abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142971760
Ik ga een beamer kopen, heb er alleen de ballen verstand van :P is DLP het best? Wil er vooral films op kijken en af en toe gamen.
budget is 400 euro dus de optoma h180x en de acer h5380bd lijken mij t meest geschikt (vergelijking)
goede contrastratio en redelijk stil volgens mij.
is er iets dat ik moet weten over beamers? tips, suggesties, alles is welkom.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jungle_Jim op 01-08-2014 22:32:42 ]
Wie dit leest is hek.
pi_142971832
Whut? 40 euro? :')
pi_142971878
400 euro wel duidelijk als je op dat linkje drukt
  Knikkerking zaterdag 2 augustus 2014 @ 07:13:37 #4
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_142982604
Als je een DLP projector gaat kopen zou ik je absoluut aanraden om eerste te checken of je geen last hebt van het zogenaamde "screendoor-effect", zeker bij zo'n goedkope DLP projector!

Als ik jou was zou ik nog een heel klein beetje doorsparen, en dan een 2e hands GOEDE projector kopen ^O^ Heb je veel meer plezier van ;)
pi_142984203
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 07:13 schreef Atmoz het volgende:
Als je een DLP projector gaat kopen zou ik je absoluut aanraden om eerste te checken of je geen last hebt van het zogenaamde "screendoor-effect", zeker bij zo'n goedkope DLP projector!

Als ik jou was zou ik nog een heel klein beetje doorsparen, en dan een 2e hands GOEDE projector kopen ^O^ Heb je veel meer plezier van ;)
is dat hetzelfde als het rainbow effect? :P En wat is een goede projector?
Wie dit leest is hek.
  Knikkerking zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:17:14 #6
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_142985786
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:48 schreef Jungle_Jim het volgende:

is dat hetzelfde als het rainbow effect? :P En wat is een goede projector?
...en die was ik nog vergeten te noemen ;) nóg een nadeel van goedkope DLP's.

Ik zou kijken voor een LCoS projector. Wel een 2e hands, want een goede nieuwe is vrij duur. Kijk eens naar een JVC of een Epson ^O^ (HT-forum, Marktplaats, etc...)
pi_142986005
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 12:17 schreef Atmoz het volgende:

[..]

...en die was ik nog vergeten te noemen ;) nóg een nadeel van goedkope DLP's.

Ik zou kijken voor een LCoS projector. Wel een 2e hands, want een goede nieuwe is vrij duur. Kijk eens naar een JVC of een Epson ^O^ (HT-forum, Marktplaats, etc...)
die zijn wel erg duur, lamp zal ook wel een stuk duurder zijn..
Screen door effect zouden die 2 die ik noem niet moeten hebben, rainbow effect daar zijn de meningen nog over verdeeld. Die acer zou los van de resolutie ongeveer even goed moeten zijn als een projector die 2x zoveel kost. Ik ga ze wel eerst even in het echt bekijken voor ik er een bestel.
Wie dit leest is hek.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:30:06 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142986094
Ik heb een epson tw450 tweedehands gekocht voor 250 euro en daar ga ik altijd op. Prima ding. Geen rare effecten Enzo. Daar zou je eens naar kunnen kijken. Of naar zijn opvolger, de tw550.

Al over een scherm nagedacht?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_142986496
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 12:30 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb een epson tw450 tweedehands gekocht voor 250 euro en daar ga ik altijd op. Prima ding. Geen rare effecten Enzo. Daar zou je eens naar kunnen kijken. Of naar zijn opvolger, de tw550.

Al over een scherm nagedacht?
die hebben wel weer een veel lager contrastratio en minder ansi lumen..
Denk dat ik zelf een scherm ga maken :P
Wie dit leest is hek.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:53:27 #10
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142986596
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 12:49 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

die hebben wel weer een veel lager contrastratio en minder ansi lumen..
Denk dat ik zelf een scherm ga maken :P
Dat zegt niet alles. Die zijn wel 3LCD en dat is wel fijn.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_143143122
optoma h180x besteld, gamen gaat prima _O_ maar tijdens de intro van django werd ik al ziek van het rainbow effect ;( ga daarom maar voor de epson twh-490, 3lcd en met goeie specs, wel iets duurder.
mooi kut trouwens dat je bijna nergens die dingen in actie kunt zien.
Wie dit leest is hek.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:23:14 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_143143464
Das wel naar ja. Die 490 is de opvolger van de opvolger van mijn beamer volgens mij
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_143213746
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:23 schreef Catch22- het volgende:
Das wel naar ja. Die 490 is de opvolger van de opvolger van mijn beamer volgens mij
hoe heb jij je geluid lopen als je t aansluit via hdmi? Er zit wel een in of uitgang voor audio maar ik krijg het geluid alleen maar over de interne speakers van de projector :?
Wie dit leest is hek.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:25:35 #14
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_143214154
Ik heb er een receiver tussen die het geluid afhandelt. Heb namelijk drie apparaten die aan de beamer hangen (ps3, 360 en htpc) en een surround set. De beamer doet waar hij goed in is; beeld afhandelen. De receiver doet het geluid.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_143214328
Hoe heb je die receiver aangesloten aan de projector? Ik probeer boxen aan te sluiten via de audio in of uitgang aan achterkant maar dat heeft geen effect.
Wie dit leest is hek.
pi_143220001
Tis wel n audio out volgens de manual dus vreemd dat het niet werkt. Misschien komt het doordat ik een verlengkabel gebruik die van 2 tulpjes naar een 1 jack gaat...maar dat lijkt me niet logisch :?
Wie dit leest is hek.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:51:29 #17
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_143220144
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:30 schreef Jungle_Jim het volgende:
Hoe heb je die receiver aangesloten aan de projector? Ik probeer boxen aan te sluiten via de audio in of uitgang aan achterkant maar dat heeft geen effect.
Xbox ps3 htpc zitten via hdmi aan de receiver, beamer op de hdmi uitgang van de receiver. Je hebt geen receiver begrijp ik?

Die audio uitgang is voor als je hem via tulp of component aansluit gok ik.

Wat voor apparaten heb je en hoe probeer je ze aan te sluiten ? Via wat voor kabels
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_143220227
Nope, maar dat is toch ook niet per se nodig? Wou gewoon mn versterker erop aansluiten. Heb t nu getest met laptop speakers. 2 tulpjes in de projector naar 1 jack in de speakers
Wie dit leest is hek.
  Knikkerking zaterdag 9 augustus 2014 @ 05:46:38 #19
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_143225373
Volgens mij zit er geen DAC in zo'n beamer die het geluid uit je HDMI signaal kan halen. Dus je zult het anders moeten oplossen.

Even terug naar het begin:
Wat heb je allemaal voor apparatuur, welke kabels, en hoe wil je het aansluiten?

Normaliter werk je -zoals Catch22 al aangeeft- met een receiver. Die regelt alles voor je. Als je geen receiver hebt met HDMI ingang/uitgang, dan zul je het geluid al analoog (of toch digitaal middels optisch of coaxiaal) uit je bron moeten laten komen. Dus met Jack naar tulp stekkertjes werken. Maar blijft daarmee weg van de beamer. Je gaat toch geen geluid uit de speakertjes van de Beamer laten komen...?!
pi_143225789
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 05:46 schreef Atmoz het volgende:
Je gaat toch geen geluid uit de speakertjes van de Beamer laten komen...?!
ja dat is dus het probleem, krijg alleen maar geluid uit de speakers van de beamer. Las dat er ook hdmi kabels zijn waar je tulpjes in kan prikken, dat is denk ik de makkelijkste oplossing.
Wie dit leest is hek.
  Knikkerking zaterdag 9 augustus 2014 @ 09:10:07 #21
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_143226037
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 08:27 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

ja dat is dus het probleem, krijg alleen maar geluid uit de speakers van de beamer. Las dat er ook hdmi kabels zijn waar je tulpjes in kan prikken, dat is denk ik de makkelijkste oplossing.
Oh, dus er komt wel al geluid uit de speakertje v/d beamer... Hmzz, daar had ik even overheen gelezen! En hoe komt dat geluid in de beamer terecht? Heb je alleen de HDMI kabel + stroomkabel erin?

Er bestaan inderdaad van die (breakout) kastjes wat het geluid van HDMI naar rca (tulp) omzetten. Maar eerst nog wat dingen proberen... Dat je al geluid uit die speakertjes hebt is al wat... Misschien kun je in een of ander menu zeggen dat je het geluid naar de audio-out wilt sturen i.p.v. naar de speakertjes....
pi_143226284
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 09:10 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Oh, dus er komt wel al geluid uit de speakertje v/d beamer... Hmzz, daar had ik even overheen gelezen! En hoe komt dat geluid in de beamer terecht? Heb je alleen de HDMI kabel + stroomkabel erin?

Er bestaan inderdaad van die (breakout) kastjes wat het geluid van HDMI naar rca (tulp) omzetten. Maar eerst nog wat dingen proberen... Dat je al geluid uit die speakertjes hebt is al wat... Misschien kun je in een of ander menu zeggen dat je het geluid naar de audio-out wilt sturen i.p.v. naar de speakertjes....
daar had ik al naar gekeken maar kon daar geen opties voor vinden. Misschien dat ik mn laptop wel zo in kan stellen dat ie het geluid via de laptopspeakers laat gaan..heb ik alleen voor mn xbox nog een speciale kabel of receiver nodig.
Wie dit leest is hek.
  Knikkerking zaterdag 9 augustus 2014 @ 10:10:49 #23
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_143226501
Uhmmmm... Die beamer heeft helemaal geen audio output stekkertjes...
Hoe kom je daarbij? :)
pi_143226591
Hij heeft ze wel, staat in de handleiding. Maar dat werkt volgens mij alleen als je iets kijkt via usb.
Wie dit leest is hek.
  Knikkerking zaterdag 9 augustus 2014 @ 10:26:17 #25
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_143226706
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 10:17 schreef Jungle_Jim het volgende:
Hij heeft ze wel, staat in de handleiding. Maar dat werkt volgens mij alleen als je iets kijkt via usb.
Hij heeft geen RCA of Jack audio outputs, dus heb je er niets aan ;)
Via USB wil je niets met je beamer doen.

Gamen en films werkt gewoon via HDMI, dus niets met USB te maken O-)

Dan zul je toch een andere oplossing moeten zoeken. Ben je niet toe aan een leuke receiver? Is toch altijd handig om zo'n ding te hebben... Niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')