Dankjewel! en wat is het verschil in stalen en nylon snaren?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:56 schreef Eyip het volgende:
Akoestisch is mooi om te beginnen. Zou wel een western gitaar kopen omdat de hals van een akoestisch spaans model breder is. Western is de breedte gelijk aan de elektrische gitaar.
http://www.bax-shop.nl/western-gitaar
about a girl, polly, where did you sleep last night met barre akkoord mooi om te beginnen
en tabs leren lezen van bovenstaande nummers
Stalen snaren doen pijn, dus ik zou adviseren om eerst met stalen snaren te beginnen. Wil je later elektrisch spelen dan zijn de snaren sowieso van staal. Maar mocht je rechts schrijven/rukken dan zou ik een rechtshandig gitaar aanschaffen. Mocht je de smaak te pakken hebben, dan heb je ook veel keus. Als ik naar de winkel loop mag ik blij zijn dat ze 1 linkshandige gitaar hebben.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:00 schreef floodz het volgende:
[..]
Dankjewel! en wat is het verschil in stalen en nylon snaren?
Dan zijn zeker goede liedjes om te oefenen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:56 schreef Eyip het volgende:
Akoestisch is mooi om te beginnen. Zou wel een western gitaar kopen omdat de hals van een akoestisch spaans model breder is. Western is de breedte gelijk aan de elektrische gitaar.
http://www.bax-shop.nl/western-gitaar
about a girl, polly, where did you sleep last night met barre akkoord mooi om te beginnen
en tabs leren lezen van bovenstaande nummers
Als ik het goed begrijp rechtshandig is dus met je linkse hand de akoorden maken en met rechtshandig onder bij de kast de snaren aanslaan? of juist andersom?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:48 schreef Antaris het volgende:
[..]
Stalen snaren doen pijn, dus ik zou adviseren om eerst met stalen snaren te beginnen. Wil je later elektrisch spelen dan zijn de snaren sowieso van staal. Maar mocht je rechts schrijven/rukken dan zou ik een rechtshandig gitaar aanschaffen. Mocht je de smaak te pakken hebben, dan heb je ook veel keus. Als ik naar de winkel loop mag ik blij zijn dat ze 1 linkshandige gitaar hebben.
thanks! dan heb ik een rechtshandige gitaar nodig.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:27 schreef Colordeaf het volgende:
Klopt, als je rechts bent is rechts je slaghand. En idd, stalen snaren, in het begin doen die krengen pijn maar zodra de eerste eeltvorming begint kun je blijven spelen plus maakt elektrisch meteen toegankelijk. Alhoewel die snaren sowieso dunner zijn afhankelijk van je stemming natuurlijk.
En veel doorzettingsvermogen. Succes!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:33 schreef floodz het volgende:
[..]
thanks! dan heb ik een rechtshandige gitaar nodig.
dankjewel ik ga mn best doen!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:10 schreef Antaris het volgende:
[..]
En veel doorzettingsvermogen. Succes!
nu heb ik eigenlijk nog een vraag, ik heb wat zitten zoeken op internet en dergelijke, wat is het verschil in fingerpicking, flatpicking en akkoorden (strumming??) en wat is de beste gitaar techniek om te beginnen met leren, ik kom er zelf niet zo goed uitquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:28 schreef Colordeaf het volgende:
En mocht je nog favo nummers willen coveren, op www.ultimate-guitar.com staat een sloot aan tabs.
Ik denk dat je eerst akkoorden moet leren en strummen, en daarna die akkoorden moet picken. Zo heb ik het gedaan althans, maar ik heb nooit echt les gehad. Akkoorden > Akkoorden pickenquote:Op zondag 10 augustus 2014 02:36 schreef floodz het volgende:
[..]
nu heb ik eigenlijk nog een vraag, ik heb wat zitten zoeken op internet en dergelijke, wat is het verschil in fingerpicking, flatpicking en akkoorden (strumming??) en wat is de beste gitaar techniek om te beginnen met leren, ik kom er zelf niet zo goed uitmisschien zoek ik teveel op
Dankjewel!quote:Op zondag 10 augustus 2014 03:00 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerst akkoorden moet leren en strummen, en daarna die akkoorden moet picken. Zo heb ik het gedaan althans, maar ik heb nooit echt les gehad. Akkoorden > Akkoorden picken
En van daaruit ontwikkel je je techniek wel
Type? Wat ik hoor over Epiphone is dat waar de gitaar gemaakt is vooral afhankelijk is van de kwaliteit.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:13 schreef Colordeaf het volgende:
Ik heb een Epiphone Les Paul gehad, speelde best lekker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |