Iemand 24 uur lang 750.000 euro heeft overgestort van allerlei rekeningen naar zijn eigen.
Er is een of andere machtiging voor nodig en een telebankier programma veel plezier met overboekingen.
wie heeft hier wat meer info over, wat ideetjes etc.. ik ga het per direct even onderzoeken, morgen is het wellicht gefixet.
Modjes: Laat 'm hier ff staan en niet naar geldzaken verplaatsen. het is een sociaal isseu dus past het beter hier.
quote:Ah thnx! Dat maakt het al een stuk duidelijker!
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:28 schreef Haanibal het volgende:
http://nu.nl/news.jsp?n=69373&c=13 ?????
Met een speciaal soort machtinging (waar 120.000 nederlanders beschikking over hebben) is het mogelijk het geld over te schrijven naar je eigen rekening.
Wat voor soort machtiging dit is weet ik niet.
quote:Sorry, maar het is wel degelijk geldzaken. En "lifestyle" betreft trouwens niet echt "sociale issues", dan zou het misschien eerder in GC moeten.
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:25 schreef Ickeane het volgende:
Modjes: Laat 'm hier ff staan en niet naar geldzaken verplaatsen. het is een sociaal isseu dus past het beter hier.
Ik verplaats het echter naar W&G.
Wie heeft wat meer info, ik vindt dit erg interessant!!
quote:Er is een man, die met behulp van een programma van Interpay (wat 120.000 bedrijven in Nederland hebben) zonder enig probleem en zonder enige machtiging bij vrij veel organisaties (NOS, PvdA, SBS etc) duizenden €'s heeft weggekaapt om aan te tonen hoe makkelijk er misbruik van het systeem kan worden gemaakt. Daar heeft hij een boekje over geschreven, en morgen in de Panorama staat er een heel artikel over.
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:27 schreef calvobbes het volgende:
Waar gaaaaaaaaaaaaaaaaaaat dit over
V.
quote:
Aangifte tegen 'ontdekker' gat in betalingssysteemUTRECHT - Tegen de schrijver F. Schirris is aangifte gedaan wegens poging tot verduistering. De man had zonder toestemming ruim 700.000 euro afgeschreven van bankrekeningen van anderen. De betrokken bank heeft het geld teruggestort en is naar de politie gestapt, zo heeft secretaris G. Boudewijn van de Nederlandse Vereniging van Banken dinsdag gezegd. Hij wilde niet zeggen om welke bank het gaat.
De schrijver Schirris heeft zijn werkwijze beschreven in het boek 'Het dilemma 1.158.837.115 euro'. Hij presenteert het boek woensdag in het Haagse perscentrum Nieuwspoort. In de aankondiging zegt Schirris een groot gat in het betalingssysteem te hebben ontdekt. "Onvoorstelbaar dat niemand dit ooit gezien heeft'', aldus Schirris, die hiervoor de aandacht vraagt van Tweede-Kamerlid en voormalig officier van justitie F. Teeven.
Geld terug
Schirris zegt te hebben aangetoond dat er makkelijk misbruik kan worden gemaakt van incassosystemen. De banken en betalingsorganisatie Interpay ontkennen dat er fouten zitten in die systemen. De betrokken bank heeft de illegale incasso-overschrijvingen nog dezelfde dag ontdekt, zo bevestigen G. Boudewijn en Interpay. "Alle rekeninghouders hebben hun geld teruggekregen'', aldus Boudewijn. "Als er al schade zou ontstaan, dan is die voor de bank. Het is mogelijk om illegaal geïncasseerd geld snel weg te sluizen. Maar dat komt zelden of nooit voor.''
quote:Yeah right
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:31 schreef Ickeane het volgende:
weer een interessant topic van mij
benieuwd hoeveel hits deze gaat opleveren, ik verdien nog vet veel bannerviews voor fok!maar dat terzijde.
Wie heeft wat meer info, ik vindt dit erg interessant!!
quote:Koop het boek!
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:31 schreef Ickeane het volgende:Wie heeft wat meer info, ik vindt dit erg interessant!!
Maar speelde zoiets ook niet al een paar jaar terug?
quote:Naja, met BvD heeft eht weinig te maken... Het topic gaat over het doorsluizen van geld...
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:31 schreef golfer het volgende:
En over BvD onderwerpen loopt een eigen topic:
Barend en van Dorp ( en Jan Mulder ).......
quote:het betalingssystemen
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:36 schreef Kozzmic het volgende:
*ik heb de topictitel verduidelijkt*
edit: ook een manier om veel posts en views te krijgen
Wat ik belachelijk vind, is dat:
a) Interpay, die de incasso uitvoert in naam van de bank, op geen enkele wijze controleert of de incasso terecht wordt uitgevoerd
b) de banken, die naar zeggen van Interpay controleren of de incasso terecht is alvorens de opdracht naar Interpay te sturen, blijkbaar niet of niet voldoende controleren of een incasso terecht is
Dit wordt uiteraard veroorzaakt door een niet bestaande of nauwelijks aanwezige koppeling tussen de registratie van goedkeuring van de machtiging en het verzoek tot machtiging zelf. Jammer dat de banken dit nooit hebben erkend en nog erger is dat Interpay denkt dat dit geen probleem is.
Je kan met de juiste gegevens gewoon geld overboeken met het programma van interpay, ik heb het net geprobeert
enne.. die gegevens zijn lastig te krijgen
nu nog ff wachten of alles goed gaat
quote:Welke gegevens zijn dat dan? Want gegevens van degene van wie je incasseert zijn juist heel makkelijk te krijgen.
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:41 schreef Ickeane het volgende:
Je kan met de juiste gegevens gewoon geld overboeken met het programma van interpay, ik heb het net geprobeertenne.. die gegevens zijn lastig te krijgen
Het idee is dan ook, dat jij legaal of illegaal over de mogelijkheid tot opgeven van incasso's beschikt, incasseert alsof het een lieve lust is en het geld vervolgens 'zoek maakt' in het buitenland, waarna je ook zelf naar een warme bestemming vertrekt.
Ik denk dat interpay dit echt niet pikt, dit soort bedrijven geven toch niet toe dat het eigenlijk hun eigen fout was
quote:Ik denk dat je wel merkt of het gelukt is als de politie voor de deur staat
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:41 schreef Ickeane het volgende:enne.. die gegevens zijn lastig te krijgen
nu nog ff wachten of alles goed gaat
Ik heb inmiddels globaal door hoe het werkt.
Waar het lek zit weet ik nog niet ik ga ervanuit dat met de juiste info je gewoon kan overboeken.
Het schijnt dat je een abbonement nodig hebt voor de interpay dienst.
let wel, als ik geld ga overschrijven morgen dan ben ik niet strafbaar aangezien de bank alles dekt. Ik ben er echt BIJNA en dat in 10 minuten zoekwerk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |