http://www.nd.nl/artikele(...)r-rode-kruis-in-gazaquote:Het kabinet heeft nog eens 750 duizend euro overgemaakt aan het Rode Kruis voor hulp aan de bevolking van Gaza. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken en Ontwikkelingssamenwerking zaterdag laten weten. Vorige week werd al een half miljoen euro gestort op een rekening van het Rode Kruis en in mei werd via de Verenigde Naties anderhalf miljoen euro ter beschikking gesteld voor noodhulp in Gaza.
Volgens minister van Ontwikkelingssamenwerking Lilianne Ploumen (PvdA) is hulp hard nodig. “De situatie in Gaza is op veel plaatsen verschrikkelijk. De meeste slachtoffers zijn onschuldige mensen die niets met de strijd te maken hebben, onder wie veel kinderen. Er is gebrek aan alles. Daarom moet er hulp blijven komen.”
De strijd in het zeer dichtbevolkte Gaza woedt in alle hevigheid. De behoefte aan noodhulp wordt door de Palestijnse Rode Halve Maan geschat op 14,5 miljoen dollar. Daarvan is tot nu toe slechts zestien procent bijeengebracht. “Nederland maakt nu -opnieuw- een belangrijk gebaar. Maar ik reken erop dat ook andere landen over de brug komen”, aldus minister Ploumen.
Aan Nederlandse burgers besteden is slechter?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:05 schreef Nintex het volgende:
Ze geven geld aan het Rode Kruis, ik zie niet waar daar mis mee is. Je kunt je geld slechter besteden denk ik dan.
Je kan het in dit geval beter in brand steken ja.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:05 schreef Nintex het volgende:
Ze geven geld aan het Rode Kruis, ik zie niet waar daar mis mee is. Je kunt je geld slechter besteden denk ik dan.
Mjah...ik heb het idee dat die niet echt op ons geld zitten te wachten.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:21 schreef LXIV het volgende:
Ik ben sowieso tegen het geven van geld aan mensen die een ideologie aanhangen die onze vernietiging of die van de Joden wil. Of ze daar nu raketten of medicijnen van kopen.
Beter geven we het geld aan Israël zodat zij hun verdediging nóg beter kunnen organiseren.
Dat zou Hamas inderdaad eens moeten doen.quote:
Dat is net zulke zelfkastijding als de raketbeschietingen van Hamas inderdaad.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:21 schreef LXIV het volgende:
Ik ben sowieso tegen het geven van geld aan mensen die een ideologie aanhangen die onze vernietiging of die van de Joden wil. Of ze daar nu raketten of medicijnen van kopen.
Ben je echt zo naief om te denken dat al dat geld alleen maar naar ''onschuldige'' burgers gaat? Vergeet niet wie de leidende organisatie is in Palestina.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
LOL, TS is een tardy. Kan niet anders als je zo'n schreeuwerige, foute neptitel boven zo'n onschuldig stukje zet.
Even voor de duidelijkheid: Nederland geeft geld aan het Rode Kruis, niet aan Hamas of aan Palestina. Het Rode Kruis geeft dat geld niet aan Hamas, het probeert daarmee gewonden van de strijd te helpen ongeacht afkomst, ras of religie. Als een Israëlische fundamentalistische jood zich bij het Rode Kruis meldt met een serieuze klacht, wordt ook hij geholpen.
Kortom, dit is gewoon geld waarmee mensen geholpen worden. Geen geld om raketten van te kopen.
Menselijkheid? Dus het supporten van mensen die onze mensen willen vermoorden heet tegenwoordig menselijkheid? Daarnaast, de cijfers liegen er niet om, Nederlandse voedselbanken kunnen de vraag niet meer aan. Die 750 000 zou beter daarheen kunnen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Overigens geeft de staat maandelijks miljarden uit om de Nederlandse 'armen' te helpen. Ieder van 'onze' armen heeft een dak boven z'n hoofd, voedsel in z'n maag, kleren om z'n kont en een dokter om hem van z'n kwaaltjes af te helpen. Dan is het helemaal niet zo'n schande als de overheid 0,00275 miljard euro overmaakt om mensen te helpen die niets van dat alles hebben. Dat heet menselijkheid, misschien moet je het eens opzoeken in het woordenboek.
Kinderen? Daar zou de Hamas aan moeten denken, die kinderen gebruikt als menselijk schild. Als Hamas stopt met beschietingen, dan is 't klaar. Sinds Hamas doorgaat, heeft Israel al het recht om elke terrorist dood te maken.quote:
Natuurlijk gaat niet alles naar onafhankelijke burgers. Hulp is nooit 100% effectief en ook het Rode Kruis is ongetwijfeld niet corruptieloos.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ben je echt zo naief om te denken dat al dat geld alleen maar naar ''onschuldige'' burgers gaat? Vergeet niet wie de leidende organisatie is in Palestina.
Overigens zou het bij de voedselbanken net zo goed zijn dat een deel van het geld niet terecht komt. Ook die hebben overhead, personeel en een strijkstok.quote:Menselijkheid? Dus het supporten van mensen die onze mensen willen vermoorden heet tegenwoordig menselijkheid? Daarnaast, de cijfers liegen er niet om, Nederlandse voedselbanken kunnen de vraag niet meer aan. Die 750 000 zou beter daarheen kunnen.
Die burgers willen Europa uiteindelijk kapot hebben. Dat noem ik niet onschuldig. Ze worden geregeerd door een terroristenorganisatie die hen ongetwijfeld zal opleiden om te strijden tegen het westen en israel.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:48 schreef Tchock het volgende:
Natuurlijk gaat niet alles naar onafhankelijke burgers. Hulp is nooit 100% effectief en ook het Rode Kruis is ongetwijfeld niet corruptieloos.
Maakt dat wat uit? Nee. Want een deel komt wel op de goede plek. Bij onschuldige burgers die het nodig hebben om in leven te blijven. Dus is doneren een goede zaak, zelfs al blijft er geld aan de strijkstok hangen.
Inderdaad, maar nog altijd beter dat onze eigen burgers eerst geholpen worden, voordat we anderen kunnen helpen. Daar gaat 't om.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:48 schreef Tchock het volgende:
Overigens zou het bij de voedselbanken net zo goed zijn dat een deel van het geld niet terecht komt. Ook die hebben overhead, personeel en een strijkstok.
Dom gelul. Jij wil die burgers kapot hebben en doet daarom maar net of ze een bedreiging vormen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:53 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Die burgers willen Europa uiteindelijk kapot hebben.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dom gelul. Jij wil die burgers kapot hebben en doet daarom maar net of ze een bedreiging vormen.
Onzin. Niet de hele bevolking van Palestina is moslimextremist. Zelfs voor Israëlische propaganda gaat dat te ver.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:53 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Die burgers willen Europa uiteindelijk kapot hebben. Dat noem ik niet onschuldig. Ze worden geregeerd door een terroristenorganisatie die hen ongetwijfeld zal opleiden om te strijden tegen het westen en israel.
Denk je dat er geen geld wordt besteed aan armoedebestrijding in Nederland? Ik vind dat een rijk en ontwikkeld land ontwikkelings- en noodhulp moet bieden aan mensen die dat nodig hebben. Zoals Nederland dat ook gekregen heeft toen ze het nodig had. Dat wil absoluut niet zeggen dat we Nederlanders niet moeten steunen, maar dat gebeurt dan ook tegelijkertijd.quote:Inderdaad, maar nog altijd beter dat onze eigen burgers eerst geholpen worden, voordat we anderen kunnen helpen. Daar gaat 't om.
Kapot zal ik niet zeggen maar de moslimwereld is zich wel degelijk stilletjes aan het uitbreiden. En veel goeds heb ik daar nog niet van gezien. Ik mis de usp'tjes nogal zeg maar.. Of je moet inleveren van je vrijheden leuk vinden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dom gelul. Jij wil die burgers kapot hebben en doet daarom maar net of ze een bedreiging vormen.
Aan mensen die dat nodig hebben, oftewel, onze eigen bevolking.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:00 schreef Tchock het volgende:
Denk je dat er geen geld wordt besteed aan armoedebestrijding in Nederland? Ik vind dat een rijk en ontwikkeld land ontwikkelings- en noodhulp moet bieden aan mensen die dat nodig hebben. Zoals
Je negeert de rest van mijn post.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Aan mensen die dat nodig hebben, oftewel, onze eigen bevolking.
De meeste Palestijnse burgers willen gewoon wat jij en ik willen; leven in vrijheid en veiligheid. De fundamentalistische anti-westertse denkbeelden die je hebt gezien worden niet breed gedragen onder het volk. Dat is onzinnige, polariserende propaganda.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:59 schreef PizzaMizza het volgende:
Ooit eens Palestijnse burgers zien praten over het westen? Zo niet, hou je mond dan maar.
Ik heb geen moslimhaat. Ik heb zat moslimvrienden en heb niks tegen moslims. 't gaat erom dat ik mijn eigen bevolking niet wil zien lijden terwijl andere volkeren geld van ons krijgen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:00 schreef Tchock het volgende:
Het lijkt er meer op dat je moslimhaat projecteert op onschuldige burgers en die voedselbanken een handig argument zijn.
Dit is echt geniaal. Burgerslachtoffers worden aangehaald als argument om een (burger)oorlog te staken. De reactie? Hoe durven ze die arme, zieke, dode of ontheemde kinderen te misbruiken om ons over te halende strijd te staken!!!1!1!!!!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:47 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Kinderen? Daar zou de Hamas aan moeten denken, die kinderen gebruikt als menselijk schild. Als Hamas stopt met beschietingen, dan is 't klaar. Sinds Hamas doorgaat, heeft Israel al het recht om elke terrorist dood te maken.
Daarnaast, slechts een klein deel van de pro-Palestina mensen geven echt om de vermoorde kinderen. De kinderen worden misbruikt als propagandamiddel, echt te ziek voor woorden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |