Beter kun je vooraf laten betalen...
quote:Maar de koper vraagt niet voor niets of ie het onder rembours wil opsturen. Iemand zal iemand moeten vertrouwen..
Op woensdag 23 oktober 2002 00:07 schreef Pjederdy het volgende:
Je loopt wel het risico dat de koper het pakketje niet op het postkantoor ophaalt. Na een aantal weken komt het dan weer terug naar jou en ben je de kosten van het rebourszenden kwijt.Beter kun je vooraf laten betalen...
quote:Jammergenoeg heb ik dus een foute ervaring wat dat betreft.
Op woensdag 23 oktober 2002 00:26 schreef TripleM het volgende:[..]
Maar de koper vraagt niet voor niets of ie het onder rembours wil opsturen. Iemand zal iemand moeten vertrouwen..
quote:Wij allebei dan. Ik heb bij een internet shop die ik niet kende (achteraf erg dom maar je wilt het desbetreffende artikel zo graag dat je daar net even niet aan denkt) iets besteld en vooraf betaald. Dat bleek een bedrijf te zijn dat failliet ging, ik kon naar mijn NLG 160 fluiten. Gelukkig was het slechts NLG 160, andere mensen die ik later sprak hadden veel meer vooruit betaald.
Op woensdag 23 oktober 2002 00:27 schreef Pjederdy het volgende:
Jammergenoeg heb ik dus een foute ervaring wat dat betreft.
ik wou dat ik dat de hele dag mocht doen voor 12euro (FL 26,40) per persoon...
gemiddeld 3 minuten per transactie
20 transacties in een uur
8 uur werken
8 x 20 x 12 = 1920 euro (FL 4224) per dag is leuk verdiend
of zie ik iets over het hoofd??
Je kunt dus een pakje onder rembours versturen. Op de rembourskaart komt dan de prijs van het product, de vervoerskosten van het product en de provisie van TPG-Post. JIj betaalt het vervoer en de provisie vooraf aan TPG welke je later weer terug krijgt van de geadresseerde.
Bedragen worden (vrij snel geloof ik) op de rekening van de verzender gestort. Alleen als de geadresseerde weigert of niet afhaalt ben jij de vervoerskosten plus de provisie kwijt.
Maximum bedrag per zending is ¤ 1500,- (meen ik) en als het bedrag onder de ¤20,- is, zou ik overwegen het pakje zelf te brengen als je een OV bezit of een bezitter kent.
Succes,.. geld krijg je altijd!
quote:Je moet ok nog even het pakketje bezorgen in die drie minuten en ervoor zorgen dat de ontvangende partij daadwerkelijk betaald.
Op woensdag 23 oktober 2002 00:44 schreef Nadiya het volgende:
vind ik eigenlijk best veel... enige wat ze daarvoor hoeven doen is het geld in ontvangst nemen op het postkantoor en het op je rekening storten...ik wou dat ik dat de hele dag mocht doen voor 12euro (FL 26,40) per persoon...
8 uur werken
quote:Duurt allemaal te lang, hij zal het wel snel willen hebben.
Op woensdag 23 oktober 2002 00:37 schreef existenz het volgende:
Ik zou het hem gewoon laten storten en daarna pas opsturen. Veel makkelijker en goedkoper voor hem en jou
quote:En voor je het weet wordt je uit je bed gebeld omdat je buren niet thuis zijn om het pakje aan te nemen
Op woensdag 23 oktober 2002 00:46 schreef Peewee het volgende:
Rembours als verzender.Je kunt dus een pakje onder rembours versturen. Op de rembourskaart komt dan de prijs van het product, de vervoerskosten van het product en de provisie van TPG-Post. JIj betaalt het vervoer en de provisie vooraf aan TPG welke je later weer terug krijgt van de geadresseerde.
Bedragen worden (vrij snel geloof ik) op de rekening van de verzender gestort. Alleen als de geadresseerde weigert of niet afhaalt ben jij de vervoerskosten plus de provisie kwijt.
Maximum bedrag per zending is ¤ 1500,- (meen ik) en als het bedrag onder de ¤20,- is, zou ik overwegen het pakje zelf te brengen als je een OV bezit of een bezitter kent.
Succes,.. geld krijg je altijd!
En dan heeft die bezorger ook nog niet het geduld om te wachten tot je twee etages naar beneden bent gekomen.
quote:Ja,..
Op woensdag 23 oktober 2002 00:44 schreef Nadiya het volgende:
vind ik eigenlijk best veel... enige wat ze daarvoor hoeven doen is het geld in ontvangst nemen op het postkantoor en het op je rekening storten...ik wou dat ik dat de hele dag mocht doen voor 12euro (FL 26,40) per persoon...
8 uur werken
Of zie ik nou iets over het hoofd??
quote:ik dacht dat die 12 euro boven op de verzendkosten kwam.... anders zou je op deze manier heel goedkoop hele zware paketten kunnen verzenden, toch??
Op woensdag 23 oktober 2002 00:46 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Je moet ok nog even het pakketje bezorgen in die drie minuten en ervoor zorgen dat de ontvangende partij daadwerkelijk betaald.
quote:HEERLIJK,..
Op woensdag 23 oktober 2002 00:48 schreef Pjederdy het volgende:[..]
En voor je het weet wordt je uit je bed gebeld omdat je buren niet thuis zijn om het pakje aan te nemen
En dan heeft die bezorger ook nog niet het geduld om te wachten tot je twee etages naar beneden bent gekomen.
Verder ben je best langzaam met het naar beneden komen van twee etages,.. Ik was al bij twee andere buren geweest en had een kennisgeving geschreven.
Verder wel een leuke ervaring hoor.
quote:Als hij het idd snel wil hebben, duurt het max een week
Op woensdag 23 oktober 2002 00:47 schreef hunky het volgende:[..]
Duurt allemaal te lang, hij zal het wel snel willen hebben.
Gewoon naar het postkantoor brengen en zo'n rembourssticker er op laten plakken. Kost geen 12 piek, maar iets van 5,50 ongeveer, dus die eerdergenoemde 12 piek zullen wel guldens zijn.
quote:Jah, ik zag je bus staan, maar wist niet waar je uithing, toen moest ik ook nog ergens mn schoenen zoeken.
Op woensdag 23 oktober 2002 00:50 schreef Peewee het volgende:[..]
HEERLIJK,..
Mensen met een ochtendkapsel aan de deur!Verder ben je best langzaam met het naar beneden komen van twee etages,.. Ik was al bij twee andere buren geweest en had een kennisgeving geschreven.
![]()
Verder wel een leuke ervaring hoor.
En het was niet zozeer dat ochtendkapsel, dan wel die drankwallen onder mn ogen
quote:En ik zou niet vooraf betalen, ik wil gelijk oversteken (dus betalen en dan meteen product in ontvangst nemen)
Ik zou het hem gewoon laten storten en daarna pas opsturen. Veel makkelijker en goedkoper voor hem en jou
http://www.tpgpost.nl/producten/buitenland/rembours.html
Heb er zelf goede ervaringen mee.
quote:Dan krijg je een ontvangstbericht in de brievenbus en kun je het pakketje de volgende dag op het postkantoor halen, en aan de balie betalen (bv pinnen).
De kosten van een rembourszending zijn:
1. De normale pakketkosten, € 6,25 (als < 5 kilo), plus:
2. Rembourstoeslag van € 5,30, plus:
3. 0,75% van het door de ontvanger te betalen bedrag.
Tesamen dus al gauw €12,50.
Die laatste 0,75% wordt overigens in mindering gebracht op het bedrag dat de PTT aan jou overmaakt. Het duurt zo'n 2-3 weken voor je je geld hebt.
Het is waar dat de koper kan weigeren het pakket in ontvangst te nemen, maar het is ook waar dat jij hem een doos met alleen een paar bakstenen kan toesturen.. je zult elkaar een beetje moeten vertrouwen.
quote:Zou best wel eens kunnen als ik dat zo eens lees op http://www.tpgpost.nl/posttarieven/tarieven_pakketten_nederland.html:
Op woensdag 23 oktober 2002 00:49 schreef Nadiya het volgende:[..]
ik dacht dat die 12 euro boven op de verzendkosten kwam.... anders zou je op deze manier heel goedkoop hele zware paketten kunnen verzenden, toch??
quote:PayPal is ook heel geschikt.Anders gewoon eerst over laten maken, anders lopen de kosten nogal op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |