abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142966240
Ik, Nederlandse Turk, dubbele nationaliteit, 2 paspoorten. Woonachtig in Nederland. Wat voor consequenties qua belasting en andere kosten kan ik verwachten als ik; een bedrijf start in turkije en een hierbij horende rekening open. Vervolgens gedurende 6 maanden een aantal keer grote bedragen ontvang buiten turkije, en dit weer doorstuur naar een ander rekening in turkije (niet op mijn naam). De grote bedragen zijn facturen.Na 6 maanden sluit ik dit bedrijf weer.

Zoals eerder gevraagd; wat voor kosten kan ik in Turkije en/of Nederland verwachten? Is er iemand hier die meer kennis heeft? Bij voorbaat dank.
pi_142966419
Of we je helpen met witwassen bedoel je?
pi_142966559
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:39 schreef Prof_Hoax het volgende:
Of we je helpen met witwassen bedoel je?
Nee, of je me helpt met een vraagstuk
pi_142966579
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:32 schreef charliebrigante53 het volgende:
ontvang buiten turkije
Lijkt mij lastig.
pi_142966673
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Lijkt mij lastig.
Kan je hierbij ook de achterliggende gedachte uitleggen?
pi_142966721
Hoe kun jij bedragen buiten Turkije ontvangen als je de bankrekening in Turkije hebt geopend?
pi_142966829
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:48 schreef Wespensteek het volgende:
Hoe kun jij bedragen buiten Turkije ontvangen als je de bankrekening in Turkije hebt geopend?
Ik krijg bedragen van buiten Turkije, op mijn rekening in Turkije. Wellicht wat onduidelijk geschreven in de OP.
pi_142966985
Zoals ik het lees draai je waarschijnlijk de bak in in Turkije al ken ik de witwas wetgeving daar niet. De kosten daarvan kan ik niet goed inschatten. De gevolgen in Nederland zullen afhangen van wat hier bekend wordt en wat je hier aan activiteiten hebt.
pi_142967005
Ik denk dat wij hier niet voor je gaan uitzoeken hoe het zit met de regelgeving in Turkije.
pi_142967086
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:55 schreef Wespensteek het volgende:
Zoals ik het lees draai je waarschijnlijk de bak in in Turkije al ken ik de witwas wetgeving daar niet. De kosten daarvan kan ik niet goed inschatten. De gevolgen in Nederland zullen afhangen van wat hier bekend wordt en wat je hier aan activiteiten hebt.
Oke bedankt voor je informatie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:56 schreef exelletor het volgende:
Ik denk dat wij hier niet voor je gaan uitzoeken hoe het zit met de regelgeving in Turkije.
Niemand dwingt jou om mij informatie te geven.
pi_142967959
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:59 schreef charliebrigante53 het volgende:
Oke bedankt voor je informatie.

Ik was niet helemaal juist. De kans is ook best groot dat je in dat andere land in de bak komt wegens witwassen en zelfs Nederland behoort tot de mogelijkheden, als ik jou was zou ik voor die laatste optie gaan. Turkije staat trouwens in verhoogde belangstelling mbt dit onderwerp er wordt blijkbaar veel misbruik gemaakt van Turks/Nederlandse mensen die denken snel wat geld te kunnen verdienen.

Er zijn wel leuke documenten op het internet blijkbaar, dank voor jouw topic.
pi_142968618
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik was niet helemaal juist. De kans is ook best groot dat je in dat andere land in de bak komt wegens witwassen en zelfs Nederland behoort tot de mogelijkheden, als ik jou was zou ik voor die laatste optie gaan. Turkije staat trouwens in verhoogde belangstelling mbt dit onderwerp er wordt blijkbaar veel misbruik gemaakt van Turks/Nederlandse mensen die denken snel wat geld te kunnen verdienen.

Er zijn wel leuke documenten op het internet blijkbaar, dank voor jouw topic.
Heb je daar links van?
pi_142968663
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:38 schreef charliebrigante53 het volgende:

[..]

Heb je daar links van?
Bijv.
http://www.politie.nl/bin(...)08_ndb_witwassen.pdf
  maandag 4 augustus 2014 @ 00:16:30 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143037772
quote:
15s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:12 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:|W Tuurlijk.. en ik ben ):O

Ga maar lekker bellen met de Belastingtelefoon want er zitten daar medewerkers die maar wat graag je hiermee willen helpen onder het mom van: "leuker kunnen wij het niet maken."
Hmmz.... Cow vs MoneyMule....

Beter een koe dan een ezel lijkt me ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')