abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 00:01:31 #1
6603 apps
"Yadda, yadda, yadda...&q
pi_411720
En dan nu ff over Mariska waar ik al weken “bang” voor was in dan nu eindelijk gebeurt. Mariska is geknapt, Koen is eindelijk zover. Als Mariska nu verdar gaat en volhoud om zich zogenaamd “te wapenen” tegen Koen (en daarbij ook gelijk tegen mensen als Koen buiten de Bus), zal ze helemaal gek worden. Zij denkt de hele tijd dat zij kan omgaan met haar gevoelens voor Koen en dat zij sterk genoeg is om zich niet meer te laten kwetsen door hem, maar in iedere keer weer trapt zij erin. Ze heeft het nog steeds niet door dat zij een pion is in Koens spelletje. Koen zal er alles aan doen om zijn spel uit te spelen. Misschien gaat hij voor het geld, misschien voor de publiciteit. We weten het niet. Een ding is zeker dat hij er zeker niet voor terug deinst om mensen te gebruiken bij een grote “MindFuck”. Mariska is zijn eerste en meest belangrijkste slachtoffer, zij laat zich immers altijd gewillig voor zijn karretje spannen. Sandra, Nancy en Hans zijn de volgende.
Laat Mariska’s ouders er alles aan doen om hun dochter uit die Bus te halen, en haar de aandacht en de warmte geven waar zij blijkbaar behoefte aan heeft (en misschien tekort aan heeft gehad) om zo misschien iets goed te kunnen maken. Anders voorzie ik dat Mariska erg rijp is voor de psychiater als ze de bus uit komt.
Is it that I'm so sane that you just blew your mind??
pi_411830
quote:
Op 24 oktober 2000 00:01 schreef apps het volgende:
Anders voorzie ik dat Mariska erg rijp is voor de psychiater als ze de bus uit komt.
Rijp voor de psychiater? Terug naar de psych zal je bedoelen. Mariska is het prototype meisje dat al een hele carrière van traumateams achter de rug heeft. Eigenlijk kun je alleen maar medelijden met haar hebben.
Zet bovenstaande tekst op muziek en je hebt gegarandeerd een hit!
pi_411840
Heerlijk om een meisje als Mariska, die zichzelf zo'n 'leuke, spontane meid' vindt. eindelijk eens op d'r bek te zien gaan.

Haar omgeving heeft haar nooit een strobreed in de weg gelegd, en zij denkt dat ze de wereld is. Natuurlijk is koen een grote klootzak, maar die gaan altijd op hun bek. (Als het moraal het goed heeft).
Maar om nu Mariska zo te zien doet me goed, al die terreur van 'Ik ben een zelfstandige meid, ik ben net zo goed, met mijn kleine zilveren rugtasje en twee strikken in mijn haar'

log uit, je bent internetverslaafd.
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 02:24:56 #4
272 R@b
No-nonsens
pi_411943
De vader van Mariska ligt met een longembolie in het ziekenhuis. (de reden dat Mariska De Bus dit weekend mocht verlaten zie ook http://debus.mediahits.nl) Dus die hebben wel wat anders aan hun hoofd
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 oktober 2000 @ 09:49:40 #5
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_412077
Mariska is echt dom, dat hysterische gedoe zal haar straks flink opbreken.
  Admin dinsdag 24 oktober 2000 @ 10:17:30 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_412159
Best dat ze heel dom is, maar ook dit meisje heeft straks een leven na De Bus.
Ik hoop echt voor haar dat ze er vlug uitgestemd word of zelf gaat.

Ik vind het wel heel leuk om te zien hoe mijn analyse van Koen in het begin steeds meer uit begint te komen.

daarom nog steeds petje af voor Ruth, die absoluut niet met deze spelletjes mee wilde doen.

Koen is idd in staat Mariska finaal te breken.
Wat ook nog kan gebeuren is dat TV kijkend nederland medelijden met Mariska begint te krijgen en haar als winnares uitroept.

Dan krijg je weer een hele andere situatie, zeker voor een neurotisch meisje als Mariska zou dat een hele boost kunnen zijn als ze opeens de rol van favoriet gaat vervullen.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 10:29:22 #7
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_412192
Tja, en hoewel ik alle argumenten voor het zielig vinden van Mariska onderschrijf, blijf ik toch de neiging hebben om haar te slaan. Het is vooral de zelfingenomen semi-spontane 'kijk-mij-een-ik-ben-een-ontzettend-leuk-jong-ding'-houding, waar vrijwel continu dat prepuberale ik-mag-niet-op-jouw-feestje-komen-dus-mag-jij-niet-op-mijn-feestje-komen-gejeremieer doorheen sijpelt. Vrijwel niemand in de Bus gedraagt zich volwassen, maar zij is echt het labiele toefje op de taart.

Begrijp me goed: het is erg als je labiel of manisch-depressief of depressief of anderszins psychisch in de knoop zit, MAAR GA DAN NIET IN ZO'N BUS ZITTEN!!!

DAAROM heb ik geen medelijden met Mariska: omdat zij (en haar familie) eigenwijs doen alsof er niets met Meiske aan de hand is en zij normaal zou kunnen functioneren. Net zoals ze eigenwijs met open ogen en vierntwintigduizend keer gewaarschuwd WEER toehapt terwijl ze zichzelf de illusie voorschotelt dat ze alles onder controle heeft (terwijl ze van haar levensdagen nog nooit iets onder controle heeft gehad).

Wie niet horen wil moet maar voelen.

V

Ja inderdaad, V. ja.
  Admin dinsdag 24 oktober 2000 @ 10:36:47 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_412204
Kul.

je mag Mariska om alle bovenstaande redenen niet mogen, maar niemand kan overzien of inschatten wat er met je gebeurt als je in zo'n vreemde situatie als De Bus stapt.

Kom me ook niet aan met het argument dat ze beter had moeten weten, ook dat is niet relevant, aangezien ze er best als een geestelijk gezond mens ingestapt kan zijn, maar door de vreemde omstandigheden er zo extreem op reageert.


Of is het dan toch waar, wat buitenlanders altijd zeer generaliserend over ons zeggen??

jullie nederlanders zien het liefste iemand goed plat op z'n bek gaan.

Is dat zo?
Genieten we alleen maar van iemands ellende?
Of rekenen wij als kijkerspubliek Mariska bepaalde dingen aan , die zij helemaal niet als zodanig ervaart?

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 10:46:51 #9
862 Arcee
Look closer
pi_412213
quote:
Op 24 oktober 2000 10:36 schreef yvonne het volgende:
Kom me ook niet aan met het argument dat ze beter had moeten weten, ook dat is niet relevant, aangezien ze er best als een geestelijk gezond mens ingestapt kan zijn, maar door de vreemde omstandigheden er zo extreem op reageert.
Komt ze zo op jou over dan? Het is toch duidelijk dat Mariska emotioneel minder sterk in d'r schoenen staat dan d'r medepassagiers. En dat komt niet door De Bus, maar zo was ze al. Alleen in De Bus komt het er in al z'n extremen uit.
quote:
Of is het dan toch waar, wat buitenlanders altijd zeer generaliserend over ons zeggen??

jullie nederlanders zien het liefste iemand goed plat op z'n bek gaan.

Is dat zo?
Genieten we alleen maar van iemands ellende?


Zeker is dat zo. Wij hebben daar een woord voor: leedvermaak. Zoek 't maar 's op in een Nederlands-Engels woordenboek. Staat er niet in. Ja, er staat wel een omschrijving in, maar er is geen woord voor in 't Engels. Dus alleen al het feit dat wij daar wel een woord voor hebben zegt al genoeg.
pi_412218
Ongelofelijk hoe doortrapt die Koen is!!!

Gisteren in de uitzending: Mariska en Koen liggen in het slaap-gedeelte te kletsen en hun problemen uit te praten. Koen probeert (door haar te aaien en in haar nek te kwijlen) haar te verleiden tot een vrijpartij. Ondertussen maakt íe allerlei gebaren naar de camera als Mariska niet kijkt. Terwijl ze net een serieus gesprek hebben.

Omdat Mariska dit soort dingen niet ziet, kan ze niet weten hoe gemeen en doortrapt Koen is. Hij speelt met haar gevoelens. Zij kan niet inschatten hoe erg hij is.

Ik denk dat Mariska echt tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen tegen die klootzak van een Koen.

  Admin dinsdag 24 oktober 2000 @ 10:58:34 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_412219
Arcee, ik ken Mariska niet persoonlijk, dus weet ik absoluut niet hoe ze er geestelijk voorstond voor ze de Bus instapte, neemt niet weg dat het nooit te voorspellen is hoe een persoon op vreemde situaties reageert.

Ook hele sterke personen kunnen totaal vreemd reageren als er iets buiten het normale stramien gebeurt.

dat wij idd een woord hebben dat in andere talen niet bekend is, zegt dat voldoende over ons?

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 oktober 2000 @ 11:01:10 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_412221
quote:
[b]Op 24 oktober 2000 10:36 schreef
Genieten we alleen maar van iemands ellende?
Uiteraard, dat is toch ook het bestaansrecht van dergelijke soaps. geldt ook voor BB en The Real World. En als we ons schuldig mochten gaan voelen dan schuiven we het af op de omroep die de bewoners heeft gecast.

Ik vind Mariska een reden om vanavond weer te kijken. En daar draait het toch om? Kijkcijfers?

  dinsdag 24 oktober 2000 @ 11:02:03 #13
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_412223
quote:
Op 24 oktober 2000 10:36 schreef yvonne het volgende:
Kul.
aha
quote:
je mag Mariska om alle bovenstaande redenen niet mogen, maar niemand kan overzien of inschatten wat er met je gebeurt als je in zo'n vreemde situatie als De Bus stapt.
Hmmmm. Vorig jaar uitzendingen van Big Brother en De Bus kunnen zien, gefleemd met BusBart, fanclubje bestierd maar wekelijk geen idee hebben? Kom op zeg... Iedereen die nu in de Bus of BB zit is er juist ingegaan VANWEGE die verwachte exposure. En heb je dat dan NOG niet door, dan is het eigen schuld, dikke bult.
quote:
Kom me ook niet aan met het argument dat ze beter had moeten weten, ook dat is niet relevant, aangezien ze er best als een geestelijk gezond mens ingestapt kan zijn, maar door de vreemde omstandigheden er zo extreem op reageert.
Dat is nou juist wat mij zo bijzonder onwaarschijnlijk lijkt. Er is iets mis met Mariska (althans, dat hoop ik maar, want als ze volledig 'bij' is, is de situatie eigenlijk nog veeel erger). En DAT op zich vind ik best zielig voor haar. Het is die stugge hardleersheid van haar (en haar omgeving, die in dat geval medeverantwoordelijk is) die zo irriteert.
quote:
Of is het dan toch waar, wat buitenlanders altijd zeer generaliserend over ons zeggen?? jullie nederlanders zien het liefste iemand goed plat op z'n bek gaan.
Moet je 'de Japanners' eens zien.
quote:
Is dat zo?
Genieten we alleen maar van iemands ellende?
Nou, dat is in ieder geval wel een van de oogmerken van het programma. Men wil 'rellen', men wil ellende. Ik kan alleen voor mijzelf spreken als ik zeg dat ik meer geniet van een Sandra die 's nachts tegen een camera staat te praten (werkelijk mooi)dan van deze genante tante, die echt de emotionele equivalent is van een peuter met een scherp mes. Maar op een gegeven moment wordt ik ZOOOOO moe van het gebrek aan inzicht, dat ik dan harder ga denken, ja.
quote:
Of rekenen wij als kijkerspubliek Mariska bepaalde dingen aan , die zij helemaal niet als zodanig ervaart?
Constant, ja. Zij wil dingen gewoon niet inzien, dus 'ervaart' zij dingen niet als zodanig. Maar daarover kan je je nog wel opwinden. Doe ik wel.

V

Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 oktober 2000 @ 11:03:04 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_412224
quote:
Op 24 oktober 2000 10:58 schreef yvonne het volgende:

dat wij idd een woord hebben dat in andere talen niet bekend is, zegt dat voldoende over ons?


Wij hebben ook een woord dat in andere talen wel bekend is: apartheid. Wat zegt dat over ons?
  Admin dinsdag 24 oktober 2000 @ 11:03:26 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_412226
quote:
Op 24 oktober 2000 11:01 schreef SunChaser het volgende:
Uiteraard, dat is toch ook het bestaansrecht van dergelijke soaps. geldt ook voor BB en The Real World. En als we ons schuldig mochten gaan voelen dan schuiven we het af op de omroep die de bewoners heeft gecast.

Ik vind Mariska een reden om vanavond weer te kijken. En daar draait het toch om? Kijkcijfers?


Das best, maar "vullen" wij dan niet bepaalde dingen in die er misschien niet zijn of zo door de persoon in kwestie niet zo ervaren worden?

M.a.w.
"willen" we bepaalde dingen te graag zien?

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 24 oktober 2000 @ 11:17:44 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_412238
Verbal,
(na een jaar weet ik nog niet hoe die mooie seperate stukjes kwoot, )

Maar goed,
Ik blijf van mening dat ook al heb je alle voorbeelden bij de hand en heb je precies gezien hoe het een vorige keer was, je als mens een situatie NOOIT goed kan inschatten, er zullen zich altijd situaties voordoen waar jeje niet op ingesteld hebt.
Bijv. Ik ben een roker, ben voldoende gewaarschuwd, heb diverse dingen gezien en gehoord omte horen weten dat het slecht is.
Maar ik ben er toch aan begonnen, eigen schuld dikke bult?
Ja, maar ook ik heb nooit de daadwerkelijke impact van deze verslaving kunnen inschatten, ondanks alle voorbeelden.

Je weet nooit hoe jij in een specifieke situatie reageert, (heb ik al gezegd)

Neemt niet weg dat ik op het moment met een beetje plaatsvervangende schaamte naar Mariska zit te kijken.

Koen nu als de grote schurk betitelen???
Mwoahh, hij is een groot manipulator, maar schurk?


Enne, ik ben het met je eens dat dat gepraat met die camera een heel mooi stukje TV heeft opgeleverd, een van de mooiste stukjes uit De Bus 1&2.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 24 oktober 2000 @ 11:28:01 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_412244
quote:
Op 24 oktober 2000 11:03 schreef SunChaser het volgende:
Wij hebben ook een woord dat in andere talen wel bekend is: apartheid. Wat zegt dat over ons?
Genoeg Sunnie, maar dat is weer een hele andere discussie
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 11:31:34 #18
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_412245
quote:
Op 24 oktober 2000 11:17 schreef yvonne het volgende:
Verbal, (na een jaar weet ik nog niet hoe die mooie seperate stukjes kwoot, )
gewoon zoals je standaard kwoot, alleen dan per zoveel regels. Als je 'replyed' met kwoot zie je vooraan [ quote] en achteraan [ /quote] (zonder de spatie binnen de haakjes. Wil je nu 1 zin kwoten, zet je [ quote] voor die zin, en [ /quote] achter die zin, en typ je je commentaar. dat kun je zo zin voor zin doen. (kijk anders met 'edit' even in mijn post )
quote:
Maar goed,
Ik blijf van mening dat ook al heb je alle voorbeelden bij de hand en heb je precies gezien hoe het een vorige keer was, je als mens een situatie NOOIT goed kan inschatten, er zullen zich altijd situaties voordoen waar jeje niet op ingesteld hebt.
En DAT is het nou net. Natuurlijk weet je niet precies wat je kunt verwachten, maar DAT je wat moet verwachten is duidelijk. IK heb nooit aan BB of De Bus meegedaan, maar IK weet dat het er heftig aan toegaat, en dat er dingen gebeuren die je niet in de hand hebt. Daar KIES je dus voor of niet. Ik niet, zij wel.
quote:
Bijv. Ik ben een roker, ben voldoende gewaarschuwd, heb diverse dingen gezien en gehoord omte horen weten dat het slecht is. Maar ik ben er toch aan begonnen, eigen schuld dikke bult? Ja, maar ook ik heb nooit de daadwerkelijke impact van deze verslaving kunnen inschatten, ondanks alle voorbeelden.
Tja, ik ben een niet-roker. Ik ben nooit begonnen (nooit EEN trekje genomen) omdat ik het vies vond en niet verslaafd wilde raken. Dus inderdaad, eigen schuld, dikke bult (al geloof ik zo dat het heel erg moeilijk moet zijn om eraf te komen, daarvoor zie ik teveel in mijn eigen omgeving) .
quote:
Je weet nooit hoe jij in een specifieke situatie reageert, (heb ik al gezegd)
Nee, maar je kiest er WEL voor om in die situatie te zitten (heb ik al gezegd )
quote:
Neemt niet weg dat ik op het moment met een beetje plaatsvervangende schaamte naar Mariska zit te kijken.
...en kromme tenen ook?
quote:
Koen nu als de grote schurk betitelen??? Mwoahh, hij is een groot manipulator, maar schurk?
DAT hoor je mij dus niet zeggen. Het zou never ever een vriend van mij worden, maar hij pakt het slim aan. HIJ heeft er dus vantevoren over nagedacht hoe hij met die kunstmatige biotoop om zou gaan. Hij neemt het heft in handen, in plaats van zich als een verdwaald schaap te laten manipuleren.
quote:
Enne, ik ben het met je eens dat dat gepraat met die camera een heel mooi stukje TV heeft opgeleverd, een van de mooiste stukjes uit De Bus 1&2.
Hear hear. Maar om zulke mooie gevoelige stukjes te waarderen (en voor zo'n meisje dat doet) moet er wel contrast zijn. Dit is extra mooi, omdat er zoveel banaals omheen gebeurt.

V

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 11:38:06 #19
272 R@b
No-nonsens
pi_412254
quote:
Ik blijf van mening dat ook al heb je alle voorbeelden bij de hand en heb je precies gezien hoe het een vorige keer was, je als mens een situatie NOOIT goed kan inschatten, er zullen zich altijd situaties voordoen waar jeje niet op ingesteld hebt.
Je kunt je niet overal op instellen. Maar uit het complete gedrag van Mariska blijkt vanaf het begin afaan al dat ze er alles voor over heeft om beroemd te worden. Dat ze daardoor als een complete slet, hoer, psychisch wrak door de regie wordt neergezet zal haar worst zijn. Wanneer het mijn dochter was geweest had ik er ook De Bus uitgehaald, maar eigenlijk moet je geen medelijden met dit walgelijke grietje hebben.

Je via het groepje ex-bussers uit Bus 1 de Bus inneuken (letterlijk) en je dan laten gebruiken door Koen.............. Laat ik er verder maar over ophouden. Prototype van een mediageil wijf zonder talenten.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 11:38:23 #20
862 Arcee
Look closer
pi_412256
quote:
Op 24 oktober 2000 10:58 schreef yvonne het volgende:
dat wij idd een woord hebben dat in andere talen niet bekend is, zegt dat voldoende over ons?
Het zegt zeker iets in dit geval vind ik, ja.
quote:
Op 24 oktober 2000 11:17 schreef yvonne het volgende:
Bijv. Ik ben een roker, ben voldoende gewaarschuwd, heb diverse dingen gezien en gehoord omte horen weten dat het slecht is.
Maar ik ben er toch aan begonnen, eigen schuld dikke bult?
Ja, absoluut.
  Admin dinsdag 24 oktober 2000 @ 11:38:55 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_412260
7Zijn we eruit?
Nee, nog niet, nog even op de topic titel terug te komen.

Moeten de ouders ingrijpen in deze situatie, ondanks dat ik begrepen heb dat de vader in het ziekenhuis ligt, zullen ze toch zeker hun dochter in de gaten houden.


Zullen zij hun dochter niet het beste kennen?
Of hebben we hier te maken met ouders die hun kind offeren aan het "bekende nederlander" zijn?

Of ze kennen hun dochter ZO goed, dat het voor hun nog wel meevalt?

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_412315
Wat ik steeds in deze discussie onderbelicht vind, is dat wij als kijker ook gemanipuleerd worden. Ook wij zijn de schapen van de omproep. Wij zijn het, die het geweldig vinden dat een psychopaat met anderen speelt, wij zijn het die schijnbaar op hem stemmen, wij zijn het die voor de kijkcijfers zorgen (en geef toe, als wij niet meer zouden kijken...), wij zijn het die dit soort dingen toestaan. Toch?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Redactie Frontpage dinsdag 24 oktober 2000 @ 13:28:55 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_412505
je vraagt je wel af: hoeveel kan Mariska hebben. En iedereen die kijkt wacht op het moment dat ze echt breekt.

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 24-10-2000 13:28]

  dinsdag 24 oktober 2000 @ 14:19:08 #24
272 R@b
No-nonsens
pi_412653
quote:
Op 24 oktober 2000 13:28 schreef SunChaser het volgende:
je vraagt je wel af: hoeveel kan Mariska hebben. En iedereen die kijkt wacht op het moment dat ze echt breekt.
Dat gebeurd niet. Voor die tijd grijpt de redactie in: Krijgt Koen een gele kaart voor dit of dat, of wordt ze gewoon bij de psycholoog geroepen, of ze verzinnen wat leuke opdrachtjes voor haar. Ze gaan tot het randje maar heus niet eroverheen.

R@b (die verwacht dat ze Koen wel iets zullen gaan inbinden binnenkort)

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 24-10-2000 14:20]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_412722
quote:
Op 24 oktober 2000 11:31 schreef Verbal (o.a.) het volgende:
<snip>
DAT hoor je mij dus niet zeggen. Het zou never ever een vriend van mij worden, maar hij (Koen) pakt het slim aan. HIJ heeft er dus vantevoren over nagedacht hoe hij met die kunstmatige biotoop om zou gaan. Hij neemt het heft in handen, in plaats van zich als een verdwaald schaap te laten manipuleren
<snip>
V
En daar ben ik het niet met je eens, Verbal, er is niets bewust aan Koen's gedrag.
zie http://www.fokforum.nl/showtopic/21362

On topic: Mariska 'valt niet meer te redden', evenmin als Koen, dat hebben de resp. ouders al eerder verknald, met de opvoeding.

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 24-10-2000 15:17]

  dinsdag 24 oktober 2000 @ 15:46:48 #26
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_412913
quote:
Op 24 oktober 2000 14:51 schreef Moor het volgende:
En daar ben ik het niet met je eens, Verbal, er is niets bewust aan Koen's gedrag.
zie http://www.fokforum.nl/showtopic/21362
Maar beste Moor, hoe weet je dat? Ik kan mij voorstellen dat iemand die zich ergens bewust van is de onschuld speelt, maar iemand die zich van niets bewust is die doet alsof 'ie zich er wel van bewust is, zie ik niet zo. Kijk, bij de kwaliteit van zijn manipuleren kun je vraagtekens zetten (zo vond ik de ophef en het ge-rel in de bus over de niet zo bijzondere hagelslagactie werkelijk verbijsterend), maar vrij veel wijst er toch op dat hij er actief mee bezig is.
quote:
On topic: Mariska 'valt niet meer te redden', evenmin als Koen, dat hebben de resp. ouders al eerder verknald, met de opvoeding.
Dat ben ik met je eens. En zo zijn er nog wel meer verpeste types in de bus te vinden.

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_414762
quote:
Op 24 oktober 2000 15:46 schreef Verbal het volgende:
Maar beste Moor, hoe weet je dat? Ik kan mij voorstellen dat iemand die zich ergens bewust van is de onschuld speelt, maar iemand die zich van niets bewust is die doet alsof 'ie zich er wel van bewust is, zie ik niet zo. Kijk, bij de kwaliteit van zijn manipuleren kun je vraagtekens zetten (zo vond ik de ophef en het ge-rel in de bus over de niet zo bijzondere hagelslagactie werkelijk verbijsterend), maar vrij veel wijst er toch op dat hij er actief mee bezig is

V


OK, Verbal, het is ook niet makkelijk te formuleren, bedankt voor de correctie.
"Aktief", jazeker, in de zin van 'effect hebbend op de anderen', met name op Mariska.

Wat ik bedoel is, dat we gauw het effekt van iemands gedrag op anderen als maatstaf nemen, en daar bijna vanzelf een 'geplande strategie' bij aannemen. Zo van: "het lukt 'm bij de hele bus, en bij half nederland, om ze gek te krijgen of tegen zich in", "die jongen moet wel een verrekt berekenend plannetje hebben met zijn deelname aan die Bus". Lijkt heel logisch.

Mijn visie op Koen wordt echter door nog meer elementen bepaald. Ik vind hem hoogst onsamenhangend ("ik ben hartstikke boos, ik ben nu boos op iedereen en alles, sorry hoor, ik ben misschien nog het meest boos op mezelf, ik ben eigenlijk niet boos" - allemaal in één adem eruitgeschreeuwd),
en heel vaak tegenstrijdig in die mate, dat je hem er af en toe zelf niet meer uit ziet komen, echt ziet worstelen om er een punt aan te kunnen draaien.

Op die momenten gaat hij altijd schreeuwen, en zo hard mogelijk "leugenaar" roepen.
'Verbaal stampvoeten' zou ik het willen noemen.

Ik zie dus iemand die absoluut niet de rust heeft, die een duidelijk vooropgezet plan hem zou geven. Koen vaart op goed geluk met elke wind die er waait zo handig mogelijk mee. Dat ziet er zeer aktief uit, en oogst ook overal ontzetting, haat en beduusdheid,
maar onder zijn geschreeuw is hij zelf ook zeer vaak beduusd. Zoals toen Mariska 1 keer de woorden uitsprak: "NU gebruik ik jouw spelletje tegen jouzelf!"
Ze deed het niet echt, maar alleen het dreigement maakte hem al volkomen machteloos, driftig allerlei spullen in de tuin rondslingerend en heen en weer lopend.

Mijn vergelijk met een bewuste planner is nogmaals Ed in BB2: daar zie je iemand met kalmte ook elke wind opvangend, tegen elke medebewoner een andere strategie aanwendend, maar nergens paniek-voetbal. Zelfs plezier erin hebbend.

Koen kan alleen grijnzen als ie absoluut zeker is van zijn veiligheid (naar de camera over de schouder van Mariska).
Maar bij zijn stunt met die 'kinderen met leermoeilijkheden' was ie super-zenuwachtig en totaal in overdaad met woorden. Als iemand hem daar in de reden gevallen was met 1 woordje: "opportunist!", had ie de hele avond plat gelegen.

Dat is dus voor mij niet iemand met een plan, het is iemand die door zijn geacteerde pseudo-persoonlijkheid overal schok-effekten teweegbrengt, dat zelf ook is gaan merken, en daar op brutale manier van meegeniet.
Lange termijn-plannen kan hij zich niet veroorloven, elke dagelijkse storm moet opnieuw bevochten worden, en hij heeft nog nooit van zóveel kanten tegelijk in een kleine ruimte kritiek gehad.

Koen (Bus2) 'overleeft' met z'n grote bek,
Ed (BB2) belevendigt de sfeer met subtiele injecties, en blijft zelf betrekkelijk onaangedaan van kritiek.

  woensdag 25 oktober 2000 @ 14:11:51 #28
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_415667
Mijn idee over Mariska's ouders lijkt steeds meer werkelijkheid te zijn. Dit komt door de tafereeltjes waar wij hier als (ex)plaatsgenoten getuigen van zijn geweest. Haar ouders geloven volgens mij werkelijk dat hun dochter een godswonder is en steunen haar hierin. Voor het gemak vergeten ze hierbij de zwakke punten van hun dochter. Ik heb dit al eens eerder gezegd: Het lijkt erop dat zij zo beschermd is opgevoed (wel liefdevol, daar geloof ik heilig in), dat Mariska eigenlijk niet opgewassen is tegen de harde kant van het leven. En dan bedoel ik met name types als Koen. Ze hunkert naar aandacht, heeft dit altijd gedaan. En als ze die dan krijgt, heeft ze geen idee wat er met haar gebeurt en hoe ze hiermee om moet gaan.

Ik heb haar nooit gepest, ik heb haar genegeerd. Omdat ik niet kon en kan begrijpen dat iemand zo blind in het leven staat. Ze heeft er absoluut geen idee van hoe ze op dit moment achter haar rug uitgelachen wordt.

Waar ik ook voor vrees is haar terugkeer naar huis. De plaats waar ze woont is een gehucht waar iedereen alles van iedereen weet. Door haar acties in de Bus zal zij nog meer met de rug aangekeken worden. Triest maar waar. Ik heb dit al een hele tijd terug aan zien komen en ook voorspelt.

Als je niet lacht, ben je dood.
pi_418864
quote:
Op 25 oktober 2000 03:14 schreef Moor het volgende:

Ik zie dus iemand die absoluut niet de rust heeft, die een duidelijk vooropgezet plan hem zou geven. Koen vaart op goed geluk met elke wind die er waait zo handig mogelijk mee. Dat ziet er zeer aktief uit, en oogst ook overal ontzetting, haat en beduusdheid,
maar onder zijn geschreeuw is hij zelf ook zeer vaak beduusd.


Moor ik vond jouw reply's vaak leuk om te lezen vaak helder en to the point , maar als jij vind dat koen geen vooropgezet spel speelt dan denk ik...of je volgt het niet goed ; of het is een knuppeltje in het hoenderhok ; of je bent minder zo scherp als voorheen
Dat koen een spel speelt ligt er wel heel dik boven op , hij is net als seki het (tv)spel binnegestapt met het idee dat het een soort (psychologische)oorlog(svoering) wordt , waarin hij alles uit de kast zou trekken om voor het miljoen te gaan.

zie ook zijn dagboek stukje :

Een beetje uitleg over mijn spel in de BUS
geschreven door Koen
Met dit stukje Dagboek wil ik iedereen bedanken die op mij stemde als populairste BUS-passagier. Tevens wil ik graag een woordje uitleg geven, dat misschien toch wel op zijn plaats is na inmiddels zeven weken BUS-avontuur.
Immers, ik kan het me voorstellen dat heel wat kijkers zich vragen stellen omtrent mijn persoonlijkheid/personage in de BUS. Al degenen die mij vanaf het begin nauwgezet volgen weten het hoe en waarom van vele gedragingen van mij. Mijn stukjes Dagboek zijn misschien dikwijls beperkt gebleven tot enkel feiteninformatie...
Aan de selecties voor dit programma deden meer dan 2000 geïnteresseerden mee. Na de screentesten en gesprekken bleef ik over bij de laatste twaalf kandidaten. Dit opende de weg naar het grote avontuur waar toch wel veel aandacht aan gegeven werd. Rond augustus begonnen tijdschriften aandacht te schenken over de inhoud en kenmerken van dit soort televisieprogramma, dat in Belgie nieuw is.

Wat me opviel, was dat er ook geschreven werd over de gevaren en mogelijke gevolgen voor deelnemers die hieraan zouden meedoen.
Ikzelf heb daar ook over nagedacht en vond het voor mezelf raadzaam om informatie te vergaren via psychologische, sociologische en zelfs filosofische theorieën. Ik haalde cursussen uit mijn studententijd uit de kast.
Zo ook trok ik de bibliotheek in en raakte enorm geboeid door deze materie. Ik legde verbanden met mijn eigen persoonlijkheid en begon, raar maar waar, een ruimer beeld te krijgen van hoe ik zelf in elkaar zit.

Dat alles heeft ook tot gevolg gehad dat ik met een bepaalde ingesteldheid en weloverwogen doel in die BUS zou stappen.
Vinden jullie het vreemd als ik beweer dat ik enorm plezier beleef aan dit enorme avontuur? Want voor mij is alles een grote show waar de gekste dingen in mogen gebeuren!

Ik laat me dan ook zeker niet in mijn doen en laten beïnvloeden door anderen. Dikwijls raak ik verzeild in hevige discussies en verwijten medespelers mij dat ik te ver ga, dat ik met de gevoelens van anderen speel.
Maar dit is in gods naam toch een spel, of niet? Er zijn winnaars en uiteraard ook verliezers. Anderen stellen zich de vraag hoe het kan dat iemand zoals ik als leraar voor een klas met kinderen sta, terwijl ik hier de meest elimentaire waarden en normen betreffende fatsoen en omgang met anderen aan mijn laars lap...
Blijven jullie kijken naar de BUS?

quote:
Op 24 oktober 2000 13:28 schreef SunChaser het volgende:
je vraagt je wel af: hoeveel kan Mariska hebben. En iedereen die kijkt wacht op het moment dat ze echt breekt.
Wat bedoel je precies met "breken" , want volgens mij is ze tijdens de bus al 4x "gebroken"
Mariska breekt pas als ze de bus uit moet en er dan achterkomt dat die bekendheid niet lang duurt.

On topic
Ik heb wel medelijden met de ouders van mariska die moeten zien hoe hun labiele dochter word neergezet op tv.
In de live uitzending kon je al zien wat de moeder voor een verongelijkt gezicht trok toen haar werd gevraagt wat ze van de situatie vond , ook vertelde ze dat ze hoopte dat ze er zo snel mogelijk uitging.

Als je aan een kind vraagt wat hij/zij wil worden kun je vaak te horen krijgen dat hij/zij beroemd wil worden.
Er zijn echter ook van die labiele figuren waarbij dit nooit over gaat , mariska is zo een figuur die het bekend worden op zich als (hoogste)doel heeft.
Ik denk niet dat je de ouders hier de schuld van mag geven , die hebben haar waarschijnlijk al vaak genoeg (eerst subtiel) geprobeert haar duidelijk te maken dat dit niet voor haar weg gelegt is (ware het niet dat er nu dus de bus is).

Ik neem aan dat haar vader nu rust nodig heeft , ik denk dan ook dat het voor hem beter is als zij er nog een paar maandjes inblijft.

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  donderdag 26 oktober 2000 @ 21:22:26 #30
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_419757
Moor, ik spreek je niet gauw tegen, maar Koen's gedrag is zeer zeker niet onbewust. Hij speelt een heel link spel wat tot in de leinste details is uitgewerkt. Ik zal geen cliche gebruiken door te stellen dat Koen is ingehuurd door SBS om het duffe programma leven in te blazen, want dat geloof ik niet, maar ik denk gewoon dat we met z'n allen de intelligentie van Koen onderschatten. Wat dat betreft heeft deze bus meer te bieden dan de eerste editie. Koen is zeer goed in staat om de de juiste manier iedereen tegen iemand uit te spelen, en daar gebruikt hij steeds andere pionnetjes voor. Willekeurig lijkt het, maar goed doordacht.

Mariska heeft afgedaan voor Koen, en is geen onderdeel van het spel meer. Hij verdrijft zijn verveling door Mariska stelselmatig en zeer doordacht psychisch af te breken. Blijkbaar is dit ook wat de gemiddelde kijker wil zien, gezien zijn verkiezing tot populairste passagier.

Eerlijk is eerlijk, alleen door hem, en dan ook echt alleen dor hem kijk ik af en toe, maar eigenlijk vind ik de tweede lichting een karikatuur van zichzelf. Jammer dat een vevolg op een flop nog flopper is

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')