Dat is de ontvanger wel en is altijd zo geweest.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:24 schreef babipangang het volgende:
Misschien krijgt zij der geld nog niet eens terug via het terugboekverzoek, de ontvanger is niet verplicht daaraan mee te werken (of het moet veranderd zijn ondertussen), wil je de navigatie dan zelf houden ofzo? Jouw fout idd, dus opsturen!
Bron?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is de ontvanger wel en is altijd zo geweest.
[..]
http://www.consumentenbon(...)gnummer-overgemaakt/quote:Je hebt helaas weinig rechten. Je bent afhankelijk van de medewerking van de ontvanger.
[...]
Als de ontvanger het geld niet vrijwillig terugboekt, moet je zelf (juridische) maatregelen nemen. De banken geven op verzoek wel de contactgegevens van de ontvanger.
Geef dan deze keer wel je complete IBAN nummer door.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:33 schreef Monty_ het volgende:
Mijn rekeningnummer bestaat uit 7 cijfers, helaas.. Volgens mij is het wel zo, wanneer de rekeninghouder die het bedrag heeft ontvangen niet reageert op het verzoek van de bank, zij de gegevens van de rekeninghouder ontvangt en het geld dan via juridische stappen alsnog terug kan krijgen.
Zojuist een mailtje ontvangen dat ze bereid is de helft van het bedrag over te maken en de andere helft wanneer ze het bedrag terug heeft.
Ik ga de navigatie opsturen wanneer de helft binnen is. Bedankt voor jullie reacties!
Onverschuldigde betalingquote:
I will!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Geef dan deze keer wel je complete IBAN nummer door.
Anders werkt het vanaf vandaag ook weer niet goed.quote:
Wat een onzin, die koper vertrouwt TS toch ook in eerste instantie? Ze maakt het geld over voordat TS wat heeft opgestuurd. Nu heeft TS een fout gemaakt en mag zij op haar beurt ook wel wat vertrouwen hebben in de koper.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:17 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Niet opsturen voor je geld hebt gezien.
Dan is het helaas voor de koper, maar ik heb 1 regel voor mezelf: niks opsturen zolang ik geen geld heb gezien.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:32 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Wat een onzin, die koper vertrouwt TS toch ook in eerste instantie? Ze maakt het geld over voordat TS wat heeft opgestuurd. Nu heeft TS een fout gemaakt en mag zij op haar beurt ook wel wat vertrouwen hebben in de koper.
Het is inderdaad volledig aan jou te wijten dat zij zo ver weg gaat zoeken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:52 schreef Monty_ het volgende:
En tja.. Ophalen heeft mijn voorkeur ook, helaas woont deze mevrouw 100 km verderop.
Iedereen kan fouten maken, maar anderen vervolgens opzadelen met jouw fout (want die mevrouw moet maar hopen dat ze haar geld terugkrijgt) vind ik verre van fatsoenlijk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:44 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Dan is het helaas voor de koper, maar ik heb 1 regel voor mezelf: niks opsturen zolang ik geen geld heb gezien.
Edit: maar ik ben ook iemand die het rekeningnummer wel 3 keer controleert. Dus zoiets als dit zal mij nooit gebeuren.
Ook haar bank heeft bevestigd dat het rekeningnummer niet op mijn naam staat en lijkt me heel toevallig dat ik iemand ken met precies hetzelfde rekeningnummer, op het laatste cijfer na..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:00 schreef MaGNeT het volgende:
Ze heeft betaald, dat jij een verkeerd rekeningnummer opgaf kan de koper niet helpen.
Stuur de navigatie op, mocht het geld eventueel terugkomen dan kan je dat na haar vakantie alsnog met haar regelen.
Normaal is bij mij ook "niet versturen voor ik geld zie" maar in dit geval heb je zelf een probleem veroorzaakt en zal je een beetje vertrouwen moeten hebben in de koper.
Maar goed, dat is hoe ik er over denk.
Edit: Overigens kan zij ook het gevoel hebben opgelicht te zijn: zij maakt in goed vertrouwen geld over en jij "hebt het niet gehad". Was onlangs een topic van iemand die aan de andere kant zat van het verhaal.
Ik wil niet onfatsoenlijk zijn, ik baal als een stekker.. Haar geld krijgt ze sowieso terug, goedschiks of kwaadschiks..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:57 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Iedereen kan fouten maken, maar anderen vervolgens opzadelen met jouw fout (want die mevrouw moet maar hopen dat ze haar geld terugkrijgt) vind ik verre van fatsoenlijk.
Jammer dat je alleen op de edit reageert en het blijkbaar ook nog verkeerd leest.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:05 schreef Monty_ het volgende:
[..]
Ook haar bank heeft bevestigd dat het rekeningnummer niet op mijn naam staat en lijkt me heel toevallig dat ik iemand ken met precies hetzelfde rekeningnummer, op het laatste cijfer na..
Maar ondertussen laat je haar wel opdraaien voor jouw fout door alsnog een deel van het bedrag nogmaals te laten over maken naar jouw (juiste) rekeningnummer?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:09 schreef Monty_ het volgende:
[..]
Haar geld krijgt ze sowieso terug, goedschiks of kwaadschiks..
Nee. Er zijn genoeg mensen die niet willen meewerken. Zij krijgt misschien wel de gegevens van de rekeninghouder, maar daarmee heeft ze haar geld nog niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:09 schreef Monty_ het volgende:
[..]
Ik wil niet onfatsoenlijk zijn, ik baal als een stekker.. Haar geld krijgt ze sowieso terug, goedschiks of kwaadschiks..
Ik ben van het ergste scenario uitgegaan, aangezien niet iedereen even eerlijk is.. Wanneer je bij ING een overboeking doet naar een ander rekeningnummer, wordt er gecontroleerd of de naam overeenkomt met het rekeningnummer. Ik weet dat dit niet verplicht is en ik weet niet of andere banken dit ook doen.
Jawel..quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:48 schreef eight het volgende:
[..]
Nee. Er zijn genoeg mensen die niet willen meewerken. Zij krijgt misschien wel de gegevens van de rekeninghouder, maar daarmee heeft ze haar geld nog niet.
Rechtsbijstand is meestal pas vanaf enkel honderden euros en dan zit je nog met een eigen risico.
Ik ben op dezelfde wijze ooit eens 75 Euro kwijtgeraakt. De rekeninghouder reageerde nergens op en die klapjosti die mij het verkeerde nummer gaf vond dat het mijn pech was
Volgens mij controleert geen enkele bank de naam van rekeninghouder.
Als het 1 cijfer te weinig was dan heeft het rek. nr. waarschijnlijk idd niet bestaan.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:25 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Jawel..
Mn moeder had laatst een bedrag overgemaakt naar een verkeerd rekeningnummer: een cijfer te weinig. Het was automatisch teruggestuurd. Overgemaakt vanaf een ABN Amro rekening naar een ING-rekening.
Kan geluk zijn geweest dat net dat ING-rekeningnummer niet bestond ofzo.. Die rekeningnummer voldoen niet (altijd) aan de elfproef voor zover ik weet en kunnen ook bijv. 5-cijferig zijn. Afhankelijk van wanneer ie afgegeven is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |