Klinkt heel gezond en fijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:53 schreef WJMW het volgende:
[..]
We hebben een zeer sterke emotionele en persoonlijke band, we hebben grapjes en discussies die niemand anders zou begrijpen, we delen een huishouden en vrienden, slapen iedere nacht naast elkaar en praten altijd een tijdje met elkaar voor we gaan slapen, we hebben vaste dagelijke rituelen die we met niemand anders delen. Dat maakt een relatie een relatie, niet alleen seks. Dat mijn vriendin soms door een andere gast wordt genomen vind ik echt geen probleem. Ik gun haar alle plezier en genot, maar wat zij met die anderen doet komt niet in de buurt van wat wij hebben. Dat is lust, en wellicht ook vriendschap, maar het is niet de band en de relatie die wij hebben. Seks is maar seks, een relatie is zoveel meer.
Tja, ik voor mij zou daar niet mee kunnen leven. Als jij al beschrijft dat je vriendin door een ander ''genomen'' wordt krijg ik daar al een vreemd gevoel bij. Ik zou er dus echt niet tegen kunnen als mijn eventuele vriend door een ander ''genomen'' werd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:53 schreef WJMW het volgende:
[..]
Je weet dat een relatie meer is dan alleen seks he? Mijn vriendin en ik hebben een open relatie, maar wat wij met elkaar hebben is wel exclusief.
We hebben een zeer sterke emotionele en persoonlijke band, we hebben grapjes en discussies die niemand anders zou begrijpen, we delen een huishouden en vrienden, slapen iedere nacht naast elkaar en praten altijd een tijdje met elkaar voor we gaan slapen, we hebben vaste dagelijke rituelen die we met niemand anders delen. Dat maakt een relatie een relatie, niet alleen seks. Dat mijn vriendin soms door een andere gast wordt genomen vind ik echt geen probleem. Ik gun haar alle plezier en genot, maar wat zij met die anderen doet komt niet in de buurt van wat wij hebben. Dat is lust, en wellicht ook vriendschap, maar het is niet de band en de relatie die wij hebben. Seks is maar seks, een relatie is zoveel meer.
De manier waarop jij het beschrijft houdt een relatie niets meer in dan seks hebben met één persoon.
Tof dat je niet blijft hangen in je eigen mening, komt niet zoveel voor op internetquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:03 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:
[..]
Tja, ik voor mij zou daar niet mee kunnen leven. Als jij al beschrijft dat je vriendin door een ander ''genomen'' wordt krijg ik daar al een vreemd gevoel bij. Ik zou er dus echt niet tegen kunnen als mijn eventuele vriend door een ander ''genomen'' werd.
Maar goed, in principe vind ik ook dat ieder dat maar voor zichzelf moet bepalen. Als jullie je daar happy bij voelen dan moeten jullie dat maar zo doen.
Bij deze geef ik dan ook toe dat mijn afgeven op de open relatie ook vooral voortkomt uit mijn eigen frustraties. Het is niet zozeer dat het me echt iets boeit dat er mensen zijn die zo leven, het is meer de angst dat zo'n leefstijl het beste is waar ik ooit op zou kunnen hopen. En zoals gezegd sluit dat gewoon echt niet aan bij mijn normen en waarden.
Op dit moment heeft ze een soort van relatie met een andere man. Daarmee date ze eens in de twee weken ofzo, maar dat heeft natuurlijk niet dezelfde diepgang als wat wij hebben. Dat ze gevoelens voor die ander ontwikkeld is logisch, en dat ze daar bepaalde rituelen en eigen dingetjes mee ontwikkeld snap ik ook, maar dat is nog niet steeds niet wat wij hebben. Daar zit voor mij wel een bepaalde grens aan, onze relatie moet wel 'primair' blijven, dat wat ze met de ander doet is een leuk extraatje als het ware. Als ze iedere week meerdere nachten bij hem zou overnachten en liever met hem naar een festival (ik noem maar wat) zou willen gaan dan met mij dan zou ik wel echt willen dat ze er mee zou stoppen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:59 schreef berthoogst het volgende:
[..]
Klinkt heel gezond en fijn.![]()
Maar ik heb wel een vraagje daarover, omdat ik nieuwsgierig ben. Je bent niet jaloers dat ze genomen word door een ander, omdat je iets hebt wat ze niet met die anderen heeft. Maar wat nou als ze ook verliefd zou worden op een ander, en die ook een vergelijkbaar belangrijke plek in haar leven zou willen laten plaatsnemen? Zeg maar, tot op het punt dat jij het gevoel zou krijgen dat ze ook zoiets 'bijzonders' heeft met hem? Natuurlijk ontstaat zoiets niet zomaar zonder dat daarover gepraat wordt, maar denk je dat je met zoiets zou kunnen leven, dat dat ook dan nog een harmonieus geheel kan blijven? Dat je haar zou 'delen' met een ander, waar je het ook best goed mee kan vinden, wetende dat ze voor jou ook nog een speciaal plekje heeft en houdt waar jij genoegen mee neemt?
Ik heb altijd gedacht dat grootse liefde vinden het grootste geluk is in het leven dat je maar zou kunnen tegenkomen. Waarschijnlijk heb ik gewoon teveel Disney films gekeken vroeger en moet ik maar gaan accepteren dat zoiets niet voor me is weggelegd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:55 schreef berthoogst het volgende:
In het ergste geval vind je daarmee niet de persoon die je wenst, maar heb je een geweldige tijd gehad. Dat is dan nog altijd beter dan gefrustreerd en wanhopig altijd maar op zoek zijn, en daardoor niet meer van het leven kunnen genieten. Zo zie ik dat dan.
Het is inderdaad een manier waarop je naar seks kijkt. Ergens heb je natuurlijk ook gelijk wanneer je stelt dat seks niet per definitie verbonden is aan liefde. Wanneer ik een stijve krijg van een aantrekkelijke voorbijganger voel ik immers ook geen liefde voor die persoon.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:06 schreef WJMW het volgende:
[..]
Tof dat je niet blijft hangen in je eigen mening, komt niet zoveel voor op internet. Het moet ook bij je pasen zowel bij je karakter als bij je normen en waarden. Ieder zijn eigen ding, ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen zich er prettig bij zou voelen.
En dat is absoluut helemaal waar. The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:09 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat grootse liefde vinden het grootste geluk is in het leven dat je maar zou kunnen tegenkomen.
Of je geeft je frustratie niet zoveel prioriteit als je nu doet, en focust eerst eens op jezelf om uit die gefrustreerde depri-houding te ontsnappen, waarmee je zowel je leven als (indirect) je kansen op het vinden van ware liefde vergroot. Ware liefde heeft ook geen haast. Dat komt of het komt niet, en daar hoef je verder zelf niet zo gek veel voor te doen. Alleen maar deuren open houden en jezelf niet afsuiten (door bijvoorbeeld een gefrustreerd gesloten pakketje te worden).quote:Waarschijnlijk heb ik gewoon teveel Disney films gekeken vroeger en moet ik maar gaan accepteren dat zoiets niet voor me is weggelegd.
Neuken is ook leuk. Misschien geeft dat je wat zelfvertrouwen. Maar je moet niet zo gefrustreerd met "het vinden van een relatie" bezig zijn. Dat is niet de juiste manier om te vinden wat je zoekt.quote:Misschien kan ik maar het beste opzoek gaan naar neukbare mannen. Dan kan ik in elk geval van mijn seksuele frustraties afkomen en dat hele relatie gebeuren voor eens en voor altijd naast me neerleggen.
Waarom zou dit niet kunnen dan? Je moet alleen het idee loslaten dat er een 'perfecte' match is. De ware bestaat niet, maar je kunt samen wel de ware voor elkaar worden. Ik bedoel te zeggen, door met elkaar aan je relatie te werken kun je echt wel een grootse relatie ontwikkelen, maar je moet wel af van het idee van ware liefde op het eerste gezicht enzo, dat is romantische onzin.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:09 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat grootse liefde vinden het grootste geluk is in het leven dat je maar zou kunnen tegenkomen.
Dat laatste is waarschijnlijk nog het moeilijkst. Ik ben best wel een dromer, iemand die altijd wil ontsnappen aan de echte wereld. Dus blijf ik ook wel volharden in het vasthouden aan onrealistische droombeelden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:22 schreef WJMW het volgende:
[..]
Waarom zou dit niet kunnen dan? Je moet alleen het idee loslaten dat er een 'perfecte' match is. De ware bestaat niet, maar je kunt samen wel de ware voor elkaar worden. Ik bedoel te zeggen, door met elkaar aan je relatie te werken kun je echt wel een grootse relatie ontwikkelen, maar je moet wel af van het idee van ware liefde op het eerste gezicht enzo, dat is romantische onzin.
Al die reltopics die jij opent Gilles - nomen est omen?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:44 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:
Op de vraag wat mijn probleem is met de open relatie. Kom ik eens een leuke knappe vent tegen op internet, blijkt dat hij al in een relatie zit. Just my luck.
Maar goed, hij was tenminste eerlijk vanaf het begin. Volgende keer beter. Hoewel die volgende keer wel weer eeuwen kan duren.
Neuh, waarom zou ik.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:30 schreef B83 het volgende:
[..]
Al die reltopics die jij opent Gilles - nomen est omen?
Ik kom de laatste tijd precies enkel nog gebonden mannen tegen... En dan nog die in een gesloten relatie die nooooit hun vriendje zouden bedriegen maar B83 is leuk en geil en kan dingen met hen doen die hun vriendje niet wil doen... Nu goed, na veel rode wijn en prono zijn we er weer overheen, tijd voor iets nieuws
Feit: meer dan 30% van de mannen op gayromeo, grindr,... is partnerred. Live with it ;-)
Nee dankje, dan zou ik dus het bed moeten delen met jouquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:35 schreef antfukker het volgende:
Kanker kut kick van TS himself. Krijg AIDS!!!
Misschien moet je eens verder kijken dan bullchatquote:Op donderdag 31 juli 2014 23:20 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:
Omdat ik de indruk heb dat
PlanetRomeo is ook klote.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:39 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Misschien moet je eens verder kijken dan bullchat
Goed verwoordquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:49 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:
[..]
Ik heb nooit een lover gehad. Maar ik vind het inderdaad een treurige gedachte dat er waarschijnlijk geen enkele man is die genoeg zou hebben aan alleen mij. Dat ik iets zal zijn dat al snel ''verveeld''.
Dat mijn toekomstige vent dan wel weer eens een andere lul wil, of een ander kontje. Dat ik slechts hetgeen ben waar hij bij aan kan kloppen wanneer hij niets ''nieuws en spannends'' op internet heeft kunnen vinden. Ja het ergert me dat de wereld zo in elkaar schijnt te zitten.
Nou gelukkig, ben ik toch niet de enige die dit zo zietquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:41 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Goed verwoordZo voel ik dat ook altijd.
al eens proberen buiten te komen?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:41 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:
[..]
PlanetRomeo is ook klote.
haha, of een darkroom proberenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:44 schreef Gilles-de-la-Tourette het volgende:
[..]
Ja, maar het licht was gelijk al zo fel aan m'n ogen
Daarvoor ben ik te visueel ingesteld xDquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |