abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142965649
Hoi,

Ik heb twee weken geleden een navigatiesysteem "verkocht" via Marktplaats, na alle gegevens uitgewisseld te hebben kreeg ik het bedrag niet op mijn rekening en toen ik de e-mails nog een keer terug las zag ik dat ik per ongeluk het laatste cijfer van mijn rekeningnummer verkeerd had getypt (iPhone fml!).
Doorgegeven aan koper en deze moest contact opnemen met de bank om een terugboekverzoek in te dienen bij de desbetreffende rekeninghouder. De bank heeft haar gemeld dat dit enkele weken kan duren.

Nu heeft zij mij gevraagd de navigatie alsnog op te sturen omdat ze op vakantie gaat en hem daarvoor wil gebruiken. Ze zegt dat wanneer ze het bedrag terug gestort heeft gekregen, ze het bedrag alsnog overmaakt.
Ik ben hier een beetje terughoudend in, aangezien ik niet kan weten wanneer en of zij het bedrag (al) terug heeft gekregen.
Ik heb de koper gevraagd het bedrag alsnog naar mij over te maken, zodat ik de navigatie kan opsturen, maar zij is het daar niet mee eens.

Ik snap dat de fout bij mij ligt, maar moet ik nu uitgaan van goed vertrouwen (ik heb haar adresgegevens) of is het niet meer dan normaal dat ik eerst het bedrag wil ontvangen voor ik de navigatie opstuur?

Graag jullie advies, thanks!
pi_142965748
de fout ligy bij jou :) gewoon opsturen dat ding en op je geld wachten ( wat je al had kunnen hebben )
pies on joe toe
pi_142965751
godver meid wat jammer
pi_142965788
Uit hoeveel cijfers bestaat je rekeningnummer?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_142965874
Doe eens niet zo zuur en geef het ding gewoon aan haar, het is jouw fout. Daar heeft die mevrouw niets mee te maken. Stel gewoon een simpel contract op met handtekeningen en voorwaarden van beide kanten.
Als je haar geld dan na een paar weken nog niet hebt, dan ga je gewoon met haar langs met uitgeprinte e-mailtjes en het contract. Dan sta je juridisch sterk, mocht er wat fout gaan.

[ Bericht 16% gewijzigd door Erasmus op 01-08-2014 19:20:48 ]
pi_142965881
Opsturen dat ding, jij hebt de fout gemaakt, daar hoeft een ander geen last van te hebben.
pi_142965982
Op sturen jij maakte de fout.
The world of SKA music
pi_142965987
Breng hem maar langs of spreek ergens af, dan heb je in elk geval geen gezeur over zoekraken, niet goed/beschadigd. Je kunt ook nog eens zien of het redelijk vertrouwd is.
pi_142966012
Misschien krijgt zij der geld nog niet eens terug via het terugboekverzoek, de ontvanger is niet verplicht daaraan mee te werken (of het moet veranderd zijn ondertussen), wil je de navigatie dan zelf houden ofzo? Jouw fout idd, dus opsturen!
pi_142966131
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:24 schreef babipangang het volgende:
Misschien krijgt zij der geld nog niet eens terug via het terugboekverzoek, de ontvanger is niet verplicht daaraan mee te werken (of het moet veranderd zijn ondertussen), wil je de navigatie dan zelf houden ofzo? Jouw fout idd, dus opsturen!
Dat is de ontvanger wel en is altijd zo geweest.

Als jouw rekeningnummer uit 9 cijfers bestaat ts wordt je genaaid. Want een rekeningnummer van 9 cijfers waarbij een cijfer niet klopt komt niet door de elf-proef en dan vind er geen overboeking plaats.
pi_142966269
Mijn rekeningnummer bestaat uit 7 cijfers, helaas.. Volgens mij is het wel zo, wanneer de rekeninghouder die het bedrag heeft ontvangen niet reageert op het verzoek van de bank, zij de gegevens van de rekeninghouder ontvangt en het geld dan via juridische stappen alsnog terug kan krijgen.

Zojuist een mailtje ontvangen dat ze bereid is de helft van het bedrag over te maken en de andere helft wanneer ze het bedrag terug heeft.

Ik ga de navigatie opsturen wanneer de helft binnen is. Bedankt voor jullie reacties!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:36:39 #12
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_142966345
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat is de ontvanger wel en is altijd zo geweest.

[..]
Bron?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:38:51 #13
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_142966411
quote:
Je hebt helaas weinig rechten. Je bent afhankelijk van de medewerking van de ontvanger.

[...]

Als de ontvanger het geld niet vrijwillig terugboekt, moet je zelf (juridische) maatregelen nemen. De banken geven op verzoek wel de contactgegevens van de ontvanger.

http://www.consumentenbon(...)gnummer-overgemaakt/
pi_142966413
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:33 schreef Monty_ het volgende:
Mijn rekeningnummer bestaat uit 7 cijfers, helaas.. Volgens mij is het wel zo, wanneer de rekeninghouder die het bedrag heeft ontvangen niet reageert op het verzoek van de bank, zij de gegevens van de rekeninghouder ontvangt en het geld dan via juridische stappen alsnog terug kan krijgen.

Zojuist een mailtje ontvangen dat ze bereid is de helft van het bedrag over te maken en de andere helft wanneer ze het bedrag terug heeft.

Ik ga de navigatie opsturen wanneer de helft binnen is. Bedankt voor jullie reacties!
Geef dan deze keer wel je complete IBAN nummer door. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:39:49 #15
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_142966442
kans om iemand te helpen, dunkt me
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_142966467
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:36 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Bron?
Onverschuldigde betaling
pi_142966606
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:38 schreef trovey het volgende:

[..]

Geef dan deze keer wel je complete IBAN nummer door. :P
I will! :@
pi_142966636
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:45 schreef Monty_ het volgende:

[..]

I will! :@
Anders werkt het vanaf vandaag ook weer niet goed. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:17:19 #19
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_142967726
Niet opsturen voor je geld hebt gezien.

En ja de fout ligt bij jou. Voortaan het rekeningnummer controleren en niet meteen op verzenden drukken, dan kan deze fout nooit gebeuren. Maar het lijkt mij nogal logisch om het te controleren...
pi_142968111
Daarom, altijd ophalen.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:31:56 #21
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_142968358
Lastig..

Enerzijds zeg ik: opsturen dat ding.
Anderzijds zeg ik: geen geld binnen - niet opsturen.

Alleen heb jij de fout gemaakt.. dus vind ik dat je het toch moet oplossen. Zou wel graag een screenshotje hebben van het feit dat ze het geld idd overgemaakt heeft naar dat foute bedrag.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:32:08 #22
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_142968368
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:17 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Niet opsturen voor je geld hebt gezien.

Wat een onzin, die koper vertrouwt TS toch ook in eerste instantie? Ze maakt het geld over voordat TS wat heeft opgestuurd. Nu heeft TS een fout gemaakt en mag zij op haar beurt ook wel wat vertrouwen hebben in de koper.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:44:04 #23
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_142968887
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:32 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Wat een onzin, die koper vertrouwt TS toch ook in eerste instantie? Ze maakt het geld over voordat TS wat heeft opgestuurd. Nu heeft TS een fout gemaakt en mag zij op haar beurt ook wel wat vertrouwen hebben in de koper.
Dan is het helaas voor de koper, maar ik heb 1 regel voor mezelf: niks opsturen zolang ik geen geld heb gezien.

Edit: maar ik ben ook iemand die het rekeningnummer wel 3 keer controleert. Dus zoiets als dit zal mij nooit gebeuren.
pi_142969202
Zeg nooit nooit, ik controleer m'n mailtjes normaal gesproken ook altijd voordat ik ze verstuur, gewenning van werk. Maar ja, een foutje is zo gemaakt en kan iedereen overkomen..

Wanneer de helft binnen is, stuur ik dat ding op en dan ga ik ervan uit dat de andere helft volgt..

En tja.. Ophalen heeft mijn voorkeur ook, helaas woont deze mevrouw 100 km verderop.
pi_142969355
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:52 schreef Monty_ het volgende:
En tja.. Ophalen heeft mijn voorkeur ook, helaas woont deze mevrouw 100 km verderop.
Het is inderdaad volledig aan jou te wijten dat zij zo ver weg gaat zoeken.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:57:56 #26
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_142969363
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:44 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Dan is het helaas voor de koper, maar ik heb 1 regel voor mezelf: niks opsturen zolang ik geen geld heb gezien.

Edit: maar ik ben ook iemand die het rekeningnummer wel 3 keer controleert. Dus zoiets als dit zal mij nooit gebeuren.
Iedereen kan fouten maken, maar anderen vervolgens opzadelen met jouw fout (want die mevrouw moet maar hopen dat ze haar geld terugkrijgt) vind ik verre van fatsoenlijk.
pi_142969439
Ze heeft betaald, dat jij een verkeerd rekeningnummer opgaf kan de koper niet helpen.

Stuur de navigatie op, mocht het geld eventueel terugkomen dan kan je dat na haar vakantie alsnog met haar regelen.

Normaal is bij mij ook "niet versturen voor ik geld zie" maar in dit geval heb je zelf een probleem veroorzaakt en zal je een beetje vertrouwen moeten hebben in de koper.

Maar goed, dat is hoe ik er over denk.

Edit: Overigens kan zij ook het gevoel hebben opgelicht te zijn: zij maakt in goed vertrouwen geld over en jij "hebt het niet gehad". Was onlangs een topic van iemand die aan de andere kant zat van het verhaal.
pi_142969596
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:00 schreef MaGNeT het volgende:
Ze heeft betaald, dat jij een verkeerd rekeningnummer opgaf kan de koper niet helpen.

Stuur de navigatie op, mocht het geld eventueel terugkomen dan kan je dat na haar vakantie alsnog met haar regelen.

Normaal is bij mij ook "niet versturen voor ik geld zie" maar in dit geval heb je zelf een probleem veroorzaakt en zal je een beetje vertrouwen moeten hebben in de koper.

Maar goed, dat is hoe ik er over denk.

Edit: Overigens kan zij ook het gevoel hebben opgelicht te zijn: zij maakt in goed vertrouwen geld over en jij "hebt het niet gehad". Was onlangs een topic van iemand die aan de andere kant zat van het verhaal.
Ook haar bank heeft bevestigd dat het rekeningnummer niet op mijn naam staat en lijkt me heel toevallig dat ik iemand ken met precies hetzelfde rekeningnummer, op het laatste cijfer na..
pi_142969714
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:57 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Iedereen kan fouten maken, maar anderen vervolgens opzadelen met jouw fout (want die mevrouw moet maar hopen dat ze haar geld terugkrijgt) vind ik verre van fatsoenlijk.
Ik wil niet onfatsoenlijk zijn, ik baal als een stekker.. Haar geld krijgt ze sowieso terug, goedschiks of kwaadschiks..

Ik ben van het ergste scenario uitgegaan, aangezien niet iedereen even eerlijk is.. Wanneer je bij ING een overboeking doet naar een ander rekeningnummer, wordt er gecontroleerd of de naam overeenkomt met het rekeningnummer. Ik weet dat dit niet verplicht is en ik weet niet of andere banken dit ook doen.
pi_142970479
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:05 schreef Monty_ het volgende:

[..]

Ook haar bank heeft bevestigd dat het rekeningnummer niet op mijn naam staat en lijkt me heel toevallig dat ik iemand ken met precies hetzelfde rekeningnummer, op het laatste cijfer na..
Jammer dat je alleen op de edit reageert en het blijkbaar ook nog verkeerd leest.

Het gaat erom dat je het probleem dat jij hebt veroorzaakt teveel bij de koper neerlegt.

De koper heeft nu én het geld niet én geen navigatiesysteem en dat komt niet omdat de koper een fout heeft gemaakt.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:42:30 #31
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_142970783
Ik zou in ieder geval korting geven voor het ongemak, want zij moet u moeite en geld steken in het oplossen van iets dat ze zelf niet veroorzaakt heeft.
  zondag 3 augustus 2014 @ 00:31:20 #32
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_143005608
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:09 schreef Monty_ het volgende:

[..]

Haar geld krijgt ze sowieso terug, goedschiks of kwaadschiks..

Maar ondertussen laat je haar wel opdraaien voor jouw fout door alsnog een deel van het bedrag nogmaals te laten over maken naar jouw (juiste) rekeningnummer? :?

Volgens mij is het vrij simpel, en is er gewoon een koopovereenkomst aangegaan. Koper heeft vervolgens conform instructies van de verkoper de betaling voldaan. En dus dient verkoper het goed te leveren. Dat jouw instructies incorrect waren is knap stom voor jou. Maar uiteraard niet het probleem van de koper. Met andere woorden, als jij jouw deel van de overeenkomst niet nakomt en die navigatie niet opstuurt dan blijf je in gebreke.

Ik had trouwens allang aangifte gedaan van marktplaats oplichting als ik die navigatie had gekocht, betaald, en vervolgens niet had gekregen onder het mom van een typische marktplaats oplichting-kutsmoes. Laat staan nog eens de helft opnieuw betaald. Maar dat terzijde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 03-08-2014 00:43:19 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_143006011
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:09 schreef Monty_ het volgende:

[..]

Ik wil niet onfatsoenlijk zijn, ik baal als een stekker.. Haar geld krijgt ze sowieso terug, goedschiks of kwaadschiks..

Ik ben van het ergste scenario uitgegaan, aangezien niet iedereen even eerlijk is.. Wanneer je bij ING een overboeking doet naar een ander rekeningnummer, wordt er gecontroleerd of de naam overeenkomt met het rekeningnummer. Ik weet dat dit niet verplicht is en ik weet niet of andere banken dit ook doen.
Nee. Er zijn genoeg mensen die niet willen meewerken. Zij krijgt misschien wel de gegevens van de rekeninghouder, maar daarmee heeft ze haar geld nog niet.
Rechtsbijstand is meestal pas vanaf enkel honderden euros en dan zit je nog met een eigen risico.

Ik ben op dezelfde wijze ooit eens 75 Euro kwijtgeraakt. De rekeninghouder reageerde nergens op en die klapjosti die mij het verkeerde nummer gaf vond dat het mijn pech was :{

Volgens mij controleert geen enkele bank de naam van rekeninghouder.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_143006352

Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 3 augustus 2014 @ 01:25:51 #35
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_143006715
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:48 schreef eight het volgende:

[..]

Nee. Er zijn genoeg mensen die niet willen meewerken. Zij krijgt misschien wel de gegevens van de rekeninghouder, maar daarmee heeft ze haar geld nog niet.
Rechtsbijstand is meestal pas vanaf enkel honderden euros en dan zit je nog met een eigen risico.

Ik ben op dezelfde wijze ooit eens 75 Euro kwijtgeraakt. De rekeninghouder reageerde nergens op en die klapjosti die mij het verkeerde nummer gaf vond dat het mijn pech was :{

Volgens mij controleert geen enkele bank de naam van rekeninghouder.
Jawel..

Mn moeder had laatst een bedrag overgemaakt naar een verkeerd rekeningnummer: een cijfer te weinig. Het was automatisch teruggestuurd. Overgemaakt vanaf een ABN Amro rekening naar een ING-rekening.

Kan geluk zijn geweest dat net dat ING-rekeningnummer niet bestond ofzo.. Die rekeningnummer voldoen niet (altijd) aan de elfproef voor zover ik weet en kunnen ook bijv. 5-cijferig zijn. Afhankelijk van wanneer ie afgegeven is.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_143006837
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:25 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Jawel..

Mn moeder had laatst een bedrag overgemaakt naar een verkeerd rekeningnummer: een cijfer te weinig. Het was automatisch teruggestuurd. Overgemaakt vanaf een ABN Amro rekening naar een ING-rekening.

Kan geluk zijn geweest dat net dat ING-rekeningnummer niet bestond ofzo.. Die rekeningnummer voldoen niet (altijd) aan de elfproef voor zover ik weet en kunnen ook bijv. 5-cijferig zijn. Afhankelijk van wanneer ie afgegeven is.
Als het 1 cijfer te weinig was dan heeft het rek. nr. waarschijnlijk idd niet bestaan.

Het is gewoon erg vervelend dat een bank dit niet checked.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')