kruising pups Bordeaux Dog ( reu ) x Jack Russell ( teef) op marktplaats
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')