Nieuwe dag, nieuwe gebeurtenissen... Wat zal deze dag weer bengen
Georgie, Ferdi en Ed zitten bij de oven. G&F zijn de officiële ei-zitters.
Ze lokken nog steeds uitspraken van Ed uit over BB. Ed begint over de nominaties van Robin. Hij denkt dat deze Georgie heeft genomineerd.
F: En mij
E: Ja, dat denk ik
E: Laten we beginnen over de spanningen tussen Koos en Georgie
G: Ik heb die niet, Koos misschien wel
Ed probeert het allemaal netjes uit te leggen, maar uiteindelijk is hij dus gewoon aan het stoken.
Koos moet nu ei-zitten.
Hij begint de datum te noemen en vertelt hardop wat hij denkt. Hij gaat terug in de tijd en gaat na wanneer het de laatste keer is geweest wanneer hij straf heeft gehad. Met zéér veel details omschrijft hij de situatie.
Ed:'Ik weet dat ik me hier niet populair mee maak'
Georgie legt uit dat Bart elke keer genomineerd was vorig jaar en toch won. Maurice 1x genomineerd en meteen eruit.
Ed vertelt dat sommige mensen wel raar doen. Gemaakt aardig enzo. Georgie en Ferdi zeggen dat hij Annet ook wel sarcastisch benaderd af en toe. Ze proberen een 'leuk' toontje aan te slaan. Stop daarmee!! Ze lachen wat, vinden het wel leuk zoals Ed de boel opstookt.
Ed gaat nog ff door. Iedereen thuis kan zien hoe Ed doet, dus hij kan niet stiekem doen. Hij wil dat de onderhuidse spanningen worden uitgesproken. Dees, Kim en de heren buiten zijn de enigen die relaxt rondlopen in het huis. Dat zegt Ed tenminste.
Koos komt naar buiten, zegt iets over een strafexpeditie. De tijd is om zeggen Ferdi en Georgie. Bedankt voor dit gesprek en morgen verder. Koos installeert zich bij de oven. De anderen gaan naar binnen.
Koos vertelt de kijkers dat hij een straf moet uitzitten en hij kan zich niet herinneren wanneer hij dat voor het laatst heeft gehad.
Dan vertelt ie over de lagere school waar hij op de gang moest staan, hij kan het zich toch nog herinneren dus. En hij begint met jeugdherinneringen op te halen. Gaat nu over zijn favoriete juf.
Koos laat het ei ff zien. Hij moet het uitbroeden ofzo Ik ga ff de verslagen van gisteren lezen, ik snap dat ei nog niet echt...
Koos gaat ondertussen zijn lagere schooltijd doornemen. Het is alsof je oma hoort, met alle details: Meester Wijngaarden in de 6e klas op de Anne de Vriesschool in de Pieter Breughelstraat, na de fusie, die was ook slecht met kinderen... Krijgen jullie een idee?
kleuterschool heeft ie ook nog gezeten
later werd het een discotheek
juffrouw Kranen was zijn allereerste juffrouw
zijn vroegste herinnering was dat zijn moeder hen bracht naar die kleuterschool hij moest janken
juffrouw nam hem mee naar die urinoirtjes vreselijk
* Acnaib vindt dit ook vreselijk en haakt af, sorry mensen
Dan over thuis op de boerderij. Kwamen in de zomer strandpolitie uit Apeldoorn in de kost bij hen. Dhr Groothuizen is later naar Bergen verhuisd, maar toen was hij geen politieman meer. Die man kwam vroeger Koos wel eens in uniform ophalen bij de kleuterschool, dat was een feest...
Reclame op stream 1, stream 2 ligt eruit...
Weer terug vertelt Koos over deze Groothuizen kennelijk een minder leuk verhaal. Huilend kwam hij thuis en vertelde hij zijn moeder over de bekeuring. 'Die Groothuizen, dat doe je toch niet!' zegt Koos verontwaardigd.
Een verhaal over een zwarte hangtelefoon thuis en iemand die kwam bellen. Gaaaaaaaaaaap
Over bidden tijdens het eten. Zijn vader reutelde het gebed er in 1 keer uit. Kwam Koos binnen onder het eten mocht hij in de hoek gaan zitten en ging zijn vader meteen verder met bidden.
Dan over een vriendje van vroeger, moesten buiten wachten tot Koos klaar was met eten. Een hondstrouwe vriendschap bij nader inzien.
Is die gast uit het oog verloren na het huwelijk tot hij 'm 4 jaar terug tegenkwam. In de bouw waar die vriend werkt als uitvoerder. Nu rekent Koos terug, nee 3 jaar is het. Ik zie hem 1x per 2 a 3 weken in Purmerend op de wijde venne.
En Koos vertelt over spelen met neven en nichten op de boerderij. Zijn hele jeugd was eigenlijk 1 groot feest. Daarom kan hij het zich ook niet voorstellen dat hij nu straf heeft. Hij gaat weer terug naar zijn schooltijd, hij had nooit straf.
Als hij de verhalen van bijv Ferdi hoort. Dat durfde Koos niet, spijbelen. Was ie zeker een angsthaas, maar hij durfde het niet. Koos verkeert momenteel in 1963 of 64.
*Qt snapt Acnaib heel goed
Koos vertelt dat hij op de Ulo nog op zaterdag naar school ging.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 24-10-2000 00:55]
Dan dat er mensen zijn die twijfelen aan de juiste tijd van de klok. Misschien istie al op wintertijd gezet.
Hij zegt weer dat het onbegrijpelijk is dat hij met dat ei straf heeft.
Filosoferen over hoe lang het nog duurt in BB. Het lijkt lang, maar het is ook wel een uitdaging. Hij mist iedereen, hij weet nix van ze. 'Vergis je er niet in, 40 dagen opgescheept met wildvreemden. Nou ja ze zijn nu niet wildvreemd meer voor me..'
Hij hoort een motor starten en vertelt dat hij denkt dat een redaktielid een motor heeft. Je hoort hem 's nachts ook soms starten.
Over zijn werk, strax een nieuwe tankauto. Routes die Koos rijdt. Mooie plekjes als Edam, Broek in Waterland, Hogesloot
Gaat iets vertellen over een boer op zijn route. Die heeft ie vertelt dattie BB in ging. Omdat de boer zo'n fan was van BB1. Brief gestuurd zodat ie aankwam op de dag dat Koos het huis in moest. Hij hoopt dat de boer zit te kijken. En belt als Koos genomineerd is, om hem erin te houden.
Geluid weg en dan ook de streams weg...
Koos heeft het over de presidenten en presidentskanidaten van de states. JFK, Robert Kennedy, iets in 1968
En reclame...
Dan een sprong naar 1980, toen was Carter niet herkozen, of toch wel... Nee, Koos weet het niet meer zo goed.
Dan Reagan, Bush, Mondale. Bush tussen 88 en 92, met Quale. Bush verloor daarna van hoeheetienou, nou ben ik zijn naam ff kwijt nouuuuuu, dat ik er niet op ken kome... Ik weet z'n vriendin wel, nou moe. Ik raak hier helemaal gestoord, nou. Al Gore is de vice president van... nou... Ben ik toch echt zijn naam kwijt... God ik kan er niet opkomen. Nou ja laat maar zitten...
Koos peinst toch nog verder. Hoe ken het nou, dat ik dat niet weet... Hij staat ff op en gaat weer zitten.
Dan maar weer verder over Bush, de zoon van oude Bush kan nu president worden. Zit dus 8 jaar tussen.
Hij zegt dat ie op 6 minuten na een uur heeft vol gepraat.
En gaat door over Amerika. Heeft Bush ontmoet in de Grand Canyon oid. In 1991, was er een feest omdat het 75 jaar beschermd gebied was. Bush lande met zijn presidentieele vliegtuig. Was net die dag. Was een hele gebeurtenis dat hij hem in de auto voorbij zien komen. Niet dat je bij al die auto's kan zien in welke hij zit, maar toch. Zijn neef en nicht die daar wonen waren jaloers dat Koos hem had gezien.
Dan is Koos zijn strafuurtje voorbij. Ja, het is 1 uur zegt ie. Het is dan 01.25 uur. Hij gaat de stoel binnenzetten. Mijn stream hapert en ik zie hem dit 3 keer doen. O nee, het zijn 3 stoelen
Bij de laatste stoel zegt hij dat het wel een afgang is dat hij de naam niet meer weet. Hij groet Els, houdt van haar. 'Tot over 68(?) dagen'
Hij gaat naar binnen. Loopt wat rond, ik kan niet zien wat hij doet.
In de herenslaapkamer Robin lekker ligt te slapen.
De geit buiten is.
Koos zijn tanden poetst en naar de woonkamer loopt.
Gaat naar binnen, trekt in de woonkamer een ander shirt aan. Neemt plaats op het voetenbankje en knutselt wat met breed plakband. Schrijft dan op wit papier met een veer.
Gaapt dan wat. Zijn shirt is wat opgekropen en we zien een stukje buik. Koos merkt nix, hij denkt na... en gaapt nog wat...
Reclame...
Dan zijn we in de damesslaapkamer. Koos kruipt denk ik in bed. Ik hoor gefluister.
En we schakelen bruut over op stream 1&2 naar Robin en Ed. Ze liggen zo te zien beiden te slapen. In deze slaapkamer is het stil.
Er wordt iets gezegd als: 'Jaja, ik weet wel hoe hard, ik weet wel hoe dat gaat..'
Ed beweegt ook wat en het is weer stil.
Robin praat even in zijn slaap:
"Ja, echt waar. Dat kun je toch zo zien."
Zegt nu iets als:'Pittig ja' en mompelt nog wat. Niques vult hierboven mooi het gemompel in
En het is stil. Robin ligt nog wat te draaien en heeft de dekens van zich afgetrapt.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 24-10-2000 03:01]
*Qt gaat ook naar bed
Bianca word wakker op de bank en word gek van het mekkerende gezeur van Cindy
8.34
Ed is bezig met het voer voor Cindy terwijl Bianca even naar buiten gaat
8.36
Ed geeft Cindy haar voer die gelijk op houdt met het eeuwige gemekker
8.37
Bianca heeft haar kleren voor vandaag aangetrokken en gaat weer naar buiten toe
Beide streams (1 en 2) nu op de lege woonkamer
Forum Opties | |
---|---|